Negatieve collega's
+6
Polly
Ella
Caroow
Carra
Starla
Elliot
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Negatieve collega's
Hoe gaan jullie ermee om? Ik heb een collega (die overigens al 26 jaar werkt bij het bedrijf waar we werken) die zo ontzettend negatief is over letterlijk ALLES. Zoals sommigen van jullie weten is er een reorganisatie bezig op mijn werk. Iedereen is in nieuwe teams ingedeeld. Natuurlijk is mevrouw niet tevreden over haar nieuwe team. Dus ik hoor al weken geklaag over hoe stom haar team is en dat ze zoveel ervaring heeft en dat ze het belachelijk vind dat ze zomaar is overgeplaatst en ga zo nog maar even door.
Vervolgens heeft iedere teammanager een budget gekregen om met hun nieuwe team te lunchen of te borrelen ter kennismaking. Natuurlijk heeft precies haar teammanager het hier te druk voor, dus nu klaagt ze steen en been dat haar team geen bijeenkomst heeft.
Vorige week zijn er zogeheten 'flexboxen' uitgedeeld waar je je persoonlijke spullen in kunt bewaren (we krijgen nieuwe bureaus waar geen ladeblok onder zit), maar op de dag dat ze werden uitgedeeld was collega vrij. Dus ik hoor ook al de hele week: En ik heb ook al geen flexbox gekregen.
Zo zijn er nog tig voorbeelden. Ik word er echt gek van! Er hangt zo'n negatieve sfeer op de afdeling dankzij haar. Gelukkig zit ik straks niet meer in hetzelfde team als zij, maar man, wat ben ik haar en haar negatieve gedrag zat!
Vervolgens heeft iedere teammanager een budget gekregen om met hun nieuwe team te lunchen of te borrelen ter kennismaking. Natuurlijk heeft precies haar teammanager het hier te druk voor, dus nu klaagt ze steen en been dat haar team geen bijeenkomst heeft.
Vorige week zijn er zogeheten 'flexboxen' uitgedeeld waar je je persoonlijke spullen in kunt bewaren (we krijgen nieuwe bureaus waar geen ladeblok onder zit), maar op de dag dat ze werden uitgedeeld was collega vrij. Dus ik hoor ook al de hele week: En ik heb ook al geen flexbox gekregen.
Zo zijn er nog tig voorbeelden. Ik word er echt gek van! Er hangt zo'n negatieve sfeer op de afdeling dankzij haar. Gelukkig zit ik straks niet meer in hetzelfde team als zij, maar man, wat ben ik haar en haar negatieve gedrag zat!
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Re: Negatieve collega's
Ik zou er gewoon wat van zeggen.
Ik ken dat wel een beetje, als er bij mij op het werk iets veranderd, klagen de oude garde ook steen en been (maar ze hebben wel hart voor het werk en de bewoners hoor, meestal krijgt manager de schuld van ze). Ik leg dat uit waarom het veranderd en waarom de manager dat moet doen.
Maar bij ons op het werk is het ook niet erg als je een keer zegt 'sjongejonge wat een geklaag'.
Ik ken dat wel een beetje, als er bij mij op het werk iets veranderd, klagen de oude garde ook steen en been (maar ze hebben wel hart voor het werk en de bewoners hoor, meestal krijgt manager de schuld van ze). Ik leg dat uit waarom het veranderd en waarom de manager dat moet doen.
Maar bij ons op het werk is het ook niet erg als je een keer zegt 'sjongejonge wat een geklaag'.
Starla- Prater
- Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10
Ik heb ook een paar van die collega's.
Bij de een reageer ik er wel op, bij de ander helemaal niet. Als zij klaagt over dat er geen borrel is voor haar team zou ik zeggen; Nou, dan organiseer jij hem toch! Als ze geen flexbox heeft: Dan ga je die toch ophalen bij ...
Maar soms heeft dat ook geen zin en kan je het beter negeren.
In welk team ben jou trouwens geplaatst? In het team met uitgebreidere werkzaamheden of de beperkte omdat je nog niet overal op bent ingewerkt?
Bij de een reageer ik er wel op, bij de ander helemaal niet. Als zij klaagt over dat er geen borrel is voor haar team zou ik zeggen; Nou, dan organiseer jij hem toch! Als ze geen flexbox heeft: Dan ga je die toch ophalen bij ...
Maar soms heeft dat ook geen zin en kan je het beter negeren.
In welk team ben jou trouwens geplaatst? In het team met uitgebreidere werkzaamheden of de beperkte omdat je nog niet overal op bent ingewerkt?
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Ik heb al heel vaak gezegd, eerst als grapje en later ook 'serieus', dat ze wel erg klaagt en dat ze eerst maar eens moet afwachten hoe het in de nieuwe situatie allemaal gaat. Tijden veranderen en blijkbaar kan zij totaal niet tegen verandering, maar ze trekt de hele sfeer zo naar beneden.
Elliot- Ratel
Ik werk ook met zo'n zonnetje. Alles wat je zegt klaagt ze over.
Gezellig he, de kerstdagen? Nou al die naalden weer over de grond, wat een gedoe.
Fijn dat het niet regent zeg! Ja maar het is koud en het waait hard, was het maar zomer
Zo, dat heb je goed schoon gekregen! Dat wel, maar wat een werk, en ik had al rugpwoijn.
Wat een vriendelijke man, of niet? Ja, maar de meeste mensen zijn zo chagrijnig en ik heb al hoofdpijn.
Ik word er zo moe van
Gezellig he, de kerstdagen? Nou al die naalden weer over de grond, wat een gedoe.
Fijn dat het niet regent zeg! Ja maar het is koud en het waait hard, was het maar zomer
Zo, dat heb je goed schoon gekregen! Dat wel, maar wat een werk, en ik had al rugpwoijn.
Wat een vriendelijke man, of niet? Ja, maar de meeste mensen zijn zo chagrijnig en ik heb al hoofdpijn.
Ik word er zo moe van
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Ik denk dat elk bedrijf er wel een exemplaar heeft... Maar ik heb de overtreffende trap van een negatieve collega: een verbitterde collega.. Ik heb soms zelfs een beetje medelijden met hem. Hij maakt het zichzelf zo moeilijk! Hij is altijd ziek van de stress en zijn kop staat altijd op onweer. Als je vriendelijk tegen hem bent, denkt hij altijd dat er iets achter zit. En als je hem van repliek dient op één van zijn k*topmerkingen naar jou toe, dan heb jij het gedaan en praat hij een week niet tegen je...
Hij vindt alles en iedereen stom, wil niks, is tegen alles... Ik weet soms bij god niet hoe ik met die man om moet gaan..
Hij vindt alles en iedereen stom, wil niks, is tegen alles... Ik weet soms bij god niet hoe ik met die man om moet gaan..
Gast- Gast
jammer zeg, zulke mensen kunnen de hele sfeer verpesten. gelukkig zit je binnenkort niet meer in hetzelfde team.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Ella schreef:jammer zeg, zulke mensen kunnen de hele sfeer verpesten. gelukkig zit je binnenkort niet meer in hetzelfde team.
ja, dat is het, dat soort mensen drukken inderdaad vaak een stempel op de sfeer in de groep en kosten vaak veel energie. Wat Ella zegt, gelukkig hoef je binnenkort niet meer samen te werken met haar.
Gast- Gast
Caroow schreef:Ik werk ook met zo'n zonnetje. Alles wat je zegt klaagt ze over.
Ik word er zo moe van
Haha wat erg, die is echt het zonnetje in huis!
Ik heb momenteel ook een redelijk negatieve collega in het kantoor. Ik zeg er altijd wel wat van want ik word ook altijd moe van zo'n gezeik.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Caroow schreef:Ik werk ook met zo'n zonnetje. Alles wat je zegt klaagt ze over.
Ik word er zo moe van
Ik moet daar enorm om lachen, je zou me kunnen opvegen als ik zo'n collega had. Ik kan het me helemaal voorstellen
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Melis_je schreef:Caroow schreef:Ik werk ook met zo'n zonnetje. Alles wat je zegt klaagt ze over.
Ik word er zo moe van
Ik moet daar enorm om lachen, je zou me kunnen opvegen als ik zo'n collega had. Ik kan het me helemaal voorstellen
Meestal kan ik er de humor ook wel van in zien, maar als ik al niet zo vrolijk ben word ik er niet gelukkiger van. Ze kan ook zo hard zuchten dat het er bijna van gaat tochten.
Caroow- Lady Post-a-lot
Ik heb een collega die of met haar mobiel bezig is, of over persoonlijke dingen aan het bellen is via de werktelefoon, of aan iedereen aan het vertellen is over haar problemen waarvoor ze aan het bellen is, of een ziekteverschijnsel heeft waar ze over moet praten, of voor dat ziekteverschijnsel bij de dokter is. De overige minuten voert ze nog wat werk uit....
Doodmoe wordt ik ervan.
Doodmoe wordt ik ervan.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Ik had bij mijn vorige werk ook zo'n chagrijnige doos werken. Ze zat nog tegenover me ook. Echt waar, er kwam geen positief woord uit. Toen een keer op de radio een meisje kaartjes voor een concert had gewonnen en dat meisje heel blij was, begon ze ook weer, dat het gedrag van dat meisje ZO achterlijk was.
Toen heb ik gezegd: 'Jij ziet ook echt alles negatief in hè?'. Toen heeft ze voor de rest van de dag haar klep gehouden (ja want iets positiefs was er nog nooit uitgekomen). De dag erna begon het gezeur weer van voor af aan. Oh wat ben ik blij dat ik die trut nooit meer hoef te zien.
Toen heb ik gezegd: 'Jij ziet ook echt alles negatief in hè?'. Toen heeft ze voor de rest van de dag haar klep gehouden (ja want iets positiefs was er nog nooit uitgekomen). De dag erna begon het gezeur weer van voor af aan. Oh wat ben ik blij dat ik die trut nooit meer hoef te zien.
Laatst aangepast door Blond op za 22 dec 2012 - 1:01; in totaal 1 keer bewerkt
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ik moet echt lachen om jullie verhalen. Verschrikkelijk als je zo bent.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Een aantal maanden geleden irriteerde ik me ook heel erg aan een collega. Overal negatief over, nergens zin in en bij elke vorige werkgever met een conflict weggegaan. Ik zat me groen en geel te ergeren en dacht echt dat ik de enige was.
Uiteindelijk is hij vrij onverwachts opgestapt, er was schijnbaar iets aan de hand met zijn contract. Toen bleek dat iedereen die houding wel doorhad. Gewoon niks van aantrekken dus, dan hebben ze vooral zichzelf ermee.
Uiteindelijk is hij vrij onverwachts opgestapt, er was schijnbaar iets aan de hand met zijn contract. Toen bleek dat iedereen die houding wel doorhad. Gewoon niks van aantrekken dus, dan hebben ze vooral zichzelf ermee.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Oo ik heb ook nog een collega (ofja leidinggevende) en die roept mij altijd. Dan ben ik echt druk bezig en dan is het " CAAROOOLIIEEEN CAAAROOOLIIIIEEN CAAAAROOOOO PAAPAAAAJTJEEE CAAAROOOO" en dan wil hij alleen vragen of ik een olijf wil
Caroow- Lady Post-a-lot
Caroow schreef:Oo ik heb ook nog een collega (ofja leidinggevende) en die roept mij altijd. Dan ben ik echt druk bezig en dan is het " CAAROOOLIIEEEN CAAAROOOLIIIIEEN CAAAAROOOOO PAAPAAAAJTJEEE CAAAROOOO" en dan wil hij alleen vragen of ik een olijf wil
Hahaha! Ik heb ook van die gekke collega's, gister kwam mijn consultant (de persoon wiens 'assistent' ik ben) langslopen met een bal in zijn handen en toen vroeg hij: Wil je even met mijn balletje spelen? Haha ik moest zo lachen!
Elliot- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Positieve en negatieve kenmerken
» Positieve/negatieve eigenschappen
» Positieve vs Negatieve veranderingen
» Negatieve collega's (op stage.)
» Angsten en negatieve gedachten
» Positieve/negatieve eigenschappen
» Positieve vs Negatieve veranderingen