Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alternatief gezocht voor hondenkraag/kap

+3
Sam
*Noosa
JD
7 plaatsers

Ga naar beneden

Alternatief gezocht voor hondenkraag/kap Empty Alternatief gezocht voor hondenkraag/kap

Bericht  JD vr 22 feb 2013 - 13:57

Mijn hond heeft een flinke onsteking aan zijn poot,en omdat hij er veel aan likt moet hij 's nachts en als ik werk zo'n kap om zijn nek.

Allemaal leuk en aardig, maar hij zal die kap nog een dag of 7 om moeten, en hij kan er dus niet mee drinken.
Als hij de kap 's nachts om heeft gehad,en ik 's ochtends ga werken, heeft hij dus zowel 's nachts als overdag tot ik weer thuis kom geen kans om te drinken.

Ik zoek dus eigenlijk een alternatief voor die kap.
Sokjes/kousjes om zijn poot is geen optie, dit trekt hij eraf,en het is een open wond,dus lijkt me niet goed om er een sokje omheen te doen,gaat zo broeien.

Wie o wie heeft de gouden tip voor mij?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alternatief gezocht voor hondenkraag/kap Empty Re: Alternatief gezocht voor hondenkraag/kap

Bericht  Gast vr 22 feb 2013 - 19:55

Ze zouden met een kap gewoon moeten kunnen eten en drinken, hoor! Mijn kat heeft ooit tien dagen lang fulltime een kap op gehad en kon prima bij de waterbak en voerbak. Even oefenen, maar ze vond d'r manier wel.
Is de kap niet gewoon te groot?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alternatief gezocht voor hondenkraag/kap Empty Re: Alternatief gezocht voor hondenkraag/kap

Bericht  *Noosa vr 22 feb 2013 - 19:57

Volgens mij bestaat er een soort van opblaaskraag. Bedenk mij nu alleen dat als hij daarmee kan drinken hij waarschijnlijk ook aan zijn poot kan likken. Je zou even kunnen googelen, ben het zelf eens op een hondenforum tegen gekomen.
*Noosa
*Noosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 328
Punten : 374
Registratiedatum : 23-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alternatief gezocht voor hondenkraag/kap Empty Re: Alternatief gezocht voor hondenkraag/kap

Bericht  JD vr 22 feb 2013 - 20:04

Ik weet dat ze ermee zouden moeten kunnen drinken,maar mijn hond is nogal autistisch aangelegd en vind dat doodeng.
Heb er de vorige x toen hij een kap om had veel energie in gestoken,maar hij doet het echt niet.
De kap past precies en is door de DA gegeven.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alternatief gezocht voor hondenkraag/kap Empty Re: Alternatief gezocht voor hondenkraag/kap

Bericht  Sam vr 22 feb 2013 - 21:31

http://www.hondenwebshop.nl/product/details/631
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Alternatief gezocht voor hondenkraag/kap Empty Re: Alternatief gezocht voor hondenkraag/kap

Bericht  JD za 23 feb 2013 - 2:41

Dankjewel Sam!
Ik ga nu even naar de dierenwinkel, kijken of ze hem daar verkopen, want ik wil hem eigenlijk vandaag wel hebben, en niet wachten tot hij bezorgd wordt als ik hem via internet bestel.

Edit; Nu ik die kraag van de link goed bekijk; Daarmee kan hij toch makkelijk aan zijn poot likken? Of niet?
En ik vind 40 euro nog best duur voor die paar dagen.

Is er niemand die gewoon een simpele huis-tuin-en keukentip heeft?

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alternatief gezocht voor hondenkraag/kap Empty Re: Alternatief gezocht voor hondenkraag/kap

Bericht  Rovine za 23 feb 2013 - 2:43

Kun je de drinkbak niet op een verhoging zetten? Mijn kater kon ook niet bij de drinkbak toen hij een kap had. Soepkom onder drinkbak en probleem was opgelost.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alternatief gezocht voor hondenkraag/kap Empty Re: Alternatief gezocht voor hondenkraag/kap

Bericht  JD za 23 feb 2013 - 2:46

Heb ik helaas al geprobeerd. Hij schuurde toen met zijn kap langs de drinkbak, dat maakt een geluid, en daar is hij toen zo van geschrokken dat ik hem nu met zijn kap om niet eens meer in de buurt van de drinkbak krijg.
Hij is echt heel snel bang en gestresst met dit soort dingen.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alternatief gezocht voor hondenkraag/kap Empty Re: Alternatief gezocht voor hondenkraag/kap

Bericht  Steep za 23 feb 2013 - 10:48

Het is geen optie om op gezette tijden te drinken? Dat een buurman/buurvrouw hem drinken geeft, zonder kap? Wel echt ontzettend sneu!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Alternatief gezocht voor hondenkraag/kap Empty Re: Alternatief gezocht voor hondenkraag/kap

Bericht  Gast za 23 feb 2013 - 12:00

Met die kraag uit de link kan hij er, als het goed is, niet bij doordat deze hem belemmert in het buigen van zijn nek.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alternatief gezocht voor hondenkraag/kap Empty Re: Alternatief gezocht voor hondenkraag/kap

Bericht  Gast za 23 feb 2013 - 12:13

En een grotere bak met water dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alternatief gezocht voor hondenkraag/kap Empty Re: Alternatief gezocht voor hondenkraag/kap

Bericht  JD za 23 feb 2013 - 12:22

Ja weetje wat het is, lastig uit te leggen, maar mijn hond durft dus echt níks met die kraag om. Ik kan allerlei dingen verzinnen met het water, maar zolang hij die kraag omheeft gaat hij het allemaal niet doen.

En de arme schat....laat ik h em net uit, loopt hij door de bosjes en opeens onwijs hinken...is hij precies met zijn zere poot in een takje getrapt, takje zat dus in zijn poot.... nu doet het helemáál zeer Sad Hopelijk heb ik het hele takje eruit gekregen, anders gaat die ontsteking alleen maar erger worden vrees ik. Hij geeft in ieder geval heel veel pijn aan op de plek waar het takje zat....
Ik heb zo'n vermoeden dat ik maandag weer bij de dierenarts zit, want die ontsteking wordt ook maar niet minder.

En de dierenarts had gezegd dat hij dan onder het mes moest...... ik geloof dat dit een krap maandje gaat worden.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alternatief gezocht voor hondenkraag/kap Empty Re: Alternatief gezocht voor hondenkraag/kap

Bericht  JD za 23 feb 2013 - 12:23

Steep schreef:Het is geen optie om op gezette tijden te drinken? Dat een buurman/buurvrouw hem drinken geeft, zonder kap? Wel echt ontzettend sneu!

Ik heb niet zulk goed contact met de buren dat ik ze een sleutel wil geven. Voor morgen heb ik mijn moeder kunnen regelen, die komt tussendoor eventjes terwijl ik aan het werk ben... en sja, 's nachts heeft hij gewoon pech. Klinkt even hard, maar so be it, kan er weinig anders van maken.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alternatief gezocht voor hondenkraag/kap Empty Re: Alternatief gezocht voor hondenkraag/kap

Bericht  TukTuk za 23 feb 2013 - 12:25

Heb je de badedas al geprobeerd, de tip die ik gaf in je andere topic? Werkte hier echt perfect bij een flinke ontsteking, was een lelijke wond die mijn kat had.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alternatief gezocht voor hondenkraag/kap Empty Re: Alternatief gezocht voor hondenkraag/kap

Bericht  JD za 23 feb 2013 - 12:28

AngelNyn schreef:Heb je de badedas al geprobeerd, de tip die ik gaf in je andere topic? Werkte hier echt perfect bij een flinke ontsteking, was een lelijke wond die mijn kat had.

huh, die heb ik even gemist geloof ik AN, wat is dat precies??
(wil ook wel even het andere topic opzoeken hoor smile )
Sorry, heb het over het hoofd gezien denk ik....

moet bij Badedas overigens denken aan het badschuim van vroeger, maar ik gok zomaar dat je dat niet bedoelt Wink

Edit: Heb je reactie gelezen AN. Waar koop je dat spul??
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alternatief gezocht voor hondenkraag/kap Empty Re: Alternatief gezocht voor hondenkraag/kap

Bericht  JustMeDaan za 23 feb 2013 - 12:36

Badedas is wel gewoon dat doucheschuim spul.
Werkt prima. Is hetzelfde idee als soda/biotex enz.

Sterkte met je hond, hopen dat het snel over is.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alternatief gezocht voor hondenkraag/kap Empty Re: Alternatief gezocht voor hondenkraag/kap

Bericht  JD za 23 feb 2013 - 12:46

Echt? oh oke, dus gewoon te koop bij kruidvat etc?
Heb het namelijk in geen jaren meer gezien, dus dacht dat het niet meer bestond.

Bedankt!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alternatief gezocht voor hondenkraag/kap Empty Re: Alternatief gezocht voor hondenkraag/kap

Bericht  TukTuk za 23 feb 2013 - 20:41

Het is inderdaad gewoon de ouderwetse douchegel. Gewoon bij het kruidvat te koop, het zit in van die groene doosjes, zoals op de foto. Je moet dus wel echt die classic of original hebben (zijn hetzelfde, maar op google kom ik beide namen tegen, en weet ff niet zo uit mijn hoofd hoe ze hier in NL heten). Bij ons bij het kruidvat stond het wel bij de douchegels, maar dan in het hoekje, waar volgens mij ook wat badzout stond. Ze hebben er meerdere van Badedas, dus het is even goed kijken welke je moet hebben.
Het ruikt naar dennengeur en is neon/gifgroen van kleur. Ik deed dan een klodder in een bak, en dan gewoon warm water er bij tot het wat opgelost was in het water, en dan iedere dag / 2x per dag weken en daarna goed afspoelen.

Simba was ergens met zijn nagel blijven hangen, dus zijn nageltje was er uit gerukt, en had dus een open wond, met een enorme pusbult er op en het zag er echt heel vies uit. Heb het eerst paar dagen met soda en betadine geprobeerd, werkte niet, toen de badedas, en binnen een week was het zo goed als volledig al geheeld, ben er uiteindelijk iets langer dan een week mee doorgegaan.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alternatief gezocht voor hondenkraag/kap Empty Re: Alternatief gezocht voor hondenkraag/kap

Bericht  Sam za 23 feb 2013 - 23:28

Badedas werkt heel goed.

En om dat drinken zou ik me niet teveel zorgen maken, honden die vlees eten drinken stukken minder.
Anders misschien zijn eten mengen met water, zodat hij meer vocht binnen krijgt.
En kun je in de tijd dat je bent werken anders geen verband rond de poot aanleggen?

Verder zou ik minimaal 2x per dag de wond ontsmetten.

Beterschap voor hem hug niet leuk als ze zo'n pijn hebben.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Alternatief gezocht voor hondenkraag/kap Empty Re: Alternatief gezocht voor hondenkraag/kap

Bericht  TukTuk ma 25 feb 2013 - 18:58

Heb je gister nog de badedas kunnen kopen? Was nog vergeten te zeggen dat het hier dus zo goed hielp dat ik verder ook geen antibiotica oid van de dierenarts er bij gebruikt heb, ik ben het eerst zelf gaan proberen omdat ik niet wilde dat Simba gelijk antibiotica zou krijgen omdat hij verder niet echt ziek oogde, en hij vorig jaar al eens antibiotica gehad had. Plus dat de dierenarts kosten gelijk al weer richting de 50 euro zouden zijn voor consult en een spuit, en ik dat dus echt teveel vind wanneer het niet zo heel noodzakelijk is. Wanneer hij ziek zou gaan ogen (lusteloos etc) dan was ik uiteraard wel er mee naar de dierenarts gegaan, maar hij was nog steeds zo actief en vrolijk als anders, alleen was zijn teen echt vies en pijnlijk, je mocht er ook niet aanzitten, dan kermde hij dus wel gelijk.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alternatief gezocht voor hondenkraag/kap Empty Re: Alternatief gezocht voor hondenkraag/kap

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum