Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Honger Honger Hooooonggeeerrr

+15
Printje
Limburg85
Aimee
Twellie
Blue flower
Flower_L
Floor
Darius
strawberry
Steep
Tania
Linda
Sanne
Filoria
Lejow
19 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Honger Honger Hooooonggeeerrr - Pagina 4 Empty Re: Honger Honger Hooooonggeeerrr

Bericht  Limburg85 za 16 feb 2013 - 9:52

Dat blijft zo tot ze volledige patroon hebben van ons (ontbijt, lunch, avondeten, tussendoortjes dus geen flessen meer). Vind het echt heerlijk geen flessen meer en geen schema meer.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Honger Honger Hooooonggeeerrr - Pagina 4 Empty Re: Honger Honger Hooooonggeeerrr

Bericht  Gast za 16 feb 2013 - 9:55

Smupskes eet A al om 16.00 uur warm ja?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Honger Honger Hooooonggeeerrr - Pagina 4 Empty Re: Honger Honger Hooooonggeeerrr

Bericht  Floor za 16 feb 2013 - 9:58

Darius, waarom kan je geen begrip opbrengen voor mijn man?
wij hebben geen vaste tijden, zien elkaar erg weinig en de enige keer dat mijn man de tv ziet is tijdens het journaal (wat hij wel belangrijk vind).
Nu heb ik het nooit erg gevonden dat de tv aan staat maar ik vroeg me gewoon oprecht af waarom het slecht is als de tv aanstaat tijdens het eten. Ik wil er nu wel meer op letten want uit gewoonte staat hij nu dus wel aan tijden het eten, ook als mijn man er niet is (wat 5 van de 7 dagen het geval is), niet omdat ik me er dus aan stoor maar omdat het kennelijk slechter is en ik wil wel proberen wat goeds bij te brengen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Honger Honger Hooooonggeeerrr - Pagina 4 Empty Re: Honger Honger Hooooonggeeerrr

Bericht  Printje za 16 feb 2013 - 10:02

Limburg85 schreef:Dat blijft zo tot ze volledige patroon hebben van ons (ontbijt, lunch, avondeten, tussendoortjes dus geen flessen meer). Vind het echt heerlijk geen flessen meer en geen schema meer.

+1 ik vond dat zo heerlijk toen die flessen weg waren.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Honger Honger Hooooonggeeerrr - Pagina 4 Empty Re: Honger Honger Hooooonggeeerrr

Bericht  Gast za 16 feb 2013 - 10:05

Misschien ben ik wereldvreemd, maar ik eet juist rustiger voor de tv of als ik op de iPad bezig ben, juist omdat ik met andere dingen bezig ben. Meer eet ik niet, het portie op m'n bord isvoor de tv net zo groot als wanneer ik aan tafel zou zitten. Een tweede keer schep ik nooit op. Ik eet rustiger omdat ik ondertussen ook tv kijk of op de iPad lees, en kauw daarom ook langzamer. Zo slecht zal het vast niet zijn. De theorie snap ik wel, maar ik denk niet dat dat voor iedereen op gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Honger Honger Hooooonggeeerrr - Pagina 4 Empty Re: Honger Honger Hooooonggeeerrr

Bericht  Gast za 16 feb 2013 - 10:05

Siep schreef:Smupskes eet A al om 16.00 uur warm ja?
Ja, wij allemaal omdat P om 17.00 moet werken en we graag allemaal tegelijk aan tafel willen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Honger Honger Hooooonggeeerrr - Pagina 4 Empty Re: Honger Honger Hooooonggeeerrr

Bericht  Linda za 16 feb 2013 - 10:08

Lennox schreef:Misschien ben ik wereldvreemd, maar ik eet juist rustiger voor de tv of als ik op de iPad bezig ben, juist omdat ik met andere dingen bezig ben. Meer eet ik niet, het portie op m'n bord isvoor de tv net zo groot als wanneer ik aan tafel zou zitten. Een tweede keer schep ik nooit op. Ik eet rustiger omdat ik ondertussen ook tv kijk of op de iPad lees, en kauw daarom ook langzamer. Zo slecht zal het vast niet zijn. De theorie snap ik wel, maar ik denk niet dat dat voor iedereen op gaat.

Ik denk dat het sowieso voor kinderen iets anders is.

Vandaag aten wij toevallig ook een keer voor de tv. Mijn dochter is dan zo geobsedeerd door dat ding dat ze eerder minder als meer eet. Maar ik kan me het omgekeerde ook voorstellen. Zeker als een kind nog gevoerd wordt.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Honger Honger Hooooonggeeerrr - Pagina 4 Empty Re: Honger Honger Hooooonggeeerrr

Bericht  Darius za 16 feb 2013 - 10:12

Floor, misschien is jouw man heel leuk hoor, ik wil het absoluut niet op de persoon spelen. Maar ik vind het gek dat je tv 'moet' kijken tijdens het eten, en dan ook nog 3x hetzelfde. Jullie zien elkaar blijkbaar niet zoveel, en dan vind ik het moeilijk te begrijpen dat hij dan de tv verkiest boven het samen eten met het gezin.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Honger Honger Hooooonggeeerrr - Pagina 4 Empty Re: Honger Honger Hooooonggeeerrr

Bericht  Twellie za 16 feb 2013 - 10:23

Lejow schreef:
Twellie schreef:Ik vind het niet zo heel erg veel, lijkt me een redelijk normale hoeveelheid eten voor een éénjarige.

Daarom dus ook mijn vraag Honger Honger Hooooonggeeerrr - Pagina 4 253468018 In hoeverre is dit nog op te hogen!
(Mits ze nog trek/honger heeft natuurlijk)
Ah zo, ik dacht dat het een topic was omdat je dacht dat B. teveel at. Als ze nu gaat tijgeren en bewegen is ze vast snel wat babyvetjes kwijt. Het klinkt alsof je haar gewoon gezond eten geeft en normaalgesproken kunnen kindjes dan prima aanvoelen hoeveel ze wel of niet moeten eten. Ik heb verder alleen geen idee hoe sondevoeding zoiets beinvloedt.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Honger Honger Hooooonggeeerrr - Pagina 4 Empty Re: Honger Honger Hooooonggeeerrr

Bericht  Floor za 16 feb 2013 - 10:25

Ik weet niet of het moet tijdens het eten maar het is denk ik een gewoonte, al een jaar of 4 ik denk van de tijd toen we praktisch nooit bij elkaar aan tafel zaten ivm werk. Nu lukt het af en toe wel, dat samen aan tafel maar ik denk dat het gewoonte is geworden (net zoals het dat voor mij is om dan een tekenfilmpje aan te zetten als mijn man er niet is, ik half sta te koken en zoon ondertussen zit te eten).
Ik ga er echt op letten als het niet goed is tijdens het eten. Ben benieuwd wat onze zoon er van vindt want hij is natuurlijk niet anders gewend.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Honger Honger Hooooonggeeerrr - Pagina 4 Empty Re: Honger Honger Hooooonggeeerrr

Bericht  Lejow za 16 feb 2013 - 10:26

Twellie schreef:
Lejow schreef:
Twellie schreef:Ik vind het niet zo heel erg veel, lijkt me een redelijk normale hoeveelheid eten voor een éénjarige.

Daarom dus ook mijn vraag Honger Honger Hooooonggeeerrr - Pagina 4 253468018 In hoeverre is dit nog op te hogen!
(Mits ze nog trek/honger heeft natuurlijk)
Ah zo, ik dacht dat het een topic was omdat je dacht dat B. teveel at. Als ze nu gaat tijgeren en bewegen is ze vast snel wat babyvetjes kwijt. Het klinkt alsof je haar gewoon gezond eten geeft en normaalgesproken kunnen kindjes dan prima aanvoelen hoeveel ze wel of niet moeten eten. Ik heb verder alleen geen idee hoe sondevoeding zoiets beinvloedt.

Bij sondevoeding, krijgen ze de complete voeding in het begin door de sonde naar binnen gespoten. Gaan ze zelf drinken, wordt alles wat ze niet opdrinken, later door de sonde gedaan.
Alles gaat dus op zo'n moment op, ook al zitten ze (bij wijze van) na 15 van de 20 ml al vol.

Ze heeft niet echt vetjes hoor!! Vind haar eerder aan de slanke kant eigenlijk..

En ze geeft inderdaad goed aan of ze vol zit of niet, dan doet ze echt haar mond niet meer open. Alleen de laatste dagen bleef ze maar vragen en vroeg ik me af in hoeverre ik daaraan toe kan geven!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Honger Honger Hooooonggeeerrr - Pagina 4 Empty Re: Honger Honger Hooooonggeeerrr

Bericht  Twellie za 16 feb 2013 - 10:30

Ooooh, nou als ze zelfs geen babyvetjes heeft, zou ik gewoon precies geven waar ze om vraagt smile.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Honger Honger Hooooonggeeerrr - Pagina 4 Empty Re: Honger Honger Hooooonggeeerrr

Bericht  Lejow za 16 feb 2013 - 10:33

Twellie schreef:Ooooh, nou als ze zelfs geen babyvetjes heeft, zou ik gewoon precies geven waar ze om vraagt smile.

Ja, vind ik hoor :P
Whaha Very Happy
Honger Honger Hooooonggeeerrr - Pagina 4 0?tst=d67fc6d3e2ae65c13064afe83bcafa219629568dd

Kun je dit plaatje zien zo?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Honger Honger Hooooonggeeerrr - Pagina 4 Empty Re: Honger Honger Hooooonggeeerrr

Bericht  CCC za 16 feb 2013 - 10:33

Ik denk dat het gewoon een groeispurtje is, ze kan opeens zoveel en heeft daar ook meer energie voor nodig. Uiteraard kun je wel bewuste keuzes maken in voeding wat ze krijgt zodat ze langer voldaan is.
Eten voor de tv, is hier steeeds minder. Wij deden dat ook bijna elke dag. Nu met N. proberen we elke avond aan tafel te eten, ik vind het belangrijk dat het een rustpunt is voor ons en daarbij vind ikj het erg belangrijk dat we even de tijd voor elkaar hebben. Ik vind eten trouwens ook altijd erg gezellig, maar goed dat ben ik smile Mijn vriend is een gemakkelijke eter en eet het liefst voor de tv, achter de laptop, met de Ipad in zijn hand, met de krant op tafel en ga zo maar door. Hier hebben we dus wel regelmatig discussies over. Maar opzich ben ik het wel eens dat je meer erin stopt dan nodig wanneer je bezig bent. Ik eet regelmatig achter de laptop als ik alleen ben, dus ben absoluut niet heilig hierin. Ik heb zelf te maken gehad met ernstig overgewicht dus het is en blijft een aandachtspuntje. Wel moet ik bekennen dat N. nu best langzaam eet en dat ik me lang niet altijd 45 min kan concentreren op een boterham eten samen. Ik word dan onrustig en wil graag wat doen.
N. drinkt hier ook diksap, goed verdund en drinkt nog niet eens een hele beker leeg over de hele dag. Ik vind het erg belangrijk dat N. leert dat ze goed moet drinken, ik drink 2 tot 3 glazen soms als ik het vergeet en heb mezelf echt moeten aanleren dat ik moet drinken. '
Naja goed, ik denk dat je gewoon moet doen wat je gevoel ingeeft, je houd haar lengte en gewicht goed bij en maakt keuzes in gezonde producten. Wees gewoon alert en gebruik je gezonde verstand Wink

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Honger Honger Hooooonggeeerrr - Pagina 4 Empty Re: Honger Honger Hooooonggeeerrr

Bericht  Steep za 16 feb 2013 - 11:06

Als ik je curve zo zie denk ik dat ze misschien best nog wat erbij mag hebben vooral als ze zelf kan aangeven als ze vol zit. Idd een groeispurtje ofzo. R zijn lijntje buigt nu af naar onder, ik vermoed hier ook een groeispurt dus hij eet gewoon zoveel hij wil (als hij weer beter is).
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Honger Honger Hooooonggeeerrr - Pagina 4 Empty Re: Honger Honger Hooooonggeeerrr

Bericht  Lejow za 16 feb 2013 - 11:07

Dat wordt bunkeren morgen laughcry
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Honger Honger Hooooonggeeerrr - Pagina 4 Empty Re: Honger Honger Hooooonggeeerrr

Bericht  Happydobby za 16 feb 2013 - 11:13

Lekker laten eten lejow, M vind die cracottes ook lekker, beschuit ook maar dat vult niet. Er komt vast weer een periode van minder eten.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Honger Honger Hooooonggeeerrr - Pagina 4 Empty Re: Honger Honger Hooooonggeeerrr

Bericht  CCC za 16 feb 2013 - 11:14

Happydobby schreef:Lekker laten eten lejow, M vind die cracottes ook lekker, beschuit ook maar dat vult niet. Er komt vast weer een periode van minder eten.
Geloof dat er ergens ook nog een fase bestaat dat ze niet meer willen eten, maar of elk kind die krijgt? Ach inderdaad, geef haar wat te eten joh :P

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Honger Honger Hooooonggeeerrr - Pagina 4 Empty Re: Honger Honger Hooooonggeeerrr

Bericht  Steep za 16 feb 2013 - 11:15

Lejow schreef:Dat wordt bunkeren morgen laughcry

popcorn
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Honger Honger Hooooonggeeerrr - Pagina 4 Empty Re: Honger Honger Hooooonggeeerrr

Bericht  SarahKey za 16 feb 2013 - 21:04

Als ze honger heeft zou ik haar ook wat meer geven. En zo te zien aan de lijn kan dat gerust.
S eet ook best veel, vind ik. 2 broodjes 's ochtends, tussendoor rozijntjes of eierkoek of liga, 's middags 2 broodjes, tussendoor 1-2 stuks fruit en met avondeten een flink bord eten met een toetje.
Nu kan S het makkelijk hebben, hij groeit eindelijk wat, maar ze bewegen ook veel. B begint nu meer te bewegen en dat heeft ze dan echt wel nodig al dat eten.
En over tv kijken onder het eten, dat gebeurt hier ook niet. Zelfde als aan de grote tafel zitten met eten, vind ik ook heel normaal. Maar nu kijkt S sowieso niet veel tv dus zou wel erg vloeken in de kerk zijn als de tv dan zelfs tijdens het avondeten aan staat. Ik vind dat ook even tijd voor elkaar als gezin, enige maaltijd hier dat we samen kunnen eten en nog geen eens elke dag.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Honger Honger Hooooonggeeerrr - Pagina 4 Empty Re: Honger Honger Hooooonggeeerrr

Bericht  Lejow za 16 feb 2013 - 21:08

Ze krijgt nu een fles 180+6+1.5 pap, zo kijken of er nog een boterham achteraan wilt!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Honger Honger Hooooonggeeerrr - Pagina 4 Empty Re: Honger Honger Hooooonggeeerrr

Bericht  SarahKey za 16 feb 2013 - 21:09

Ja zo deed ik het ook 's ochtends. Op een gegeven moment gaf ik 120 cc en 1 broodje en toen helemaal niets meer en ging ik over naar 2 broodjes ipv 1 en een fles.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Honger Honger Hooooonggeeerrr - Pagina 4 Empty Re: Honger Honger Hooooonggeeerrr

Bericht  Linda za 16 feb 2013 - 21:18

Lijntje buigt een beetje af. Ik zou haar dus inderdaad lekker laten eten. Ze heeft het gewoon nodig.
Je zou eventueel nog wat extra vette dingen kunnen geven. Dat is best lastig bij kindjes met KMA. Maar een lekkere avocado en een paar keer per week vette vis doet wonderen!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Honger Honger Hooooonggeeerrr - Pagina 4 Empty Re: Honger Honger Hooooonggeeerrr

Bericht  Parel za 16 feb 2013 - 21:26

L wilde op een gegeven moment ook haar flessen nog wel, maar ik ben gewoon gestopt en heb er bijv brood voor in plaats gegeven. Ze had helemaal geen honger dus het ging een stuk makkelijker dan verwacht. Je kan er gewoon normale melk naast geven.

Wij ontbijten standaard voor de tv, dan is de boterham al gesmeerd.
S'avonds doe ik hem vaak uit, ik haat de herrie.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Honger Honger Hooooonggeeerrr - Pagina 4 Empty Re: Honger Honger Hooooonggeeerrr

Bericht  Parel za 16 feb 2013 - 21:40

Hier staat L haar beker trouwens ook de hele dag binnen handbereik hoor, zelfs gevuld met Yoki of diksap. Anders drinkt ze gewoon veel te weinig, en dit is zelfs op advies van diverse artsen. Maakt niet uit hoe of wat, als ze maar vocht binnen krijgt.

Weet niet of je nog pureert?
Als we L haar avondeten geven eet ze veel meer dan als ze zelf eet.
Wij geven het dus, want L is echt een sprietje.

Ons schema ongeveer ;

Ochtend ; 1 bh met moeite en Yoki of melk met een smaakje (melk met wat diksap) op de crèche
Tussendoor liga ofzo
Middag ; 1/2 bh met verdere Yoki
Tussendoor fruit
Avond (rond half 6) ; misschien 150 gram eten? en wat sap
Soms een toetje, wat voor vla dan ook in huis is

Thats it.
L eet of drinkt gewoon anders niet.
Ze is nu zo'n 9300 gr en denk een cm of 80.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Honger Honger Hooooonggeeerrr - Pagina 4 Empty Re: Honger Honger Hooooonggeeerrr

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum