Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe ging dat bij jou? (bevallingsvragenlijstje)

+48
blondje1313
Printje
Lilypie
Bolleke
SarahKey
Roodkapje
CCC
Thunder
bolus26
Aggi
joyce0606
M-G
Stuiterbal
Filoria
PapillonRose
Jezzie
Catwoman79
mickey
Happydobby
Theeleut
Flip Fluitketel
Razz
Snoes
Ella
*Lookie*
Kat1980
Luce
Fearie
Supertalentje
koNijntje
Amber-
MissD
tweeling
Floor
Liadan
Puggle
Linda
Clapperdie
Charles
lente
Sun88
LMCurious
Muppetje
Sterrin_
Lejow
Pommes
Limburg85
Pompoen
52 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoe ging dat bij jou? (bevallingsvragenlijstje) Empty Hoe ging dat bij jou? (bevallingsvragenlijstje)

Bericht  Pompoen vr 1 maa 2013 - 4:14

Ik heb van die vragen waar veel verschillende antwoorden op kunnen zijn, daarom ben ik wel benieuwd hoe dat bij jullie was...

- Toen je vliezen braken? Waar was je, was het veel en hoe ving je het op?
- Voor de ziekenhuisbevallers, wanneer ging je naar het ziekenhuis en hoe lang was je daar uiteindelijk bezig met bevallen? Hoe lang ben je gebleven en hoe lang is je man gebleven?
- Hoe deed je dat met vervoer (voor de mensen zonder auto)?
- Hoe lang duurde je bevalling?
- Voor de borstvoeders: Kreeg je je kind gelijk op de borst (ziekenhuis of thuis) en ging je kind ook uit zichzelf drinken/op zoek?
- Hoe vond je de eerste keer borstvoeding voelen?
- Bleef je na de bevalling in bed (hoe lang, hoe veel?) of liep je rond?
- Wilde alle kraamvisite tegelijk komen?
- Wat voor dingen kreeg je nog (onverwachts) cadeau?
- Had je last van kraamtranen? Wanneer?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ging dat bij jou? (bevallingsvragenlijstje) Empty Re: Hoe ging dat bij jou? (bevallingsvragenlijstje)

Bericht  Limburg85 vr 1 maa 2013 - 4:20

In het ziekenhuis, recht in er gezicht van de verpleegkundige.

- Voor de ziekenhuisbevallers, wanneer ging je naar het ziekenhuis en hoe lang was je daar uiteindelijk bezig met bevallen? Hoe lang ben je gebleven en hoe lang is je man gebleven?
Direct, na 45 min had ik 5 cm ontsluiting dus met spoed daarheen. Welgeteld een half uur later is die geboren. 4 dagen moesten we blijven.

Nvt ik reed met de vk mee omdat mijn man moest wachten op de oppas.

1 uur en 45 minuten van het begin tot het einde.

- Voor de borstvoeders: Kreeg je je kind gelijk op de borst (ziekenhuis of thuis) en ging je kind ook uit zichzelf drinken/op zoek?
Nvt.

Nvt.

Liep veel rond.

Nee bij de 2e weinig visite gehad (totaal niet erg).

Gelukkig het meeste bonnen.

Ja heeft een paar weken geduurd.

Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Hoe ging dat bij jou? (bevallingsvragenlijstje) Empty Re: Hoe ging dat bij jou? (bevallingsvragenlijstje)

Bericht  Pommes vr 1 maa 2013 - 4:21

Ik ben ingeleid dus dan is het wat anders:

- Toen je vliezen braken? Waar was je, was het veel en hoe ving je het op? Ziekenhuis

- Voor de ziekenhuisbevallers, wanneer ging je naar het ziekenhuis en hoe lang was je daar uiteindelijk bezig met bevallen? Hoe lang ben je gebleven en hoe lang is je man gebleven? Donderdagavond half 8 ben ik ingeleid. Mijn man is continu gebleven (hij mocht blijven slapen op de kamer) zaterdag rond het middaguur zijn we naar huis gegaan.

- Hoe deed je dat met vervoer (voor de mensen zonder auto)? Mijn ouders hebben ons weggebracht naar het ziekenhuis en weer opgehaald.

- Hoe lang duurde je bevalling? half 8 ingeleid, `s ochtends 7u hebben ze m`n vliezen gebroken en om 12.42 is onze zoon geboren (dus best snel)
- Voor de borstvoeders: Kreeg je je kind gelijk op de borst (ziekenhuis of thuis) en ging je kind ook uit zichzelf drinken/op zoek? Geef flesvoeding

- Hoe vond je de eerste keer borstvoeding voelen? -

- Bleef je na de bevalling in bed (hoe lang, hoe veel?) of liep je rond? Ik ging `s avonds op tijd naar bed en `s middags anderhalf-2u rusten in bed. Overdag liep ik in huis wat rond of lag ik op de bank.

- Wilde alle kraamvisite tegelijk komen? Bij ons kwam het allemaal geleidelijk.

- Wat voor dingen kreeg je nog (onverwachts) cadeau? pampers, zwitsal, kleding (de normale dingen)

- Had je last van kraamtranen? Wanneer? Ja, de laatste dag van de kraamhulp. Toen ze weg was begon het en heeft de hele dag geduurd. De dagen erna kwamen ze nog met momenten
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Bericht  Lejow vr 1 maa 2013 - 4:29

Niet helemaal reëel als ik m invul hehe
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Sterrin_ vr 1 maa 2013 - 4:29

- Toen je vliezen braken? Waar was je, was het veel en hoe ving je het op? Mijn vliezen heeft de verloskundige de 1e 2 bevallingen gebroken bij 7-8 cm ontsluiting. Mijn bevallingen begonnen dus met weeen. De 3e keer met de tweeling werd ik ingeleid en werden ze in het zh gebroken.

- Voor de ziekenhuisbevallers, wanneer ging je naar het ziekenhuis en hoe lang was je daar uiteindelijk bezig met bevallen? Hoe lang ben je gebleven en hoe lang is je man gebleven? Bij de oudste met de ambulance naar het zh gegaan doordat het persen na een uur nog niet lukte. Ik ben om 23.00 bevallen en ging om 2.00 's nachts naar huis, maar dat was omdat ik meteen langs mijn terminaal zieke moeder wilde. De 2e keer thuis bevallen, de 3e keer werd een keizersnee, maar mocht ik de 2e dag al weer naar huis. Mijn man is niert gebleven na die bevalling, omdat er natuurlijk nog kinderen thuis waren.

- Hoe deed je dat met vervoer (voor de mensen zonder auto)? nvt

- Hoe lang duurde je bevalling? Bij de 1e 24 uur, bij de 2e 15 uur, bij de 3e werd het direct al een spoedkeizersnee nadat ze de vliezen hadden gebroken, dus dat was erg kort. Wink

- Voor de borstvoeders: Kreeg je je kind gelijk op de borst (ziekenhuis of thuis) en ging je kind ook uit zichzelf drinken/op zoek? De 1e 2 keer wel meteen op mijn borst, maar ze moesten eerst nagekeken worden door de kinderarts. Bij de tweeling moest ik natuurlijk eerst gehecht worden en op de uitslaapkamer blijven, daarna kreeg ik ze bij me om te drinken. En werden ze ook pas aangekleed waar ik bij was, heel fijn!

- Hoe vond je de eerste keer borstvoeding voelen? Heel bijzonder, maar ook heel vertrouwd. Helaas bij de 1e geen goede begeleiding die paar uur in het zh, ze lieten me aan mijn lot over.

- Bleef je na de bevalling in bed (hoe lang, hoe veel?) of liep je rond? De 1e keer meteen al naar mijn moeder geweest 's nachts, en de kraamweek nog een aantal keer. Tussendoor wel veel op bed gelegen, maar ik was ook echt uitgeput van alles doordat mijn moeder al zo ziek was, en ik niet wist of ze het wel mee zou maken. Hoop spanning dus. De 2e keer heb ik het er daarom van genomen, en mocht ik ook pas de 6e dag echt uit bed. (daarvoor wel gewoon beneden gegeten enz maar de rest lag ik op bed) Helaas kreeg ik de 6e dag borstontsteking dus werd het wat langer allemaal, ik was erg ziek en moest dus weer op bed, en kreeg verlenging van de kraamzorg. De 3e keer na de keizersnee lag ik ook veel op bed, en helaas toen daarna meteen weer een borstontsteking, dus duurde het ook weer langer.

- Wilde alle kraamvisite tegelijk komen? De 1e keer werd alles een beetje uitgesteld, wat ik heel jammer vond, maar de meesten dachten dat ik er door omstandigheden rond mijn moeder geen behoefte aan had. Wat ik juist heel erg had. Daardoor hebben we echt een hele lange nasleep van visite gehad, helemaal niet fijn, vond ik. Bij de 2e was het nieuwtje er schijnbaar al af, en was het veel rustiger allemaal, bij de tweeling trouwens ook.

- Wat voor dingen kreeg je nog (onverwachts) cadeau? Vooral kleertjes, maar ook boeken, speelgoed, regenlaarsjes, ringetjes, spaarpotjes, bestek en kadobonnen.

- Had je last van kraamtranen? Wanneer? Nee, eigenlijk niet gehad. Alleen de laatste keer maakte de huisarts een nogal foute opmerking, die echt verkeerd viel bij mij. In combinatie met mijn hormonen was dat geen leuke middag. Hoe ging dat bij jou? (bevallingsvragenlijstje) 394967

Laatst aangepast door Sterrin_ op vr 1 maa 2013 - 4:38; in totaal 2 keer bewerkt

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Muppetje vr 1 maa 2013 - 4:31

Thuis, om vijf uur s nachts op de wc, of tenminste, toen ik weer naar bed ging. Het was aanvankelijk niet veel, dacht dat ik waar urine verloor Embarassed totdat de vk ging voelen en haartjes voelde, dan moesten het mn vliezen geweest zijn

Ik ging met zes centimeter naar het ziekenhuis, was daar 10.00, mocht 10.15 persen en ben 13.12 bevallen. We zijn diezelfde dag naar huis gegaan, rond zes uur waren we thuis, moesten iets langer blijven omdat ik wat verhoging had

- Hoe deed je dat met vervoer (voor de mensen zonder auto)? Min man is rond half negen toen het serieus leek de auto van zijn ouders gaan halen

Acht uur, vijf uur ontsluiting, drie uur persen

Ik kreeg hem meteen bij me, hebben meer dan n uur zo gelegen. Drinken deed hij niet, hij gas n hersenschudding van de bevalling

Toen hij eenmaal wilde drinken vond ik heer super, heel natuurlijk, niet vervelend ofzo

Eerste per dagen wat meer in bed gebleven, daarna eruit. Waarschijnlijk teveel gedaan, wond ging wijken, toen moest ik weer meer rusten van de kraamverzorgster

Ja maar dat wilden wij niet

Van alles eigenlijk

Nee niet echt.

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  LMCurious vr 1 maa 2013 - 4:38

Pompoen schreef:Ik heb van die vragen waar veel verschillende antwoorden op kunnen zijn, daarom ben ik wel benieuwd hoe dat bij jullie was...

- Toen je vliezen braken? Waar was je, was het veel en hoe ving je het op? Thuis in bed, ik sliep en werd wakker omdat ik dacht dat ik moest plassen. Het was maar een beetje, en ik twijfelde of ik niet gewoon urine had verloren. Maar eenmaal terug in bed bleef het met beetjes lopen. Toen vk gebeld en beetje op kunnen vangen in een bakje geloof ik.
- Voor de ziekenhuisbevallers, wanneer ging je naar het ziekenhuis en hoe lang was je daar uiteindelijk bezig met bevallen? Toen de vk er was bevestigde ze dat de vliezen waren gebroken en moest ik direct naar het ziekenhuis omdat Joris niet ingedaald was. Dit was om 2.00 s nachts, om 8.00 kreeg heel wat lichte weeen, om 16.00 zette het door, om ong. 19.30 werd besloten tot ks. en Joris werd om 19.52 geboren. Hoe lang ben je gebleven en hoe lang is je man gebleven? Vanwege de ks mocht ik de ochtend van de 4e dag naar huis. Mijn man moest om 1.00 naar huis vanwege parkeerding bij eerste hulp. Erg stom!
- Hoe deed je dat met vervoer (voor de mensen zonder auto)? Wij hadden en auto, maar anders had de vk ons gebracht.
- Hoe lang duurde je bevalling? zie hierboven
- Voor de borstvoeders: Kreeg je je kind gelijk op de borst (ziekenhuis of thuis) en ging je kind ook uit zichzelf drinken/op zoek? Dave had in de ok Joris vast en liet hem aan me zien. Maar ik was van de wap, dus kreeg dat niet echt mee. Eenmaal terug op de kamer om 22.00 hebben we hem de eerste keer aangelegd. Dit ging eigenlijk meteen heel goed. Bij Milou had ik geplande ks. Dit verliep heel goed. En inmiddels was protocol aangepast dat er geprobeerd moeder en kind zoveel mogelijk samen te houden. Dus Milou mocht tijdens het hechten al bij mij op de borst liggen. (echter wilde ik dit zelf toen nog niet vanwege het dove gevoel in mn handen nog). Op recovery kwam ze wel bij mij liggen en ging ze ook direct zoeken. Hoewel zij meteen goed probeerde te drinken kwam de bv nu niet vlot op gang.
- Hoe vond je de eerste keer borstvoeding voelen? Heel natuurlijk en mooi, en fijn dat het zo vlot ging.
- Bleef je na de bevalling in bed (hoe lang, hoe veel?) of liep je rond? 24 uur bedrust gehad, de 3e dag zelf douchen en naar wc, 4e dag was ik echt voortaan op. Bij Milou rustte ik wel meer tussendoor in bed, omdat Joris anders aandacht bleef vragen.
- Wilde alle kraamvisite tegelijk komen? Dit verliep de eerste keer heel handig doordat enkele mensen er niet waren. dus ik ahd alle bezoekuren visite in het ziekenhuis. Eenmaal thuis werd het rustiger, en familie kwam pas na een maand vanwege decembermaand ertussenin. Bij Milou vrijwel hetzelfde alleen bleef de verdere familie toen helemaal achterwege.
- Wat voor dingen kreeg je nog (onverwachts) cadeau? groot geld bedrag van mn ouders.
- Had je last van kraamtranen? Wanneer? nee.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Sun88 vr 1 maa 2013 - 4:42

Pompoen schreef:Ik heb van die vragen waar veel verschillende antwoorden op kunnen zijn, daarom ben ik wel benieuwd hoe dat bij jullie was...

- Toen je vliezen braken? Waar was je, was het veel en hoe ving je het op? De klinisch verloskundige in ziekenhuis brak mijn vliezen
- Voor de ziekenhuisbevallers, wanneer ging je naar het ziekenhuis en hoe lang was je daar uiteindelijk bezig met bevallen? Hoe lang ben je gebleven en hoe lang is je man gebleven? Ma 6 uur weeën zonder enige cm op te schieten is besloten naar ziekenhuis te gaan voor weeën opwekkers. Om half 7 in de ochtend waren we daar, half 4 geboren, volgende ochtend 10u naar huis. Man is s avonds naar huis gegaan
- Hoe deed je dat met vervoer (voor de mensen zonder auto)? Wij hebben auto
- Hoe lang duurde je bevalling? Totaal 16u
- Voor de borstvoeders: Kreeg je je kind gelijk op de borst (ziekenhuis of thuis) en ging je kind ook uit zichzelf drinken/op zoek ? Nvt
- Bleef je na de bevalling in bed (hoe lang, hoe veel?) of liep je rond? Veel op de bank
- Wilde alle kraamvisite tegelijk komen? Nee

Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Bericht  lente vr 1 maa 2013 - 4:42

- Toen je vliezen braken? Waar was je, was het veel en hoe ving je het op? Thuis, in bed. Ik draaide me om en voelde iets 'knakken'. Toen gauw naar de wc gelopen (verdieping lager, over de trap met vloerbedekking haha). Het was erg weinig, twijfelde ook of het m'n vliezen waren of niet. Later in het zh bleek dat het daadwerkelijk m'n vliezen waren, maar de grote golf kwam pas toen M. geboren werd).
- Voor de ziekenhuisbevallers, wanneer ging je naar het ziekenhuis en hoe lang was je daar uiteindelijk bezig met bevallen? Hoe lang ben je gebleven en hoe lang is je man gebleven? Er zat totaal geen regelmaat in m'n weeen, maar ze waren wel heftig en kwamen snel achter elkaar. Vriend vk laten bellen om te overleggen en toen mochten we ons om 02.00 in het zh melden. Rond 05.00 is M. geboren. Na een uur mocht ik douchen en kregen we een andere kamer. We moesten even wachten op de kinderarts, om 11.00 konden we naar huis. Mijn vriend is de hele tijd bij ons gebleven.
- Hoe deed je dat met vervoer (voor de mensen zonder auto)? Met de auto (geen aanrader trouwens Wink ).
- Hoe lang duurde je bevalling? Eerste krampjes begonnen rond 19.30, m'n vliezen braken om 22.30. Daarna snel flinke weeen, om 02.00 in het zh had ik 5 cm. Om 02.40 had ik 10 cm en mocht ik gaan persen. Dit duurde helaas 2 uur, rond 05.00 is M. geboren. Al met al wel een snelle bevalling! Vanaf het eerste krampje 9,5 uur, vanaf dat de vliezen braken (toen kwamen de weeen) 6,5 uur.
- Voor de borstvoeders: Kreeg je je kind gelijk op de borst (ziekenhuis of thuis) en ging je kind ook uit zichzelf drinken/op zoek? Ze werd eerst meegenomen omdat ze niet huilde en de navelstreng om haar nekje zat. Maar na 5 minuten kreeg ik haar op m'n buik. Ze ging wel gelijk op zoek, maar het lukte haar niet echt. Toen ze de tepel gevonden had lukte het niet meteen om goed aan te happen. Paar uur later gelukkig wel.
- Hoe vond je de eerste keer borstvoeding voelen? Heel bijzonder!
- Bleef je na de bevalling in bed (hoe lang, hoe veel?) of liep je rond? De eerste paar dagen ben ik overdag wel op bed gebleven of liep ik boven een beetje te rommelen. Daarna steeds vaker even naar beneden en de avonden vaak ook wel.
- Wilde alle kraamvisite tegelijk komen? We hadden van tevoren al vrij kenbaar gemaakt dat we niet zo zaten te wachten op veel kraamvisite de eerste week. Wel familie enzo natuurlijk, maar alleen overdag. De avonden hebben we lekker voor onszelf gehouden. We wilden ook met z'n 3tjes de tijd om te wennen en te genieten natuurlijk. De opa's en oma's zijn gekomen toen we uit het zh kwamen, maar bleven gelukkig niet heel lang.
- Wat voor dingen kreeg je nog (onverwachts) cadeau? Poeh, ehh, een kraammand met cadeautjes voor 10 dagen, armbandje voor M. (maar die krijgt ze voorlopig nog niet om), NewBorn fotoschoot, kleertjes, speelgoedjes etc.
- Had je last van kraamtranen? Wanneer? In de kraamweek nergens last van, maar de kraamverzorgster was nog niet weg of ik begon tijdens het avondeten ineens heel hard te huilen. Daarna nog wel een paar keer, maar niet zoveel haha.
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Charles vr 1 maa 2013 - 4:48

Pompoen schreef:

- Toen je vliezen braken? Waar was je, was het veel en hoe ving je het op? Die werden doorgeprikt in het ziekenhuis. Er gebeurde naar aanleiding hiervan niks. Dus kreeg ik een infuus met wee-opwekkers.
- Voor de ziekenhuisbevallers, wanneer ging je naar het ziekenhuis en hoe lang was je daar uiteindelijk bezig met bevallen? Hoe lang ben je gebleven en hoe lang is je man gebleven? Ik ging al twee dagen vantevoren, in verband met zwangerschapsvergiftiging en ik zou ook worden ingeleid. Mijn man is 's avonds naar huis gegaan en 's ochtends weer gekomen, op de dag van de inleiding extra vroeg, toen de vliezen werden doorgeprikt.
- Hoe deed je dat met vervoer (voor de mensen zonder auto)? n.v.t.
- Hoe lang duurde je bevalling? Geen idee. Vanaf wanneer tel je dat? Vanaf begin inleiding 2 dagen. Vanaf dat de weeën begonnen uur of 9.
- Voor de borstvoeders: Kreeg je je kind gelijk op de borst (ziekenhuis of thuis) en ging je kind ook uit zichzelf drinken/op zoek?Nee, die twee werden naar de couveuse gebracht en kregen daar een flesje. Heb het de dag erna geprobeerd maar dat ging niet lukken, geen productie/
- Hoe vond je de eerste keer borstvoeding voelen?Ik vond het mooi, en ook apart, maar het lukte niet. Ik kreeg er stress van.
- Bleef je na de bevalling in bed (hoe lang, hoe veel?) of liep je rond? Ik lag bijna een week in het ziekenhuis, daarna ging ik steeds meer lopen, ik had erg veel hechtingen dus dat deed pijn.
- Wilde alle kraamvisite tegelijk komen? Ja, echt vreselijk...de eerste twee weken is er niemand geweest.
- Wat voor dingen kreeg je nog (onverwachts) cadeau? Mijn man kwam de dag na de bevalling aan bed met een tasje van de juwelier. Hij had een heel duur horloge gekocht met de namen van de twee erin gegraveerd.
- Had je last van kraamtranen? Wanneer? Ja, toen ik thuiskwam zonder baby's en toen borstvoeden niet lukte.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Clapperdie vr 1 maa 2013 - 4:49

- Toen je vliezen braken? Waar was je, was het veel en hoe ving je het op? Thuis. De vk heeft mijn vliezen gebroken. Ik lag toen op bed. Of het veel was weet ik niet wel heb ik heel de bevalling in mn eigen water gelegen. Niet fijn.

- Hoe lang duurde je bevalling? Om 13:00 uur lichte kramp 16:00 uur met 5 cm gestript en daarna flink weeen 19:00 uur volledig ontsluiting en om 20:22 is T. Geboren

- Bleef je na de bevalling in bed (hoe lang, hoe veel?) of liep je rond? Een dag in bed daarna liep ik alweer. Spijt van! Vlgende keer blijf ik langer in bed.

- Wilde alle kraamvisite tegelijk komen? Nee ik plande alles in vanaf drie weken directe fam wel meteen.

- Had je last van kraamtranen? Wanneer? Net na de bevalling niet. nu Nog steeds ;-)
[b]
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Linda vr 1 maa 2013 - 4:50

Ze zijn niet vanzelf gebroken. De vk heeft ze doorgeprikt terwijl ik op bed op een matje lag.

Ik ben met 5 cm ontsluiting naar het kraamhotel gegaan. Om 3 uur 's nachts ben ik bevallen en om 7 uur 's ochtends waren we weer thuis.

We hebben een eigen auto.

In totaal 7 uur.

Ja, gelijk op de borst. Ik heb haar aangelegd, dus ze is niet zelf op zoek gegaan.

Ik voelde eigenlijk weinig.

Ik ben niet non stop in bed gebleven. Ik voelde me prima, zat gewoon op de bank. Tussen de middag ging ik even liggen.
Wij wilden zelf dat iedereen in de kraamweek zou komen. Dat is gelukt en vonden we prettig. Nu doen we dat overigens niet.

Kleding en knuffels...

Ja, na een dag of 5 geloof ik.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Puggle vr 1 maa 2013 - 4:59

Zijn in het ziekenhuis door de verloskundige gebroken.

Ik had standaard controle toen keken ze of ik ontsluiting had en had 3 cm dus ben gelijk gebleven. Had toen nog nergens last van. Ik ben van maandag tot woensdag in het ziekenhuis gebleven. Mijn man mocht tot 22.00 blijven iedere dag.

Hebben een auto.

14.00 vliezen gebroken daarna kreeg ik langzaam aan wat steken in mijn buik. Dat veranderde niet echt en toen heb ik ook 16.00 infuus met opwekkers gehad. Om 17.30 ging het wel pijn doen. Om 19.21 is ze geboren.

- Voor de borstvoeders: Kreeg je je kind gelijk op de borst (ziekenhuis of thuis) en ging je kind ook uit zichzelf drinken/op zoek? Nvt.

- Hoe vond je de eerste keer borstvoeding voelen? Nvt.

Die avond heb ik in bed gelegen. De volgende dag ook en af en toe heb ik rond gelopen. Woensdag lag ik niet meer in bed en toen ik thuis kwam die dag heb ik ook niet meer op bed gelegen. Ik voelde me erg goed.

- Wilde alle kraamvisite tegelijk komen? Nee. L. Ging niet mee naar huis maar moest een week in het ziekenhuis blijven, daar hebben we 1 keer de ouders laten komen verder niemand. De rest kwam op visite toen ze thuis was.

Kleine dingen zoals speelgoed en kleding enz. Geen grote kado's verder.

Ja maar dat kwam ook doordat ze niet meer naar huis mocht, voor mij voelde het toen alsof de wereld verging. Toen ze na een week thuis was niet echt last gehad van kraamtranen.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Gast vr 1 maa 2013 - 5:15

Beide keren in het ziekenhuis gebroken. Het was heel veel en werd opgevangen in zo'n matje

De eerste keer ging ik met 4 cm omdat ik pijnstilling wilde. Ik ben uiteindelijk 14 uur in het ziekenhuis nog bezig geweest, daarna drie dagen moeten blijven omdat ik een keizersnede kreeg.
De tweede keer ben ik ingeleid. 's Ochtends om 8 uur in het ziekenhuis en die avond om 20.49 bevallen. De volgende ochtend mocht ik naar huis.
Beide keren is mijn man tot 's avonds laat gebleven.

nvt. Mijn schoonzusje heeft geen auto. Zij had het nr van een taxi in haar telefoon opgeslagen en uiteindelijk heeft haar moeder haar gebracht.

De eerste keer 30 uur. De tweede keer 6

nvt

nvt

De eerste keer moest ik wel veel rust houden ivm de wond, maar al vrij snel lag ik gewoon beneden op de bank.
De tweede keer heb ik niet op bed gelegen, vond dat ook niet gaan met een ventje van 3,5.

De eerste keer wel. De tweede keer ben ik net voor kerst bevallen en was het de eerste week wat rustiger.

Speeldoosjes (ik kan bijna een winkel starten...)

Ja beide keren na een dag of 3

Gast
Gast

Bericht  Liadan vr 1 maa 2013 - 5:29

Eerste bevalling:
- Toen je vliezen braken? Waar was je, was het veel en hoe ving je het op? Ik lag thuis in bed. Ik ben meteen uit bed gesprongen en naar de wc gelopen. Ik had niet veel vruchtwater, de verloskundige is langsgeweest (omdat dochter niet was ingedaald) en zij dacht dat het mijn vliezen niet waren. Ik wist trouwens heel zeker dat het wel mijn vliezen waren, toen ze braken, voelde en hoorde ik een plop en het liep er wel gewoon uit.
- Hoe lang duurde je bevalling? bijna 4 uur.
- Voor de borstvoeders: Kreeg je je kind gelijk op de borst (ziekenhuis of thuis) en ging je kind ook uit zichzelf drinken/op zoek? Ik kreeg haar meteen op mijn borst, maar ze heeft pas gedronken na de controles door de verloskundige.
- Hoe vond je de eerste keer borstvoeding voelen? Ik heb geen idee meer, het voelde wel meteen vertrouwd.
- Bleef je na de bevalling in bed (hoe lang, hoe veel?) of liep je rond? Ik heb de eerste 3 dagen veel op mijn bed gelegen, maar ook veel boven rondgelopen. Na 3 dagen ging ik naar beneden en lag ik nog weinig op bed.
- Wilde alle kraamvisite tegelijk komen? Nee, maar wij wilde de eerste week ook alleen opa's, oma's, broers, zussen en hele goede vrienden op bezoek hebben.
- Wat voor dingen kreeg je nog (onverwachts) cadeau? Een mand met voor elke dag een cadeautje, speelkleed, grote knuffel, kleertjes en een boxkleed dat mijn moeder zelf had gemaakt.
- Had je last van kraamtranen? Wanneer? Ja, op dat 4 geloof ik.

Tweede bevalling:
- Toen je vliezen braken? Waar was je, was het veel en hoe ving je het op? Thuis, de verloskundige heeft mijn vliezen gebroken bij 10 cm ontsluiting. Ze had eerst mijn halve bed vol gelegd met kraammatjes en dat was bijna nog niet genoeg om het op te vangen. Ik had heel veel vruchtwater.
- Hoe lang duurde je bevalling? 3,5 uur
- Voor de borstvoeders: Kreeg je je kind gelijk op de borst (ziekenhuis of thuis) en ging je kind ook uit zichzelf drinken/op zoek? Hij kwam gelijk op mijn borst, maar heeft ook pas gedronken na de controles. Dat vind ik nog steeds erg, ik had nadrukkelijk in mijn geboorteplan gezet dat ik wilde dat hij eerst zou drinken. Het einde van mijn bevalling was een beetje heftig voor me en toen is dat langs me heen gegaan.
- Hoe vond je de eerste keer borstvoeding voelen? Heel normaal, maar ik heb de oudste tot een paar maanden voor de bevalling van de jongste nog gevoed.
- Bleef je na de bevalling in bed (hoe lang, hoe veel?) of liep je rond? Ja, ik heb de eerste dagen veel in mijn bed gelegen en daarna ook nog veel maar toen ging ik ook wel weer naar beneden. Ik kon een week niet zitten door de knip dus mijn bed lag toen wel lekker.
- Wilde alle kraamvisite tegelijk komen? Nee, zelfde als bij mijn dochter.
- Wat voor dingen kreeg je nog (onverwachts) cadeau? deryan tentje, boxkleed door mijn moeder gemaakt, grote knuffel en kraammand.
- Had je last van kraamtranen? Wanneer? Nee.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Floor vr 1 maa 2013 - 6:30

- Toen je vliezen braken? Waar was je, was het veel en hoe ving je het op? Toen was ik al een uur of 15 aan het bevallen in het ziekenhuis.
- Voor de ziekenhuisbevallers, wanneer ging je naar het ziekenhuis en hoe lang was je daar uiteindelijk bezig met bevallen? Hoe lang ben je gebleven en hoe lang is je man gebleven? Ik ging met 3cm (vk gecontroleerd thuis) naar het ziekenhuis. Uiteindelijk heb ik nog 17 uur in het ziekenhuis erover gedaan om te bevallen. Ik beviel uiteindelijk met een keizersnede en ben 4 dagen gebleven. Mijn man is 4 dagen bij mij gebleven (tussendoor een keer weg naar het gemeentehuis en kleren halen).
- Hoe deed je dat met vervoer (voor de mensen zonder auto)? met de auto
- Hoe lang duurde je bevalling? meer dan 24 uur (in het ziekenhuis 17 uur, 1.15 persen en daarna keizersnede)
- Voor de borstvoeders: Kreeg je je kind gelijk op de borst (ziekenhuis of thuis) en ging je kind ook uit zichzelf drinken/op zoek? Na de keizersnede op de uitslaapkamer kreeg ik hem op mijn borst.
- Hoe vond je de eerste keer borstvoeding voelen? geen idee want ik was compleet de weg kwijt. vond het vreselijk dat ik een keizersnede gekregen had.
- Bleef je na de bevalling in bed (hoe lang, hoe veel?) of liep je rond? 3 dagen volledig plat, daarna een klein stukje lopen en toen moest ik dan ook meteen maar naar huis.
- Wilde alle kraamvisite tegelijk komen? nee

Laatst aangepast door Floor op vr 1 maa 2013 - 8:30; in totaal 1 keer bewerkt
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  tweeling vr 1 maa 2013 - 6:49

Tijdens de bevalling heeft de vk ze door geprikt, ik was thuis

Nvt ik ben thuis bevallen

Nvt

5 uurtjes

Ze werd snel aangelegd maar ze hapte totaal niet aan, ze begreep er echt niks van

Bijzonder, na een paar keer begon het zeer te doen, ik had ook vrij snel kloven

Ik ben s nachts bevallen, de volgende ochtend ben ik naar beneden gegaan en gebleven

Nee, alleen de familie. We gaven een kraamfeest

Een 10 dagen kraammand, super leuk!

Ja, vanaf de derde dag ongeveer
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  MissD vr 1 maa 2013 - 7:00

In de badkamer, ik voelde wat vocht langs mijn been gaan.

Toen het dreigde mis te gaan met T. ben ik met spoed opgehaald door de ambulance (nadat ik al een uur
thuis bezig was). Uiteindelijk was ze daar binnen 3 kwartier, wel met hulp van een knip en vacuümpomp.
T. is donderdag om 19.00uur geboren en ik mocht vrijdag rond 11.00uur naar huis. R. is 's avonds tot een
uur of 22.00 gebleven, is tegelijk met mijn ouders en zusje die even op bezoek kwamen naar huis gegaan.

Ambulance dus, en de volgende dag heeft R. me met de auto gehaald.

Ik kreeg donderdag om 13.00uur wat last, toen braken mijn vliezen. Om 16.00uur echt weeën, en om
19.00uur is ze geboren.

T. werd meteen toen ze geboren is op mijn borst gelegd, ook meteen aangelegd maar dronk volgens mij niets.
In de nacht is ze nog een keer of 3 aangelegd. T. snapte het echter niet dus heb ik haar de eerste ochtend met
lepeltjes gevoed.

Bijzonder en toch ook iets frustrerends omdat ze niet aanhapte en ik dacht iets verkeerd te doen.

Ben om 19.00uur bevallen, daarna nog iets van een half uur bezig geweest met hechten. Daarna ben ik
zelf gaan douchen, liep ook gewoon alleen rond om naar het toilet te gaan of om iets te pakken.
Thuis verder helemaal niet op bed gelegen maar gewoon op de bank gezeten en meegeholpen in het
huishouden.

Nee verliep allemaal heel rustig, eigenlijk niet gehad dat veel mensen dezelfde dag of hetzelfde moment
wilden komen.

Van alles, kleertjes, cadeaubonnen, speelgoed, beeldje met T. haar naam en geboortedatum, geboorte
tegel, geboortekaars, armbandje en vast nog meer.

Na een paar dagen toen ik met de kraamverzorgster zat te praten en zei aangaf dat ze toen ze de eerste
dag bij ons was schrok van mijn bevallingsverhaal. En toen de verloskundige langskwam voor controle
en zij mij duidelijk maakte dat ik echt blij mocht zijn dat T. er is en ik zo goed als geen last had van alles
wat gebeurt is.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  Amber- vr 1 maa 2013 - 7:06

Mijn vliezen zijn in het ziekenhuis bij 8 cm ontsluiting door de verloskundige gebroken.

- Voor de ziekenhuisbevallers, wanneer ging je naar het ziekenhuis en hoe
lang was je daar uiteindelijk bezig met bevallen? Hoe lang ben je
gebleven en hoe lang is je man gebleven?
Ik ging naar het ziekenhuis met ongeveer 6-7 cm ontsluiting. Was om 08.30 in het ziekenhuis en ben om 10.40 bevallen. Ik moest een nachtje blijven omdat ik na de bevalling ben flauw gevallen. Mijn man was er tot 's avonds 22.00 en was de volgende ochtend om 08.30 terug. Rond 12.00 mochten we naar huis.

n.v.t.

4 uur en 40 min

- Voor de borstvoeders: Kreeg je je kind gelijk op de borst (ziekenhuis
of thuis) en ging je kind ook uit zichzelf drinken/op zoek?
Hij is redelijk snel aangelegd maar hapte niet aan, ik ben 's middags meteen begonnen met kolven. Ik kreeg een kolf van het ziekenhuis.

n.v.t.

Ik ben veel in bed gebleven, was vaak alleen 's avonds beneden de eerste week.

Alleen de ouders zijn de eerste dag/week gekomen.

Kleine dingen zoals knuffeltjes etc.

Ja, maar dit kwam denk ik ook wel door de moeilijke start van Luuk.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135

Bericht  Gast vr 1 maa 2013 - 7:16

De eerste keer zat ik op de bank, ik voelde wat knappen en kon nog net op tijd opspringen, het stroomde eruit, ik stond echt in een plas vruchtwater.
De tweede keer zijn mijn vliezen de perswee voordat onze dochter geboren werd gebroken. Ik zat toen in bad.

nvt
nvt

nvt
nvt

5 uur, 3.5 uur ontsluiting, 1.5 uur persen
10 uur. 10 uur ontsluiting, paar seconden persen

ze werd wel direct bij mijn borst gelegd, maar door de heftige persfase had ze hoofdpijn en wilde ze de eerste 24u niet drinken
ik heb haar uit het water op mijn borst gelegd. In het bad pakte ze de tepel wel, maar dronk ze nog niet. Toen ik een half uur later uit het bad was en op de bank lag heeft ze een hele tijd aangelegd gelegen en gedronken.

toen ze eenmaal pakte was ik verwonderd over de enorme zuigkracht. Het deed geen pijn, maar ik had niet gedacht dat die kleintjes zó hard konden zuigen. Ik vond het wel ongemakkelijk voelen.
ik was vooral heel trots dat ze al dronk, deed geen pijn. Ik kan me niet herinneren dat ik het ongemakkelijk vond.

bij de oudste heb ik heel veel in bed gelegen, ik had ook pijn door de knip en enorme spierpijn door de lange persfase. Dit was achteraf best prettig.
bij de jongste ben ik veel te veel gestimuleerd om uit bed te komen door de kraamhulp. Daarnaast hebben we de kraamhulp na 4 dagen weg gestuurd waardoor we meer zelf moesten doen. Ik heb die kraamtijd veel te weinig rust gehad en heb daar echt spijt van.

nee, dat viel best mee, (schoon)ouders en broertjes en zusjes zijn geweest, na de kraamweek kwam pas de rest.
bij de tweede viel het ook mee, maar toen hebben we ook wat vrienden over de vloer gehad.

bij de oudste veel knuffels en tutlapjes
bij de jongste onverwacht veel kleertjes in maat 50/56

nee
nee

Gast
Gast

Bericht  koNijntje vr 1 maa 2013 - 7:33

ik zat thuis op de bank, zonder weeën overigens. het liep er in straaltjes uit, voornamelijk als de baby bewoog, het voelde een beetje alsof ik in mijn broek plaste. ik had een maandverband ingedaan, toen die in no-time verzadigd was heb ik een pak kraamverband losgetrokken.
al met al 6.5 uur; 16:30uur braken de vliezen, 18uur begonnen de weeën. vanaf 21uur had ik persdrang en toen de vk om 21:20uur kwam mocht ik gaan persen. t is om 22:59uur geboren.
t. werd gelijk op mijn borst gelegd, maar ging niet zoeken. hij is op vrijdagavond geboren en hapte op zondag/maandag pas goed aan.. (kan erbij vermelden dat de bv niet goed op gang kwam, ondanks kolven, en ik een week na de bevalling overgestapt ben op fv)

ik vond het geen succes, doordat het niet op gang kwam en het ook al een tijd duurde voordat t aanhapte. boel gedoe eromheen ipv genieten van het zelf voeden, helaas...
te weinig eigenlijk.. ik lig eigenlijk alleen in bed als ik echt ziek ben en ik was niet ziek, dus...
de familie kwam wel verspreid, kwamen ook pas later (zaterdagmiddag eerste bezoek gehad)
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Supertalentje vr 1 maa 2013 - 7:42

Pompoen schreef:

Za ochtend om 8.00, stond nog in de badkamer, had net mn tanden gepoetst Wink Ik vond het niet veel (alsof je zonder druk te zetten plast, dus geen niagarafalls, maar wel genoeg om het niet over het hoofd te zien). Ik ben eerst op de wc gaan zitten, daarna de rest van de dag op een celstofmatje op de bank met een bigshirt aan.

Ik was savonds om 7 uur in het zkh, toen werden de weeen pijnlijk. Van 19.00 tot 21.50 de weeen opgevangen. Van 21.50 tot 22.30 echt aan het persen geweest. Zoon had een versnelde ademhaling, dus dat is niet represenatief, maar ik ben 2 dagen gebleven, daarna 3 dagen thuis en daarna nog 5 dagen met zoon in het zkh, zoon is al die tijd gebleven. Man heeft alleen de eerste nacht in het zkh geslapen, maar hij kon er niet zo goed slapen, dus is daarna naar huis gegaan (alleen snachts om te slapen).

- Hoe deed je dat met vervoer (voor de mensen zonder auto)? NVT

Van 21.50 tot 22.30, de volgende keer pers is door, dan gaat het vast sneller Wink (ik stopte steeds halverwege een wee, was moe)

Nee, ik kreeg hem na anderhalf uur aan de borst, ik heb er wel een aantal keer naar gevraagd omdat ik wist dat het binnen anderhalf uur 'moest', weet niet meer waarom het niet eerder kon. Zoon hapte een keer en liet los, 600 keer.

Het is me savonds met lk wel een keer gelukt dat hij echt 'zoog', daar heb ik heel bewust van genoten, was geweldig!

Ja, gelijk na de bevalling bleef ik in bed. Uren later heb ik even gedoucht, toen was de visite weg en gingen we naar een andere kamer. Ik had ontzettend veel pijn aan mijn hechting, dus ik kon bijna niet lopen/zitten. En een flinke hematoom, precies aan de kant van de knip. Maar toch ben ik meegeweest naar het gemeentehuis om zoon aan te geven en moesten we 3 keer per dag naar zoon toen hij alleen in het zkh lag. Na 5 dagen hebben ze de hechting verwijderd en kon ik weer echt lopen. (En toen mocht ik pas op de rooming inn met zoon omdat ik eerder niet zelfstandig voor hem kon zorgen omdat alles zeer deed).

Ja, maar dat was omdat de kraamvisite pas 'mocht' komen toen zoon en ik thuis waren. Iedereen moest dus 'wachten', het eerste weekend thuis was een gekkenhuis Wink

Wat ik me kan herinneren en echt leuk vond waren een spaarpot met zn naam, bestekje met zn naam en een hele grote mand met allerlei spullen.

Ik geloof 6 weken na de bevalling pas. Eerder had ik geen tijd, toen heb ik een dagje heel hard gehuild en even nagedacht over wat er allemaal gebeurd was.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Fearie vr 1 maa 2013 - 7:47

Die werden gebroken, omdat ze niet vanzelf kapot gingen en er moest gecheckt worden of D niet in het vruchtwater had gepoept. Er kwam voor mijn gevoel weinig omdat D in de weg lag met zijn hoofd.

Ik moest naar het ziekenhuis, omdat D met zijn hoofd was gedraaid en dus niet zelfstandig meer kon komen. Ik heb 6 uur over de bevalling gedaan, waarvan laatste 1.5 uur in het ziekenhuis.

Ambulance en meerijden met kraamverzorgster. Hadden wel een auto, maar mijn vriend durfde niet meer zelf te rijden.

6 uur.

Ja, al heb ik dat niet bewust meegekregen. Dat is me later verteld.

De 'eerste' 1e keer heb ik dus niet bewust meegemaakt, de 1e keer voor mij was pijnlijk maar prachtig gevoel.

Ik ben op dinsdag bevallen, woensdag naar huis en liep thuis al meteen weer rond. Wel met moeite, maar ben geen stilzitter.

Nee, het kwam rustig op gang. Hebben het rustig gepland en iedereen belde netjes vantevoren.

We hebben een heel wagenpark gekregen voor D, een loopfiets, een loopmotor en een loopquad (met wiebelplanken en duwstang). Dat waren leuke cadeaus.

Op dag 4 pas, toen was ik van mening dat ik nog geen foto met D samen had en heb ik de hele dag gebruld. De dagen daarna ook nog wel maar minder.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Gast vr 1 maa 2013 - 7:49

- Toen je vliezen braken? Waar was je, was het veel en hoe ving je het op? ** Bij de oudste was ik al ingeleid en lag ik in het ziekenhuis. Dat was echt enorm veel en kwam in twee grote golven. Bij de jongste lag ik in bed, een paar uur voor ik weer ingeleid zou worden. Ik voelde iets 'knappen' en wist meteen wat het was en sprong uit bed. Mijn man gezegd handdoeken te gaan halen en met 1 handdoek tussen mijn benen ben ik naar het toilet gelopen, daar kwam de rest. **

- Voor de ziekenhuisbevallers, wanneer ging je naar het ziekenhuis en hoe lang was je daar uiteindelijk bezig met bevallen? Hoe lang ben je gebleven en hoe lang is je man gebleven? ** Bij de eerste werd ik ingeleid. Ik was zondag's opgenomen vanwege een te hoge bloeedruk en maandag om 17.00 kreeg ik gel. Om 19.00 begonnen de weeen en ze is om 08.20 geboren. Ik heb toen 1 nacht moeten blijven met haar vanwege haar glucose en mijn man is toen rond 22.00 naar huis gegaan. Bij A. mocht ik komen toen ik belde dat mijn vliezen waren gebroken. We waren er rond 06.30, rond tienen in de ochtend is hij geboren en om 19.30 waren we thuis. mijn man is even naar huis geweest om bij H. te zijn en de maxi cosi op te halen. **

- Hoe deed je dat met vervoer (voor de mensen zonder auto)? -

- Hoe lang duurde je bevalling? ** De eerste keer ongeveer 13 uur en de tweede keer ongeveer 5 uur. **

- Voor de borstvoeders: Kreeg je je kind gelijk op de borst (ziekenhuis of thuis) en ging je kind ook uit zichzelf drinken/op zoek? -

- Hoe vond je de eerste keer borstvoeding voelen? -

- Bleef je na de bevalling in bed (hoe lang, hoe veel?) of liep je rond? ** Bij de eerste moest ik veel op bed blijven liggen, ik had veel bloed verloren, had nog enorm veel pijn aan mijn bekken en vanwege de hechtingen kon ik me bijna niet bewegen. Plus dat het vloeien dan sneller over zou gaan. Bij de tweede voelde ik me veel beter **

- Wilde alle kraamvisite tegelijk komen? ** Nee, sommige mensen (lees: mijn schoonmoeder+man) moesten we zelf bellen of ze nog kwamen... **

- Had je last van kraamtranen? Wanneer? ** Ja, al vrijwel meteen. **

Gast
Gast

Bericht  Luce vr 1 maa 2013 - 8:00

Mijn vliezen zijn allebei in het ziekenhuis gebroken, toen ik al in de weeen zat. Het ziekenhuispersoneel heeft het opgeruimd Wink

Bij de eerste ging ik toen ik om de 5 minuten weeen had. Daarna heb ik er nog 9,5 uur gelegen tot ik echt bevallen was. Dat was om 9.30 's ochtends. Ik moest de hele dag blijven en een nacht. Daarna naar huis. Bij de 2e ben ik ingeleid en mocht ik de dag erna ook naar huis.

auto dus

Bij de eerste 14 uur, bij de tweede 4,5 uur

Half uurtje later, nadat ze nagekeken waren

Pijnlijk

Bij de eerste zoveel mogelijk op bed of op de bank. Ik kon niet zoveel. Bij de tweede liep ik na 2 dagen alweer beneden

Nee, gewoon verdeeld over de weken

Veel kleertjes, boekjes, the usual

Ja. Geloof op dag 3/4 bij beiden
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: