Hoofdpijn door af vallen?
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoofdpijn door af vallen?
Ik ben afgelopen maandag weer begonnen met mijn "dieet" (niet echt een dieet, maar gezond en een beetje koolhydraatarm eten) en ben weer meer gaan bewegen. Ik heb het iets te gezellig gehad tijdens de vakantie dus de nodige kilootjes zaten er weer aan...
Nu heb ik eigenlijk de hele week al lichte, zeurende hoofdpijn. Kan dit te maken hebben met verandering in mijn eet, drink en beweegpatroon? Ik zelf heb het idee dat het hier mee samen hangt, net alsof mijn lichaam weer even om moet schakelen, de eerste kilo ben ik gelukkig alweer kwijt, nu de rest nog
Nu heb ik eigenlijk de hele week al lichte, zeurende hoofdpijn. Kan dit te maken hebben met verandering in mijn eet, drink en beweegpatroon? Ik zelf heb het idee dat het hier mee samen hangt, net alsof mijn lichaam weer even om moet schakelen, de eerste kilo ben ik gelukkig alweer kwijt, nu de rest nog
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
Re: Hoofdpijn door af vallen?
Voor zover ik weet kan het daar zeer zeker vandaan komen. Zelf wist ik het ook niet. Maar op het werk had ik opeens, nadat ik een week bezig was met afvallen, barstende(zeurende/vervelende) hoofdpijn. Toen een collega erachter kwam dat ik aan het dieten was, vond ze het absoluut niet zo verbazingwekkend dat ik hoofdpijn had. Want volgens haar was mijn lichaam bezig met ontgiften.
Gast- Gast
Vooral door het koolhydraatarm denk ik. Je lichaam is gewend aan een bepaalde hoeveelheid suiker en als je dat opeens niet meer eet kan je onwijs hoofdpijn krijgen ja... (Gaat ook vanzelf weer over als je lichaam weer gewend is als het goed is!)
sonly- Prater
- Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb daar ook last van. Bij mij is het na een week weer over. (De hoofdpijn dan, niet het dieten )
Gast- Gast
sonly schreef:Vooral door het koolhydraatarm denk ik. Je lichaam is gewend aan een bepaalde hoeveelheid suiker en als je dat opeens niet meer eet kan je onwijs hoofdpijn krijgen ja... (Gaat ook vanzelf weer over als je lichaam weer gewend is als het goed is!)
Klopt als een bus
Gast- Gast
Sonly heeft gelijk. Detoxen is een fabeltje, er komen echt geen giftige stoffen los omdat je gaat afvallen. Giftige stoffen worden ofwel gelijk door je lever onschadelijk gemaakt, ofwel voor de rest van je leven opgeslagen. Maar door plotseling over te stappen naar een koolhydraatarm dieet, kun je inderdaad hoofdpijn krijgen.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
SuperGrover schreef:Sonly heeft gelijk. Detoxen is een fabeltje, er komen echt geen giftige stoffen los omdat je gaat afvallen. Giftige stoffen worden ofwel gelijk door je lever onschadelijk gemaakt, ofwel voor de rest van je leven opgeslagen. Maar door plotseling over te stappen naar een koolhydraatarm dieet, kun je inderdaad hoofdpijn krijgen.
Ik kom heel snel aan van hoolhydraten (is dus ook gebeurd) dus ik probeer nu weer wat minder koolhydraten te eten, ik ben morgen een week bezig en moet zeggen dat de hoofdpijn nu langzaam aan verdwijnt. Is nog niet helemaal weg maar wordt wel iets beter, ik denk dat het daar inderdaad ook mee te maken heeft.
Pandora- Prater
als ik een dagje weinig heb gegeten heb ik dat vaak ook. daardoor ga ik dan maar weer meer eten..
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
In principe kom je van koolhydraten niet sneller aan dan bijvoorbeeld van eiwitten. Een calorie is een calorie.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
dat een calorie een calorie is is niet waar. Heb even geen puf om een uitgebreide reactie te typen. Ik denk dat je hoofdpijn inderdaad wel een afkickverschijnselen kunnen zIjnSuperGrover schreef:In principe kom je van koolhydraten niet sneller aan dan bijvoorbeeld van eiwitten. Een calorie is een calorie.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Fairytale schreef:dat een calorie een calorie is is niet waar. Heb even geen puf om een uitgebreide reactie te typen. Ik denk dat je hoofdpijn inderdaad wel een afkickverschijnselen kunnen zIjnSuperGrover schreef:In principe kom je van koolhydraten niet sneller aan dan bijvoorbeeld van eiwitten. Een calorie is een calorie.
Ik kan niet zo goed tegen koolhydraten, ik kom er wel degelijk van aan. Ik heb dat aan den lijve (letterlijk en figuurlijk ) ondervonden. Je hebt "calorie types" die makkelijk aankomen van calorien en je hebt "koolhydraat types" en daar ben ik er dus één van.
Pandora- Prater
Soortgelijke onderwerpen
» Hoofdpijn door spieren in nek
» Ontzettende hoofdpijn en vermoeidheid door hooikoorts?
» Geld afgeschreven door Nationaal Spaarfonds door fout
» Ruzie ontploft door, tja door wat eigenlijk.
» Hoofdpijn
» Ontzettende hoofdpijn en vermoeidheid door hooikoorts?
» Geld afgeschreven door Nationaal Spaarfonds door fout
» Ruzie ontploft door, tja door wat eigenlijk.
» Hoofdpijn
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: