Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spiraal

+8
piene1983
Parisienne
Happy
Fiebje
Dille
Purpleflower
Clapperdie
Puggle
12 plaatsers

Ga naar beneden

Spiraal Empty Spiraal

Bericht  Puggle wo 8 aug 2012 - 1:01

Volgende week moet ik naar de gynecoloog en ik wil daar gelijk voor anticonceptie kijken.
Ik had altijd de pil, beviel op zich prima.
Maar nu zit ik te denken om een spiraaltje te nemen, omdat hier ook minder hormonen van in je lichaam komen en gezien mijn hoge bloedruk is dat wel fijn.

Wie heeft er nog meer een spiraal nu, en had eerst altijd de pil voor de zwangerschap?
En bevalt dit of vond je de pil fijner?
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Spiraal Empty Re: Spiraal

Bericht  Clapperdie wo 8 aug 2012 - 1:04

Ik heb een spiraal en mijn status is Spiraal 1270000679...

Ik heb 6 weken gevloeid. Daarna is het eindelijk gestopt. Maar nu na 1 1/2 week ben ik weer aan het vloeien. Als dit over 2 weken nog zo is dan laat ik hem weer verwijderen.

Maar ik hoor ook hele positieve verhalen over het spiraal. Het is alleen wel het beste om deze 2 a 3 maanden na de bevalling te laten plaatsen ivm herstellen van de baarmoeder.

edit: ik was altijd aan de pil.

Laatst aangepast door Clapperdie op wo 8 aug 2012 - 1:06; in totaal 1 keer bewerkt
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Purpleflower wo 8 aug 2012 - 1:04

Ik had voor mijn zwangerschap de pil. half jaar na de bevalling spriaal laten plaatsen,wat bij mij veel pijn deed.

Ik ben blij met de spriaal. heb hem bijna 1 jaar en alleen aan het begin 3x heel ligt ongesteld geweest.

Heb alleen al meerdere zwangerschapstesten gedaan, omdat ik het toch een beetje eng vind om helemaal op de spriaal te vertrouwen

Laatst aangepast door Purpleflower op wo 8 aug 2012 - 1:07; in totaal 1 keer bewerkt
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Bericht  Purpleflower wo 8 aug 2012 - 1:06

mijn huisarts wou hem ook pas na minimaal 3 maanden plaatsen, om mijn baarmoeder niet te beschadingen/stuk te prikken
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Bericht  Dille wo 8 aug 2012 - 1:08

Ik slikte voordat ik zwanger wilde worden de pil, en na mijn eerste en tweede bevalling een spiraal laten plaatsen. Ik vind het ideaal, zou niet meer terug willen naar de pil. Plaatsen deed amper zeer, ben zo goed als nooit ongesteld, geen last van de hormonen (al had ik dat met de pil geloof ik ook niet heel erg) en ik hoef maar één keer in de vier-vijf jaar aan mijn anticonceptie te denken.
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Bericht  Fiebje wo 8 aug 2012 - 1:25

Voor de zwangerschap heb ik de spiraal gehad en daarvoor en erna de pil. 6 weken na de bevalling heb ik er weer 1 laten plaatsen.
Ik vind het ideaal, minder hormonen, je hoeft niet aan de pil te denken, minder migraine, beter voor de bloeddruk. Minder is dat je wel eens denkt; zit hij nog goed?? Bij de eerste ben ik 5 jaar niet ongesteld geweest. Met deze wel een paar x. En dan is het wel lastig dat he het niet kunt regelen zoals de pil. Maar ik zou niet anders willen.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Clapperdie wo 8 aug 2012 - 1:32

Jeetje wat een positieve verhalen hebben jullie! Wou dat het hier ook zo was.

Vergeet mijn verhaal maar Puggle Wink
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Happy wo 8 aug 2012 - 1:33

Ik heb sinds een kleine 5 weken spiraal en heb 5 dagen wat gevloeid door het plaatsen toen t dag niks toen heel wat dagen bruin slijm toen werd ik geloof ik ongesteld dat duurde ruim anderhalf week veel langer als normaal en dat ging weer over in bruin slijm tot vandaag. Ik wacht mn controle af en anders gaat ie er weer uit. Sorry voor mijn smakelijke en positief verhaal laughcry

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Parisienne wo 8 aug 2012 - 1:36

Ik wil ook graag een spiraal, maar twijfel nog een beetje. Ben op zich niet bang voor de negatieve verhalen, want ik weet dat er ontzettend veel positieve verhalen zijn. Alleen gaan we eind september op vakantie en ik hoop daar niet continue ongesteld te zijn. Dat is natuurlijk niet regelbaar met een spiraal.

Dus, vraagje van mijn kant: hoe reageerde je erop na het plaatsen? Had je lang last van bloedverlies? Wanneer kwam de volgende 'ronde'?

Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  piene1983 wo 8 aug 2012 - 3:39

Voor de zwangerschap heb ik 15 jaar de pil geslikt, van mijn 13e tot mijn 28e. Van de verloskundige die mijn kraambed deed hoorde ik dat een spiraal 6 weken na de bevalling geplaatst kon worden. Bij de huisarts een receptje gevraagd voor de spiraal, die moet je namelijk zelf ophalen bij de apotheek. ( En betalen! 160 euro... Werd bij mij wel vergoed door de verzekering) Bij de nacontrole na 6 weken van de gyn wilde ze direct de spiraal plaatsen, helaas was er wat placentaweefsel achtergebleven en moest ik dat een week later poliklinisch laten verwijderen. Na deze ingreep heeft ze direct de spiraal geplaatst. Leuk is het plaatsen niet, maar wel te doen. Goed paracetamol en naproxen (receptje vragen...) slikken van tevoren om het samentrekken van je baarmoeder te verminderen, dat veroorzaakt namelijk de menstruatieachtige krampen.

Ik was net gestopt met vloeien na mijn bevalling, door de curretage, het plaatsen en waarschijnlijk de eerste menstruatie ben ik 2 weken goed aan het vloeien geweest en dat wordt nu minder. Nu afwachten... Geen verdere klachten eigenlijk. Het lijkt mij ideaal om niet meer aan de pil te hoeven denken de komende jaren en wellicht ook niet meer ongesteld te worden! Heerlijk! Niet te veel hopen, dan kan het alleen maar meevallen.

@ Parisienne: Dan wacht je toch met plaatsen tot na je vakantie? Die twee maanden extra pil maakt dan ook niet zoveel uit toch? Dan kan het in ieder geval niet meer "mis" gaan. Volgens mijn gyn reageert namelijk iedere vrouw anders en is er geen peil op te trekken...
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Muus wo 8 aug 2012 - 3:48

Ik heb een spiraal gehad, bijna 2 jaar lang en vervolgens eruit laten halen.
Ik heb ruim 6 maanden gevloeid en daarna niet meer, maar mijn haar en huid werd er zo vet van thumbdown
Ik kreeg er puistjes van en kon behalve het niet meer menstrueren geen enkel voordeel opnoemen!

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Parisienne wo 8 aug 2012 - 3:51

@ Piene: ja, ik zat ook te denken om te wachten. Ik gebruik nu momenteel geen pil, dus weet sowieso niet zeker wanneer ik ongesteld wordt. Dat zal dan wel gewoon afwachten zijn, hetzelfde als met een spiraal. Dan weet ik ook niet hoe ik erop reageer.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Thunder wo 8 aug 2012 - 8:32

Na 6 weken vloeien en een jaar enigszins een soort van cyclus hebben, ben ik nu al 1,5 jaar niet ongesteld. Zetten deed geen pijn, ik heb ook geen napijn ofzo gehad. Kortom: Zeer positief! :cheering:

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Fiebje wo 8 aug 2012 - 9:41

Parisienne schreef:Ik wil ook graag een spiraal, maar twijfel nog een beetje. Ben op zich niet bang voor de negatieve verhalen, want ik weet dat er ontzettend veel positieve verhalen zijn. Alleen gaan we eind september op vakantie en ik hoop daar niet continue ongesteld te zijn. Dat is natuurlijk niet regelbaar met een spiraal.

Dus, vraagje van mijn kant: hoe reageerde je erop na het plaatsen? Had je lang last van bloedverlies? Wanneer kwam de volgende 'ronde'?

De dag van plaatsen een zeurerig gevoel in de onderbuik gehad ( menstruatieachtige pijn). Een week gevloeid en daarna een week of zes niet. Een cyclus heb ik niet echt ben sinds oktober een keer of vier ongesteld geweest.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552

Bericht  _Blush_ wo 8 aug 2012 - 10:21

Ik heb 10 weken na mijn bevalling een spiraal laten plaatsen. Dit gaf even een lastig menstruatieachtig gevoel, maar dat was na een dag ook over.
Ik heb wel tot vorige week bloedverlies gehad (geplaatst eind juni, dus zo'n 1,5 maand ongeveer). Geen bruinverlies, maar echt alsof ik ongesteld was. Hopelijk blijft een volgende bloeding nu nog even uit.

Maar ik vind het geweldig om niet meer aan de pil te moeten denken, om op tijd om voorschriften te gaan etc. Ik ben dus heel blij met mijn keuze!
_Blush_
_Blush_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 263

Bericht  snoezel wo 8 aug 2012 - 10:29

Ik ben 12 jaar aan de pil geweest. Na mijn bevalling ook weer na gaan denken over anticonceptie en toen voor een spiraal gekozen. Ik heb alleen niet voor de Mirena gekozen, maar voor een koperen exemplaar, puur omdat ik geen (extra Wink) hormonen in mijn lijf wilde. Het plaatsen zelf heb ik 6 weken na mijn bevalling laten doen en vond ik ontzettend meevallen. Het was even 20 a 30 seconden op mijn lip bijten, maar that's it. Van de tafel gesprongen, bedankt en naar huis gelopen. Niet veel last van mijn buik gehad, een dag wat onrustig gevoel, en vloeide een beetje...

Aangezien ik een koperspiraal heb, ben ik wel gewoon nog ongesteld iedere maand.
Nadeel voor mij was dat ik niet gewend ben aan de hormoonschommelingen in mijn lijf. Mijn pil, en later mijn zwangerschap en borstvoeding, hielden het hormoonlevel netjes op 1 lijn. Wat ik nu merk is dat mijn lijf erg heftig reageert op schommelingen en wisselingen. Ik moet een aantal uur plat als ik mijn eisprong heb, doet enorm veel pijn. Ik lijk wel weer een puber met jeugdpuisten als ik ongesteld ben en het ergste is nog mijn enorme rugpijn een paar dagen voor mijn ongesteldheid...

Ik wil mn spiraal laten verwijderen als we besluiten voor nog een kindje te gaan, maar of ik erna weer een spiraal laat zetten weet ik eerlijk gezegd niet....
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud