Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe oud is jouw kindje en waarin.....

+13
Liadan
VeryCherry
Annemie
Darius
duckie
Linda
Teddyaapje
Fiwen
Monnie
Tania
Susan
liesje
loesje
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe oud is jouw kindje en waarin..... Empty Hoe oud is jouw kindje en waarin.....

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 22:22

...is hij/zij zich momenteel in aan het ontwikkelen?

X is ruim ruim 9 maanden en is momenteel bezig met
- teigeren
- woordenschat uitbreiden (in hoeverre het woordjes zijn natuurlijk Very Happy )
- speelgoed overpakken en 2 dingen in 2 handjes kunnen houden
- NIET stil kunnen zitten en continu overal aanzitten hihi

Ook heeft hij ontdekt dat hij aandacht kan vragen door kuchekuche te doen....vreselijk aanstellerig kuchje maar o zo grappig haha Cool

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud is jouw kindje en waarin..... Empty Re: Hoe oud is jouw kindje en waarin.....

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 22:33

Ze is 7.5 maand oud en is op het moment volop aan het brabbelen, alles vast willen pakken en in de mond willen doen (daar gaat mijn vers uitgeprinte paper Cry ). Als ze op de buik ligt, drukt ze zich vooruit met haar voetjes, maar meer dan een paar cm komt ze nog niet vooruit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud is jouw kindje en waarin..... Empty Re: Hoe oud is jouw kindje en waarin.....

Bericht  loesje za 2 apr 2011 - 22:35

mijn zoontje is 6 maanden en hij is bezig met brabbelen en dingen vast pakken en blijven zitten. draaien heeft hij geen zin in.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud is jouw kindje en waarin..... Empty Re: Hoe oud is jouw kindje en waarin.....

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 22:52

H. is nu bijna 14 maanden, ze is volop bezig met lopen en probeert nu af en toe ook te rennen. Rolling Eyes
Ze is druk met het oefenen om zelf te eten, te praten en dingen na te doen.

Hoesten met haar hand voor haar mond, napraten, mee helpen was op te vouwen etc etc.
Ik vind het nu echt een hele leuke tijd!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud is jouw kindje en waarin..... Empty Re: Hoe oud is jouw kindje en waarin.....

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 23:15

Hazeltje schreef:H. is nu bijna 14 maanden, ze is volop bezig met lopen en probeert nu af en toe ook te rennen. Rolling Eyes
Ze is druk met het oefenen om zelf te eten, te praten en dingen na te doen.

Hoesten met haar hand voor haar mond, napraten, mee helpen was op te vouwen etc etc.
Ik vind het nu echt een hele leuke tijd!

Ik vind het steeds leuker worden, maar idd tussen 1 en 2 jaar lijkt mij het leukst!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud is jouw kindje en waarin..... Empty Re: Hoe oud is jouw kindje en waarin.....

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 23:50

Mijn ventje is nu ruim 8 maanden en kan net 2 weken omrollen ! En ik ben me toch trots ! Very Happy

Verder is hij zijn stem aan het ontdekken door allerlei gebrabbel en gekrijs en is geobsedeerd door zijn voetjes en teentjes I love you

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud is jouw kindje en waarin..... Empty Re: Hoe oud is jouw kindje en waarin.....

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 0:06

Mijn kleine man is 1 jaar en 9 maanden bijna.
Hij is zich momenteel flink aan het ontwikkelen in de welbekende driftbuien haha.
Iedere dag is het "Ik ben (bijna) 2 en zeg nee"

Verder zegt hij nog niet veel woorden alleen papa en mama dan.
Hij klimt en klautert overal op.
Een bezig bijtje met geen 5 minuten rust in zijn billen haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud is jouw kindje en waarin..... Empty Re: Hoe oud is jouw kindje en waarin.....

Bericht  liesje zo 3 apr 2011 - 0:09

ons meisje is nu 6 maanden en brabbelt klanken na sinds een paar dagen, omrollen heeft mevr geen zin in. maar is er wel een beetje mee bezig. verder alles willen pakken en in haar mondje steken. voetjes pakken en in de mondje doen. zitten kan ze een beetje ze valt nog wel snel om. en als mevr op haar buikje ligt komt ze een paar cm vooruit.
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud is jouw kindje en waarin..... Empty Re: Hoe oud is jouw kindje en waarin.....

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 0:15

I & N zijn 9,5 maand en zijn druk bezig met hele onverstaanbare verhalen, lopen (achter loopwagen en van de tafel naar de bank), "rijden" in de loopauto, gaan alleen achteruit ipv vooruit, (over elkaar heen) klimmen, in de handjes klappen, alles pakken wat niet mag, op koekjesjacht en driftbuien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud is jouw kindje en waarin..... Empty Re: Hoe oud is jouw kindje en waarin.....

Bericht  Susan zo 3 apr 2011 - 0:34

Ezra is ruim drie jaar en leert op het moment veel woordjes. Hij heeft de eerste drie jaar vrijwel niet gesproken en heeft waarschijnlijk een flinke tijd minder goed gehoord, dus hij heeft nog flink wat in te halen. Hij is nu ook aan het leren om langere tijd met hetzelfde te spelen en meer taakgericht te worden.

Yrsa is 17 maanden, ze brabbelt veel en zegt ook al een aantal woordjes. Ze kan goed klimmen, sinds vanmorgen kan ze zelf het trapje van de glijbaan op klimmen en er zelf weer vanaf glijden. Ze gooit graag over met de bal en ze houdt erg van liedjes waar gebaren bij horen. Die gebaren kent ze steeds beter. Ook geeft ze sinds kort kushandjes.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud is jouw kindje en waarin..... Empty Re: Hoe oud is jouw kindje en waarin.....

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 0:43

Susan, die kushandjes. Echt té lief! A. doet het ook Very Happy

A. is nu ruim 19 maanden en ze rent, klimt, sinds een paar dagen maakt ze koprollen, ze 'wast' zichzelf, snuit haar neus, ruimt haar bordje en fles op als ze gegeten heeft, kletst de oren van ons hoofd, klimt overal op, geeft aan dat ze moet poepen en/of plassen, geeft aan dat ze haar handjes wil wassen of dat ze naar bed wil, ze kijkt plaatjes en benoemt dieren bij de naam, doet de geluiden die die dieren doen na .... Ze kan zoveel, ik sta er soms versteld van wat ze allemaal kan en doet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud is jouw kindje en waarin..... Empty Re: Hoe oud is jouw kindje en waarin.....

Bericht  Tania zo 3 apr 2011 - 1:06

J. is bijna 11 maanden en die is vooral bezig met lopen en praten. Papa en mama zeggen kan die al een tijdje, maar nu gaat hij ook andere woordjes proberen te zeggen en verder natuurlijk hele verhalen in z'n babytaaltje. Verder heeft hij ontdekt dat kruipen misschien toch wel leuk is, tot nu toe wilde hij alleen maar buikschuiven omdat dat sneller ging.
Ook gaat hij nu meer dingen ontdekken als op het lichtknopje drukken, dingen op de grond laten vallen enz.
En liedjes zingen met gebaren zijn hier ook erg populair, vooral als mama de gebaren doet. J. klapt alleen nog een mee en af en toe doet hij z'n handjes in de lucht.

Oh en hij probeert steeds te zwaaien dat vind ik echt zo schattig.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud is jouw kindje en waarin..... Empty Re: Hoe oud is jouw kindje en waarin.....

Bericht  Monnie zo 3 apr 2011 - 1:20

N. is nu ruim 8 en een halve maand. Hij is nu vooral erg druk met schuiven door de kamer op zijn buik. Het kost hem nog veel moeite dus hij kreunt er enorm bij, haha. Maar hij komt nu overal en is alles aan het ontdekken. Verder brabbelt hij steeds meer, dus hoor steeds andere klanken. En hij kan nu ook vrij goed zitten.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud is jouw kindje en waarin..... Empty Re: Hoe oud is jouw kindje en waarin.....

Bericht  Fiwen zo 3 apr 2011 - 1:41

Mijn dochtertje is 7 maanden en riep een paar dagen geleden voor het eerst "mama" (nog zwaar onbewust natuurlijk)... Ohw wat ben ik trots I love you

Verder wil ze niet op haar rug liggen maar rolt ze razendsnel op haar buik. Terugdraaien kan ze nu ook zonder dat ze haar hoofd met een flinke dreun laat vallen en ze kan op haar buik een rondje door de box draaien. Ze brabbelt er op los en ze roept de hele dag door "tah".
Ze kan sinds gister zelf haar muziekdoosje/knuffel die in de box hangt aantrekken en ze is druk bezig met leren kruipen maar daar is ze gewoon nog te zwak voor. Zitten kan ze in principe maar ze is door alles afgeleid en wil alles bijhouden en dan kukelt ze om.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud is jouw kindje en waarin..... Empty Re: Hoe oud is jouw kindje en waarin.....

Bericht  Teddyaapje zo 3 apr 2011 - 1:45

Ons zoontje is 5 maanden en

- kan sinds vorige week van buik naar rug rollen, hij doet niks anders meer haha
- brabbelen, vooral de rollende RRRR vindt ie erg leuk
- speeltjes pakken en in de mond stoppen
- op dingen met knopjes drukken
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud is jouw kindje en waarin..... Empty Re: Hoe oud is jouw kindje en waarin.....

Bericht  Linda zo 3 apr 2011 - 2:02

D. is 4,5 maand (19 weken) en is druk bezig om pogingen te wagen om te rollen. Van buik naar rug kan ze al (al lukt dat niet altijd), van rug naar buik deed ze gister één keer. Volgens mij was dat een toevalstreffer, haha.
Ook lacht ze steeds meer, echt gieren, vooral met papa, hihi, zo schattig. Volgens mij zit er ook een sprongetje aan te komen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud is jouw kindje en waarin..... Empty Re: Hoe oud is jouw kindje en waarin.....

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 4:38

Mijn zoontje is nu 18 maanden en kan lopen en rennen, zwaaien, mama zeggen, kusjes komen geven, dieren benoemen (aanwijzen), kushandjes geven, pff en nog veel meer haha. Elke dag leert hij wel iets nieuws bij lijkt het wel..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud is jouw kindje en waarin..... Empty Re: Hoe oud is jouw kindje en waarin.....

Bericht  duckie zo 3 apr 2011 - 5:59

mijn dochtertje is nu 3.5 maand en kan sinds 2 weken van dr rug op dr buik draaien en dat doet ze nu echt heel veel Cry verder is ze druk bezig met speeltjes pakken en in de mond aan het stoppen
en sinds vandaag heeft ze ontdekt dat ze kan gillen om aandacht te krijgen
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud is jouw kindje en waarin..... Empty Re: Hoe oud is jouw kindje en waarin.....

Bericht  Darius zo 3 apr 2011 - 6:28

Mijn zoontje is nu 1 jaar en 11 maanden en is heel erg bezig met zijn woordenschat, er komen nu wat meer zinnetjes uit. Verder probeert hij nu ook grapjes te maken. Gisteren had hij zijn broodje naast zijn bord neergelegd en liet zijn bordje aan mij zien: 'Broodje op!' En hij probeerde zijn broodje te verstoppen, heerlijk!
Ook is hij nu heel erg bezig met imitatiespel, koken in zijn keukentje, alle dieren van de boerderij eten geven. En ook is hij bezig om zich lichamelijk te ontwikkelen, hij vindt het heerlijk om gek te doen in de tuin, rondrennen, kruipen...e.d.

Nog 1 hoektand onder en dan heeft hij bijna alles, dat scheelt enorm. Hij heeft zo enorm veel last van zijn tanden, nu al bijna een maand. Ik merk dat er nu eentje door is, dus is hij weer even bezig met andere dingen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud is jouw kindje en waarin..... Empty Re: Hoe oud is jouw kindje en waarin.....

Bericht  Darius zo 3 apr 2011 - 6:34

@Susan, wat fijn om te horen dat Ezra nu zoveel woordjes leert! Hoe gaat het nu met hem? (PM mag ook hoor, als je zin hebt)
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud is jouw kindje en waarin..... Empty Re: Hoe oud is jouw kindje en waarin.....

Bericht  Annemie zo 3 apr 2011 - 20:53

Mijn zoontje is 9 maanden,

- Hij rolt nu van zijn rug naar buik, maar kan helaas nog niet terugrollen, dus ben de halve dag bezig om hem weer terug te leggen
- Hij breidt zijn woordenschat steeds verder uit (brabbelen)
- Hij wil overal aanzitten
- en dat kuchje is idd ook heel herkenbaar, hihi.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud is jouw kindje en waarin..... Empty Re: Hoe oud is jouw kindje en waarin.....

Bericht  VeryCherry zo 3 apr 2011 - 20:54

Whaahaha, wat is mijn zoontje dan al oud zeg, hij is al bijna 8 Wink
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud is jouw kindje en waarin..... Empty Re: Hoe oud is jouw kindje en waarin.....

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 21:02

Indy is 3,5 en:
* is eventjes rustig qua ontwikkelen!! ze ging als een speer met aan- uit kleden, billen afvegen, jas zelf dichtmaken...
nu even gewoon rustig een grote drama queen zijn.
Ze is echt aan het wachten tot ze eindelijk naar de grote school mag Very Happy

Merle is 15 maanden en:
* volop kletsen, waarvan 3/4 Chinees is Very Happy
* verder zelf eten en drinken uit een echte beker

liefs

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud is jouw kindje en waarin..... Empty Re: Hoe oud is jouw kindje en waarin.....

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 21:15


Fenne is 2,5 en een ontzettende peuter. Ze is steeds bezig met het afbakenen van haar territorium (MIJN spullen, MIJN mama etc.). Verder is ze een kletskous met af en toe hilarische opmerkingen, dat mijn man en ik elkaar aankijken van :shock: hoe weet ze datl. En soms wil ze juist gewoon even 'baby' zijn net als haar broertje en wil ze opgetild en gevoerd worden. Qua ontwikkeling is ze nu heel druk bezig met tellen (ze kan de cijfers tot en met 20 opnoemen, maar ze is nu echt bezig met dingen tellen. Als ik op het forum lees wil ze bijvoorbeeld altijd de letters tellen die boven in beeld staan.) En ze is gek op domino!

Thije is 7 maanden en wil zitten. Liggen is helemaal uit op het moment (alhoewel hij nu echt kan teigeren en dat vindt hij dan ook wel weer leuk. Hij teigert echt de hele kamer door). Hij wil het liefste rechtop en zit dan heerlijk te spelen. Met name zijn speelgoed piano is leuk om op te slaan. Hij begint nu eindelijk een beetje te eten en wordt ook niet meer boos als hij een lepeltje eten aan ziet komen. Niet dat hij nu ineens een berg voedsel wegwerkt hoor. Maar een theelepeltje per keer krijgt hij nu toch wel binnen denk ik. En hij maakt hele lieve geluidjes, vooral de /t/ vindt hij leuk. Dus tatata komt hier váák voorbij! O ja en zijn favoriete spelletje is het zo snel mogelijk afpakken van mijn bril (en hij is ook écht snel, dus het lukt hem nog vaak ook).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud is jouw kindje en waarin..... Empty Re: Hoe oud is jouw kindje en waarin.....

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 21:44

Dylan 3,5 jaar;

Fietsen zonder zijwieltjes, zelf aan en uit kleden, zelfstandig naar het toilet gaan *met een beetje hulp van het open en dicht doen van zijn knoop* maar vooral een hoop fantasie komt er bij hem naar boven. Staat hij heel wijs met zijn handen in zijn zij; mama ik heb een idee! jij bent een tijger en ik een leeuw en dan heeeeel hard brullen om vervolgens hard te gaan lachen nerd Hij krijgt humor en dat is erg leuk om te zien!

Lynn 8 maand;

Staan, staan en nog een staan. Mevrouw kruipt heel het huis door om overal tegen aan te gaan staan. Tafels,stoelen,ramen,deuren ect. Lopen rondom de box en te bank en de tafel gaat ook al helemaal goed. Verder is ze flink bezig met eten, en gilt ze tegenwoordig als het niet snel genoeg gaat :shock:
Verder maakt ze heel veel geluid, allerlei klanken komen er uit en vooral paaapaaaapaaaapaaapaa is erg in trek!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud is jouw kindje en waarin..... Empty Re: Hoe oud is jouw kindje en waarin.....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum