Hoe ging dat bij jou? (bevallingsvragenlijstje)
+48
blondje1313
Printje
Lilypie
Bolleke
SarahKey
Roodkapje
CCC
Thunder
bolus26
Aggi
joyce0606
M-G
Stuiterbal
Filoria
PapillonRose
Jezzie
Catwoman79
mickey
Happydobby
Theeleut
Flip Fluitketel
Razz
Snoes
Ella
*Lookie*
Kat1980
Luce
Fearie
Supertalentje
koNijntje
Amber-
MissD
tweeling
Floor
Liadan
Puggle
Linda
Clapperdie
Charles
lente
Sun88
LMCurious
Muppetje
Sterrin_
Lejow
Pommes
Limburg85
Pompoen
52 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Hoe ging dat bij jou? (bevallingsvragenlijstje)
- Toen je vliezen braken? Waar was je, was het veel en hoe ving je het op? Bij de eerste lag ik in het ziekenhuisbed, bij de tweede stond ik in de badkamer (op weg naar de wc). Beide keren was het niet extreem veel en heb ik het niet kunnen opvangen.
- Voor de ziekenhuisbevallers, wanneer ging je naar het ziekenhuis en hoe lang was je daar uiteindelijk bezig met bevallen? Hoe lang ben je gebleven en hoe lang is je man gebleven? Bij de eerste lag ik al in het ziekenhuis op het moment van de eerste wee. Ik zat aan de weeenremmers, pas toen ik daarvan af werd gehaald vanwege verhoging ben ik binnen 4 uur bevallen. Mijn vriend was er de hele tijd bij en is 3,5 uur na de bevalling (om 22 uur) naar huis gegaan. Ik moest nog in het ziekenhuis blijven. De tweede was een thuisbevalling.
- Hoe deed je dat met vervoer (voor de mensen zonder auto)? N.v.t.
- Hoe lang duurde je bevalling? Als je bij de eerste vanaf de eerste wee tot de geboorte telt, was het 24 uur. Maar in het begin zat ik aan de weeenremmers, dus ik weet niet hoe het zonder was gegaan. Toen ik daarvan af ging, ging het vrij vlot (4 uur). Bij de tweede was het van het moment dat mijn vliezen braken tot de geboorte ongeveer 2 uur en 30 minuten.
- Voor de borstvoeders: Kreeg je je kind gelijk op de borst (ziekenhuis of thuis) en ging je kind ook uit zichzelf drinken/op zoek? De eerste was prematuur dus kon zelf nog niet uit de borst drinken, wel begon ik een paar uur na de bevalling met kolven. Bij de tweede kreeg ik hem vrij vlot na de bevalling aan de borst en ging hij zelf ook echt op zoek.
- Hoe vond je de eerste keer borstvoeding voelen? Pijnlijk.
- Bleef je na de bevalling in bed (hoe lang, hoe veel?) of liep je rond? De eerste dag lag ik vrij veel in bed (alleen er uit om te plassen, douchen etc.), daarna liep ik wel een beetje rond en dat werd iedere dag wel weer meer.
- Wilde alle kraamvisite tegelijk komen? Bij de eerste wel, bij de tweede niet.
- Wat voor dingen kreeg je nog (onverwachts) cadeau? Een onverwachts cadeau was dat mijn schoonfamilie ons huis en tuin had versierd op de dag dat de oudste eindelijk naar huis mocht uit het ziekenhuis. En toen stond er een grote mand met cadeautjes (voor mij en de baby) van mijn schoonouders en een luiertaart van een vriendin klaar. Bij de tweede kregen we niet echt onverwachte cadeaus, omdat iedereen wilde weten wat we nog nodig hadden aangezien we een tweede zoon hadden gekregen en dus al veel van de eerste hadden.
- Had je last van kraamtranen? Wanneer? Ja. Bij de eerste op het moment dat ik uit het ziekenhuis werd ontslagen en mijn zoon daar nog moest blijven (voelde me heel schuldig en een slechte moeder). Bij de tweede op de 6e dag.
- Voor de ziekenhuisbevallers, wanneer ging je naar het ziekenhuis en hoe lang was je daar uiteindelijk bezig met bevallen? Hoe lang ben je gebleven en hoe lang is je man gebleven? Bij de eerste lag ik al in het ziekenhuis op het moment van de eerste wee. Ik zat aan de weeenremmers, pas toen ik daarvan af werd gehaald vanwege verhoging ben ik binnen 4 uur bevallen. Mijn vriend was er de hele tijd bij en is 3,5 uur na de bevalling (om 22 uur) naar huis gegaan. Ik moest nog in het ziekenhuis blijven. De tweede was een thuisbevalling.
- Hoe deed je dat met vervoer (voor de mensen zonder auto)? N.v.t.
- Hoe lang duurde je bevalling? Als je bij de eerste vanaf de eerste wee tot de geboorte telt, was het 24 uur. Maar in het begin zat ik aan de weeenremmers, dus ik weet niet hoe het zonder was gegaan. Toen ik daarvan af ging, ging het vrij vlot (4 uur). Bij de tweede was het van het moment dat mijn vliezen braken tot de geboorte ongeveer 2 uur en 30 minuten.
- Voor de borstvoeders: Kreeg je je kind gelijk op de borst (ziekenhuis of thuis) en ging je kind ook uit zichzelf drinken/op zoek? De eerste was prematuur dus kon zelf nog niet uit de borst drinken, wel begon ik een paar uur na de bevalling met kolven. Bij de tweede kreeg ik hem vrij vlot na de bevalling aan de borst en ging hij zelf ook echt op zoek.
- Hoe vond je de eerste keer borstvoeding voelen? Pijnlijk.
- Bleef je na de bevalling in bed (hoe lang, hoe veel?) of liep je rond? De eerste dag lag ik vrij veel in bed (alleen er uit om te plassen, douchen etc.), daarna liep ik wel een beetje rond en dat werd iedere dag wel weer meer.
- Wilde alle kraamvisite tegelijk komen? Bij de eerste wel, bij de tweede niet.
- Wat voor dingen kreeg je nog (onverwachts) cadeau? Een onverwachts cadeau was dat mijn schoonfamilie ons huis en tuin had versierd op de dag dat de oudste eindelijk naar huis mocht uit het ziekenhuis. En toen stond er een grote mand met cadeautjes (voor mij en de baby) van mijn schoonouders en een luiertaart van een vriendin klaar. Bij de tweede kregen we niet echt onverwachte cadeaus, omdat iedereen wilde weten wat we nog nodig hadden aangezien we een tweede zoon hadden gekregen en dus al veel van de eerste hadden.
- Had je last van kraamtranen? Wanneer? Ja. Bij de eerste op het moment dat ik uit het ziekenhuis werd ontslagen en mijn zoon daar nog moest blijven (voelde me heel schuldig en een slechte moeder). Bij de tweede op de 6e dag.
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
- Toen je vliezen braken? Waar was je, was het veel en hoe ving je het op? In het ziekenhuis, op de verloskamer, ze hebben daar mijn vliezen gebroken. Ik vond het wel veel, ik heb niets opgevangen.
- Voor de ziekenhuisbevallers, wanneer ging je naar het ziekenhuis en hoe lang was je daar uiteindelijk bezig met bevallen? Hoe lang ben je gebleven en hoe lang is je man gebleven? Ik was (ivm zwangerschapsvergiftiging) al 4 dagen in het ziekebhuis, en moest na de bevalling nog 8 dagen blijven
- Hoe deed je dat met vervoer (voor de mensen zonder auto)? nvt
- Hoe lang duurde je bevalling? 13 uur (uiteindelijk keizersnede)
- Voor de borstvoeders: Kreeg je je kind gelijk op de borst (ziekenhuis of thuis) en ging je kind ook uit zichzelf drinken/op zoek? Nee, omdat ik een ks had, en door zwangerschapsvergiftiging heel erg ziek was na de bevalling, vonden ze het niet meteen verantwoord en meost ik eerst een dagje rusten. Op dag 2 zijn we begonnen met voeden/kolven. Achteraf bekeken vind ik het wel heel erg jammer en bij een evt volgend kindje zou ik dat graag anders willen als het kan
- Hoe vond je de eerste keer borstvoeding voelen? Bijzonder, maar het was wel een heel gedoe eerst
- Bleef je na de bevalling in bed (hoe lang, hoe veel?) of liep je rond? In bed, ik kon ook niet anders want heb nog ruim een dag aan de epiduraal (ruggenprik) gelegen
- Wilde alle kraamvisite tegelijk komen? Ze kwamen redelijk verdeeld
- Wat voor dingen kreeg je nog (onverwachts) cadeau? Kleertjes, speelgoed, verzorgingsproducten etc..
- Had je last van kraamtranen? Wanneer? Ja, vanaf de 3e dag. Ik bleef ook de hele ziekenhuisperiode erg emotioneel maar dat kwam ook doordat ik niet bij mijn zoon op de afdeling lag, en er heel veel onduidelijkheid was.
- Voor de ziekenhuisbevallers, wanneer ging je naar het ziekenhuis en hoe lang was je daar uiteindelijk bezig met bevallen? Hoe lang ben je gebleven en hoe lang is je man gebleven? Ik was (ivm zwangerschapsvergiftiging) al 4 dagen in het ziekebhuis, en moest na de bevalling nog 8 dagen blijven
- Hoe lang duurde je bevalling? 13 uur (uiteindelijk keizersnede)
- Voor de borstvoeders: Kreeg je je kind gelijk op de borst (ziekenhuis of thuis) en ging je kind ook uit zichzelf drinken/op zoek? Nee, omdat ik een ks had, en door zwangerschapsvergiftiging heel erg ziek was na de bevalling, vonden ze het niet meteen verantwoord en meost ik eerst een dagje rusten. Op dag 2 zijn we begonnen met voeden/kolven. Achteraf bekeken vind ik het wel heel erg jammer en bij een evt volgend kindje zou ik dat graag anders willen als het kan
- Hoe vond je de eerste keer borstvoeding voelen? Bijzonder, maar het was wel een heel gedoe eerst
- Bleef je na de bevalling in bed (hoe lang, hoe veel?) of liep je rond? In bed, ik kon ook niet anders want heb nog ruim een dag aan de epiduraal (ruggenprik) gelegen
- Wilde alle kraamvisite tegelijk komen? Ze kwamen redelijk verdeeld
- Wat voor dingen kreeg je nog (onverwachts) cadeau? Kleertjes, speelgoed, verzorgingsproducten etc..
- Had je last van kraamtranen? Wanneer? Ja, vanaf de 3e dag. Ik bleef ook de hele ziekenhuisperiode erg emotioneel maar dat kwam ook doordat ik niet bij mijn zoon op de afdeling lag, en er heel veel onduidelijkheid was.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
- Toen je vliezen braken? Waar was je, was het veel en hoe ving je het op? Ik zat op het toilet toen het gebeurde, was niet super veel. Toen ik daarna rond liep was het wel veel.
- Voor de ziekenhuisbevallers, wanneer ging je naar het ziekenhuis en hoe lang was je daar uiteindelijk bezig met bevallen? Hoe lang ben je gebleven en hoe lang is je man gebleven? ik ben gelijk naar het zkh gegaan en 12 uur later was de kleine man er. Mijn man mocht gewoon overdag de hele dag erbij zijn met uitzondering van 12-14. Maar tijdns de bevalling natuurlijk de hele tijd.
- Hoe lang duurde je bevalling? 12 uur
- Voor de borstvoeders: Kreeg je je kind gelijk op de borst (ziekenhuis of thuis) en ging je kind ook uit zichzelf drinken/op zoek? ja de kleine lag al op mijn borst en ging zelf zoeken, zoooo mooi
- Hoe vond je de eerste keer borstvoeding voelen? heel apart
- Bleef je na de bevalling in bed (hoe lang, hoe veel?) of liep je rond? in het zkh wel de eerste 2 dagen, thuis een stuk minder war niet verstandig was achteraf.
- Wilde alle kraamvisite tegelijk komen? nee gelukkig niet
- Wat voor dingen kreeg je nog (onverwachts) cadeau? geen idee
- Had je last van kraamtranen? Wanneer? ja 2/3de dag
- Voor de ziekenhuisbevallers, wanneer ging je naar het ziekenhuis en hoe lang was je daar uiteindelijk bezig met bevallen? Hoe lang ben je gebleven en hoe lang is je man gebleven? ik ben gelijk naar het zkh gegaan en 12 uur later was de kleine man er. Mijn man mocht gewoon overdag de hele dag erbij zijn met uitzondering van 12-14. Maar tijdns de bevalling natuurlijk de hele tijd.
- Hoe lang duurde je bevalling? 12 uur
- Voor de borstvoeders: Kreeg je je kind gelijk op de borst (ziekenhuis of thuis) en ging je kind ook uit zichzelf drinken/op zoek? ja de kleine lag al op mijn borst en ging zelf zoeken, zoooo mooi
- Hoe vond je de eerste keer borstvoeding voelen? heel apart
- Bleef je na de bevalling in bed (hoe lang, hoe veel?) of liep je rond? in het zkh wel de eerste 2 dagen, thuis een stuk minder war niet verstandig was achteraf.
- Wilde alle kraamvisite tegelijk komen? nee gelukkig niet
- Wat voor dingen kreeg je nog (onverwachts) cadeau? geen idee
- Had je last van kraamtranen? Wanneer? ja 2/3de dag
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
- Toen je vliezen braken? Waar was je, was het veel en hoe ving je het op?
Ik werd 's morgens om 5u wakker met het idee dat ik ofwel wat urine ofwel wat slijm verloor. Het waren telkens kleine beetjes.
- Voor de ziekenhuisbevallers, wanneer ging je naar het ziekenhuis en hoe lang was je daar uiteindelijk bezig met bevallen? Hoe lang ben je gebleven en hoe lang is je man gebleven?
Om 5u 's morgens waren mijn vliezen gebroken (of althans, er zat toch een scheurtje in), om 9u merkte ik de eerste krampen op. Uiteindelijk werden ze om 17u echt heviger, maar toch nog gewacht tot 22u30 vooraleer we naar het ziekenhuis vertrokken. Om 23u in het ziekenhuis aangekomen en om 1u05 is onze zoon geboren. Ik ben vrijdagnacht bevallen en ben woensdagnamiddag naar huis gegaan. Wij hadden een luxekamer waarbij mijn man ook de hele tijd bij mij is gebleven (dus zowel tijdens als na de bevalling).
- Hoe deed je dat met vervoer (voor de mensen zonder auto)?
Wij hebben een auto, al vond ik het met momenten wel pittig om met weeën in de auto te zitten.
- Hoe lang duurde je bevalling?
Als ik kijk vanaf het moment dat er een scheurtje in mijn vliezen zat: 20 uur.
Vanaf het moment dat ik de eerste krampjes opmerkte: 16 uur.
Maar voor mijn gevoel heeft het 'maar' 9 uur geduurd, omdat ik pas vanaf 16u 's middags doorhad dat de bevalling bezig was.
- Bleef je na de bevalling in bed (hoe lang, hoe veel?) of liep je rond?
Ik heb een paar dagen in het ziekenhuis gelegen, maar omdat onze zoon de eerste dagen in de couveuse lag, heb ik niet veel in bed gelegen. Eenmaal thuis ook niet meer, achteraf wel spijt van want ik besefte op dat moment echt niet dat ik mijn rust echt wel nodig had.
- Wilde alle kraamvisite tegelijk komen?
Wij hebben het goed gespreid.
- Wat voor dingen kreeg je nog (onverwachts) cadeau?
De meeste dingen kwamen van onze geboortelijst. Het meest leuke onverwachte cadeau: een kraammand voor 14 dagen geloof ik.
- Had je last van kraamtranen? Wanneer?
Ja, enorm. Het begon toen we eenmaal thuis kwamen en heeft wel een aantal weken geduurd. Nu heb ik er nog last van, maar ik mag het geen kraamtranen meer noemen
Ik werd 's morgens om 5u wakker met het idee dat ik ofwel wat urine ofwel wat slijm verloor. Het waren telkens kleine beetjes.
- Voor de ziekenhuisbevallers, wanneer ging je naar het ziekenhuis en hoe lang was je daar uiteindelijk bezig met bevallen? Hoe lang ben je gebleven en hoe lang is je man gebleven?
Om 5u 's morgens waren mijn vliezen gebroken (of althans, er zat toch een scheurtje in), om 9u merkte ik de eerste krampen op. Uiteindelijk werden ze om 17u echt heviger, maar toch nog gewacht tot 22u30 vooraleer we naar het ziekenhuis vertrokken. Om 23u in het ziekenhuis aangekomen en om 1u05 is onze zoon geboren. Ik ben vrijdagnacht bevallen en ben woensdagnamiddag naar huis gegaan. Wij hadden een luxekamer waarbij mijn man ook de hele tijd bij mij is gebleven (dus zowel tijdens als na de bevalling).
Wij hebben een auto, al vond ik het met momenten wel pittig om met weeën in de auto te zitten.
Als ik kijk vanaf het moment dat er een scheurtje in mijn vliezen zat: 20 uur.
Vanaf het moment dat ik de eerste krampjes opmerkte: 16 uur.
Maar voor mijn gevoel heeft het 'maar' 9 uur geduurd, omdat ik pas vanaf 16u 's middags doorhad dat de bevalling bezig was.
Ik heb een paar dagen in het ziekenhuis gelegen, maar omdat onze zoon de eerste dagen in de couveuse lag, heb ik niet veel in bed gelegen. Eenmaal thuis ook niet meer, achteraf wel spijt van want ik besefte op dat moment echt niet dat ik mijn rust echt wel nodig had.
Wij hebben het goed gespreid.
De meeste dingen kwamen van onze geboortelijst. Het meest leuke onverwachte cadeau: een kraammand voor 14 dagen geloof ik.
Ja, enorm. Het begon toen we eenmaal thuis kwamen en heeft wel een aantal weken geduurd. Nu heb ik er nog last van, maar ik mag het geen kraamtranen meer noemen
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
- Toen je vliezen braken? Waar was je, was het veel en hoe ving je het op? Ik lag op bed en ik moest naar de wc. Toen ik op de wc zat dacht ik 'goh wat moet ik toch veel plassen' toen ik klaar was wilde ik weer terug in bed stappen en toen kwam de rest van het vruchtwater.
Iets langer dan 24 uur. Om 5.45 braken mijn vliezen en ik ben de volgende dag om 6.35 bevallen dmv keizersnede.
- Voor de borstvoeders: Kreeg je je kind gelijk op de borst (ziekenhuis of thuis) en ging je kind ook uit zichzelf drinken/op zoek?
Omdat ik een keizersnede had onder volledige narcose hield ik onze zoon pas zo'n 2 uur na de bevalling pas voor het eerst vast. Hij was toen echt aan het zoeken en toen hij het eenmaal gevonden had dronk hij meteen. Ik heb helaas maar een paar dagen bv kunnen geven. Daarna over gegaan op fv
- Hoe vond je de eerste keer borstvoeding voelen?
Ik vond het wel bijzonder en na een paar dagen kreeg ik pijn en moest ik ook stoppen vanwege medicatie helaas.
Ik heb 1,5 week als een dood vogeltje in bed gelegen. Om te rusten vanwege de keizersnede maar vooral omdat ik erg ziek ben geworden na de bevalling
Sommige wel en dat vond ik ook niet erg. Bj de rest van de familie en vrienden heb ik alles rustig gepland. Maar 1 per dag en zeker 3 dagen in de week niemand naast mijn ouders en schoonmoeder.
Veel kleertje, een loopfietsje, zilveren besteksetje en fotolijstje van Woezel en Pip, cadeaubonnen, een geboorte tegeltje en tandendoosje enz
Geen last van gehad. Wel heb ik om mijn hele ziek zijn in het ziekenhuis wat lopen huilen maar echte kraamtranen nee.
Iets langer dan 24 uur. Om 5.45 braken mijn vliezen en ik ben de volgende dag om 6.35 bevallen dmv keizersnede.
- Voor de borstvoeders: Kreeg je je kind gelijk op de borst (ziekenhuis of thuis) en ging je kind ook uit zichzelf drinken/op zoek?
Omdat ik een keizersnede had onder volledige narcose hield ik onze zoon pas zo'n 2 uur na de bevalling pas voor het eerst vast. Hij was toen echt aan het zoeken en toen hij het eenmaal gevonden had dronk hij meteen. Ik heb helaas maar een paar dagen bv kunnen geven. Daarna over gegaan op fv
Ik vond het wel bijzonder en na een paar dagen kreeg ik pijn en moest ik ook stoppen vanwege medicatie helaas.
Ik heb 1,5 week als een dood vogeltje in bed gelegen. Om te rusten vanwege de keizersnede maar vooral omdat ik erg ziek ben geworden na de bevalling
Sommige wel en dat vond ik ook niet erg. Bj de rest van de familie en vrienden heb ik alles rustig gepland. Maar 1 per dag en zeker 3 dagen in de week niemand naast mijn ouders en schoonmoeder.
Veel kleertje, een loopfietsje, zilveren besteksetje en fotolijstje van Woezel en Pip, cadeaubonnen, een geboorte tegeltje en tandendoosje enz
Geen last van gehad. Wel heb ik om mijn hele ziek zijn in het ziekenhuis wat lopen huilen maar echte kraamtranen nee.
Laatst aangepast door Razz_ op vr 1 maa 2013 - 9:03; in totaal 2 keer bewerkt
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
- Toen je vliezen braken? Waar was je, was het veel en hoe ving je het op? Vliezen zijn bij beide bevallingen doorgeprikt in het ziekenhuis.
- Voor de ziekenhuisbevallers, wanneer ging je naar het ziekenhuis en hoe lang was je daar uiteindelijk bezig met bevallen? Hoe lang ben je gebleven en hoe lang is je man gebleven? Bij de 1e ben ik naar het ziekenhuis gegaan toen de ontsluiting niet wilde vorderen (bleef hangen op 3cm) en bij de 2e ben ik ingeleid. Mijn man is bij beide bevallingen de gehele tijd bij me op de kamer aanwezig geweest.
- Hoe deed je dat met vervoer (voor de mensen zonder auto)?Nvt
- Hoe lang duurde je bevalling? Bij de 1e vanaf de 1e kramp/wee op donderdag laat in de avond vrijdags begon het echt te gaan werken. Maar uiteindelijk is ze pas zondagochtend geboren. Bij de 2e heeft het 16u geduurd.
- Voor de borstvoeders: Kreeg je je kind gelijk op de borst (ziekenhuis of thuis) en ging je kind ook uit zichzelf drinken/op zoek? Ja
- Hoe vond je de eerste keer borstvoeding voelen? Gevoelig
- Bleef je na de bevalling in bed (hoe lang, hoe veel?) of liep je rond? Bij de 1e heb ik 2wkn op bed gelegen mocht en kon er alleen uit voor toiletgang of douchen (bekkenklachten) en bij de 2e 3 dgn op advies van bekkentherapeut 3dgn op bed gelegen m.u.v. toiletgang en douchen en daarna nog tot de 7e dag rustig aan gedaan.
- Wilde alle kraamvisite tegelijk komen? Bij de 1e wel, bij de 2e hebben we het gedoseerd.
- Wat voor dingen kreeg je nog (onverwachts) cadeau? Kraammanden, kleertjes, bonnen e.d.
- Had je last van kraamtranen? Wanneer? Ja,, iets van de 4e dag
- Voor de ziekenhuisbevallers, wanneer ging je naar het ziekenhuis en hoe lang was je daar uiteindelijk bezig met bevallen? Hoe lang ben je gebleven en hoe lang is je man gebleven? Bij de 1e ben ik naar het ziekenhuis gegaan toen de ontsluiting niet wilde vorderen (bleef hangen op 3cm) en bij de 2e ben ik ingeleid. Mijn man is bij beide bevallingen de gehele tijd bij me op de kamer aanwezig geweest.
- Hoe deed je dat met vervoer (voor de mensen zonder auto)?Nvt
- Hoe lang duurde je bevalling? Bij de 1e vanaf de 1e kramp/wee op donderdag laat in de avond vrijdags begon het echt te gaan werken. Maar uiteindelijk is ze pas zondagochtend geboren. Bij de 2e heeft het 16u geduurd.
- Voor de borstvoeders: Kreeg je je kind gelijk op de borst (ziekenhuis of thuis) en ging je kind ook uit zichzelf drinken/op zoek? Ja
- Hoe vond je de eerste keer borstvoeding voelen? Gevoelig
- Bleef je na de bevalling in bed (hoe lang, hoe veel?) of liep je rond? Bij de 1e heb ik 2wkn op bed gelegen mocht en kon er alleen uit voor toiletgang of douchen (bekkenklachten) en bij de 2e 3 dgn op advies van bekkentherapeut 3dgn op bed gelegen m.u.v. toiletgang en douchen en daarna nog tot de 7e dag rustig aan gedaan.
- Wilde alle kraamvisite tegelijk komen? Bij de 1e wel, bij de 2e hebben we het gedoseerd.
- Wat voor dingen kreeg je nog (onverwachts) cadeau? Kraammanden, kleertjes, bonnen e.d.
- Had je last van kraamtranen? Wanneer? Ja,, iets van de 4e dag
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Pompoen schreef:Ik heb van die vragen waar veel verschillende antwoorden op kunnen zijn, daarom ben ik wel benieuwd hoe dat bij jullie was...
- Toen je vliezen braken? Waar was je, was het veel en hoe ving je het op? Bij de 1e lag ik thuis in bad met weeën. Bij de tweede braken ze tijdens het bevallen. Bij de eerste weet ik niet hoeveel het was, bij de 2e was het geloof ik een flinke plons.
- Voor de ziekenhuisbevallers, wanneer ging je naar het ziekenhuis en hoe lang was je daar uiteindelijk bezig met bevallen? Hoe lang ben je gebleven en hoe lang is je man gebleven? Bij de 1e zijn we heen gegaan toen ik bleef steken op 3 cm rond 5:00 uur. Ik ben om 8:44 uur bevallen en rond 16:00 uur naar huis gegaan, man is al die tijd bij mij gebleven. Bij de 2e zijn we richting ziekenhuis gegaan toen ik 2 cm had rond 00:30 uur, ben 7:37 uur bevallen. Man is al de tijd gebleven tot de middag, zoon en ik bleven nog een dag en nacht in het ziekenhuis.
- Hoe deed je dat met vervoer (voor de mensen zonder auto)? Beide keren met eigen auto gereden.
- Hoe lang duurde je bevalling? Ik weet nooit zo goed wanneer het nou echt nu begonnen, vanaf wanneer reken je? Bij de 1e had ik regelmatige weeën rond 20:00 uur maar uren ervoor ook al onregelmatige weeën, maar die uren tel ik niet mee. Bij mijn zoon had ik vanaf de ochtend tot de vroege avond om de 15 minuten kramp, maar nog wel uit te houden, dat tel ik ook niet echt mee. Dus met mijn berekening duurde de 1e bevalling 13 uur en de 2e 11 uur.
- Voor de borstvoeders: Kreeg je je kind gelijk op de borst (ziekenhuis of thuis) en ging je kind ook uit zichzelf drinken/op zoek? Alleen de 1 e heeft bv gekregen, meteen toen we op de kraamafdeling lagen.
- Hoe vond je de eerste keer borstvoeding voelen? Vreemd
- Bleef je na de bevalling in bed (hoe lang, hoe veel?) of liep je rond? Bij de 1e heb ik 10 dagen plat gelegen, ik voelde me steeds slechter. Uiteindelijk leek ik kraamvrouwenkoorts te hebben en heb ik nog 3 dagen in het ziekenhuis gelegen aan een ab infuus. Bij de 2e heb ik de hele kraamweek op bed gelegen, ik voelde me erg slap.
- Wilde alle kraamvisite tegelijk komen? Nee. Bij de 1e elke dag wat mensen. Bij de tweede hebben we de verjaardag van de oudste gevierd ( stond al vast, ze schelen 6 jaar en 4 dagen) en alle visite nam ook een cadeau mee voor de jongste en kon em meteen voor het eerst zien. Achteraf super handig! Hoefde we geen dagen/avonden en weekenden visute te ontvangen.
- Wat voor dingen kreeg je nog (onverwachts) cadeau? Gewoon kleding, speelgoed voor de baby, kraammanden en ook wat douchespul en boekjes voor mij.
- Had je last van kraamtranen? Wanneer? De eerste keer wel rond dag 5, ik was zo gefrustreerd dat de bv niet 'vanzelf' ging, aanhappen ging verkeerd, tieten waren te groot en deden erg pijn en ik voelde me lamlendig, dus janken! Bij de tweede heb ik geen traan gelaten, ik voelde me erg gelukkig en had dit keer bewust voor fv gekozen omdat ik niet weer die ellende wilde.
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
- Toen je vliezen braken? Waar was je, was het veel en hoe ving je het op? Thuis op een matje, de vk brak ze na 16 uur onregelmatige weeën en bij 4 cm
- Voor de ziekenhuisbevallers, wanneer ging je naar het ziekenhuis en hoe lang was je daar uiteindelijk bezig met bevallen? Hoe lang ben je gebleven en hoe lang is je man gebleven? Met 4 cm wegens bloed in het vruchtwater en onregelmatige harttonen.
- Hoe deed je dat met vervoer (voor de mensen zonder auto)? Wij hebben een auto.
- Hoe lang duurde je bevalling? Van de eerste wee tot geboorte 29 uur.
- Voor de borstvoeders: Kreeg je je kind gelijk op de borst (ziekenhuis of thuis) en ging je kind ook uit zichzelf drinken/op zoek?Ik kreeg een spoed kezersnee en toen ik op de kraam afdeling kwam had hij al kv gehad vanwege een te lage bloedsuiker, dit is nog 2 x gedaan en pas in de avond hebben we het geprobeerd.
- Hoe vond je de eerste keer borstvoeding voelen?Weet ik niet meer door de morfine
- Bleef je na de bevalling in bed (hoe lang, hoe veel?) of liep je rond? Lag 5 dagen in het ziekenhuis, kwam op dag 2 uit bed maar meer dan toiletbezoek en de douchen hoefde ik niet te doen.
- Wilde alle kraamvisite tegelijk komen? Nee en het was vakantietijd
- Wat voor dingen kreeg je nog (onverwachts) cadeau? Een andere auto, ik had er geen 1 meer.
- Had je last van kraamtranen? Wanneer? vanaf dag 3 omdat we moesten blijven omdat M. niet in orde was. Dit heeft zeker nog 2/3 weken geduurd!
- Voor de ziekenhuisbevallers, wanneer ging je naar het ziekenhuis en hoe lang was je daar uiteindelijk bezig met bevallen? Hoe lang ben je gebleven en hoe lang is je man gebleven? Met 4 cm wegens bloed in het vruchtwater en onregelmatige harttonen.
- Hoe deed je dat met vervoer (voor de mensen zonder auto)? Wij hebben een auto.
- Hoe lang duurde je bevalling? Van de eerste wee tot geboorte 29 uur.
- Voor de borstvoeders: Kreeg je je kind gelijk op de borst (ziekenhuis of thuis) en ging je kind ook uit zichzelf drinken/op zoek?Ik kreeg een spoed kezersnee en toen ik op de kraam afdeling kwam had hij al kv gehad vanwege een te lage bloedsuiker, dit is nog 2 x gedaan en pas in de avond hebben we het geprobeerd.
- Hoe vond je de eerste keer borstvoeding voelen?Weet ik niet meer door de morfine
- Bleef je na de bevalling in bed (hoe lang, hoe veel?) of liep je rond? Lag 5 dagen in het ziekenhuis, kwam op dag 2 uit bed maar meer dan toiletbezoek en de douchen hoefde ik niet te doen.
- Wilde alle kraamvisite tegelijk komen? Nee en het was vakantietijd
- Wat voor dingen kreeg je nog (onverwachts) cadeau? Een andere auto, ik had er geen 1 meer.
- Had je last van kraamtranen? Wanneer? vanaf dag 3 omdat we moesten blijven omdat M. niet in orde was. Dit heeft zeker nog 2/3 weken geduurd!
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben wel ingeleid, maar toch de antwoorden
- Toen je vliezen braken? Waar was je, was het veel en hoe ving je het op? De VK brak mijn vliezen, zo'n 13 uur nadat ik de gel voor het eerst had gekregen. De ontsluiting bleef hangen op 3 cm, daarna ging het helaas niet veel vlotter...
- Voor de ziekenhuisbevallers, wanneer ging je naar het ziekenhuis en hoe lang was je daar uiteindelijk bezig met bevallen? Hoe lang ben je gebleven en hoe lang is je man gebleven? Ik ging naar het ziekenhuis om ingeleid te worden, dus vóór de bevalling ging ik al Dinsdagochtend om 7.00 opgenomen om ingeleid te worden, woensdagochtend om 10.34 bevallen d.m.v. keizersnede, zondag mocht onze zoon ook naar huis en tot toen ben ik ook gebleven, ook al had ik zaterdag al mogen gaan. Er was nog plaats, dus ik kon gelukkig blijven. Mijn vriend is woensdagavond gewoon naar huis gegaan, en kwam donderdag in de middag weer. Hij moest bijslapen
- Hoe deed je dat met vervoer (voor de mensen zonder auto)? Wij waren met onze eigen auto. Was wel nog ff spannend toen we naar huis gingen, de gordel was wat aan de korte kant om rond de maxi-cosi te passen...
- Hoe lang duurde je bevalling? Dinsdagochtend om 7.00 ingeleid, pas toen mijn vliezen werden gebroken rond 20.00 's avonds begon het iets zwaarder te worden, maar pas rond 21.30, toen het infuus werd aangesloten, had ik het idee dat het echt begonnen was. Vanaf toen duurde het dus nog zo'n 13 uur.
- Voor de borstvoeders: Kreeg je je kind gelijk op de borst (ziekenhuis of thuis) en ging je kind ook uit zichzelf drinken/op zoek? Dat wilde ik wel heel graag, maar F moest naar de couveuseafdeling, vanwege het feit dat ik koorts had gekregen tijdens de bevalling. Daarvoor kreeg ik toen al direct anti-biotica, waardoor F ook opgenomen moest worden uit voorzorg. Ikzelf moest na de ks naar de uitslaapkamer. Uiteindelijk zag ik F pas weer rond 13.30
- Hoe vond je de eerste keer borstvoeding voelen? Een heel apart gevoel. Hij had nog niet veel zuigkracht en was behoorlijk misselijk van de bevalling, dus het was nog ff wennen voor ons tweeën
- Bleef je na de bevalling in bed (hoe lang, hoe veel?) of liep je rond? De eerste dag werd ik met bed en al steeds naar F gebracht. De volgende ochtend "moest" ik mijn bed uit, zodat dat verschoond kon worden en werd ik zelf ook gewassen enzo. Die dag werd ik met rolstoel naar boven gebracht (de kraamafdeling is in mijn ziekenshuis op de 2e verdieping, de couveuse op de 14e...). Weer een dag later ben ik zelf wezen douchen en heb ik voorzichtig geprobeerd wat stukjes te lopen. Zaterdags ging dat zo goed, dat ik geen rolstoel meer nodig had om op te leunen. Ik werd wel regelmatig door de verpleging naar bed gestuurd om te rusten
- Wilde alle kraamvisite tegelijk komen? In het ziekenhuis zijn mijn ouders, zus+schoonbroer, broertje+vriendin, mijn oma en twee tantes van mijn vriend geweest. De rest kwam langzaam aan op gang vanaf het moment dat F en ik thuis waren. Eigenlijk pas aan het einde van die week. F is in de 1e week van december geboren, waardoor de geboortekaartjes bij sommigen behoorlijk vertraagd waren. Ik denk dat het daardoor ook niet zo vlot op gang kwam. Maar ik vond het wel prima eigenlijk.
- Wat voor dingen kreeg je nog (onverwachts) cadeau? Onverwacht was dat we van de tante van mijn vriend een cadeau mochten uitzoeken ter waarde van €100. Ik wilde heel graag een draagdoek en heb toen voor een rekbare gekozen. Het overige bedrag hebben we op F zijn spaarrekening gestort. Achteraf gezien had ik toen beter meteen een geweven doek kunnen kopen...
- Had je last van kraamtranen? Wanneer? Totaal geen last van gehad.
- Toen je vliezen braken? Waar was je, was het veel en hoe ving je het op? De VK brak mijn vliezen, zo'n 13 uur nadat ik de gel voor het eerst had gekregen. De ontsluiting bleef hangen op 3 cm, daarna ging het helaas niet veel vlotter...
- Voor de ziekenhuisbevallers, wanneer ging je naar het ziekenhuis en hoe lang was je daar uiteindelijk bezig met bevallen? Hoe lang ben je gebleven en hoe lang is je man gebleven? Ik ging naar het ziekenhuis om ingeleid te worden, dus vóór de bevalling ging ik al Dinsdagochtend om 7.00 opgenomen om ingeleid te worden, woensdagochtend om 10.34 bevallen d.m.v. keizersnede, zondag mocht onze zoon ook naar huis en tot toen ben ik ook gebleven, ook al had ik zaterdag al mogen gaan. Er was nog plaats, dus ik kon gelukkig blijven. Mijn vriend is woensdagavond gewoon naar huis gegaan, en kwam donderdag in de middag weer. Hij moest bijslapen
- Hoe deed je dat met vervoer (voor de mensen zonder auto)? Wij waren met onze eigen auto. Was wel nog ff spannend toen we naar huis gingen, de gordel was wat aan de korte kant om rond de maxi-cosi te passen...
- Hoe lang duurde je bevalling? Dinsdagochtend om 7.00 ingeleid, pas toen mijn vliezen werden gebroken rond 20.00 's avonds begon het iets zwaarder te worden, maar pas rond 21.30, toen het infuus werd aangesloten, had ik het idee dat het echt begonnen was. Vanaf toen duurde het dus nog zo'n 13 uur.
- Voor de borstvoeders: Kreeg je je kind gelijk op de borst (ziekenhuis of thuis) en ging je kind ook uit zichzelf drinken/op zoek? Dat wilde ik wel heel graag, maar F moest naar de couveuseafdeling, vanwege het feit dat ik koorts had gekregen tijdens de bevalling. Daarvoor kreeg ik toen al direct anti-biotica, waardoor F ook opgenomen moest worden uit voorzorg. Ikzelf moest na de ks naar de uitslaapkamer. Uiteindelijk zag ik F pas weer rond 13.30
- Hoe vond je de eerste keer borstvoeding voelen? Een heel apart gevoel. Hij had nog niet veel zuigkracht en was behoorlijk misselijk van de bevalling, dus het was nog ff wennen voor ons tweeën
- Bleef je na de bevalling in bed (hoe lang, hoe veel?) of liep je rond? De eerste dag werd ik met bed en al steeds naar F gebracht. De volgende ochtend "moest" ik mijn bed uit, zodat dat verschoond kon worden en werd ik zelf ook gewassen enzo. Die dag werd ik met rolstoel naar boven gebracht (de kraamafdeling is in mijn ziekenshuis op de 2e verdieping, de couveuse op de 14e...). Weer een dag later ben ik zelf wezen douchen en heb ik voorzichtig geprobeerd wat stukjes te lopen. Zaterdags ging dat zo goed, dat ik geen rolstoel meer nodig had om op te leunen. Ik werd wel regelmatig door de verpleging naar bed gestuurd om te rusten
- Wilde alle kraamvisite tegelijk komen? In het ziekenhuis zijn mijn ouders, zus+schoonbroer, broertje+vriendin, mijn oma en twee tantes van mijn vriend geweest. De rest kwam langzaam aan op gang vanaf het moment dat F en ik thuis waren. Eigenlijk pas aan het einde van die week. F is in de 1e week van december geboren, waardoor de geboortekaartjes bij sommigen behoorlijk vertraagd waren. Ik denk dat het daardoor ook niet zo vlot op gang kwam. Maar ik vond het wel prima eigenlijk.
- Wat voor dingen kreeg je nog (onverwachts) cadeau? Onverwacht was dat we van de tante van mijn vriend een cadeau mochten uitzoeken ter waarde van €100. Ik wilde heel graag een draagdoek en heb toen voor een rekbare gekozen. Het overige bedrag hebben we op F zijn spaarrekening gestort. Achteraf gezien had ik toen beter meteen een geweven doek kunnen kopen...
- Had je last van kraamtranen? Wanneer? Totaal geen last van gehad.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Pompoen schreef:Ik heb van die vragen waar veel verschillende antwoorden op kunnen zijn, daarom ben ik wel benieuwd hoe dat bij jullie was...
Ik lag op bed, het was tussen 2 en 3 snachts, op den duur maar een extra dikke handdoek erop.
Ik ben na 26 uur naar het ziekenhuis gegaan, mede door de te lange gebroken vliezen. Ik ben uiteindelijk 1 week gebleven doordat R.uben moest blijven. Mijn man is steeds op en neer naar huis gegaan.
Wij hadden een auto dus daar kan ik je niet mee helpen.
Van het breken van mijn vliezen tot geboorte 30,5 uur.
Gelijk aan de borst, maar R.uben snapte er niet veel van. Mede ook doordat ik teruggetrokken tepels heb.
Heel speciaal, iets van mij en R.uben op dat moment.
Ik werd 1 middag op bed gestuurd, voor de rest niet gerust, steeds gelopen en gezeten.
Nee, die lieten het van ons afhangen.
- Wat voor dingen kreeg je nog (onverwachts) cadeau?.
Allemaal kinder/baby dingetjes.
Nee niet echt volgens mij.
Catwoman79- Prater
- Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
De vk heeft mijn vliezen gebroken toen we in het ziekenhuis waren.
Toen de vk bij mij thuis kwam had ik al 6 cm ontsluiting, we zijn toen meteen naar het ziekenhuis gegaan.
We waren daar om 9.30 en ik ben om 12.16 bevallen. Rond 17.30 waren we weer thuis.
ntv
8 uur en 45 minuten
Mijn dochter werd op mijn borst gelegd en zocht na een tijdje wel de borst. Ze hapte heel goed aan maar ze zoog niet.
Ze heeft uiteindelijk nooit aan de borst gedronken, want ze zoog niet.
Ik lag alleen tussen de middag op bed. Overdag zat/lag ik op de bank.
Wij hebben de eerste week de kraamvisitie afgehouden. Alleen ouders, broertje en schoonzus zijn geweest. De rest kwam later.
Kleertjes, boekjes. Van mijn schoonouders kregen we geld om een kraamcadeautje uit te zoeken. En van mijn ouders mochten we een tripp trapp stoel uitzoeken.
Ja, na 2/3 dagen, omdat mijn vriend moest werken en omdat L niet wilde drinken aan de borst en ik daardoor moest kolven.
De vk heeft mijn vliezen gebroken toen we in het ziekenhuis waren.
Toen de vk bij mij thuis kwam had ik al 6 cm ontsluiting, we zijn toen meteen naar het ziekenhuis gegaan.
We waren daar om 9.30 en ik ben om 12.16 bevallen. Rond 17.30 waren we weer thuis.
ntv
8 uur en 45 minuten
Mijn dochter werd op mijn borst gelegd en zocht na een tijdje wel de borst. Ze hapte heel goed aan maar ze zoog niet.
Ze heeft uiteindelijk nooit aan de borst gedronken, want ze zoog niet.
Ik lag alleen tussen de middag op bed. Overdag zat/lag ik op de bank.
Wij hebben de eerste week de kraamvisitie afgehouden. Alleen ouders, broertje en schoonzus zijn geweest. De rest kwam later.
Kleertjes, boekjes. Van mijn schoonouders kregen we geld om een kraamcadeautje uit te zoeken. En van mijn ouders mochten we een tripp trapp stoel uitzoeken.
Ja, na 2/3 dagen, omdat mijn vriend moest werken en omdat L niet wilde drinken aan de borst en ik daardoor moest kolven.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
In het ziekenhuis, ze werden gebroken door de vk en het werd opgevangen met celstof matjes.
Ik ging om 2 uur 's nachts naar het ziekenhuis en ze werd om iets voor half 4 's middags geboren.. Ik was er dus wel even. Mijn ex kwam een uurtje later aan en is de hele tijd gebleven. Door mijn medicatie moest ik samen met A. vanaf de bevalling gerekend nog 48u blijven, en mijn ex ging naar huis.
Niet van toepassing, want ik had voldoende vervoer beschikbaar. Kon zelf dan wel niet rijden, maar mijn moeder heeft gereden en anders had mijn ex, mijn vader of mijn broertje me gebracht.
Als ik kijk vanaf de eerste weeën tot en met de geboorte dan duurde het zo'n 16 uur. Maar in het ziekenhuis gingen ze uit vanaf de gebroken vliezen, vanaf daar duurde het nog 6 uur. Al vind ik dat zelf raar, want toen had ik al even flinke weeën, dus het was echt wel langer dan 6uur.
Nvt
Nvt
De eerste twee dagen bijna volledig op bed (nog in het ziekenhuis) en daarna thuis ook nog een paar dagen bijna geheel op bed. Had ook een heel laag hb waar ik echt mega slap door was, kreeg ik trouwens nog wel een ijzerinfuus voor om dat weer op te krikken.
Nee, als iemand wilde komen vroegen de meeste mensen netjes van tevoren wanneer het uit zou komen. Ik kon dus zelf een beetje kijken hoe ik het wilde indelen.
Een heleboel eigenlijk. Je weet wel dat je meestal kraamcadeautjes krijgt, maar meestal zijn die ook een verrassing, erg leuk trouwens! Heb echt veel gehad, van kleertjes, knuffeltjes, Zwitsal enzovoort tot een zilveren kettinkje met hanger voor mezelf, een mooi bedrag spaargeld van mijn opa en oma voor A., een kraammand.. Teveel om op te noemen, en het was zo leuk allemaal!
Ja, best wel. De eerste twee dagen was ik echt lek, moest om werkelijk alles huilen. En het gekke was, ik huilde vooral van geluk, maar zo zag het er soms niet uit als ik maar bleef snikken Daarna nog even een flink huilmoment gehad omdat ik het zo erg vond dat ik geen borstvoeding mocht geven. Verder viel het mee, al ben ik sinds A. er is sowieso een emodoos
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Wow bijna iedereen heeft een auto.
Wij hadden de tweede auto van mijn schoonzus & zwager te leen gevraagd. Vanaf twee weken voor de uitgerekende datum stond die om de hoek. Het was echt een gelukje dat ze die auto niet nodig hadden.
De volgende keer zou ik denk ik mijn schoonouders vragen of mijn man de auto mag komen halen als de weeën beginnen. Ik weet nu dat je best wel even tijd hebt om iets te regelen tussen de eerste wee en dat je naar het ziekenhuis mag (er zat hier 14 uur tussen)
Volgens mij zijn verloskundigen er over het algemeen niet blij mee als je met hen mee moet rijden. En taxichauffeurs staan ook niet te springen om bevallende vrouwen denk ik + dat je nog terug moet met een pasgeboren baby, dan wil je ook niet afhankelijk zijn van een taxichauffeur of verloskundige.
Wij hadden de tweede auto van mijn schoonzus & zwager te leen gevraagd. Vanaf twee weken voor de uitgerekende datum stond die om de hoek. Het was echt een gelukje dat ze die auto niet nodig hadden.
De volgende keer zou ik denk ik mijn schoonouders vragen of mijn man de auto mag komen halen als de weeën beginnen. Ik weet nu dat je best wel even tijd hebt om iets te regelen tussen de eerste wee en dat je naar het ziekenhuis mag (er zat hier 14 uur tussen)
Volgens mij zijn verloskundigen er over het algemeen niet blij mee als je met hen mee moet rijden. En taxichauffeurs staan ook niet te springen om bevallende vrouwen denk ik + dat je nog terug moet met een pasgeboren baby, dan wil je ook niet afhankelijk zijn van een taxichauffeur of verloskundige.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Filoria schreef:Wow bijna iedereen heeft een auto.
Wij hebben wel een auto, maar ik ben de enige met rijbewijs hier in huis. Dus dan komen we nog niet heel erg ver (rijden terwijl je weeën hebt lijkt me niet de bedoeling en terugrijden na de bevalling lijkt me ook niet zo'n succes!). Tot nu toe kom ik niet verder dan een taxi, ik loop al in het ziekenhuis dus er is geen vk en mijn ouders wonen ruim 45 minuten rijden. Bovendien wil ik die eigenlijk helemaal niet in de buurt hebben... Terug ga ik gewoon wel mijn ouders vragen of anders mijn zusje (oh nee die rijd in een cabriogeval, vind ik een beetje eng ding), die willen natuurlijk toch gelijk komen kijken.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Superleuk om te lezen wat iedereen invult zeg! Toch nog aardig wat overeenkomsten, maar ook best nog veel verschillen in hoe het ging!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Heen een taxi en terug een familielid klinkt prima, maar ik zou voor de zekerheid het taxibedrijf bellen of ze bevallende vrouwen vervoeren haha
Lastig dat je de enige met een rijbewijs bent! Hier heeft man dus wel een rijbewijs, maar geen auto.
Verder wonen we middenin een winkelgebied. Ik ging rond 20u naar het ziekenhuis en natuurlijk was het koopavond. Ben in een rolstoel, in mijn ochtendjas, kreunend van de pijn, tussen de winkelende mensen door naar de parkeerplaats gereden
Lastig dat je de enige met een rijbewijs bent! Hier heeft man dus wel een rijbewijs, maar geen auto.
Verder wonen we middenin een winkelgebied. Ik ging rond 20u naar het ziekenhuis en natuurlijk was het koopavond. Ben in een rolstoel, in mijn ochtendjas, kreunend van de pijn, tussen de winkelende mensen door naar de parkeerplaats gereden
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Toen je vliezen braken? Waar was je, was het veel en hoe ving je het op?
*Ik lag al in het ziekenhuis. Mijn vliezen braken in bed. Resultaat -> bed was nat !
Voor de ziekenhuisbevallers, wanneer ging je naar het ziekenhuis en hoe lang was je daar uiteindelijk bezig met bevallen? Hoe lang ben je gebleven en hoe lang is je man gebleven?
* Ik ben 3 dagen van te voren opgenomen met vergiftiging. Mijn ex is al die tijd bij me gebleven.
Hoe deed je dat met vervoer (voor de mensen zonder auto)?
* nvt.
Hoe lang duurde je bevalling?
* In totaal van breken van vliezen tot geboorte, 10 uur
Voor de borstvoeders: Kreeg je je kind gelijk op de borst (ziekenhuis of thuis) en ging je kind ook uit zichzelf drinken/op zoek?
* Ja mijn zoon is direct aangelegd. En hij zocht ook zelf mijn borst op.
Hoe vond je de eerste keer borstvoeding voelen?
* In begin voelde ik niks. Maar een paar dagen later was het tenenkrommend.
-Bleef je na de bevalling in bed (hoe lang, hoe veel?) of liep je rond?
* Ik had volledig bedrust vanwege de totaal ruptuur. Al met al heb ik 1,5 week op bed gelegen en toen ben ik langzaam gaan lopen.
Wilde alle kraamvisite tegelijk komen?
* Nee dat viel reuze mee bij ons.
Wat voor dingen kreeg je nog (onverwachts) cadeau?
* De peettante had geboorte bedankjes gemaakt. Dat was wel een verrassing.
Had je last van kraamtranen? Wanneer?
* Ja niet te vermijden hahaha. Ik had ze de 4e dag. Huilen en tranen met tuiten tijdens het borstvoeden. Dat heeft 2 dagen aangehouden.
*Ik lag al in het ziekenhuis. Mijn vliezen braken in bed. Resultaat -> bed was nat !
Voor de ziekenhuisbevallers, wanneer ging je naar het ziekenhuis en hoe lang was je daar uiteindelijk bezig met bevallen? Hoe lang ben je gebleven en hoe lang is je man gebleven?
* Ik ben 3 dagen van te voren opgenomen met vergiftiging. Mijn ex is al die tijd bij me gebleven.
Hoe deed je dat met vervoer (voor de mensen zonder auto)?
* nvt.
Hoe lang duurde je bevalling?
* In totaal van breken van vliezen tot geboorte, 10 uur
Voor de borstvoeders: Kreeg je je kind gelijk op de borst (ziekenhuis of thuis) en ging je kind ook uit zichzelf drinken/op zoek?
* Ja mijn zoon is direct aangelegd. En hij zocht ook zelf mijn borst op.
Hoe vond je de eerste keer borstvoeding voelen?
* In begin voelde ik niks. Maar een paar dagen later was het tenenkrommend.
-Bleef je na de bevalling in bed (hoe lang, hoe veel?) of liep je rond?
* Ik had volledig bedrust vanwege de totaal ruptuur. Al met al heb ik 1,5 week op bed gelegen en toen ben ik langzaam gaan lopen.
Wilde alle kraamvisite tegelijk komen?
* Nee dat viel reuze mee bij ons.
Wat voor dingen kreeg je nog (onverwachts) cadeau?
* De peettante had geboorte bedankjes gemaakt. Dat was wel een verrassing.
Had je last van kraamtranen? Wanneer?
* Ja niet te vermijden hahaha. Ik had ze de 4e dag. Huilen en tranen met tuiten tijdens het borstvoeden. Dat heeft 2 dagen aangehouden.
Stuiterbal- Kletskop
- Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11
Ik lag in bed en werd rond 5:30 wakker en er was een behoorlijk grote plek nat in bed dus opvangen was niet meer nodig.
- Voor de ziekenhuisbevallers, wanneer ging je naar het ziekenhuis
Ik moest naar het ziekenhuis de volgende dag om 9.00 uur omdat mijn vliezen langer dan 24 uur gebroken waren.
en hoe lang was je daar uiteindelijk bezig met bevallen?
Om half 12 kreeg ik het infuus eraan met weeënopwekkers. Ik begon met 3 cm ontsluiting en om 14.30 had ik 7 cm, om 16.10 had ik persdrang wat ik pas om 16.30 doorhad dat dat persweeën waren Toen de VK kwam zag ze het hoofdje al. Om 16.52 is onze zoon geboren (had sneller gekund maar hij had een handje naast zijn hoofd)
Hoe lang ben je gebleven en hoe lang is je man gebleven?
Ik moest eigenlijk 24 uur blijven maar mocht de volgende dag om 10.30 naar huis. Mijn vriend is de hele tijd erbij geweest die mocht ook blijven slapen.
n.v.t. we zijn met eigen auto gegaan.
Van het breken van de vliezen tot de geboorte bijna 36 uur. Van de eerste wee tot de geboorte 4,5 uur. Persen zelf was maximaal 20 minuten.
n.v.t.
n.v.t.
Na een anderhalf uur mocht ik douchen dat ging prima alleen. Alleen heb ik de eerste avond in een rolstoel gezeten maar de volgende dag liep ik zelf overal heen (nog wel moeizaam maar het ging)
Mijn beste vriendin en schoonmoeder waren bij de bevalling en mijn vader, broers en schoonzus zijn direct gekomen toen we belden dat hij geboren was. De rest van de kraamvisite is allemaal verdeeld geweest, maximaal 2 keer op een dag. Veel mensen wilden wachten tot we een beetje bijgekomen en gewend waren.
Heel veel en ook van alles: speelgoed, kleding, knuffels, bloemen, cadeaubonnen maar de grootste verassing was het cadeau dat mijn moeder blijkbaar nog uitgezocht had (zij is overleden toen ik 6 maanden zwanger was) en ze had in haar laatste dagen een zilveren armbandje met zijn naam erin gegraveerd (zij was de enige die de naam wist) en een bestekset met zijn naam erin gegraveerd uitgekozen. Toen ik dat cadeau kreeg was ik echt enorm verrast omdat zij het nog helemaal zelf had uitgekozen.
Ja op dag in de eerste 2 weken een paar keer.
Ik lag in bed en werd rond 5:30 wakker en er was een behoorlijk grote plek nat in bed dus opvangen was niet meer nodig.
- Voor de ziekenhuisbevallers, wanneer ging je naar het ziekenhuis
Ik moest naar het ziekenhuis de volgende dag om 9.00 uur omdat mijn vliezen langer dan 24 uur gebroken waren.
en hoe lang was je daar uiteindelijk bezig met bevallen?
Om half 12 kreeg ik het infuus eraan met weeënopwekkers. Ik begon met 3 cm ontsluiting en om 14.30 had ik 7 cm, om 16.10 had ik persdrang wat ik pas om 16.30 doorhad dat dat persweeën waren Toen de VK kwam zag ze het hoofdje al. Om 16.52 is onze zoon geboren (had sneller gekund maar hij had een handje naast zijn hoofd)
Hoe lang ben je gebleven en hoe lang is je man gebleven?
Ik moest eigenlijk 24 uur blijven maar mocht de volgende dag om 10.30 naar huis. Mijn vriend is de hele tijd erbij geweest die mocht ook blijven slapen.
n.v.t. we zijn met eigen auto gegaan.
Van het breken van de vliezen tot de geboorte bijna 36 uur. Van de eerste wee tot de geboorte 4,5 uur. Persen zelf was maximaal 20 minuten.
n.v.t.
n.v.t.
Na een anderhalf uur mocht ik douchen dat ging prima alleen. Alleen heb ik de eerste avond in een rolstoel gezeten maar de volgende dag liep ik zelf overal heen (nog wel moeizaam maar het ging)
Mijn beste vriendin en schoonmoeder waren bij de bevalling en mijn vader, broers en schoonzus zijn direct gekomen toen we belden dat hij geboren was. De rest van de kraamvisite is allemaal verdeeld geweest, maximaal 2 keer op een dag. Veel mensen wilden wachten tot we een beetje bijgekomen en gewend waren.
Heel veel en ook van alles: speelgoed, kleding, knuffels, bloemen, cadeaubonnen maar de grootste verassing was het cadeau dat mijn moeder blijkbaar nog uitgezocht had (zij is overleden toen ik 6 maanden zwanger was) en ze had in haar laatste dagen een zilveren armbandje met zijn naam erin gegraveerd (zij was de enige die de naam wist) en een bestekset met zijn naam erin gegraveerd uitgekozen. Toen ik dat cadeau kreeg was ik echt enorm verrast omdat zij het nog helemaal zelf had uitgekozen.
Ja op dag in de eerste 2 weken een paar keer.
M-G- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10
In het ziekenhuis, de arts heeft vliezen gebroken toen ik ingeleid werd. geen idee hoeveel het was!
Ik ben ingeleid en bevalling duurde 20 uur. ik ben s'nachts bevallen en mocht de volgende middag naar huis mijn man ik constant bij mij gebleven.
Mijn man had op dat moment nog geen rijbewijs, mijn moeder heeft ons weggebracht naar het ziekenhuis.
20 uur.
Dat is altijd wel het streven van een ziekenhuis, mijn zoon werdt na navelstreng doorknippen gelijk weer van mijn borst afgehaald en nagekeken door de arts, onder warmtelamp gelegd en aangekleed. ik kreeg hem aangekleed en in dekentjes terug. ze zijn het hele borstvoeding proces vergeten, dus hij heeft nooit zelf de borst kunnen zoeken en is niet aangelegd. pas toen wij thuis waren is er gestart met de borstvoeding.
ik wil je niet afschrikken!
in het ziekenhuis in rolstoel naar auto, en vanuit huis stukje lopen naar binnen en naar bank/bed. ik mocht eigenlijk geen trap lopen vanwege de hechtingen.
Hier heb ik een lichte trauma aan over gehouden, laat ik het zo zeggen, die 60 geboortekaartjes die verstuurd zijn was een waste of time and money!
Als niemand komt, krijg je ook niets!
Nee, de kraamzorg vroeg er wel elke dag naar, maar ik had er geen last van gehad!
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
ik was in het ziekenhuis werd ingeleid dus mijn vliezen werden daar doorgeprikt. Was bijna niks... omdat ik ook bijna niks meer had...
Ik was s middags in het ziekenhuis voor een echo om te kijken hoe het met de baby was, liep al overtijd.
Moest s avonds terug komen voor een inleiding, de baby had het niet meer goed in de buik en ik had te weinig vruchtwater.
Mijn vriend heeft gewoon met onze eigen auto naar het ziekenhuis gereden.
Kreeg om 18.00 uur s avonds een balloncatheter in, en kreeg al gelijk wat krampjes, dit werd rond een uur of 01.00 snachts erger. Om 6.30 werd ik wakker gemaakt en om 7.00 uur lag ik op de verloskamer aan de weeen opwekkers. Om 18.41 is mijn zoon geboren doormiddel van een vacuum pomp.
Helaas pas dag 4 ofzo... moest eerst kolven, zoon moest eerst in de counveuse ivm uitputting en hersenschudding en hij was een dysmatuur kindje te klein voor de duur van de zwangerschap.
Erg bijzonder en speciaal.
In het ziekenhuis veel in bed, veel bij geslapen en na dag 4 toen ik naar huis mocht, was ik ook wel regelmatig beneden.
In het ziekenhuis diezelfde avond en thuis dag 2.
Veel kraam manden met voor elke dag een cadeau erg leuk. En leuke dingen van het werk en fam en vrienden.
Dezelfde dag dat ik thuis was, en de laatste dag dat de kraamverzorgster er was, ging even met mijn vriend de deur uit naar de winkel... we hadden een product maar daar mocht je iets bij uitzoeken, na 3 keer het verkeerde gepakt te hebben volgens die cassiere stond ik huilend buiten hihi. Vond het niet meer leuk en wilde naar huis.
ik was in het ziekenhuis werd ingeleid dus mijn vliezen werden daar doorgeprikt. Was bijna niks... omdat ik ook bijna niks meer had...
Ik was s middags in het ziekenhuis voor een echo om te kijken hoe het met de baby was, liep al overtijd.
Moest s avonds terug komen voor een inleiding, de baby had het niet meer goed in de buik en ik had te weinig vruchtwater.
Mijn vriend heeft gewoon met onze eigen auto naar het ziekenhuis gereden.
Kreeg om 18.00 uur s avonds een balloncatheter in, en kreeg al gelijk wat krampjes, dit werd rond een uur of 01.00 snachts erger. Om 6.30 werd ik wakker gemaakt en om 7.00 uur lag ik op de verloskamer aan de weeen opwekkers. Om 18.41 is mijn zoon geboren doormiddel van een vacuum pomp.
Helaas pas dag 4 ofzo... moest eerst kolven, zoon moest eerst in de counveuse ivm uitputting en hersenschudding en hij was een dysmatuur kindje te klein voor de duur van de zwangerschap.
Erg bijzonder en speciaal.
In het ziekenhuis veel in bed, veel bij geslapen en na dag 4 toen ik naar huis mocht, was ik ook wel regelmatig beneden.
In het ziekenhuis diezelfde avond en thuis dag 2.
Veel kraam manden met voor elke dag een cadeau erg leuk. En leuke dingen van het werk en fam en vrienden.
Dezelfde dag dat ik thuis was, en de laatste dag dat de kraamverzorgster er was, ging even met mijn vriend de deur uit naar de winkel... we hadden een product maar daar mocht je iets bij uitzoeken, na 3 keer het verkeerde gepakt te hebben volgens die cassiere stond ik huilend buiten hihi. Vond het niet meer leuk en wilde naar huis.
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
- Toen je vliezen braken? Waar was je, was het veel en hoe ving je het op? In t ziekenhuis,had al 6 cm en lag op zon matje die ook in je kraampakket zit.
Ik was al een dag opgenomen. Ze hadden niet verwacht dat ze al zou komen want anders had m'n man mogen blijven slapen. Onverwachts is ze die nacht heel snel geborenen.mn man heeft ongeveer 45 min meegemaakt vd bevalling.zelf heb ik anderhalf uur echt weeen gemerkt inclusief persen.xZe is om 2.10 geboren.mn man is tot 7 uur gebleven,even thuis gaan slapen en weer terug gekomen tot 10 uur savonds. De dag er op mocht ik naar huis.
Om 23.45 had ik wat kramp en belde om paracetamol.ikkreeg voor de zekerheid ctg.om 00.45 kwam de vk kijken, had ik 6 cm en braken m'n vliezen. Toen kreeg ik wel echt weeën voor m'n gevoel.om 2.10 is ze geboren dus 2 1/2 uur
Ik kreeg er gelijk op m'n borst en ook de dagen er na veel huid op huid en aanleggen. Na 2 dagen is ze bijgevoed maar begon ze kleine beetjes aan de borst te drinken.bijvoeden was ivm het feit dat ze zo klein was en moeite had met haar temp.
- Hoe vond je de eerste keer borstvoeding voelen? Niet zo lekker maar bij mij ging t ook erg moeizaam allemaal. Wel goed begeleid in t ziekenhuis en thuis,dat was fijn en vond t bijzonder om te doen.
- Bleef je na de bevalling in bed (hoe lang, hoe veel?) of liep je rond? In t ziekenhuis nog wel,thuis heb ik wel 2 weken een dutje tussendoor gedaan.
- Wilde alle kraamvisite tegelijk komen? Viel wel mee,de eerste week hebben we zelf mensen gevraagd
- Wat voor dingen kreeg je nog (onverwachts) cadeau? Heel veel kleertjes maat 62 en ik was vooral verbaasd over de grote/ dure cadeaus
- Had je last van kraamtranen? Wanneer? Ja dag 4 s ochtends en dag 8 toen ik heel erg buikgriep had.ik voedde m'n kind op de wc met spuugbak naast me en had haast geen melk meer.toen vond ik mezelf heel erg zielig
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Pompoen schreef:
- Toen je vliezen braken? Waar was je, was het veel en hoe ving je het op? 2x thuis in bed. Eerste keer braken ze spontaan en lag alles in bed. Tweede keer zijn ze door de vk gebroken, zij ving het op.
- Voor de ziekenhuisbevallers, wanneer ging je naar het ziekenhuis en hoe lang was je daar uiteindelijk bezig met bevallen? Hoe lang ben je gebleven en hoe lang is je man gebleven? n.v.t.
- Hoe deed je dat met vervoer (voor de mensen zonder auto)? n.v.t.
- Hoe lang duurde je bevalling? Eerste keer 4,5 uur. Tweede keer ruim 27 uur.
- Voor de borstvoeders: Kreeg je je kind gelijk op de borst (ziekenhuis of thuis) en ging je kind ook uit zichzelf drinken/op zoek? Ja, ik heb ze zelf aangelegd.
- Hoe vond je de eerste keer borstvoeding voelen? Vrij pijnlijk.
- Bleef je na de bevalling in bed (hoe lang, hoe veel?) of liep je rond? Ik liep rond, maar ging 's middags even slapen.
- Wilde alle kraamvisite tegelijk komen? Dat viel wel mee, ze belden eerst.
- Wat voor dingen kreeg je nog (onverwachts) cadeau? 2x een mooi sieraad van mijn ouders.
- Had je last van kraamtranen? Wanneer? Nee, niet gehad.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
- Toen je vliezen braken? Waar was je, was het veel en hoe ving je het op? Mijn vliezen zijn door de VK met 8 cm ontsluiting gebroken.
- Voor de ziekenhuisbevallers, wanneer ging je naar het ziekenhuis en hoe lang was je daar uiteindelijk bezig met bevallen? Hoe lang ben je gebleven en hoe lang is je man gebleven? Ik ben met 5 cm ontsluiting naar het zh gegaan, officieel moest ik eerde romdat ik preventief met antibiotica moest bevallen. Ik heb iets langer gedaan tot ik mocht persen ivm de tweede lading antibiotica. Ik was om 14.15 uur in het ziekenhuis en 20.50 uur is N. geboren.
Wij zijn twee dagen gebleven, we lagen ter observatie. Mijn vriend mocht ook 2 dagen blijven.
- Hoe deed je dat met vervoer (voor de mensen zonder auto)? 20 min.
- Hoe lang duurde je bevalling? Vond het pas echt vanaf 14.00 uur beginnen, al vond ik dit echt te doen, rond 17.00 uur werd het pittiger en voelde het voor mij als bevallen. Vanaf de eerste wee gerekend 15 uur.
- Voor de borstvoeders: Kreeg je je kind gelijk op de borst (ziekenhuis of thuis) en ging je kind ook uit zichzelf drinken/op zoek? Ja, we hebben haar wel zelf aangelegd.
Als een gek gevoel, maar absoluut niet pijnlijk.
Ben het eerste uur in bed gebleven, daarna gedoucht en al kleine stukjes gelopen. Al werd ik meteen weer teruggestuurd het bed in. Thuis heb ik niet in bed gelegen, ben na 3 dagen geloof ik al gaan winkelen.
Nee, wij zorgde dat dit verspreid kwam.
Van alles, van kleding tot speelgoed.
Nee.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Even J. 's geboorte... niet echt reeel omdat ze veelste vroeg kwam...
Mijn vliezen braken op 31.3 wk. Ik was even thee gaan drinken om 23 uur bij mijn collega's op het werk ( was inmiddels bijna 4 weken thuis wegens vroegtijdige weeen). Ik kan even 23.45 thuis en liep naar het toilet... Wilde op de toiletbril gaan zitten en hoorde ze gewoon breken. En allemaal warm water langs mijn been. Had mijn man nog niet gegroet, die zat in de woonkamer tv te kijken. Dus liep met mijn broek op mijn enkels de woonkamer in met de mededeling: Schat, ik ben thuis bel jij het ziekenhuis.. mijn vliezen zijn gebroken.
Ik ging op 31.3 naar het ziekenhuis, direct nadat mijn vliezen gebroken waren. Ik ben daar 3 dagen geweest en op de 3e dag konden ze echt niet meer wachten ( ik wachtte op een plekje in een academisch ziekenhuis maar alles lag vol, er werd al gesproken over Antwerpen). Toen mijn vruchtwater groen ging zien was het echt groot alarm ( poep kon het niet zijn want zulke jonge prematuren poepen niet in het vruchtwater nog). Ik ben direct per ambulance naar het dichtsbijzijnde ziekenhuis met plaats op de neo gebracht. Daar hebben ze eerst nog testen en kweeks gedaan maar de gyn daar durfde niet hetzelfde afwachtende beleid aan als in het 1e ziekenhuis en we konden niet wachten op de uitslag. Ik kreeg een tabletje om het opgang te helpen.
- Hoe deed je dat met vervoer (voor de mensen zonder auto)? nvt.
- Hoe lang duurde je bevalling? Na het inbrengen van het tablet moesten we 4 uur wachten. In die tijd deed het helemaal niets. Het was 23.30. We mochten gaan slapen, man bij mij op de kamer. We zouden om 8 uur verder gaan met inbrengen van 2e tabletje. Om 6.55 lig ik nog lekker te whatsappen met mijn collega en om 7.40 is J. geboren. Weinig echt pijnlijke weeen gehad en met 1x persen was ze er.
- Voor de borstvoeders: Kreeg je je kind gelijk op de borst (ziekenhuis of thuis) en ging je kind ook uit zichzelf drinken/op zoek? Nee, ik had zo'n mooi geboorteplan maar met een prematuurtje werken die plannen niet. Ze moest eerst maar eens in leven blijven dan kijken we daarna naar de voeding. Ik heb haar wel binnen het uur op mijn borst gehad om te buidelen. Eten mocht ze niet bij mij, dat kon ze echt niet aan. Ze had weken lang een sonde. Ik ben toen direct gaan kolven voor haar.
Heerlijk, ik was het vertrouwen in mijn lijf best wel kwijt na (weer) een prematuur kindje. Het was een overwinning voor ons dat ze niet alleen haar voeding door de sonde kreeg maar ook af en toe op kon gaan bouwen met 1 of max 2 x live voeden. Een stap dichter bij huis!
- Bleef je na de bevalling in bed (hoe lang, hoe veel?) of liep je rond? Ik liep veel, was bijna nooit in bed te vinden. Bleef 3 dagen in het ziekenhuis en daarna is J. overgeplaatst naar een ander ziekenhuis. Ik ben toen naar huis gegaan en had toen weer de zorg voor 3 kindjes en een ziekenhuisbaby. 2-3 x per dag heen en weer met het hele gezin ( de kids hadden schoolvakantie dus die moesten vaak mee). De laatste voeding probeerden we altijd samen te gaan en oma zat dan op te passen. Ik heb geen rust gehad in de weken dat ze in het ziekenhuis lag. Toen ze thuis kwam na 6 weken heb ik zelf een kraamweek ingelast maar na 2 dagen met haar in bed was ik het al zat... maar heb er wel intens van genoten.... heerlijk mijn eigen baby bij me. Niemand die je op je vingers kijkt etc.
- Wilde alle kraamvisite tegelijk komen? Nee. Er zijn maar weinig mensen geweest. Er mocht ook geen visite bij haar ivm infectiegevaar. Later mocht het wel maar liever zo min mogelijk. We hebben dit ook mensen verteld en die hebben J. gewoon op de verjaardag van haar zus gezien toen ze weer thuis was. Sommige hebben haar nog steeds niet live gezien.. tja, dat komt gewoon wel een x.
Van het forum,toen Lejow met een prachtige bak met zoveel ontzettend mooie en vooral nuttige kadootjes aankwam... Het fijnste waren toch echt de pakjes van Fiwen! J. was zo klein dat ze geen kleertjes pastte. Maatje 40 was nog te groot. Toen ze eenmaal kleertjes aan mocht was ik blij dat ze er leuk en meisjesachtig uit kon zien.
- Had je last van kraamtranen? Wanneer? Nee geen tijd voor gehad. Je wordt geleefd. Ik heb wel 1x keihard staan janken maar dat was uit pure angst. Haar couveuse was leeg en in de kamer ernaast zag ik een OK veld met een dokter in OK outfit bezig. Ik dacht echt dat het heeeeeeeeeeeel slecht met haar ging, dat er iets mis was. Ik begreep ook niet waarom ze me niet gebeld hadden. Niemand kon me wat vertellen en toen heb ik in de gang zitten huilen.
Uiteindelijk waren ze een lange lijn aan het inbrengen via haar voetje richting haar hart.
Ik heb wel na het hele ziekenhuiscircus een soort schuldgevoel gehad. Onze zoon is ook prematuur geboren en hoewel we het nooit hebben laten onderzoeken toen ( 35 wk en hij maar 9 dgn ziekenhuis) had ik toen ook al GBS. Ik mag nu ook echt nooit meer een kindje (we zijn gelukkig compleet maar hadden we dat eerder geweten hadden we natuurlijk nooit voor een 4e gekozen). Het is nu ook nog spannend hoe J. haar hersentjes ontwikkelen.
Mijn vliezen braken op 31.3 wk. Ik was even thee gaan drinken om 23 uur bij mijn collega's op het werk ( was inmiddels bijna 4 weken thuis wegens vroegtijdige weeen). Ik kan even 23.45 thuis en liep naar het toilet... Wilde op de toiletbril gaan zitten en hoorde ze gewoon breken. En allemaal warm water langs mijn been. Had mijn man nog niet gegroet, die zat in de woonkamer tv te kijken. Dus liep met mijn broek op mijn enkels de woonkamer in met de mededeling: Schat, ik ben thuis bel jij het ziekenhuis.. mijn vliezen zijn gebroken.
Ik ging op 31.3 naar het ziekenhuis, direct nadat mijn vliezen gebroken waren. Ik ben daar 3 dagen geweest en op de 3e dag konden ze echt niet meer wachten ( ik wachtte op een plekje in een academisch ziekenhuis maar alles lag vol, er werd al gesproken over Antwerpen). Toen mijn vruchtwater groen ging zien was het echt groot alarm ( poep kon het niet zijn want zulke jonge prematuren poepen niet in het vruchtwater nog). Ik ben direct per ambulance naar het dichtsbijzijnde ziekenhuis met plaats op de neo gebracht. Daar hebben ze eerst nog testen en kweeks gedaan maar de gyn daar durfde niet hetzelfde afwachtende beleid aan als in het 1e ziekenhuis en we konden niet wachten op de uitslag. Ik kreeg een tabletje om het opgang te helpen.
- Hoe deed je dat met vervoer (voor de mensen zonder auto)? nvt.
- Hoe lang duurde je bevalling? Na het inbrengen van het tablet moesten we 4 uur wachten. In die tijd deed het helemaal niets. Het was 23.30. We mochten gaan slapen, man bij mij op de kamer. We zouden om 8 uur verder gaan met inbrengen van 2e tabletje. Om 6.55 lig ik nog lekker te whatsappen met mijn collega en om 7.40 is J. geboren. Weinig echt pijnlijke weeen gehad en met 1x persen was ze er.
- Voor de borstvoeders: Kreeg je je kind gelijk op de borst (ziekenhuis of thuis) en ging je kind ook uit zichzelf drinken/op zoek? Nee, ik had zo'n mooi geboorteplan maar met een prematuurtje werken die plannen niet. Ze moest eerst maar eens in leven blijven dan kijken we daarna naar de voeding. Ik heb haar wel binnen het uur op mijn borst gehad om te buidelen. Eten mocht ze niet bij mij, dat kon ze echt niet aan. Ze had weken lang een sonde. Ik ben toen direct gaan kolven voor haar.
Heerlijk, ik was het vertrouwen in mijn lijf best wel kwijt na (weer) een prematuur kindje. Het was een overwinning voor ons dat ze niet alleen haar voeding door de sonde kreeg maar ook af en toe op kon gaan bouwen met 1 of max 2 x live voeden. Een stap dichter bij huis!
- Bleef je na de bevalling in bed (hoe lang, hoe veel?) of liep je rond? Ik liep veel, was bijna nooit in bed te vinden. Bleef 3 dagen in het ziekenhuis en daarna is J. overgeplaatst naar een ander ziekenhuis. Ik ben toen naar huis gegaan en had toen weer de zorg voor 3 kindjes en een ziekenhuisbaby. 2-3 x per dag heen en weer met het hele gezin ( de kids hadden schoolvakantie dus die moesten vaak mee). De laatste voeding probeerden we altijd samen te gaan en oma zat dan op te passen. Ik heb geen rust gehad in de weken dat ze in het ziekenhuis lag. Toen ze thuis kwam na 6 weken heb ik zelf een kraamweek ingelast maar na 2 dagen met haar in bed was ik het al zat... maar heb er wel intens van genoten.... heerlijk mijn eigen baby bij me. Niemand die je op je vingers kijkt etc.
- Wilde alle kraamvisite tegelijk komen? Nee. Er zijn maar weinig mensen geweest. Er mocht ook geen visite bij haar ivm infectiegevaar. Later mocht het wel maar liever zo min mogelijk. We hebben dit ook mensen verteld en die hebben J. gewoon op de verjaardag van haar zus gezien toen ze weer thuis was. Sommige hebben haar nog steeds niet live gezien.. tja, dat komt gewoon wel een x.
Van het forum,toen Lejow met een prachtige bak met zoveel ontzettend mooie en vooral nuttige kadootjes aankwam... Het fijnste waren toch echt de pakjes van Fiwen! J. was zo klein dat ze geen kleertjes pastte. Maatje 40 was nog te groot. Toen ze eenmaal kleertjes aan mocht was ik blij dat ze er leuk en meisjesachtig uit kon zien.
- Had je last van kraamtranen? Wanneer? Nee geen tijd voor gehad. Je wordt geleefd. Ik heb wel 1x keihard staan janken maar dat was uit pure angst. Haar couveuse was leeg en in de kamer ernaast zag ik een OK veld met een dokter in OK outfit bezig. Ik dacht echt dat het heeeeeeeeeeeel slecht met haar ging, dat er iets mis was. Ik begreep ook niet waarom ze me niet gebeld hadden. Niemand kon me wat vertellen en toen heb ik in de gang zitten huilen.
Uiteindelijk waren ze een lange lijn aan het inbrengen via haar voetje richting haar hart.
Ik heb wel na het hele ziekenhuiscircus een soort schuldgevoel gehad. Onze zoon is ook prematuur geboren en hoewel we het nooit hebben laten onderzoeken toen ( 35 wk en hij maar 9 dgn ziekenhuis) had ik toen ook al GBS. Ik mag nu ook echt nooit meer een kindje (we zijn gelukkig compleet maar hadden we dat eerder geweten hadden we natuurlijk nooit voor een 4e gekozen). Het is nu ook nog spannend hoe J. haar hersentjes ontwikkelen.
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Mijn vliezen braken in het ziekenhuis, na een paar uur weeen, ik lag in bed en ik heb er niets van gezien.Pompoen schreef:Ik heb van die vragen waar veel verschillende antwoorden op kunnen zijn, daarom ben ik wel benieuwd hoe dat bij jullie was...
Ik was al in het ziekenhuis toen de bevalling begon, ik was opgenomen en stond op het punt om ingeleid te worden (de volgende dag) en ben toen spontaan bevallen.
Mijn bevalling duurde 7,5 uur vanaf de eerste wee.
Ik heb mijn kind niet meteen bij me gehad, ja, 2 minuten, toen ging ze de couveuse in omdat ze maar net 2 kilo woog. Borstvoeding heb ik dus ook pas na een paar dagen kunnen proberen, ik heb wel meteen gekolfd de volgende ochtend. Dat voelde niet per se heel eng of naar, was wel even pijnlijk.
Ik ben niet echt in bed gebleven, ja, de eerste dag, toen ik nog in het ziekenhuis mocht blijven, daarna was ik op omdat ik op en neer moest reizen.
Kraamvisite heb ik dus ook niet echt gehad, ja, opa's en oma's in het ziekenhuis.
Kadootjes waren vooral kleding en speelgoed.
Kraamtranen beide keren na een dag of 3/4. Stond geen rem meer op
Ik meld het toch maar even dat het ook anders kan, voor mij was het een enorme schok dat ik ten eerste niet meer thuis mocht bevallen, maar dat wist ik al even, toen had ik me erop ingesteld dat ik in het ziekenhuis mocht bevallen, maar niet dat ik daar vanaf het begin al zou zijn, ik had gedacht halverwege te moeten gaan. Maar ik was er dus al. En ik had gehoopt gewoon wat rond te kunnen lopen of te kunnen douchen, maar dat mocht allemaal niet, ik moest in bed aan de apparatuur. Toen had ik nog gehoopt dat het in mijn eigen tempo kon, maar ook dát mocht niet meer, ik kreeg de mededeling dat ik een uur of 10 had om te bevallen, anders zouden ze ingrijpen omdat mijn dochter aan de kleine kant was en ze bang waren dat ze de bevalling niet goed aan zou kunnen.
Als ik van tevoren had geweten dat het zo had kunnen lopen was dat wel prettig geweest. Voor die tijd liep ik met ideeen als bevallingsplannen in mijn hoofd, maar dat had geen enkele zin, want ik had gewoon eigenlijk géén zeggenschap over de bevalling (als ik naar de wc wilde moest ik daar nog toestemming voor vragen). Wat helemaal niet erg was, nou ja, niet heel prettig, maar vooral dat ik het me zo anders had voorgesteld was erg vervelend.
Gast- Gast
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» waneer ging jou kindje:
» Toen jij ging bevallen...
» wanneer ging bij jou de misselijkheid weg?
» Hoe ging t allemaal ook weer?
» Hoe heb je verteld dat je ging trouwen
» Toen jij ging bevallen...
» wanneer ging bij jou de misselijkheid weg?
» Hoe ging t allemaal ook weer?
» Hoe heb je verteld dat je ging trouwen
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: