Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Negatieve spiraal..

+2
Winegum
Burn
6 plaatsers

Ga naar beneden

Negatieve spiraal.. Empty Negatieve spiraal..

Bericht  Burn za 16 feb 2013 - 8:25

Ik zit al een poos in een negatieve spiraal en ik weet niet hoe ik er uit moet komen..
Ik doe wel dingen, laat er niets om, ben bezig met gesprekken met GGZ, maar heb niet echt het idee dat het helpt..

Iemand tips!?

Niet quoten, ik wil het nog weg kunnen halen..

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Negatieve spiraal.. Empty Re: Negatieve spiraal..

Bericht  Winegum za 16 feb 2013 - 8:31

Heeft zoiets geen tijd nodig? Het is goed dat je het erkent en er mee bezig bent om eruit te komen. Dat is natuurlijk al een hele stap in de goede richting.
Ben je lekker actief bezig, veel afspreken met vrienden, leuke dingen doen? Of is dat juist iets wat je in die negatieve spiraal kan brengen?

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast za 16 feb 2013 - 8:38

Ik haal heel veel energie en positiviteit uit de spontane leuke dingen. Wat me tijdens onze laatste keer meeten is bijgebleven is dat jij, gewoon, op het moment zelf, besloot dat het wel leuk was om gewoon in je eentje een hotel te boeken en lekker een dag langer aan zee te blijven. Uiteindelijk lukte het niet, alles was vol, maar ik denk wel dat dat juist de dingen zijn die je in de positieve flow gaan brengen. Niet dat je elke nacht maar spontaan een hotel moet opzoeken, maar juist die spontane leuke dingen. Een spontane meeting met een forumster uit jouw buurt, een lekker stuk wandelen of skaten, lekker kinderachtig in de ballenbak duiken, noem maar op, doe maar gek, juist die dingen doen waarvan je zegt: 'gewoon, omdat het kan'.

Gast
Gast

Bericht  Blond za 16 feb 2013 - 9:02

Weet je wat de reden is dat je in een negatieve spiraal zit? Omdat je bijvoorbeeld bent gestopt met je studie of omdat je werk zoekt, of wellicht wel om iets totaal anders? Ik denk dat als je de oorzaak weet, je beter jezelf weer in de positieve spiraal kan 'plaatsen'. Ik heb anderhalf jaar ook in een negatieve spiraal gezeten. Het is inderdaad heel moeilijk om daaruit te komen, mijn 'redding' was dat ik een baan vond.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Kiekeboe za 16 feb 2013 - 9:43

Ik zit ook om het half jaar ofzo in een negatieve spiraal. Ik weet waar het door komt maar ik heb dan geen zin om er tegen te vechten in die periode. Tot nu toe heb ik mijn tijd 'uitgezeten' en vond ik op een gegeven moment toch een soort van vechtlust en ging het door actiever te worden en mezelf een schop onder mijn kont te geven weer over.

Ik hoop dat je snel jouw manier vindt om uit die negatieve spiraal te stappen. DE tip kan ik je helaas niet geven.
Kiekeboe
Kiekeboe
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 377
Punten : 371
Registratiedatum : 29-11-12

http://3rdhouseonthe10thfloor.wordpress.com

Bericht  Burn za 16 feb 2013 - 10:13

Ik zal proberen op iedereen even te reageren.. WEDEROM NIET QUOTEN!

Winegum, natuurlijk moet het tijd hebben, dat snap ik zelf ook. Maar ben nu al een poos met mezelf bezig, door dingen te doen wat ik leuk vind, stoppen met school is een goede stap hierin geweest. Maar ik merk nog geen verschil.
Ik doe leuke dingen, ik werk, ik ga vrijwilligerswerk doen, ik sport, ik organiseer jeugddiensten, ik vind het allemaal leuk. Ik probeer zoveel mogelijk leuke dingen te doen met vrienden, maar ook daarin zit misschien wel mijn negatieve spiraal.. Ik weet het niet..
Lennox, ik ben toen die dag erna nog wel weer op het strand geweest. Bleef extra nachtje logeren toen daar. En ik denk dat het tijd is om weer zoiets te doen.. Ik probeer wel is wat spontaans te doen met vrienden of zusje ofzo, maar heel vaak op die momenten kunnen ze niet. En dan stelt mij dat heel erg teleur..
Blond, met school stoppen heeft me juist erg goed gedaan, ik ben daarna al wel veranderd, maar ik merk nu gewoon dat ik niet lekker in mijn vel zit. Ook al doe ik hartstikke leuke dingen, mijn werk fleurt me op.. Vooral de weekenden zijn het zwaar, ik heb een weekenddip voor mijn gevoel.. Dit duurt dan tot woensdag ofzo, en dan begint het vrijdag/zaterdag weer opnieuw..
Kiekeboe, ik ben niet iemand die rustig af kan wachten. Ik wil gewoon resultaat zien.
Dankjewel!
Ik ga donderdag in het gesprek bij de GGZ aangeven dat ik nog niet klaar ben om er mee te stoppen, dat denkt mijn behandelaar tenminste, voor mijn gevoel zit het dieper dan op het vlak waar ik nu mee bezig ben.

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 16 feb 2013 - 10:20

Probeer ook niet in alle ellende te blijven hangen, put je energie uit de leuke dingen en probeer daar altijd met een positief gevoel op terug te kijken. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar niet dat je bij jezelf gaat afvragen wanneer het nou eens beter gaat, die vraag moet je proberen los te laten.

Toen ik ruim een jaar terug zo ontzettend in de dikke shit zat kreeg ik van m'n leidinggevende een schrift in m'n handen gedrukt, daarin moest ik elke dag minstens één leuk, fijn, of positief iets opschrijven wat die dag voorgevallen was, hoe klein ook. Heb ik uiteindelijk niet gedaan, ik ben dat gewoon elke avond in bed gaan overdenken (en ik kwam op sommige dagen toch nog op hele waslijsten aan positiviteit uit, ongeacht hoe klein m'n wereldje toen was) maar ik denk dat zo'n schrift me misschien nóg veel meer goed had gedaan, omdat je daar ook terug kunt lezen.

Gast
Gast

Bericht  Kowalski za 16 feb 2013 - 23:16

Vervelend dat je zo in een negatieve spiraal zit Burnie! Ik heb ook echt geen gouden tip voor je, helaas. Het is sowieso al goed wat je doet, zoveel mogelijk leuke dingen blijven ondernemen! Soms kan het ook helpen om even te accepteren dat je je wat minder voelt en het even toelaat, maar dat moet niet te lang duren natuurlijk, want dan blijf je erin hangen.

Wat mij zelf heeft geholpen, maar het is natuurlijk helemaal niet zeker dat het voor jou ook werkt, is streng zijn voor mezelf. Het hielp mij om echt duizenden keren tegen mezelf te zeggen dat ik niet zo zielig moest doen, dat er zoveel mooie dingen zijn waar ik van moet genieten, dat er mensen zijn die het veel slechter hebben etc. Waarmee ik natuurlijk absoluut niet impliceer dat jij niet zielig moet doen, maar door op die manier tegen mezelf te praten kon ik er vaak toch weer bovenop komen. En dan wel opbouwend, niet kwaad op mezelf worden als het niet lukt, als ik het maar wel probeerde! Maar zoals ik al zei is dat echt persoonlijk.

Lukt het misschien om er wat minder over na te denken? Ik heb ook een periode gehad dat ik continu dacht: Ik voel me nu al ... jaar klote en het gaat maar niet over. Vorig jaar zei ik 'volgend jaar heb ik dit en dit en dit' en ik heb het nog steeds niet. Het schiet niet op, dit komt nooit goed, bladiebla. Op een gegeven moment kon ik dit een beetje loslaten: Klopt, ik zit al lang niet lekker in mijn vel, maar ik ben er toch mee bezig? Het komt goed en ik mag geen termijnen stellen wanneer het goed moet zijn. Het komt goed, punt.

Kan je er naar binnen het GGZ ook met mensen om je heen over praten? Of heb je een beetje het gevoel er alleen voor te staan? Want ergens moet je het natuurlijk wel alleen doen (het is jouw gevoel, jouw hoofd, jouw gedachten), maar het gevoel hebben dat je er niet alleen in staat doet ook veel.

Ik denk niet dat je iets aan mijn reactie hebt, maar ik wil toch graag met je meedenken Negatieve spiraal.. 699888
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Bericht  Burn zo 17 feb 2013 - 10:33

Bedankt voor jullie reacties! Jullie krijgen zeker nog reactie, ik hoop morgen!

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Burn ma 18 feb 2013 - 5:38

Grrrr. Hele reactie getypt, maar helaas! Verkeerde knopje alles is weg! Nu even verkorte versie..
Lennox, thnx! Misschien is zo'n schrift nog een idee!
Koko, ik sta er niet alleen voor, ik heb allemaal mensen om me heen die me willen helpen. Maar ik weet niet hoe ze mij kunnen helpen, ik weet het zelf momenteel al even niet. Laat staan dat ik weet hoe ik de hulp van een ander kan accepteren..

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lot ma 18 feb 2013 - 5:42

Blond schreef:Weet je wat de reden is dat je in een negatieve spiraal zit? Omdat je bijvoorbeeld bent gestopt met je studie of omdat je werk zoekt, of wellicht wel om iets totaal anders? Ik denk dat als je de oorzaak weet, je beter jezelf weer in de positieve spiraal kan 'plaatsen'. Ik heb anderhalf jaar ook in een negatieve spiraal gezeten. Het is inderdaad heel moeilijk om daaruit te komen, mijn 'redding' was dat ik een baan vond.

Ik hoop ook zo dat dat mijn redding gaat zijn. Ik herken mezelf niet terug de laatste tijd, ik voel me soms net een hysterisch mens die zo opgenomen kan worden. Waar blijft mijn redding!!! Laughing
Lot
Lot
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: