Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Van 2 naar 3: grote verandering?

+2
Darius
Nana
6 plaatsers

Ga naar beneden

Van 2 naar 3: grote verandering? Empty Van 2 naar 3: grote verandering?

Bericht  Nana di 8 nov 2011 - 19:01

Hoi meiden!

Mijn man en ik hadden gister een gesprek over een derde kindje ja/nee.
Het leek hem veel drukker dan met twee. Hoe ervaren de mama's met drie kindjes dat?
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van 2 naar 3: grote verandering? Empty Re: Van 2 naar 3: grote verandering?

Bericht  Darius di 8 nov 2011 - 23:39

Ik ben ook heel benieuwd! Ik vind van 1 naar 2 overigens wel meevallen qua drukte, ik hoop dat dit alleen maar makkelijker wordt, omdat L.aurens natuurlijk zelfstandiger gaat worden. De leeftijd tussen 1 en 2 jaar vind ik denk ik het drukste.

Ik denk dat er hier wel een derde gaat komen, ik laat me iig niet door de drukte tegenhouden. Maar dan zijn wij ook gezegend met twee 'gewone' gezonde kinderen, dwz: geen wekelijkse ziekenhuisbezoeken, maar bijvoorbeeld ook geen supergetalenteerd kind die vier x per week gaat sporten. (kan nog komen natuurlijk). Dan heb je het natuurlijk ook heel wat drukker.

Ik vind bij drie kinderen alleen wel irritant dat het allemaal niet zo makkelijk in de auto past.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  maiadebij di 8 nov 2011 - 23:45

ik lees ook mee!

Ook al staat mijn keuze al vast Embarassed

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast di 8 nov 2011 - 23:45

Poeh ik moet er zelf niet aan denken, vind 2 meer dan genoeg haha. Als ik naar mijn broer kijk dan is het vooral veel geregel. De meiden zijn wel wat ouder 9, 7 en 5. Alle drie sporten ze (op verschillende tijden natuurlijk en verschillende sporten). De opvang is ook lang een groot probleem geweest. Oma's vinden vaak 3 kinderen teveel, althans bij hen is dat wel het geval. Opvang betalen is natuurlijk knetterduur. Om nog maar te zwijgen over de kosten (die ik nu met 2 kinderen al belachelijk vind). Ga maar eens schoenen kopen voor 3 koters en ga zo maar door. Voor mij is het veel te veel, dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen het geval is uiteraard.

Gast
Gast

Bericht  Darius di 8 nov 2011 - 23:59

Ja, tis wel duur, daar heb je gelijk in Lieskuh! Voordeel is dat Laurens dan geen gebruik meer maakt van het KDV/BSO. Het sporten vind ik ook wel vervelend, je bent op die leeftijd echt een taxichauffeur.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  Susan wo 9 nov 2011 - 0:00

Diep in mijn hart zou ik best ooit een derde kindje willen, maar het lijkt me wel een heel grote en pittige verandering. Zeker als de twee kinderen die je hebt nog erg jong zijn en al verschillende ritmes hebben. Daar komt dan nog een derde ritme bij.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Darius wo 9 nov 2011 - 0:01

Susan: ik hoor ook wel vaak dat de derde zo in het ritme meegaat, dat je het niet als extra 'belastend' ervaart.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  Susan wo 9 nov 2011 - 0:04

Als wij nu een baby zouden krijgen die weer meerdere slaapjes op een dag doet dan zou die toch echt een ander ritme hebben dan Ezra en Yrsa.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 0:06

Het is een hoop geregel en gesleep smile
En ja het is absoluut drukker dan 2, maar ik vind het wel gezellig.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 0:10

Darius schreef:Susan: ik hoor ook wel vaak dat de derde zo in het ritme meegaat, dat je het niet als extra 'belastend' ervaart.

Zo is mijn ervaring idd wel. Ik heb er eigenlijk nooit tegenop gezien, zelfs niet toen het er 2 bleken te zijn. Het loopt eigenlijk vanzelf hier, maar moet er ook wel bij zeggen dat we gezegend zijn met 4 hele makkelijke kinderen tot nu toe. We kunnen ze ook gerust een avond meenemen en laat naar bed brengen daardoor. Pyjama's mee, die alvast aantrekken en ze slapen in de auto, thuis leggen we ze zo over.
Ze passen zich heel makkelijk aan. Dus wat dat soort dingen betreft heb ik misschien makkelijk praten.
Het voelt voor mij totaal niet als zwaar. Ok, ik ben druk, maar ook dat loopt wel los.

Het enige nadeel vond ik de auto, we hadden net een nieuwe, waar prima 3 kinderen in konden, maar 4 lukt dus niet, dus moest er een 7-persoons auto komen, maar doordat die dus vol zit, kan er nooit veel bagage mee, ook de kinderwagen niet. We hebben nyu dus voor in de auto een dubbele buggy, en dat past echt nét.

Gast
Gast

Bericht  woezel wo 9 nov 2011 - 0:12

Hier vind ik de overgang mee vallen. Vond van 1 naar 2 zwaarder.
Gaat inderdaad mee in het ritme. Maar nu is het ook een makkelijk meisje.
Ben wel blij dat M al naar school ging, dus je al in dat ritme zat.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Darius wo 9 nov 2011 - 0:17

Susan schreef:Als wij nu een baby zouden krijgen die weer meerdere slaapjes op een dag doet dan zou die toch echt een ander ritme hebben dan Ezra en Yrsa.

Dan zou ik het juist wel even 'rustig' vinden, alle tijd voor de oudsten, de baby ligt op bed. Hier hadden L en P vaak een verschillend ritme tot ongeveer 5 mnd. L ging om 19 uur naar bed, en P vaak pas twee uur later. Dan had ik even aandacht voor P. Nu slapen ze smiddags tegelijk, en slaapt P sochtends nog een uurtje, maar hij kan dan ook in de draagdoek/buggy/auto slapen.

Edit: met twee probeer ik ook spitsuur te vermijden, dus zorgen dat smorgens alles klaar ligt, en als ik een dag alleen ben, dan kook ik ook als de kinderen smiddags op bed liggen, dan scheelt weer heisa tussen 17 en 18 uur.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 0:26

woezel schreef:Hier vind ik de overgang mee vallen. Vond van 1 naar 2 zwaarder.
Gaat inderdaad mee in het ritme. Maar nu is het ook een makkelijk meisje.
Ben wel blij dat M al naar school ging, dus je al in dat ritme zat.

Daar zag ik dus juist heel erg tegenop. De oudste was dus nog geen 4 toen de meiden kwamen, dus ik vond het heerlijk dat ik eerst rustig met 4 kinderen in een ritme kon komen. Toen de meiden bijna 5 maanden waren ging ze pas naar school, en dat vond ik wel erg prettig, ze waren al wat groter, en het ging voor mij allemaal net wat makkelijker. Maar ik vind het nog steeds heerlijk dat ze iedere vrijdag vrij is! Geen gehaast 's morgens.

En wat ik wel pittig vind, is idd de uren rond etenstijd. Ik voed ze om 15.30, en om 16.15 ongeveer geef ik ze al het warme eten, en daarna kook ik dan, want ik wil om 17.00 aan tafel zitten, omdat de oudste om 19.00 in bed moet liggen ivm school. Het eten maak ik dus 's middags al klaar, zodat ik het alleen nog maar hoef aan te zetten.
Ik ben ook eigenlijk elke dag alleen met het eten, dus dat is vrij pittig, maar ook dat went wel weer merk ik.

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 9 nov 2011 - 0:40

Darius schreef:
Susan schreef:Als wij nu een baby zouden krijgen die weer meerdere slaapjes op een dag doet dan zou die toch echt een ander ritme hebben dan Ezra en Yrsa.

Dan zou ik het juist wel even 'rustig' vinden, alle tijd voor de oudsten, de baby ligt op bed. Hier hadden L en P vaak een verschillend ritme tot ongeveer 5 mnd. L ging om 19 uur naar bed, en P vaak pas twee uur later. Dan had ik even aandacht voor P. Nu slapen ze smiddags tegelijk, en slaapt P sochtends nog een uurtje, maar hij kan dan ook in de draagdoek/buggy/auto slapen.

Edit: met twee probeer ik ook spitsuur te vermijden, dus zorgen dat smorgens alles klaar ligt, en als ik een dag alleen ben, dan kook ik ook als de kinderen smiddags op bed liggen, dan scheelt weer heisa tussen 17 en 18 uur.

Ik zou het niet rustig vinden, het kost nu al veel moeite om alles goed te organiseren. Als alles verder normaal zou verlopen en Ezra zou gewoon naar de reguliere basisschool gaan dan zou het misschien anders zijn, maar sowieso vind ik niet dat een nieuwe baby gewoon meegaat in het bestaande ritme, dat vond ik ook echt niet toen Yrsa werd geboren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Mamsie wo 9 nov 2011 - 0:47

Weetjewel schreef:Het is een hoop geregel en gesleep smile
En ja het is absoluut drukker dan 2, maar ik vind het wel gezellig.

+1 Ik merk wel dat het voorheen echt was van jij 1 en ik 1. Dat gaat nu niet eer natuurlijk haha. Gelukkig is mijn oudste al zo oud dat ik die niet heel de tijd in de gaten moeten houden.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 0:50

Susan schreef:
Darius schreef:

Ik zou het niet rustig vinden, het kost nu al veel moeite om alles goed te organiseren. Als alles verder normaal zou verlopen en Ezra zou gewoon naar de reguliere basisschool gaan dan zou het misschien anders zijn, maar sowieso vind ik niet dat een nieuwe baby gewoon meegaat in het bestaande ritme, dat vond ik ook echt niet toen Yrsa werd geboren.

Het is dan ook niet echt een ritme meer nee, het is meer meegaan in alles. Hier moeten ze gewoon wel eens uit hun slaapje gehaald worden bijv. maar goed, dat hou je toch wel. Wat dat betreft is het aanpassen voor de baby, hoe vervelend ook, ik zou niet weten hoe je dat anders moet doen. Helaas kom je daar niet onderuit, of het nu de 2e, de 3e of de 6e is. Een volgend kindje is nu eenmaal aanpassen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 0:53

Ik moet zeggen dat ik Tygo op Jens heb aangepast, niet Jens aan Tygo. Die lag (en nu nog) op gezette tijden in bed, wat er ook gebeurt. Dat het niet het geval is is eigenlijk meer een uitzondering.

Nu moet ik wel zeggen dat de school van Tygo op een steenworp afstand lopen is, dus Jens slaapt als ik Tygo ophaal. En verder blijft Tygo standaart over op school, dus dat scheelt me ophaalstress tussen de middag. En wanneer Jens wakker is dan gaan we leuke dingen doen of boodschappen ofzo. Of ik doe dat in de ochtend met Jens.

Laatst aangepast door Lieskuh op wo 9 nov 2011 - 0:57; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 0:57

Lieskuh schreef:Ik moet zeggen dat ik Tygo op Jens heb aangepast, niet Jens aan Tygo. Die lag (en nu nog) op gezette tijden in bed, wat er ook gebeurt. Dat het niet het geval is is eigenlijk meer een uitzondering.

Maar je zit toch ook wel eens met school of andere afspraken neem ik aan? Ik probeer ze altijd er tussenin in bed te krijgen, maar dat lukt dus niet altijd, dus dan is het toch aanpassen voor hen Nu gaat dat hier gelukkig vrijwel zonder problemen, dus erg is het niet in ons geval.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 0:59

_MamaRosa_ schreef:
Lieskuh schreef:Ik moet zeggen dat ik Tygo op Jens heb aangepast, niet Jens aan Tygo. Die lag (en nu nog) op gezette tijden in bed, wat er ook gebeurt. Dat het niet het geval is is eigenlijk meer een uitzondering.

Maar je zit toch ook wel eens met school of andere afspraken neem ik aan? Ik probeer ze altijd er tussenin in bed te krijgen, maar dat lukt dus niet altijd, dus dan is het toch aanpassen voor hen Nu gaat dat hier gelukkig vrijwel zonder problemen, dus erg is het niet in ons geval.
Afsrpaken heb ik nooit gepland in een slaaptijd van de jongens. Als ik niet hoef te werken dan ben ik iedere middag van 12 tot 15 uur thuis. School is een steenworp afstand, dus laat ik Jens in bed liggen als ik Tygo van school haal. Tussen de middag blijft hij altijd over.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 1:00

Ow trouwens, ik besef dat ik wat school betreft echt in een luxe positie zit hoor.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 1:01

Lieskuh schreef:
_MamaRosa_ schreef:

Afsrpaken heb ik nooit gepland in een slaaptijd van de jongens. Als ik niet hoef te werken dan ben ik iedere middag van 12 tot 15 uur thuis. School is een steenworp afstand, dus laat ik Jens in bed liggen als ik Tygo van school haal. Tussen de middag blijft hij altijd over.

Ja, ik probeer dat ook hoor, er omheen plannen, maar dat lukt dus helaas niet altijd. En ik probeer het ook altijd zo te plannen dat ik de meiden in bed kan laten liggen met school brengen/halen, maar soms zijn ze net aan het huilen ofzo, en dan neem ik ze maar mee.
Het is wel een geregel wat dat betreft, haha! Dus ja, als ik een nadeel op moet noemen, doe die maar! nerd

Gast
Gast

Bericht  Darius wo 9 nov 2011 - 8:08

Susan schreef:
Darius schreef:

Ik vind zelf dat Pepijn wel mee is gegaan in het bestaande ritme. De eerste 2 - 3 maanden niet, maar zeker vanaf een maand of drie zit Pepijn in hetzelfde ritme als Laurens. Met ritme bedoel ik eigenlijk het eten - slapen - spelen ritme. Dus om 7 uur borstvoeding, L en wij eten dan een boterham, om 10 koffie/fruit en Pepijn borstvoeding/fruit, om 1230 uur wij een boterham, P borstvoeding, rond 15 uur theetijd/borstvoeding/fruithapje, 18 uur etenstijd en daarna krijgt Pepijn de borst en volgende week zit hij gewoon bij ons aan tafel tijdens etenstijd. Pepijn heeft 's ochtends nog een slaapje of hij doet deze gewoon in de buggy/auto/draagdoek en 's middags liggen ze allebei rond 13 uur op bed en 's avonds gaan ze allebei rond 19 uur naar bed.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  woezel wo 9 nov 2011 - 22:10

Hier heeft E door de schooltijde ook een aardig ritme. Ze slaapt tussen schooltijd. S'avonds eet ze gelijk met ons.
Ik hou met beide rekening. M mag op woensdag en vrijdag (al gaat hij nu op vrijdag zwemmen), bij iemand anders spelen. ma, di do mogen ze hier spelen. E gaat dan om 15.30 naar bed en kan hem dan dus niet ergens ophalen. Gelukkig is hij nog niet heel erg vh spelen bij andere. Dus tot nu toe gaat het zo goed.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: