Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Praten

+17
_Jet
Paper Crown
Parisienne
Shopaholic
Mama Titty
LMCurious
teletascha
Smaragdje
Annemie
Happydobby
Nana
maiadebij
Linda
Liadan
Teddyaapje
Nijntje
Limburg85
21 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Praten - Pagina 2 Empty Re: Praten

Bericht  Limburg85 vr 22 feb 2013 - 6:47

Naast dat het praten ontzettend leuk is maakt het ook zoveel gemakkelijker, hij kan zeggen wat hij wil en bedoel etc
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten - Pagina 2 Empty Re: Praten

Bericht  Liadan vr 22 feb 2013 - 7:19

En toch begreep ik mijn zoon ook precies toen hij nog bijna niks zei, met klanken en gebaren kunnen ze ook heel goed duidelijk maken wat ze bedoelen.
Maar als ze pijn hebben of ziek zijn is het wel fijn als ze kunnen zeggen wat er is.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten - Pagina 2 Empty Re: Praten

Bericht  _Jet vr 22 feb 2013 - 7:28

Zodra mevrouw uit bed is gaat haar mond open en die gaat meestal pas weer dicht als ze naar bed gaat. Met 1,5 jaar had ik opgeschreven welke woorden ze zei en ook goed verstaanbaar waren. Toen zat ze al rond de 150 woorden. En zo is het maar door blijven gaan. Ze blijft me ook keer op keer verbazen. Wanneer ze ergens is geweest kan ze me ook goed en duidelijk vertellen wat ze heeft gedaan. Toen ik haar gisteren vroeg hoe het op schooltje (psz) was geweest vertelde ze me bv dat B (zoontje van een vriendin) moest huilen, hij wilde naar zijn mama. Ook vertelde ze dat ze op de schommel was geweest en een meisje haar ging helpen. Zo gezellig al die verhalen!!!
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten - Pagina 2 Empty Re: Praten

Bericht  Linda vr 22 feb 2013 - 9:01

Ik vind het inderdaad ook gemakkelijker worden nu ze zich verstaanbaar kan maken.
Hoewel ze soms ook dingen compleet verzint. Laatst vertelde ze dat ze met oma in de speeltuin was geweest en dat oma van de glijbaan af ging, maar dat het niet paste. Bleek niks van waar te zijn. laughcry

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten - Pagina 2 Empty Re: Praten

Bericht  xxjojootjexx vr 22 feb 2013 - 9:09

K praatte rond die leeftijd hele volzinnen. T praatte rond die leeftijd niet.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten - Pagina 2 Empty Re: Praten

Bericht  Gast vr 22 feb 2013 - 9:18

ik vind het vooral heel erg leuk dat ze hardop denkt. Ik weet precies wat ze van plan is en ze vertelt hele verhalen in haar spel. Zo was ze laatst allerlei orders en bevelen aan het uitdelen aan een vriendje en vriendinnetje die er op dat moment niet waren, maar waar ze wel mee aan het spelen was.
Ik vind het ook leuk dat ze nu vaak 'plannetjes' bedenkt. Zo mocht ze laatst nog geen vla uit de koelkast halen, omdat we nog aan het eten waren, komt ze bij me om te vragen of ze stiekem de vla uit de koelkast mocht halen lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Praten - Pagina 2 Empty Re: Praten

Bericht  Liadan do 23 mei 2013 - 21:58

Ik ben net met K ian op het CB geweest en over 3 maanden worden we gebeld of hij al meer praat. Nu zegt hij al heel veel losse woorden, hij probeert ook alles na te zeggen, maar zinnen maakt hij nog bijna niet. Hij zegt regelmatig 'kijk mama/papa'. Ik maak me eigenlijk totaal geen zorgen omdat hij al zoveel zegt, maar dus schijnbaar nog te weinig zinnetjes...


Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten - Pagina 2 Empty Re: Praten

Bericht  Smaragdje do 23 mei 2013 - 22:13

Hier werd gezegd dat ze met 2 jaar moeten beginnen met tweewoordszinnetjes. Als ze dat doen is het goed (info van cb hier).

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten - Pagina 2 Empty Re: Praten

Bericht  Liadan do 23 mei 2013 - 22:21

Ja, inderdaad, maar dat doet hij dus nog bijna niet en dat was te weinig. Maar goed, bijna niet is niet helemaal niet dus ik denk zelf dat hij nu gewoon langzaam begint met 2 woord zinnen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten - Pagina 2 Empty Re: Praten

Bericht  Gast do 23 mei 2013 - 22:23

Liadan schreef:Ik ben net met K ian op het CB geweest en over 3 maanden worden we gebeld of hij al meer praat. Nu zegt hij al heel veel losse woorden, hij probeert ook alles na te zeggen, maar zinnen maakt hij nog bijna niet. Hij zegt regelmatig 'kijk mama/papa'. Ik maak me eigenlijk totaal geen zorgen omdat hij al zoveel zegt, maar dus schijnbaar nog te weinig zinnetjes...

Bij mij gaan kinderen over naar de peutergroep (als ze 2 zijn) die nog minder zeggen, ik zou me nog niet teveel zorgen maken...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Praten - Pagina 2 Empty Re: Praten

Bericht  Darius do 23 mei 2013 - 22:24

Pepijn praat ook vrij weinig en ik hoor amper tweewoordszinnetjes.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten - Pagina 2 Empty Re: Praten

Bericht  Laced do 23 mei 2013 - 22:27

Levi is nu 21 maanden en praat ook amper. Napraten doet hij niet en hij zegt enkel wat woordjes als papa, mama, opa, oma, auto, uit, eten, wauw, aap en dat was het wel zo ongeveer. Gaat vanzelf wel goedkomen, ik maak mij er niet meer druk om.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten - Pagina 2 Empty Re: Praten

Bericht  Smaragdje do 23 mei 2013 - 22:30

Liadan schreef:Ja, inderdaad, maar dat doet hij dus nog bijna niet en dat was te weinig. Maar goed, bijna niet is niet helemaal niet dus ik denk zelf dat hij nu gewoon langzaam begint met 2 woord zinnen.

Ja, maar ze zeiden hier dat het ook nog niet veel hoefde te zijn als er maar een begin was. Hier is hij binnen een maand van enkele tweewoordszinnen (bij bezoek cb) in een maand naar heel veel gegaan. Opzich fijn dat ze het in de gaten willen houden toch?

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten - Pagina 2 Empty Re: Praten

Bericht  Liadan do 23 mei 2013 - 22:44

Ja, wel goed van ze dat ze het in de gaten houden hoor, maar ik omdat ik mezelf geen zorgen maak was ik een beetje verbaasd.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten - Pagina 2 Empty Re: Praten

Bericht  Liadan vr 24 mei 2013 - 4:43

Net liepen we in de winkel en hij zei 'kijk daar' en 'wauw cool' (met dank aan zijn zus nerd ). Het komt dus vast wel goed met de zinnetjes.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten - Pagina 2 Empty Re: Praten

Bericht  Limburg85 vr 24 mei 2013 - 5:29

Liadan wat goed van hem, hij is er al mee bezig dus komt volgens mij wel vanzelf en in 3 maanden kan er veel veranderen.

Hier juist het tegen overgestelde van niet/weinig praten, heel de dag hele zinnen en verhalen maar denk dat dat ook komt door z'n oudere broer.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten - Pagina 2 Empty Re: Praten

Bericht  PapillonRose vr 24 mei 2013 - 5:46

Linda schreef:Mijn dochter kon met 22 maanden nog niet super veel zeggen. Daarna begon het een stuk sneller te gaan. Inmiddels praat ze vaak met 3 woorden zinnetjes ("wil jij kiezen?" en "papa komt straks" enzo). Dus volgens mij gaat het wel goed.
In m'n omgeving vinden mensen altijd dat ze al veel en duidelijk praat voor haar leeftijd. Terwijl ik hier op het forum altijd de indruk krijg dat zij juist achter loopt op de kindjes hier.
+1
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten - Pagina 2 Empty Re: Praten

Bericht  Liadan vr 24 mei 2013 - 5:51

Limburg, leuk dat R. al zo praat! Hier heeft het hebben van een oudere zus dus niet geholpen, Y. kletste op de leeftijd van K. al de oren van mijn hoofd.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten - Pagina 2 Empty Re: Praten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum