Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klimmen

+2
Bruintje Beer
Aimee
6 plaatsers

Ga naar beneden

Klimmen Empty Klimmen

Bericht  Aimee za 16 feb 2013 - 8:57

Volgens mij heb ik een berggeitje gebaard; Luuk wil op het moment echt alleen maar klimmen!
Het begon met zijn autogarage waar hij op ging staan, daarna klom hij steeds in de wasmand, maar nu klimt hij ook op de salontafel en het tv meubel(daar ging hij vanmorgen zelfs op staan!). Ik vind het echt doodeng, omdat hij natuurlijk nog geen besef van hoogte heeft.
Hoe gaan jullie er mee om? Ik haal hem steeds overal van af, maar wil hem niet helemaal beperken in het ontdekken.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klimmen Empty Re: Klimmen

Bericht  Gast za 16 feb 2013 - 9:09

A. is ook enorm aan het klimmen de laatste weken.
Vlak voor zijn eerste verjaardag begon hij er mee. Dan schoof hij een mandje naar de verwarming, klom er dan op om zo de gordijnen van het plafond te trekken of om op de bank te klimmen.

Of als zijn zus iets op de eettafel had gezet. Dan schoof hij zijn autogarage naar de tafel, ging er bovenop staan en kon er dan toch bij.

Nu klimt hij op de stoeltjes en meent dan ook nog te kunnen gaan springen :shock:
Ik houd mijn hart vast... Heb zomaar het vermoeden dat we met meneertje regelmatig bij de HAP zullen zitten om het e.e.a. te laten hechten.
Ik haal hem er nu wel vanaf en laat hem zien hoe hij er vanaf moet gaan.
Zoals op de bank. Hij mag er best op klimmen en er op zitten maar hij mag er niet op staan en als hij eraf wil draai ik hem op zijn buik en gaat hij met zijn voeten eerst.
Nu heeft hij dat zelf nog niet helemaal door natuurlijk maar hopelijk pikt hij het zo wel op.

Gast
Gast

Bericht  Bruintje Beer za 16 feb 2013 - 9:21

hier klimt hij ook op zijn garage, stoeltjes enz. Zelf klimt hij in de Tripptrapp waar hij dus van de week vanaf is gevallen maar hij doet het nog!! We halen hem er vanaf maar het helpt niks. Zijn pijngrens is ook nog eens heel hoog!!
En vaak huilt hij daardoor ook niet. Is echt een harde bikkel!!

Laatst aangepast door Bruintje Beer op za 16 feb 2013 - 9:29; in totaal 1 keer bewerkt
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Didi za 16 feb 2013 - 9:27

Hier ook zo'n klimmer. Ik schrik me soms rot, hij klimt op de salontafel, in de vensterbanken en op z'n ikea stoeltje. Van de bank kan ie inmiddels netjes weer afkomen maar hij loopt en springt er ook op dus dat gaat wel eens mis. Hij is ook nergens bang voor en als hij valt huilt ie eventjes en gaat dan vrolijk weer verder.
Tips heb ik helaas niet, ik hou mn hart soms vast..
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Liadan za 16 feb 2013 - 9:37

Mijn zoon klimt ook overal op (is even wennen na een dochter die dat nooit deed). Ik heb hem steeds van alles afgehaald waar ik niet wilde dat hij op klom (dus tvmeubel zou hij niet op mogen omdat dat hoog is en ik niet wil dat de tv kapot gaat). En er waren ook dingen waar hij wel op mocht klimmen en dan begeleidde ik hem daarbij. Hij heeft een tijd gehad dat hij als we buiten waren continu op het trapje van het speelhuis klom (is hoog), ik heb hem zoveel mogelijk laten oefenen. Binnen klimt hij nu vooral veel op zijn tripp trapp stoel, die schuift hij ook naar de kast toe als hij daaruit iets wil hebben wat hoog staat laughcry .
Vanaf de bank klimt hij ook steeds de vensterbank op, mijn dochter vindt dat heel grappig en doet dat nu dus ook...

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast za 16 feb 2013 - 9:48

Oh ja heel herkenbaar, onze jongste van tien maanden doet dat ook.
Ze klimt op de tv kast, de speelgoedkist, de kinderstoel levensgevaarlijk :shock:
Het is ook geen gezicht zo'n klein ding en dan al zo wijs.

Gast
Gast

Bericht  Fearie za 16 feb 2013 - 10:15

Hier ook een klimgeit, D klimt op alles, de salontafel, de tvkast. Ondertussen heeft ie ook door dat hij op zijn eigen stoel kan klimmen, maar ook onze eetkamerstoelen en via die stoelen weer op de tafel. Daar staat ie vervolgens op te dansen. Ik probeer hem wel een beetje te laten klimmen, maar als het me te gek wordt dan zeg ik er wat van.

Wij gaan nu 1x in de 2 weken naar een kidsplayground-iets in de buurt zodat ie zijn gang kan gaan. En niet steeds, nee, te horen krijgt.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Aimee za 16 feb 2013 - 10:17

De garages zijn dus wel favoriet om op te klimmen Wink
Ik moet soms ook wel een beetje lachen om die trotse blik als hij midden op de salontafel zit, maar ik wil het eigenlijk gewoon niet hebben. Misschien moet ik iets kopen waar hij wel veilig op kan/mag klimmen.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Floor za 16 feb 2013 - 10:20

Onze zoon klimt ook de hele dag door overal op en als hij niet erop kan vind hij wat anders om ervoor/tegenaan te zetten en er zo toch bovenop te komen.
Hij staat ook boven op loopauto's, stoeltjes, salontafel, speelgoedkist, kopieer/printer, zijn speelgoed.

als het echt gevaarlijk is krijgt hij nee te horen, laat ik hem meedoen met eraf klimmen zodat hij leert hoe hij eraf moet. en verder laat ik hem toch maar zijn gang gaan want hoe vaker ik reageer erop hoe leuker het wordt om erboven te staan.

Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud