De curve van jouw kindje
+14
munk
Fiwen
Muppetje
SarahKey
studiebol
Puggle
Alex
Liadan
piene1983
_Lana_
Thunder
Annie24
Parel
Lejow
18 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: De curve van jouw kindje
Lejow schreef:Puggle schreef:L.oïs weegt nu 6920 gram en is volgende week 8 maanden. De meeste kindjes om haar heen zijn veel zwaarder. Vanmiddag nog op het kdv. Een jongen van 5,5 maand en die woog 8 kilo.
Eerst maakte ik me soms wel druk daarover , maar zolang ze in het groen zit en gezond en vrolijk is zal het wel.
Dat had ik ook, zusje van een kindje op mijn werk. Kind was een maand of 4 en woog iets van 8 kilo..
En dat was ook goed aan haar af te zien
Onze T. was een kilo of 9 met 6 maanden! En dan gingen we zwemmen met de mama's van de gym. Nou dan sjouwde ik me een breuk met de maxi cosi, terwijl zij hun maxi cosi met 1 vinger konden tillen (= niet leuk, haha) En hier hebben ze nooit geklaagd. Wij hebben dan ook een hele fijne CB. Ik hoor vaak dat er meiden vanuit E. naar V. komen dat ze het hier zo fijn vinden.
De laatste keer met 2 jaar was hij 16 kilo. Maar is erg lang en was ook al heel lang en groot bij de geboorte.
munk- Fluisteraar
- Aantal berichten : 252
Punten : 314
Registratiedatum : 29-10-12
Mijn zoon was met 4 maanden ook bijna 8 kilo, hij had ook genoeg spekjes en hij kreeg toch echt niks anders te eten dan zijn zus die met 4 maanden bijna 2 kilo lichter was. Elk kind groeit weer anders.Lejow schreef:Puggle schreef:L.oïs weegt nu 6920 gram en is volgende week 8 maanden. De meeste kindjes om haar heen zijn veel zwaarder. Vanmiddag nog op het kdv. Een jongen van 5,5 maand en die woog 8 kilo.
Eerst maakte ik me soms wel druk daarover , maar zolang ze in het groen zit en gezond en vrolijk is zal het wel.
Dat had ik ook, zusje van een kindje op mijn werk. Kind was een maand of 4 en woog iets van 8 kilo..
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn dochter woog met 3,5 maand 6940!Liadan schreef:Mijn zoon was met 4 maanden ook bijna 8 kilo, hij had ook genoeg spekjes en hij kreeg toch echt niks anders te eten dan zijn zus die met 4 maanden bijna 2 kilo lichter was. Elk kind groeit weer anders.Lejow schreef:Puggle schreef:L.oïs weegt nu 6920 gram en is volgende week 8 maanden. De meeste kindjes om haar heen zijn veel zwaarder. Vanmiddag nog op het kdv. Een jongen van 5,5 maand en die woog 8 kilo.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Jezzie schreef:Mijn dochter woog met 3,5 maand 6940!Liadan schreef:Mijn zoon was met 4 maanden ook bijna 8 kilo, hij had ook genoeg spekjes en hij kreeg toch echt niks anders te eten dan zijn zus die met 4 maanden bijna 2 kilo lichter was. Elk kind groeit weer anders.Lejow schreef:Puggle schreef:L.oïs weegt nu 6920 gram en is volgende week 8 maanden. De meeste kindjes om haar heen zijn veel zwaarder. Vanmiddag nog op het kdv. Een jongen van 5,5 maand en die woog 8 kilo.
Zo jezzie wat een verschil is er toch hè
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Puggle schreef:Jezzie schreef:Mijn dochter woog met 3,5 maand 6940!Liadan schreef:Mijn zoon was met 4 maanden ook bijna 8 kilo, hij had ook genoeg spekjes en hij kreeg toch echt niks anders te eten dan zijn zus die met 4 maanden bijna 2 kilo lichter was. Elk kind groeit weer anders.Lejow schreef:Puggle schreef:L.oïs weegt nu 6920 gram en is volgende week 8 maanden. De meeste kindjes om haar heen zijn veel zwaarder. Vanmiddag nog op het kdv. Een jongen van 5,5 maand en die woog 8 kilo.
Ja zeker! Nou is ze ook best wel lang (66 cm toen)...dus t is wel in verhouding! Ze volgt netjes haar eigen lijnte zeiden ze op het cb.
4 maart moeten we weer! Ben erg benieuwd! Dan is ze een half jaar.
Jezzie- Ratel
Jezzie- Ratel
Dit zijn de curves van J.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Wat leuk dat jullie dat allemaal hebben! Ik ging tot 8 maanden braaf wekelijks wegen, alles staat daar in de computer. Kun je er een uitdraai van krijgen?
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Supertalentje schreef:Wat leuk dat jullie dat allemaal hebben! Ik ging tot 8 maanden braaf wekelijks wegen, alles staat daar in de computer. Kun je er een uitdraai van krijgen?
Hier schrijven ze het steeds in het CB boekje en die heb ik zelf ingevuld op internet.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Wauw wat knap dat jij tot 8 maanden elke week bent gaan wegen!Supertalentje schreef:Wat leuk dat jullie dat allemaal hebben! Ik ging tot 8 maanden braaf wekelijks wegen, alles staat daar in de computer. Kun je er een uitdraai van krijgen?
Ze hebben van mijn kinderen ook alles in de groeiboekjes geschreven en ik heb het steeds zelf op de groeicurve van borstvoeding.com ingevuld.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Dat was de afspraak, dan 'mocht' ik fv geven op verzoek. (He, bij een eerste ben je nog onzeker, haha). Na een tijdje werd het gewoonte, hij sliep smiddags niet, ernaast een supermarkt en tegenover op de weeg-inloop-dag een viskraam, dus ik vond het niet erg. Maar heb het echt niet allemaal in het boekje geschreven!Liadan schreef:Wauw wat knap dat jij tot 8 maanden elke week bent gaan wegen!Supertalentje schreef:Wat leuk dat jullie dat allemaal hebben! Ik ging tot 8 maanden braaf wekelijks wegen, alles staat daar in de computer. Kun je er een uitdraai van krijgen?
Ze hebben van mijn kinderen ook alles in de groeiboekjes geschreven en ik heb het steeds zelf op de groeicurve van borstvoeding.com ingevuld.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Supertalentje schreef:Dat was de afspraak, dan 'mocht' ik fv geven op verzoek. (He, bij een eerste ben je nog onzeker, haha). Na een tijdje werd het gewoonte, hij sliep smiddags niet, ernaast een supermarkt en tegenover op de weeg-inloop-dag een viskraam, dus ik vond het niet erg. Maar heb het echt niet allemaal in het boekje geschreven!Liadan schreef:Wauw wat knap dat jij tot 8 maanden elke week bent gaan wegen!Supertalentje schreef:Wat leuk dat jullie dat allemaal hebben! Ik ging tot 8 maanden braaf wekelijks wegen, alles staat daar in de computer. Kun je er een uitdraai van krijgen?
Maar het cb schrijft dat toch wel in het boekje bij elke afspraak?
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
SarahKey schreef:Ik heb geen zin om mij aan te melden etc, dus ik heb zo even gekeken.
S zit qua gewicht op -2 ongeveer en lengte -1
Hoe zwaar is S nu Sarahkey?
Mijn zoon zit nog in maat 68, maar is evengoed wel goed gevuld hoor, vind ik.
Hij zit ook onder het gemiddelde. Maar ik heb me ook nog geen moment druk gemaakt om zijn gewicht.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Puggle schreef:Jezzie schreef:Mijn dochter woog met 3,5 maand 6940!Liadan schreef:Mijn zoon was met 4 maanden ook bijna 8 kilo, hij had ook genoeg spekjes en hij kreeg toch echt niks anders te eten dan zijn zus die met 4 maanden bijna 2 kilo lichter was. Elk kind groeit weer anders.Lejow schreef:Puggle schreef:L.oïs weegt nu 6920 gram en is volgende week 8 maanden. De meeste kindjes om haar heen zijn veel zwaarder. Vanmiddag nog op het kdv. Een jongen van 5,5 maand en die woog 8 kilo.
Oh wauw Jezzie!! Haha. Ieder kindje groeit weer anders. Mijn dochter weegt nu met bijna 13 maanden 7 kilo.
Ik zou zeggen dat +2,5 iets te zwaar is en -2,5 wat te licht.
Maar het hangt er natuurlijk ook af hoe lang je kindje is.
_Lana_- Ratel
Met de 11 maanden check bij het cb woog hij 8595 gram. Ik gok dat hij nu wel tegen de 9 kg zit. Al vind ik hem de laatste dagen wat minder mager rond zijn buik dan voorheen. Kan ik merken aan de pampers 4 april mogen we weer opnieuw erheen, ben wel benieuwd hoe lang hij dan is en hoe zwaar._Lana_ schreef:SarahKey schreef:Ik heb geen zin om mij aan te melden etc, dus ik heb zo even gekeken.
Hij zit ook onder het gemiddelde. Maar ik heb me ook nog geen moment druk gemaakt om zijn gewicht.
Je hoeft je ook geen zorgen te maken, jouw kinderen begonnen ook al lichter dan gemiddeld natuurlijk.
Met twee lange ouders verwacht je idd geen hele korte kinderen. Ik snapte je trouwens wel hoorSmupskes~ schreef:Toen ik die opmerking voor de 2e keer bij A. kreeg vroeg ik ook: Wat moet ik doen dan? Voor het slapen gaan met een hamertje op zijn hoofd slaan? Of een te kleine slaapzak aantrekken? Of zijn beentjes opbinden?
Ik was er zo klaar mee. Hij was te zwaar, te lang, te onrustig blablabla....
SarahKey: Natuurlijk maak je je geen zorgen. Het is ook een hele normale maat voor die leeftijd. Ik bedoelde ook dat als H of A met een jaar in die maat hadden gezeten. Zij zijn gewoon lang. Vanaf de geboorte al. H. heeft 2 keer maat 50 aangehad en toen was dat pakje zelfs al te klein. Maar het stond zo schattig
Beide hebben 3-4 weken 56 aan gehad en hadden toen al 62.
Snappie?
Ik had eerder een dikker kind bij ons verwacht omdat ik zelf ook niet de slankste ben, als kind al niet.
Maar volgens mijn moeder was ik als baby altijd lichter dan gemiddeld. Mijn man is als baby/kind altijd al de kleinste en lichtste van de klas geweest dus op zich verklaart het bij ons wel hoe S nu is. En meneer eet best veel, vraag me soms af waar hij het laat.
Jammer dat ze die schattige pakjes zelden aan hebben gehad bij jouw. Hier droeg S 4-5 weken maat 50 maar ik had maar 2 pakjes en wat los spul in die maat. Was ze zo zat na die weken dat ik hem 56 aan deed en de mouwtjes en broekspijpen omsloeg.
lente- Prater
- Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10
-
Laatst aangepast door Floor op wo 20 feb 2013 - 8:30; in totaal 1 keer bewerkt
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
SarahKey schreef:Met de 11 maanden check bij het cb woog hij 8595 gram. Ik gok dat hij nu wel tegen de 9 kg zit. Al vind ik hem de laatste dagen wat minder mager rond zijn buik dan voorheen. Kan ik merken aan de pampers 4 april mogen we weer opnieuw erheen, ben wel benieuwd hoe lang hij dan is en hoe zwaar._Lana_ schreef:SarahKey schreef:Ik heb geen zin om mij aan te melden etc, dus ik heb zo even gekeken.
Je hoeft je ook geen zorgen te maken, jouw kinderen begonnen ook al lichter dan gemiddeld natuurlijk.
*
_Lana_- Ratel
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» groeit jullie kindje volgens de curve?
» Wat eet/at jouw kindje van 8 maanden?
» Hoe oud is jouw kindje en waarin.....
» Is jouw kindje gezond?
» 'Kraakt' jouw kindje?
» Wat eet/at jouw kindje van 8 maanden?
» Hoe oud is jouw kindje en waarin.....
» Is jouw kindje gezond?
» 'Kraakt' jouw kindje?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: