Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Praten

+17
_Jet
Paper Crown
Parisienne
Shopaholic
Mama Titty
LMCurious
teletascha
Smaragdje
Annemie
Happydobby
Nana
maiadebij
Linda
Liadan
Teddyaapje
Nijntje
Limburg85
21 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Praten Empty Praten

Bericht  Limburg85 vr 22 feb 2013 - 1:05

Hoeveel praatte jullie kids rond 22 maanden? Hier praat hij zo ontzettend veel, kan niet meer bijhouden wat hij zegt, lijkt of hij alles al weet. Maakt inmiddels ook echte zinnetjes van een paar woorden. Hij klets echt heel de dag de oren van m'n kop.
Ook zegt hij nu een paar kleuren (juist ook nog) en herkende net zelfs een paar getallen.
Het gaat veeeeeel te snel haha al vind ik dit wel een onwijs leuke fase.

Kletste jullie kids ook zoveel op deze leeftijd?
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten Empty Re: Praten

Bericht  Nijntje vr 22 feb 2013 - 1:13

hier thuis ook al tijden een enorme kletskous! Inderdaad een geweldige leeftijd en zo gezellig! Hele verhalen komen eruit Very Happy
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten Empty Re: Praten

Bericht  Teddyaapje vr 22 feb 2013 - 1:13

Hier gaat t ook snel vanaf die leeftijd. Hij kende ook alle kleuren voor hij 2 werd. Ook t verschil tussen bijv. licht en donkerblauw. Cijfers daarintegen niet.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten Empty Re: Praten

Bericht  Limburg85 vr 22 feb 2013 - 1:15

Blijf me echt verbazen dat het zo snel gaat met de woordenschat. Hij praatte al snel maar blijft echt elke dag met nieuwe woorden.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten Empty Re: Praten

Bericht  Liadan vr 22 feb 2013 - 1:36

Hier gaat het sinds een week snel met de woordjes die hij zegt. Vorige week zei hij ongeveer 30 woordjes waarvan de meerderheid alleen voor mij en mijn man verstaanbaar was. Nu zegt hij elke dag ongeveer 5 nieuwe woordjes en spreekt hij andere woorden duidelijker uit. Zinnetjes maakt hij nog niet. Sinds afgelopen maandag noemt hij mij nu eindelijk 'mama' in plaats van tegen iedereen 'papa' te zeggen. En vandaag zei hij voor het eerst 'Jaja' (Y ara).
Kleuren herkennen is hij ook mee bezig, maar hij zegt alleen paars (en dat gebruikt hij ook goed). Tellen is hij nog helemaal niet mee bezig.

Mijn dochter kletste al veel meer op deze leeftijd, zij maakte nu al kleine zinnetjes en haar woordenschat was al veel groter.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten Empty Re: Praten

Bericht  Linda vr 22 feb 2013 - 1:52

Mijn dochter kon met 22 maanden nog niet super veel zeggen. Daarna begon het een stuk sneller te gaan. Inmiddels praat ze vaak met 3 woorden zinnetjes ("wil jij kiezen?" en "papa komt straks" enzo). Dus volgens mij gaat het wel goed.
In m'n omgeving vinden mensen altijd dat ze al veel en duidelijk praat voor haar leeftijd. Terwijl ik hier op het forum altijd de indruk krijg dat zij juist achter loopt op de kindjes hier.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten Empty Re: Praten

Bericht  maiadebij vr 22 feb 2013 - 2:39

zoon praatte met die leeftijd nog minimaal, paar woordjes. J daarentegen kletst de oren van mijn hoofd! Ze begon met 8 maanden met haar eerste woordjes en is niet meer gestopt! Ze telt nu vrolijk met N mee tot 20 en kent al veel kleuren. Ze kan ook tot in detail vertellen dat ze afgelopen september bij de buren van de trap gevallen is, haar arm brak en in het gips moest...
Laatst in de wachtruimte zei ze (iets te hard) "kijk mama je krijgt rimpeltjes hier" Laughing

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten Empty Re: Praten

Bericht  Nana vr 22 feb 2013 - 2:46

Mijn dochtertje is ook 22 maanden (4 april) en praat ook zo enorm veel. Maakt 4 woord zinnetjes, kent kleuren, 'telt' tot 5, benoemd emoties blij, boos en verdrietig. Sta ook te kijken. Mijn zoontje begon vanaf 2 jaar pas net wat te praten. Zo een verschil!
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten Empty Re: Praten

Bericht  Happydobby vr 22 feb 2013 - 2:55

Zo te lezen zijn meisjes sneller.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten Empty Re: Praten

Bericht  Limburg85 vr 22 feb 2013 - 2:57

Nana dan schelen ze 2 dagen!
Hier telt hij ook mee, bijna foutloos tot 10.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten Empty Re: Praten

Bericht  Annemie vr 22 feb 2013 - 3:00

Mijn zoontje praat al vanaf zijn eerste jaar heel veel en met 2 jaar maakte hij ook al lange zinnen en kon hij tellen en kleuren herkennen. Nu kan hij al tot twintig tellen en praat eigenlijk net zo als ons. Vind het wel superleuk.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten Empty Re: Praten

Bericht  Smaragdje vr 22 feb 2013 - 3:09

Hier gaat hij langzaam aan iets meer zeggen, maar is nog bijna niets. Alleen zijn mondje staat meestal niet stil smile

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten Empty Re: Praten

Bericht  teletascha vr 22 feb 2013 - 3:27

Hier ook een dame die de hele dag kletst. Ze maakt echt hele zinnen, en meestal goed te volgen. Denk dat ze wel meer dan 200 woorden kent.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten Empty Re: Praten

Bericht  Nana vr 22 feb 2013 - 3:46

Dacht inderdaad al dat ze zo dichtbij elkaar zaten Limburg!

Hier had ze het ook net over zeemeerminnen en oordoppen. En ze zingt trouwens liedjes, zoals Olifantje in het bos en Wielen van de bus. Mijn zoontje begint nu ook met liedjes zingen. Ze verbaasd ons iedere dag weer.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten Empty Re: Praten

Bericht  maiadebij vr 22 feb 2013 - 3:53

ik merk ook dat J ontzettend veel van N oppikt. Als hij een periode geinteresseerd is in tellen, dan volgt ze hem. Dus misschien dat een tweede ook nog wat uitmaakt...

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten Empty Re: Praten

Bericht  Limburg85 vr 22 feb 2013 - 3:55

Hier zingt hij ook ontzettend veel, alle liedjes die hij ziet kan hij meezingen.
Zoals met carnaval 'lekker zuipen met z'n allen', klinkt voor geen meter uit een mond van een 1 jarige en dan ook nog dialect.
Hier praat hij trouwens NL en dialect.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten Empty Re: Praten

Bericht  Limburg85 vr 22 feb 2013 - 3:57

En ik denk dat het ook komt door z'n broer, daar doet die alles van na.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten Empty Re: Praten

Bericht  LMCurious vr 22 feb 2013 - 4:41

Happydobby schreef:Zo te lezen zijn meisjes sneller.

Hier niet. Met Joris voerde ik op die leeftijd 'hele gesprekken'. Hij gebruikte ook zinnen van een woord of 4. Milou wordt over 2 weekjes 2 en die begint net sinds een maand ofzo met een tweede woordje erbij. Maar die gaat nu wel hard vooruit, ook ineens veel duidelijker en veel meer diverse woorden. Ze zegt nu wel bijna alles wat ze heeft/doet/ziet. Voorheen was het heel veel die die die. En dingen nazeggen die wij zeiden, maar niet zelf. En dat doet ze nu wel. Joris heeft dat vanaf het begin gedaan.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten Empty Re: Praten

Bericht  Mama Titty vr 22 feb 2013 - 5:01

Hier kletst R. ook erg veel!! Bij L. duurde het wat langer, misschien dat ze die woorden overneemt van L. waardoor het sneller gaat, misschien bij jullie ook het geval??

Mama Titty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 472
Punten : 517
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten Empty Re: Praten

Bericht  Shopaholic vr 22 feb 2013 - 5:36

Nee. Y. kletste niet zoveel nog met het 22maanden. Hooguit een paar woorden. Maar nu gaat het steeds beter en lijkt het net alsof ze een inhaal slag maakt. We zingen veel, lezen veel en ja ze kijkt ook ontzettend veel dvd's tegenwoordig en het lijkt erop mede daardoor dat ze beter is gaan praten.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten Empty Re: Praten

Bericht  Parisienne vr 22 feb 2013 - 5:42

N. kletste ook zoveel. Ze liep met 22 maanden ruim 9 maanden voor met haar cognitieve ontwikkeling en haar taalontwikkeling. Vandaag waren we in de dierentuin en men twijfelde of N. wel echt 2,5 jaar oud is en of ze dus wel gratis naar binnen mocht. Ze bleef maar zo wijs praten met en tegen iedereen Laughing
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten Empty Re: Praten

Bericht  Paper Crown vr 22 feb 2013 - 5:51

Ik hou van pratende kindjes! Hopelijk kan ik over een jaartje of 1-2 ook gesprekken voeren met mijn kleintje.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten Empty Re: Praten

Bericht  Linda vr 22 feb 2013 - 6:03

Paper Crown schreef:Ik hou van pratende kindjes! Hopelijk kan ik over een jaartje of 1-2 ook gesprekken voeren met mijn kleintje.

Ja, het is zo leuk!!

Op vakantie zei mijn dochter tegen m'n moeder: "oma, dikke billen!" Waarop ik vroeg: "en mama?". "Mama, kleine billen." angel

Of als ze opeens tegen de tv begint te roepen. "Swieber stop! Niet stelen!!" Met de nodige hand bewegingen erbij. Very Happy

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten Empty Re: Praten

Bericht  Paper Crown vr 22 feb 2013 - 6:09

Linda schreef:
Paper Crown schreef:Ik hou van pratende kindjes! Hopelijk kan ik over een jaartje of 1-2 ook gesprekken voeren met mijn kleintje.

Ja, het is zo leuk!!

Op vakantie zei mijn dochter tegen m'n moeder: "oma, dikke billen!" Waarop ik vroeg: "en mama?". "Mama, kleine billen." Praten 2474380249

Of als ze opeens tegen de tv begint te roepen. "Swieber stop! Niet stelen!!" Met de nodige hand bewegingen erbij. Very Happy
Zo schattig!! Ja Julian maakt van die baby geluidjes en ik smelt als er een niesje ontsnapt aan hem.. dan doet ie: haatssie haaaatsieee en dan ontsnapt er een en is het ieeeeeeeuuwwwwwwwww. Haha.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten Empty Re: Praten

Bericht  Liadan vr 22 feb 2013 - 6:21

Ik vind het praten ook zo leuk, Y ara kletst wat af en ik lach me regelmatig suf om wat ze allemaal zegt. K ian zegt nu ook steeds meer woordjes, voor veel mensen onverstaanbaar, maar ik begrijp alles. Ik smolt vandaag weg toen hij 'Jaja, Jaja' tegen zijn zus zei I love you .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten Empty Re: Praten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum