Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd

+16
Star007
Eva1985
Darius
Fiwen
Teddyaapje
Ayla
Roodkapje
Printje
Penélope
Pien
studiebol
Annemie
Tania
Flower_L
Pompoen
Highway
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd Empty Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd

Bericht  Highway vr 22 feb 2013 - 9:29

Hoi allemaal

De reden dat ik dit topic open is omdat ik eventjes de weg kwijt ben en graag advies wil van jullie. Onze dochter is nu 6 dagen oud en middels een keizersnede met 41 weken geboren op zaterdag (3375gr) Meteen na de geboorte toen ik terug was op de afdeling is ze aangelegd maar mijn borstvoeding was nog niet op gang. De zondag erna was ze heel onrustig en huilerig, veel de baby aangelegd (voor zover dit lukte met zo'n onrustige baby) maar de begeleiding rondom bv in het ziekenhuis was op die dag erg slecht. Volgens vp's kon de baby makkelijk zoveel uren zonder voeding maar S. Bleef onrustig. Er was geen lactatiedeskundige in huis nog. 'S nachts was 1 groot drama en was ik totaal overstuur, ze wilde helemaal niks. Toen heeft de nachtdienst haar een cupje kv gegeven en heeft S. Eindelijk goed geslapen.
Op maandag kwam de lactactiedesk en deze gaf wat tips mbt aanleggen en dat S echt nog wel even met zo weinig voeding kon. Ik ben toen gestart met kolven en kreeg echt in 10 min letterlijk 1 druppel. Maandagmiddag kon ik het niet meer aanzien en heb ik om bijvoeding gevraagd, hier deden ze in het zkh moeilijk over maar uiteindelijk toch een cupje gegeven. Zo ook maandagavond en dinsdag ochtend. Onderwijl ben ik blijven kolven en s aanleggen maar ja, ik had dus nog steeds geen voeding.
Op maandagwerd s gewogen en bleek ze nog 3160 te wegen, er was dus al heel wat af. Volgens het zkh geen probleem. Op dinsdagochtend 3110, bij thuiskomst woog de kraamhulp haar op 3090. Bijna 9% geboortegewicht eraf dus. Ze vond het raar dat s niet vast op bijvoeding zat en heeft meteen de vk gebeld, we zijn gestart met bijvoeding (30cc en nu sinds gisteren steeds 40cc) inmiddels kolf ik al wel wat maar heel weinig, ong 30 cc per x. S drinkt slecht aan de borst (zuigt bijna niet terwijl ze het heel goed kan en valt constant in slaap of zit gewoon om zich heen te kijken)en slaapt veel,. ze wordt niet uit zichzelf wakker voor voeding of pas na 6 uur en drinkt dan heel lafjes, staat eigenlijk echt in spaarstand doordat ze zo weinig eten heeft gehad. Vreselijk om te zien. Inmiddels weegt ze 3160 en is ze dus al wat aangekomen maar het gaat allemaal erg traag.

Wat ik nu van de vk hoor is dat we in het zkh gewoon te laat zijn begonnen met kolven, dit had meteen gemoeten en de bijvoeding had eigenlijk met zo'n gewichtsverlies ook al opgestart moet worden. Nu voel ik me erg rot, want ik wist dit allemaal niet maar voelde natuurlijk al wel dat het niet goed ging, vandaar ook mijn vraag steeds naar kv in het zkh.
Momenteel heb ik er eigenlijk g een vertrouwen meer in dat de bv op gang gaat komen, ik wil eigenlijk alleen maar dat s aankomt en of dat met kv of bv is maakt me inmiddels niks meer uit.
Aangezien ze zo slecht drinkt ben ik geneigd om voor te stellen fulltime te kolven en deze voedingen aan te vullen met kv, misschien voor nog 2 weken. Als dan blijkt da de bv echt niet op gang komt dan wil ik volledig over op kv. Ik ben gewoon te bang dat ik s tekort doe met bv als ze het uit de borst drinkt, je weet immers niet wat ze eruit krijgt. Aan de andere kant wil ik zo graag borstvoeding geven maar misschien is het in deze situatie meer eigen belang, s drinkt namelijk zo slecht uit de borst, voor haar hoef ik het wat dat betreft niet te doen..ze heeft de kracht niet.

Het is een warrig verhaal en zo voelt het ook voor mij nu.. Aan de ene kant wil ik borstvoeding blijven proberen dmv kolven en evt kv maar aan de andere kant zou nu overgaan op volledige kv misschien wat meer rust geven.

Wat zouden jullie doen?
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd Empty Re: Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd

Bericht  Pompoen vr 22 feb 2013 - 9:32

Ik zou nu gelijk een lactatiekundige inschakelen eigenlijk, die weten er het allermeeste van af en weten hoe ze het in zo'n complexe situatie moeten aanpakken. Ik vind het wel heel zuur voor je dat het zo rot gelopen is met de borstvoeding!!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd Empty Re: Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd

Bericht  Flower_L vr 22 feb 2013 - 9:34

advies kan ik helaas niet geven, maar m.i. hadden ze in het zkh eerder moeten beginnen met kolven.
hopelijk kan iemand je advies geven, en maak je een voor jouw gevoel goede keuze.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd Empty Re: Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd

Bericht  Tania vr 22 feb 2013 - 9:35

Ik zou ook een lactatiekundige inschakelen. 30cc per keer kolven is volgens mij ook niet zo heel weinig toch? Kindjes van 6 dagen drinken ook nog niet zo heel veel.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd Empty Re: Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd

Bericht  Annemie vr 22 feb 2013 - 9:35

Ik zou overstappen op kv, maar nou ging bij mij de bv ook helemaal niet goed en had ik het er helemaal mee gehad. Als je echt graag wil, dan zou ik idd een lactatiedeskundige ofzo inschakelen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd Empty Re: Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd

Bericht  studiebol vr 22 feb 2013 - 9:38

Mijn meiden zijn te vroeg geboren en ik heb begrepen dat dit een oorzaak kan zijn dat de borstvoeding niet makkelijk op gang komt. Ik heb ook wel eens begrepen dat dit bij een keizersnede ook het geval kan zijn.

Wat ik heb gedaan is kolven, 3 weken lang, met als record 1x 60 cc, het werd al vanaf het eerste moment aangevuld met kunstvoeding, maar dat moest ook wel anders waren ze verhongerd.

Wat ik zou doen als ik jou was, is blijven kolven, want ik heb in die drie weken wel begrepen dat je of je kindje moet aanleggen of moet kolfen om je productie opgang te houden. Misschien kan je haar eerst even aanleggen, gaat dat niet dan geef je haar je gekolfde melk of kunstvoeding. Een combinatie van beiden kan geen kwaad. En ik zou toch ook echt heel regelmatig om de 2 of 3 uur proberen te kolfen om je productie opgang te krijgen.

Ik ben na 3 weken kolfen gestopt, er kwam gewoon niks, na 20 minuten had ik misschien in totaal 20cc ofzo dat schoot gewoon niet op en na 3 weken zo weinig was ik ook niet meer gemotiveerd.

Je moet voor jezelf ook bekijken hoe lang je het volhoudt, wat je moet er zelf niet aan onder door gaan.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd Empty Re: Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd

Bericht  Highway vr 22 feb 2013 - 9:40

Ik ben bang dat de lactatiedeskundigen gaan zeggen dat de kv eraf moet, en dat we het alleen op bv moeten proberen. Maar dat wil ik absoluut niet omdat ik niet wil dat ze meer afvalt.

Als het goed is moet ze zo'n 60 cc per voeding krijgen nu en dat haal ik met bv momenteel in ieder geval niet.

Ik wil heel graag bv geven maar niet ten koste van S. en ik heb nu het idee dat ik haar niet geef wat ze nodig heeft
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd Empty Re: Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd

Bericht  studiebol vr 22 feb 2013 - 9:43

Maar als jij nu toch blijft kolfen net zolang tot je wel voldoende hebt en haar ondertussen kunstvoeding geeft dan is dat toch niet erg? De voeding die je nu kolft vries je in en dan heb je een voorraadje voor straks, en als jij voldoende borstvoeding hebt dan vervang je de kunstvoeding toch door borstvoeding?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd Empty Re: Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd

Bericht  Tania vr 22 feb 2013 - 9:44

Maar die 60cc is voor flesvoeding, zo werkt het niet met borstvoeding.
Ik ben totaal geen bv expert hoor want bij mij is er met kolven nooit meer daan 2ml uitgekomen maar ik zou nog niet opgeven. Ga lekker met je kindje een dagje in bed liggen, laten drinken wanneer ze wil en veel huid op huid contact.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd Empty Re: Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd

Bericht  Gast vr 22 feb 2013 - 9:45

Hoe vaak kolf je op dit moment en hoe vaak leg je haar aan nu?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd Empty Re: Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd

Bericht  Pompoen vr 22 feb 2013 - 9:46

Highway schreef:Ik ben bang dat de lactatiedeskundigen gaan zeggen dat de kv eraf moet, en dat we het alleen op bv moeten proberen. Maar dat wil ik absoluut niet omdat ik niet wil dat ze meer afvalt.

Als het goed is moet ze zo'n 60 cc per voeding krijgen nu en dat haal ik met bv momenteel in ieder geval niet.

Ik wil heel graag bv geven maar niet ten koste van S. en ik heb nu het idee dat ik haar niet geef wat ze nodig heeft

Hee, maar wat jij wil en denkt dat goed is voor haar is uiteindelijk heilig he. En volgens mij zou een goede lactatiedeskundige daar ook rekening mee houden. Als de lactatiedeskundige zegt dat je dat moet doen, betekend dat niet dat je het ook móet doen, dat is dan haar advies. Als dat volgens haar de enige mogelijkheid is om de borstvoeding op gang te krijgen en jij vind dat geen goed plan dan heb je ook duidelijkheid, namelijk dat de borstvoeding het niet gaat worden en je verder gaat met kunstvoeding, hoe rottig ook!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd Empty Re: Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd

Bericht  Pien vr 22 feb 2013 - 9:52

Door kunstvoeding te gebruiken heb ik mijn productie ook volledig verkloot....

Mijn tip, kolven, kolven, kolven, kolven... Standaard iedere 2 a 3 uur..

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd Empty Re: Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd

Bericht  Penélope vr 22 feb 2013 - 9:53

Om de hoeveel uur leg je aan en doe je kolven? Ik zou ook een lactatiekundige inschakelen. De lactatiekundige waar ik mee samen werk doet niet moeilijk over bijvoeding! Onze lactatiekundige adviseert bij weinig voeden fenegriek thee. Hier zien wij goed resultaat mee! Heb je wel een toeschietreflex anders is neusspray nog wel iets! Maar de lactatiekundige kan je hierin goed begeleiden! Belangrijkste is dat je doet waar jij je goed bij voelt!
Penélope
Penélope
Prater
Prater

Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd Empty Re: Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd

Bericht  Highway vr 22 feb 2013 - 9:59

studiebol schreef:Maar als jij nu toch blijft kolfen net zolang tot je wel voldoende hebt en haar ondertussen kunstvoeding geeft dan is dat toch niet erg? De voeding die je nu kolft vries je in en dan heb je een voorraadje voor straks, en als jij voldoende borstvoeding hebt dan vervang je de kunstvoeding toch door borstvoeding?

Dat is ook hetgeen wat ik wel wil proberen maar de vk staat daar niet achter tot nu toe..
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd Empty Re: Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd

Bericht  Highway vr 22 feb 2013 - 10:00

Tania schreef:Maar die 60cc is voor flesvoeding, zo werkt het niet met borstvoeding.
Ik ben totaal geen bv expert hoor want bij mij is er met kolven nooit meer daan 2ml uitgekomen maar ik zou nog niet opgeven. Ga lekker met je kindje een dagje in bed liggen, laten drinken wanneer ze wil en veel huid op huid contact.

Nee dat klopt maar wat ik eruit krijg is niet voldoende voor haar tot nu toe en dan houden ze dat aan (10x cc van hoe oud ze zijn, dus op dag 6: 60 cc per voeding)
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd Empty Re: Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd

Bericht  Highway vr 22 feb 2013 - 10:02

Rejoy. schreef:Hoe vaak kolf je op dit moment en hoe vaak leg je haar aan nu?

Ik leg haar 8 x aan maar aangezien ze zelf niet komt voor voeding en erg verzwakt is pakt ze de borst vaak niet of niet effectief. Ik kolf doorgaans na elke bv het restant eruit. Als ze tussendoor een x wel komt (vrijwel nooit) leg ik haar ook aan
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd Empty Re: Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd

Bericht  Highway vr 22 feb 2013 - 10:04

Pompoen schreef:
Highway schreef:Ik ben bang dat de lactatiedeskundigen gaan zeggen dat de kv eraf moet, en dat we het alleen op bv moeten proberen. Maar dat wil ik absoluut niet omdat ik niet wil dat ze meer afvalt.

Als het goed is moet ze zo'n 60 cc per voeding krijgen nu en dat haal ik met bv momenteel in ieder geval niet.

Ik wil heel graag bv geven maar niet ten koste van S. en ik heb nu het idee dat ik haar niet geef wat ze nodig heeft

Hee, maar wat jij wil en denkt dat goed is voor haar is uiteindelijk heilig he. En volgens mij zou een goede lactatiedeskundige daar ook rekening mee houden. Als de lactatiedeskundige zegt dat je dat moet doen, betekend dat niet dat je het ook móet doen, dat is dan haar advies. Als dat volgens haar de enige mogelijkheid is om de borstvoeding op gang te krijgen en jij vind dat geen goed plan dan heb je ook duidelijkheid, namelijk dat de borstvoeding het niet gaat worden en je verder gaat met kunstvoeding, hoe rottig ook!
Ja misschien moet ik toch nog een x een lact desk vragen dan, die in het zkh heb ik iig geen goede ervaring mee.. Dat maakt me wat huiverig.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd Empty Re: Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd

Bericht  Printje vr 22 feb 2013 - 10:05

Je moet doen wat voor jou het beste voelt. Je kunt geen verkeerde keuze maken.

R had, de blauwe maandag dat ik bv probeerde, ook alleen maar honger en honger. Ik was er toen zelf echt meteen klaar mee en ben meteen over gestapt op fv. Maar ik had sowieso niet de intentie om alles maar te doen voor bv.

Wat voelt voor jou het beste, als je meteen een antwoord zou moeten geven, dus zonder dat je erover nadenkt. Waar gaat je keuze dan naar uit?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd Empty Re: Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd

Bericht  Highway vr 22 feb 2013 - 10:05

Pien schreef:Door kunstvoeding te gebruiken heb ik mijn productie ook volledig verkloot....

Mijn tip, kolven, kolven, kolven, kolven... Standaard iedere 2 a 3 uur..

Ja dat doe ik dus zoveel mogelijk maar als ik niet bijvoed dat valt ze dus keihard af en ze is al zo in spaarstand nu, ik vind dat te eng worden. Ze laat als je haar niet wakker maakt zo 6 uur tussen voedingen en dan bedankt ze na 3 x zuigen aan de borst voor de rest.. Ze gaat dan gewoon weer slapen..
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd Empty Re: Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd

Bericht  Gast vr 22 feb 2013 - 10:06

Ik zou zeggen: iedere twee uur kolven ('s nachts om de drie á vier uur, zéker 's nachts kolven, omdat de proglastine-waardes dan het hoogst zijn en nachtvoedingen een boost zijn voor je productie) tot je productie op peil is. Ondertussen je dochter voor het kolven aanleggen om te laten drinken, eventueel bijvoeden als je bang bent dat ze te weinig drinkt. Let wel op: hoe meer je gaat bijvoeden, hoe langer het zal duren voor ze voor een volgende voeding komt en dit is killing voor je productie. Borstvoedingskindjes drinken heel vaak, maar ook heel weinig (onze dochter van 6.5 mnd drinkt nog maar 100ml uit fles per keer). Zodra je melk kolft, kun je het beste de afgekolfde melk geven en geen kunstvoeding.

Wat verder wonderen doet voor je productie: hééél goed drinken en heel veel huid-op-huidcontact. De hormonen die daarbij vrij komen, zijn heel goed voor de productie. Dus: kleertjes van de kleine meid uit, jouw bovenkleding uit (ook bh) en onder een lekkere warme deken gaan liggen. Bij het allereerste voedingssignaal (minder vast gaan slapen bijvoorbeeld, of zuigen op het lipje) direct aanleggen.

En zéker een LK inschakelen. Een goede LK denkt sámen met je mee over oplossingen. Die neemt ook je angsten als stille ondervoeding mee.


Laatst aangepast door Rejoy. op vr 22 feb 2013 - 10:08; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd Empty Re: Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd

Bericht  Highway vr 22 feb 2013 - 10:07

Printje schreef:Je moet doen wat voor jou het beste voelt. Je kunt geen verkeerde keuze maken.

R had, de blauwe maandag dat ik bv probeerde, ook alleen maar honger en honger. Ik was er toen zelf echt meteen klaar mee en ben meteen over gestapt op fv. Maar ik had sowieso niet de intentie om alles maar te doen voor bv.

Wat voelt voor jou het beste, als je meteen een antwoord zou moeten geven, dus zonder dat je erover nadenkt. Waar gaat je keuze dan naar uit?

Ja nu dus eigenlijk kv, omdat ik dan weet wat erin gaat en we hopelijk wat meer van elkaar kunnen genieten ipv zorgen maken de hele dag.. Maar ik wilde zo graag bv opstarten en het valt me zo tegen dat het niet lukt Sad
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd Empty Re: Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd

Bericht  Printje vr 22 feb 2013 - 10:09

Ze heeft nu de eerste voedingen toch via bv gehad, daarin zitten toch de allerbeste voedingsdingen ofizoiets.

Bv is volgens mij iets waar je, vooral in het begin, zo in moet investeren. As ik hier lees iedere twee uur kolven, respect voor die dames, maar ik zou het echt niet doen. Is dat wat je graag wilt dan moetje er zeker voor gaan natuurlijk en anders zou ik haar lekker fv geven en heerlijk van je prachtige meid gaan genieten.

Ik vond het zoveel meer rust geven die fv.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd Empty Re: Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd

Bericht  Gast vr 22 feb 2013 - 10:12

Highway, waarschijnlijk is het maar een korte periode investeren en daarna je zelfvertrouwen laten groeien! Zo te lezen is je productie al op gang aan het komen, een paar dagen er flink tegenaan en de bv loopt! De start is een beetje ongelukkig en onzeker geweest, maar ik denk echt dat met een dag of 2 intensief kolven de productie al goed op gang is!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd Empty Re: Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd

Bericht  Highway vr 22 feb 2013 - 10:20

Rejoy. schreef:Ik zou zeggen: iedere twee uur kolven ('s nachts om de drie á vier uur, zéker 's nachts kolven, omdat de proglastine-waardes dan het hoogst zijn en nachtvoedingen een boost zijn voor je productie) tot je productie op peil is. Ondertussen je dochter voor het kolven aanleggen om te laten drinken, eventueel bijvoeden als je bang bent dat ze te weinig drinkt. Let wel op: hoe meer je gaat bijvoeden, hoe langer het zal duren voor ze voor een volgende voeding komt en dit is killing voor je productie. Borstvoedingskindjes drinken heel vaak, maar ook heel weinig (onze dochter van 6.5 mnd drinkt nog maar 100ml uit fles per keer). Zodra je melk kolft, kun je het beste de afgekolfde melk geven en geen kunstvoeding.

Wat verder wonderen doet voor je productie: hééél goed drinken en heel veel huid-op-huidcontact. De hormonen die daarbij vrij komen, zijn heel goed voor de productie. Dus: kleertjes van de kleine meid uit, jouw bovenkleding uit (ook bh) en onder een lekkere warme deken gaan liggen. Bij het allereerste voedingssignaal (minder vast gaan slapen bijvoorbeeld, of zuigen op het lipje) direct aanleggen.

En zéker een LK inschakelen. Een goede LK denkt sámen met je mee over oplossingen. Die neemt ook je angsten als stille ondervoeding mee.

Huid op huid doen we inderdaad al veel en is heerlijk. Ik denk dat wij in het zkh geeoon een slechte lact desk hadden dan... Zo pro bv en tegen kv maar mijn meisje kreeg gewoon geen eten Sad ik zal je adviezen meenemen in mijn keuze.

Morgen hebben we een gesprek met vk en dan wil ik een keuze maken tussen de opties, ik wil zeker investeren in kolven, maar voeden aan de borst vind ik nu gewoon te eng, geeftte weinig info vrij over wat ze binnen krijgt.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd Empty Re: Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd

Bericht  Roodkapje vr 22 feb 2013 - 10:22

Rejoy. schreef:Highway, waarschijnlijk is het maar een korte periode investeren en daarna je zelfvertrouwen laten groeien! Zo te lezen is je productie al op gang aan het komen, een paar dagen er flink tegenaan en de bv loopt! De start is een beetje ongelukkig en onzeker geweest, maar ik denk echt dat met een dag of 2 intensief kolven de productie al goed op gang is!

+1, en misschien werkt een tepelhoedje? Mijn zusje is maandag bevallen dmv ks en haar zoontje hapt ook niet goed aan, deed er meer als een uur over om sowieso al aan te happen en dan was het kindje uitgeput om nog te drinken. Nu gebruikt ze een tepelhoedje en in 2 dagen is haar productie enorm vooruit gegaan en kv is niet meer nodig.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd Empty Re: Moeilijke situatie rondom bv, advies gevraagd

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum