Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verandering op kdv

4 plaatsers

Ga naar beneden

Verandering op kdv Empty Verandering op kdv

Bericht  MvanTenS di 19 feb 2013 - 9:20

Hallo,
sinds kort zit er op de bovenverdieping van "ons" kdv een fysiotherapeut.
Dit pand heeft altijd leeggestaan (was de bedoeling dat het kdv deze ruimte ook zou gaan gebruiken, maar dat is wegens bezuinigingen niet doorgegaan).
Maar de mensen die naar de fysio moeten hebben dezelfde ingang als wij met de kindjes. Je komt in een grote gang/hal terecht (waar de kinderen overdag ook gezamelijk spelen) en daaraan grenzen de lokaaltjes (5 stuks). Ik deze hal bevindt zich de trap naar boven toe.
Wij als ouder moeten op een belletje (met camera) drukken, en dan kunnen de leidsters de deur open maken. De fysio krijgt ook een aparte bel. Maar dat wil wel zeggen dat nu iedereen op ieder moment van de dag naar binnen kan. (want er zijn ook nieuwe klanten bij de fysio, die nog niet bekend zijn, of klanten die zonder afspraak komen sporten)
En hier heb ik wel wat moeite mee. Ik vind het erg vervelend dat mijn kindjes niet " gescheiden" zijn van de "vreemde mensen" van de fysio.
Hoe is dat bij jullie op het kdv?

MvanTenS
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 3
Punten : 5
Registratiedatum : 06-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Verandering op kdv Empty Re: Verandering op kdv

Bericht  Tania di 19 feb 2013 - 9:22

Ik geloof dat ik dat ook niet echt een prettig idee zou vinden. In rincipe kan iedereen die binnen wil komen dus heel makkelijk naar binnen zo.
Bij ons is het kinderdagverblijf gewoon een gebouw met vier groepen en een grote hal waar de kindjes ook kunnen spelen. Als je naar binnen wil moet je aanbellen of de code van de deur hebben.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Filoria di 19 feb 2013 - 9:25

Als ik het goed begrijp lopen de fysioklanten door de hal waar de kindjes spelen? En is daar dan een juf bij?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  MvanTenS di 19 feb 2013 - 9:28

Filoria schreef:Als ik het goed begrijp lopen de fysioklanten door de hal waar de kindjes spelen? En is daar dan een juf bij?

Ja, er zijn wel juffen bij... maar dan nog... de 2+ kindjes van alle 5 de klasjes zijn dan allemaal op de gang...
En volgens de leidinggevende wordt overdag de ingang ook in de gaten gehouden door de 2 klassen die op de ingang kijken. Maar dit lijkt mij niet echt de taak van de leidsters, en ik denk dat het in de praktijk ook niet werkt.

MvanTenS
Zwijger
Zwijger

Bericht  Gast di 19 feb 2013 - 10:07

mág dit wel eens, juridisch gezien?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 19 feb 2013 - 10:13

Ik heb geen idee wat de GGD hierover zegt, je zou ze natuurlijk een keertje kunnen bellen en dit kunnen voorleggen. Misschien komen ze onaangekondigd langs voor een controle, maar misschien kunnen ze je ook geruststellen.
Het kdv waar ik werk zit in een gedeeld gebouw met dus een kdv, maar ook een basisschool en een kerk, maar we hebben wel alle drie een eigen ingang. Kunnen binnendoor wel 'doorlopen' naar de kerk en de school, maar we krijgen geen kerkgangers op visite en onze ouders die vervolgens een ouder kind naar school moeten brengen lopen ook niet binnendoor.

Gast
Gast

Bericht  Supertalentje di 19 feb 2013 - 10:16

Ik vraag me af of dit wel mag. Bovendien moet iedereen bij ons van die blauwe dingen over de schoenen omdat er ook kindjes op de grond kruipen.

Ons kdv is medisch en regulier, beneden kdv, daarboven 3 verdiepingen met creatieve therapielokalen, psycholgen, aparte spreekkamer voor kinderarts etc. Bij ons moet je ook aanbellen, dan kom je in een hal maar de receptioniste moet de deur opendoen om bij de lokalen voor het kdv te komen (die zitten in een gang naast de receptie), daar kom je dus niet zomaar of standaard.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  MvanTenS di 19 feb 2013 - 10:48

Lennox schreef:Ik heb geen idee wat de GGD hierover zegt, je zou ze natuurlijk een keertje kunnen bellen en dit kunnen voorleggen. Misschien komen ze onaangekondigd langs voor een controle, maar misschien kunnen ze je ook geruststellen.
Het kdv waar ik werk zit in een gedeeld gebouw met dus een kdv, maar ook een basisschool en een kerk, maar we hebben wel alle drie een eigen ingang. Kunnen binnendoor wel 'doorlopen' naar de kerk en de school, maar we krijgen geen kerkgangers op visite en onze ouders die vervolgens een ouder kind naar school moeten brengen lopen ook niet binnendoor.

De leidinggevende heeft verteld dat er ook kdv zijn die hun gebouwen met " andere" delen, maar naar mijn weten hebben die allemaal een eigen ingang. En zoals ik nu bij jou lees, is dat bij jullie ook het geval.
Ik zal eens kijken of ik iets kan vinden bij het GGD. Bedankt voor de tip...

MvanTenS
Zwijger
Zwijger

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven