Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hmm buikslaper?

+12
Parisienne
Jelin
Floor
mama van Mila
Annie24
loesje
PapillonRose
bella
mauwmauw
Dora
Susan
Pussycat
16 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

hmm buikslaper? - Pagina 2 Empty Re: hmm buikslaper?

Bericht  Parisienne do 17 feb 2011 - 0:49

N. slaapt hier ook vrij weinig overdag. De laatste tijd wordt ze 's nachts ook steeds vaker wakker, om het uur/half uur. Ik geef haar haar speentje en dan valt ze weer in slaap, maar ze sliep tot vorige week eigenlijk altijd zeker wel een paar uur per nacht achter elkaar door.

Overdag heeft ze altijd al weinig geslapen. Op zich sliep ze wel vaak, maar dan meestal maar een half uur tot hooguit een uur. Je zag gewoon aan haar dat ze zo moe was, maar lang slapen kon ze niet.

Na de verhalen hier ga ik haar ook maar eens proberen op haar buikje te leggen.. misschien dat het helpt? Ze is 5,5 maand en kan haar hoofdje en nek al goed omhoog houden. Ik neem aan dat ze op deze leeftijd zichzelf wel kunnen 'redden' in geval van nood.. dat ze zelf hun hoofdje kunnen draaien als ze bijv. zelf met hun gezichtje in het matras draaien? Vind het nog wel een beetje eng, maar ga het toch maar eens proberen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hmm buikslaper? - Pagina 2 Empty Re: hmm buikslaper?

Bericht  bella do 17 feb 2011 - 0:55

Minneke schreef:Ik heb zo het vermoeden dat er véél baby's op de buik slapen, maar dat veel mensen dat niet durven aan te geven. Stel dát er iets gebeurt, dan krijg je natuurlijk ook meteen naar je hoofd 'dat ze ook niet op hun buik mogen liggen'.

Volgens mij krijg je op veel CB's ook echt een uitbrander als je dit aangeeft.


Ik heb het daar op het CB niet over. Ik heb standaard 2x een folder gehad over veilig slapen, maar ze hebben verder niks gevraagd.
Ik voel me ook niet geroepen om dat dan maar te zeggen. Er zijn zo denk ik veel kinderen die op hun buik slapen, maar waar je nooit wat van hoort!
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hmm buikslaper? - Pagina 2 Empty Re: hmm buikslaper?

Bericht  pindaatje do 17 feb 2011 - 0:57

Alex167 schreef:Vanaf het moment dat mijn dochter kan omdraaien slaapt ze op haar buik. We leggen haar altijd op haar rug in bed en dan draait ze zich gelijk op haar zij. Als ik een uurtje later bij haar kijk ligt ze op haar knietjes met haar billen in de lucht. Zo schattig I love you

Hier precies hetzelfde!

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hmm buikslaper? - Pagina 2 Empty Re: hmm buikslaper?

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 1:38

bella schreef:
Minneke schreef:Ik heb zo het vermoeden dat er véél baby's op de buik slapen, maar dat veel mensen dat niet durven aan te geven. Stel dát er iets gebeurt, dan krijg je natuurlijk ook meteen naar je hoofd 'dat ze ook niet op hun buik mogen liggen'.

Volgens mij krijg je op veel CB's ook echt een uitbrander als je dit aangeeft.


Ik heb het daar op het CB niet over. Ik heb standaard 2x een folder gehad over veilig slapen, maar ze hebben verder niks gevraagd.
Ik voel me ook niet geroepen om dat dan maar te zeggen. Er zijn zo denk ik veel kinderen die op hun buik slapen, maar waar je nooit wat van hoort!

Precies, dat bedoel ik!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hmm buikslaper? - Pagina 2 Empty Re: hmm buikslaper?

Bericht  Flemy do 17 feb 2011 - 2:10

Onze jongste slaapt sinds ze 3 weken is op haar buik. Ook vanwege het spugen, ze sliep gewoon echt niet op haar rug. Wij durfden het eerst nog niet aan, waardoor ze dus de eerste 3 weken vrijwel altijd op onze borst sliep. Ook 's nachts.
Toen hebben we haar op haar buik in bed gelegd en ze sliep meteen! De oudste is ook een buikslaper, maar die pas vanaf 3 maanden (toen ze zelf zo omdraaide).
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hmm buikslaper? - Pagina 2 Empty Re: hmm buikslaper?

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 19:51

Eventjes een upje want f is ook een buikslaper. Zodra je 'm op z'n buik legt is ie zo weg. Overdag vind ik niet zo'n probleem want dan ligtie toch in de box en ben ik erbij maar 's avonds in bed lig ik natuurlijk ook te slapen. Maar hij is nu al een paar nachten onrustig, veel bewegen en steeds z'n fiep kwijt en daardoor zijn mijn nachten ook niet geweldig. Nu wil ik 'm 'snachts eigenlijk ook op z'n buik laten slapen howel ik dit wel wat eng vind maar hij kan z'n hoofd wel al goed bewegen. En zo'n aerosleep helpt dat nu echt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hmm buikslaper? - Pagina 2 Empty Re: hmm buikslaper?

Bericht  Floor do 18 okt 2012 - 20:03

bij ons sliep hij vanaf het begin op zijn zij (in het ziekenhuis) thuis van de kraamhulp mocht het niet, wij deden het toch. Met een maand of 2 lag hij op z'n buik te slapen want dat werkte voor hem beter. Hij heeft wel een aerosleep in zijn bedje en kon zijn hoofd voldoende optillen en draaien. Maargoed ik vond/vind dit soort dingen ook nooit eng dus als wij vonden dat hij zo kon slapen dan deden we dat.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hmm buikslaper? - Pagina 2 Empty Re: hmm buikslaper?

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 20:55

Lily, wij hebben enkele aerosleeps op het werk. Mijn collega heeft het ooit eena uitgetest, haar (eigen Wink ) hoofd keihard in een matras geduwd, en vervolgens haar hoofd keihard in een matras geduwd met aerosleep erop. Ze kon op de aerosleep zo diep en hard duwen als ze wilde, maar ze kon inderdaad gewoon ademhalen. Bij het matras onder aerosleep niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hmm buikslaper? - Pagina 2 Empty Re: hmm buikslaper?

Bericht  Twellie do 18 okt 2012 - 21:07

Ik heb dezelfde test gedaan als Maple's collega en ben ook tot de conclusie gekomen dat je door een Aerosleep heen kunt ademen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

hmm buikslaper? - Pagina 2 Empty Re: hmm buikslaper?

Bericht  Jasmine do 18 okt 2012 - 22:28

Ik vond het al zo'n vreemd topic: een kindje van bijna twee dat niet op haar buik mag slapen. Had echt iets van: 'hoe wil je dat voorkomen?'. Doe ik iets verkeerd dan, want J. slaapt altijd op haar buik, al vanaf dat ze om kan rollen. Daar was niks aan te houden.

Is dus een oud topic.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

hmm buikslaper? - Pagina 2 Empty Re: hmm buikslaper?

Bericht  Gast vr 19 okt 2012 - 2:35

Is inderdaad een oud topic wat ik even heb geupt voor mijn vraag, anders krijg je zo vaak dezelfde topics

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hmm buikslaper? - Pagina 2 Empty Re: hmm buikslaper?

Bericht  Gast vr 19 okt 2012 - 2:53

wij hebben zo'n sensormatje en laten haar ook gewoon op haar buik slapen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hmm buikslaper? - Pagina 2 Empty Re: hmm buikslaper?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum