Op de bank klimmen
+6
Teddyaapje
Tania
Susan
Pussycat
Fiwen
Darius
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Op de bank klimmen
S. kan sinds een paar dagen zelf op de bank klimmen. Als ik me even heb omgedraaid of sta te koken hup zit meneer al prinsheerlijk in de hoek van de bank. Ik kan heb dus geen seconden meer alleen laten in de woonkamer. Vaak is hij dan erg wild op de bank en ik ben echt ontzettend bang dat hij er dan af valt en verkeerd terecht komt
Hoe gaan/gingen jullie daarmee om?
Hoe gaan/gingen jullie daarmee om?
Gast- Gast
Re: Op de bank klimmen
Ervoor zorgen dat de scherpe hoekjes weg zijn, zo kan hij bijvoorbeeld niet met zijn hoofd op de tafel vallen. En verder moet je hem gewoon z'n gang laten gaan. Ze zullen het toch ooit moeten leren.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Zeggen dat ie moet gaan zitten 9 van de 10 keer luisterd hij wel! Hij is 1 x van de bank gevallen, heeft even gehuild en het was weer over.
Gewoon vaak aangeven dat de bank niet is om op te springen en spelen, maar om te zitten! Meer kan je denk ik niet doe.
Gewoon vaak aangeven dat de bank niet is om op te springen en spelen, maar om te zitten! Meer kan je denk ik niet doe.
Gast- Gast
Als hij valt kan hij sowieso niet tegen iets aanvallen. Maar we hebben laminaat en ik moet er niet denken dat hij vol op z'n gezicht op de laminaatvloer valt Hij kan trouwens wel op de bank klimmen maar er nog niet van af
Gast- Gast
Lastig, wij hebben nog voordat J. zelf op de bank kon klimmen haar geleerd dat ze voorzichtig moest doen en achteruit van de bank moest klimmen en dat doet ze heel goed. Ze mag van ons ook niet in de bank staan, maar dat hebben we haar nooit laten doen dus dat is ze gewend en doet ze ook (bijna) nooit. Maargoed daar heb je nu niks aan.
Ik zou vanaf nu gaan leren dat hij rustig moet doen in de bank en daar heel consequent in zijn, als hij niet rustig doet moet hij van de bank. Bij J. werkt dat heel goed en na een paar keer doet ze het ook niet meer, maar je weet zelf het beste of hij dat snel zal oppikken of niet.
Ik zou vanaf nu gaan leren dat hij rustig moet doen in de bank en daar heel consequent in zijn, als hij niet rustig doet moet hij van de bank. Bij J. werkt dat heel goed en na een paar keer doet ze het ook niet meer, maar je weet zelf het beste of hij dat snel zal oppikken of niet.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vond t ook doodeng toen mijn zoontje dit ging doen.
Ik heb ook altijd gezegd dat hij moet zitten op de bank, maar idd als je even niet op let!
Mijn zoontje is dus ook al meerdere malen van de bank afgevallen maar gelukkig gebeurd dit nu niet meeer, ze worden er zelf handiger en voorzichtiger in!
Ik heb ook altijd gezegd dat hij moet zitten op de bank, maar idd als je even niet op let!
Mijn zoontje is dus ook al meerdere malen van de bank afgevallen maar gelukkig gebeurd dit nu niet meeer, ze worden er zelf handiger en voorzichtiger in!
Gast- Gast
Razz_ schreef:Als hij valt kan hij sowieso niet tegen iets aanvallen. Maar we hebben laminaat en ik moet er niet denken dat hij vol op z'n gezicht op de laminaatvloer valt Hij kan trouwens wel op de bank klimmen maar er nog niet van af
Dat is ook heel naar en ik ben er ook bang voor (net als van de fiets vallen, of een schommel tegen je hoofd krijgen) maar je kunt er nu eenmaal niets tegen doen!
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
haha vanaf wanneer klommen jullie kinderen op de bank dan? Onze dochter kan met gemak de trap op klimmen, maar wij hebben een heeeeeele hoge bank. Volgens mij gaat dat haar nog heel erg lang niet lukken
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Hij probeerde het al een aantal dagen. Eerst klom hij via mij of mijn man op de bank en sinds een paar dagen dus plotseling zelf. Hij is nu weer aan het klimmen en ik heb een plaid langs de bank gelegd. Als hij dan valt valt hij tenminste niet zo hard. Ik zie net trouwens dat hij er al 2 keer zelf van af is geklommen
Gast- Gast
Ezra en Yrsa zijn allebei echte klimmers, zeker op de leeftijd die jouw zoontje heeft klommen ze echt overal bovenop. Als ze eraf klommen zeiden we altijd: 'Billetjes eerst!' en dat hielp wel, ze wisten op een gegeven moment heel goed dat ze er achteruit af moesten. Overigens zijn ze hier ook wel eens van iets af gevallen, dat voorkom je niet helemaal. Op een gegeven moment zijn ze zo vlug.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Mijn zoontje klimt vanaf een maand of tien op de bank en ik heb hem altijd gewoon laten gaan. Hij had echt heel snel door dat hij achterstevoren weer de bank af moest gaan. We hebben een grote brede hoekbank dus ruimte zat en hij zit ook vaak op de bank te spelen of boekjes te lezen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Inderdaad blijven herhalen hoe ze eraf moeten en verder gewoon laten gaan. Vallen gaat hij toch nog 100 keer doen, dat hou je niet tegen.
Gast- Gast
Misschien kun je hem leren goe hij er weer vanaf kan gaan? Verder zou ik hem gewoon laten, met zn gezicht op de grond vallen zal vast pijn doen maar ik denk niet dat t heel ernstig kan zijn. Ze zullen toch moeten leren wat gevaar is en ik denk dat dat t beste werkt door eigen ervaring op te doen. Mits t verantwoord is natuurlijk,
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Teddyaapje schreef:Misschien kun je hem leren goe hij er weer vanaf kan gaan? Verder zou ik hem gewoon laten, met zn gezicht op de grond vallen zal vast pijn doen maar ik denk niet dat t heel ernstig kan zijn. Ze zullen toch moeten leren wat gevaar is en ik denk dat dat t beste werkt door eigen ervaring op te doen. Mits t verantwoord is natuurlijk,
+1 erbij gaan zitten en zodra hij eraf wil hem op zn buikje draaien en voetjes over de bank laten hangen en hem er zo af laten gaan, kost wat moeite maar uiteindelijk moet het lukken haha.
Blue flower- Prater
- Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Onze dochter kan al een hele tijd op de bank klimmen, ik heb haar al met een maand of 9 geleerd hoe ze van bed/bank moet komen en dat gaat nu (meestal) veilig. Verder blijf ik er niet altijd bij staan als ze op de bank zit en ze is er nu een enkele keer afgevallen. Pas als ze gevallen zijn, gaan ze voorzichtiger doen, omdat ze dan zelf de gevolgen ondervinden.
Gast- Gast
L. heb ik het vanavond voor het eerst in zijn uppie zien doen! Hij probeert het al tijdje, maar lukte nooit. Weet nog niet zo goed hoe ik ermee om moet gaan, even aanzien wat hij gaat doen wanneer hij erop klimt (zitten, springen, klimmen).
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Toen ons zoontje dat begon te doen hebben we hem ook meteen aangeleerd hoe hij er weer vanaf moest, dus billen eerst. NU heb ik hier een hele voorzichtige peuter rondlopen die nooit wild doet op de bank, hij gaat er netjes op zitten of liggen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Z. kan al maanden op de bank komen. In het begin haalde ik haar er elke keer af en zei tegen haar dat het niet mocht. Maar het is moeilijk om dat duidelijk te maken op die leeftijd. Ze is er een paar keer vanaf gevallen en nu is ze een stuk voorzichtiger geworden. Ze weet ook al een hele poos hoe ze er veilig vanaf kan komen. Nu zit ze gewoon op de bank want staan mag absoluut niet van ons. Ik durf haar nu ook wel alleen te laten.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» trap lopen/klimmen
» Klimmen, hoe gaan jullie daar mee om?
» Klimmen
» Klimmen en klauteren..
» Uit ledikant klimmen
» Klimmen, hoe gaan jullie daar mee om?
» Klimmen