Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwanger en honger

+22
*Lookie*
Jade
Flower_L
nillis
CCC
Twellie
Ayla
Highway
Pompoen
sanne-84
PapillonRose
Bacio
Snoes
Paper Crown
kwak
Teddyaapje
Caroow
M-G
Fiwen
Blue flower
Lonely Goatherd
Linda
26 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Zwanger en honger Empty Zwanger en honger

Bericht  Linda di 27 nov 2012 - 3:24

Ik word er gek van, ik heb zo vreselijk veel trek de hele dag. Ik zou de hele dag wel kunnen eten, maar ik ben zo panisch dat ik weer zo dik wordt als de vorige keer.
Ik heb vandaag al 6 volkoren boterhammen met boterhamworst, 2 mandarijnen, 1 banaan en 1 appel op. En nog knort m'n maag.

Hebben jullie daar ook zo last van (gehad)? Nog tips om het een beetje te temmen?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en honger Empty Re: Zwanger en honger

Bericht  Lonely Goatherd di 27 nov 2012 - 3:29

Heel braaf verantwoorde dingen blijven eten om je honger te stillen is volgens mij het enige dat je kunt doen. Op zich vind ik nog niet eens dat je schrikbarend veel op hebt hoor. Tomaten (in partjes met wat peper) zijn trouwens ook lekker en rijstwafels.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en honger Empty Re: Zwanger en honger

Bericht  Blue flower di 27 nov 2012 - 3:42

ZOOOOOO herkenbaar!! Ik geef er ook wel aan toe tot op zekere hoogte, als ik net gegeten heb en krijg weer honger neem ik meestal een glas drinken of een cup a soup dat vult ook wel.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en honger Empty Re: Zwanger en honger

Bericht  Fiwen di 27 nov 2012 - 4:09

Ik had dat ook heel erg. Maar bij mij was het vooral vette en ongezonde dingen waar ik enorm veel trek in had :nopompom:
We gingen de laatste weken elke zondag bij mijn ouders frietjes eten en mijn moeder was friet aan het snijden en ging aan mijn vader vragen "zou dit genoeg zijn?". Vroeg mijn vader: "Komt B ook eten? (ja dus) Dan snij nog maar wat bij" en op een gegeven moment heeft mijn moeder de bak met overgebleven frietjes gewoon uit mijn handen getrokken omdat ik maar door bleef eten en ze bang was dat ik mezelf gewoon ziek zou eten Embarassed
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en honger Empty Re: Zwanger en honger

Bericht  M-G di 27 nov 2012 - 4:36

Heel herkenbaar, ik kon de hele dag door wel eten. Ik heb me niet altijd aan de gezonde dingen gehouden en ook weleens gezondigd (deed ik voor de zwangerschap ook) Met het avondeten kan ik ook veel meer op dan voorheen... en dan na een uurtje of soms 2 alweer het idee hebben dat je nog wel een bord met eten op kunt. Echte tips heb ik niet, ik nam soms een kopje bouillon of een glas drinken zoals iemand voor mij ook al zei.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en honger Empty Re: Zwanger en honger

Bericht  Gast di 27 nov 2012 - 4:40

Vreselijk herkenbaar!!! Helaas heb ik zwangerschapsdiabetes en zit ik sinds 1,5 week op dieet en moet ik wel genoegen nemen met minder. Ik merk wel dat mijn lijf ook langzaam went aan minder eten.

Water drinken vult ook wel. Niet echt lekker, maar het helpt bij mij wel het hongergevoel iets te stillen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en honger Empty Re: Zwanger en honger

Bericht  Caroow di 27 nov 2012 - 4:56

Ik krijg gewoon zin om aan mijn eigen elleboog te beginnen, zoveel honger. Mijn maag knort ook zo hard dat mensen het horen Embarassed
Als ik niks eet tussen bijv ontbijt en lunch word ik ook zo duizelig, met een lege maag douchen eindigt ook vaak op de vloer.

Ik eet nu vaak een cracker, cracotte of beschuit tussendoor. En koekjes.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en honger Empty Re: Zwanger en honger

Bericht  Teddyaapje di 27 nov 2012 - 5:01

Jeps..heel bekend, ben dan ook niet zomaar 20kg aangekomen tijdens mijn zwangerschap van T. Ik maakte me er niet druk om maar was wel vastbesloten dat alles er na de bevalling weer af moest. Dit is me binnen 7,5mnd gelukt zonder er speciaal iets voor te doen of te laten. Anders was ik na 9mnd op mn eten gaan letten en meer gaan wandelen ofzo. Het enige wat ik me afvraag is of ik net zoveel last had gehad van striemen als ik minder was aangekomen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en honger Empty Re: Zwanger en honger

Bericht  kwak di 27 nov 2012 - 5:17

ik geef er lekker aan toe, haha! en het smaakt heerlijk Wink!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en honger Empty Re: Zwanger en honger

Bericht  Gast di 27 nov 2012 - 5:25

Ja, bij alle drie de zwangerschappen last van (gehad). Erg irritant. Als ik er niet snel genoeg aan toegeef, word ik hondsberoerd. Dus ik sta regelmatig 's nachts een boterham te smeren Yes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en honger Empty Re: Zwanger en honger

Bericht  Paper Crown di 27 nov 2012 - 5:27

Ik eet juist te weinig en als ik al eet moeten het gezonde dingen zijn. Terwijl ik normaal gesproken als mijn wekker ging kon denken: 'Zo eerst maar eens een hamburger..' nu smaken die dingen me niet en ik eet me scheel aan worteltjes, appels en paprika's. Ik zou gewoon lekker te buiten gaan aan volkoren crackers met kaas enz, gezonde dingen waardoor je je niet schuldig zal voelen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en honger Empty Re: Zwanger en honger

Bericht  Snoes di 27 nov 2012 - 7:08

Ik heb er weinig last van, ik heb niet meer honger dan voor mijn zwangerschap. Al moet ik zeggen dat ik, als ik honger krijg tussendoor, ik zowat nooit zondig. Ik eet altijd verantwoord wat fruit of ik drink een glas water of eet wat verse groentesoep of magere yoghurt.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en honger Empty Re: Zwanger en honger

Bericht  Bacio di 27 nov 2012 - 7:13

Paper Crown schreef:Ik eet juist te weinig en als ik al eet moeten het gezonde dingen zijn. Terwijl ik normaal gesproken als mijn wekker ging kon denken: 'Zo eerst maar eens een hamburger..' nu smaken die dingen me niet en ik eet me scheel aan worteltjes, appels en paprika's. Ik zou gewoon lekker te buiten gaan aan volkoren crackers met kaas enz, gezonde dingen waardoor je je niet schuldig zal voelen.
jij laat je man toch elke dag een mcflurry halen?

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en honger Empty Re: Zwanger en honger

Bericht  PapillonRose di 27 nov 2012 - 7:18

Niet heel erg herkenbaar, de eerste periode was ik zo beroerd dat ik bijna niks binnen kreeg en toen het beter ging had ik denk ik een redelijk normale eetlust. Al zal ik ook vast weleens een uitschieter gehad hebben.

Ik zou er denk ik wel zoveel mogelijk aan toegeven, aan de honger. Maar dan het meeste met gezonde dingen en af en toe zondigen. Wat ik vaak at (en altijd al gek op ben) is rauwkost, rijstwafels, fruit.. En met af en toe chocolade, een patatje of wat anders is natuurlijk ook niks mis op zijn tijd smile
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en honger Empty Re: Zwanger en honger

Bericht  sanne-84 di 27 nov 2012 - 7:34

Niet meer herkenbaar, wel begin van zwangerschap. Soms gaf ik.ongezond toe, soms at ik.toastjes. Ik heb nooit gevonden dat fruit mn honger stilde, dus dan maar droge toastjes
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en honger Empty Re: Zwanger en honger

Bericht  Pompoen di 27 nov 2012 - 7:41

Ik probeer gewoon de balans te houden maar wel meer toe te geven aan honger. Iklet er vooral op dat ik niet te veel snoep en de honger niet komt doordat ik te veel zoetigheid heb gegeten. Je hebt gewoon wel wat meer calorieen nodig in de zwangerschap en zolang jij je honger stilt met verantwoord en vullend eten zou ik me daar toch niet te drukom maken. Dan heb je het waarschijnlijk nodig.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en honger Empty Re: Zwanger en honger

Bericht  Highway di 27 nov 2012 - 8:19

Ik heb wel meer trek dan normaal dus eet tussendoor wat vaker fruit en bij ontbijt en lunch een extra boterham. Ik zondig overigens ook regelmatig met bv koekjes, terwijl ik daar normaal niet zo naar taal.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en honger Empty Re: Zwanger en honger

Bericht  Ayla di 27 nov 2012 - 10:15

Ik heb dat maar 1x gehad, rond de 15 weken. Ik at ook de hele dag door. Kreeg ook te horen dat ik zo snel gegroeid was dus ik ging ervan uit dat Elena een groeispurt maakte. Op het einde kon ik veel minder eten, maar dat had ik niet zo in de gaten pas toen ik bevallen was en ineens weer veel meer kon eten Very Happy
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en honger Empty Re: Zwanger en honger

Bericht  Paper Crown di 27 nov 2012 - 10:51

Bacio schreef:
Paper Crown schreef:Ik eet juist te weinig en als ik al eet moeten het gezonde dingen zijn. Terwijl ik normaal gesproken als mijn wekker ging kon denken: 'Zo eerst maar eens een hamburger..' nu smaken die dingen me niet en ik eet me scheel aan worteltjes, appels en paprika's. Ik zou gewoon lekker te buiten gaan aan volkoren crackers met kaas enz, gezonde dingen waardoor je je niet schuldig zal voelen.
jij laat je man toch elke dag een mcflurry halen?

Nee, dit gaat toch over eten? als ik een McFlurry eet is dat niet vanwege de honger/knorrend buikje. Anyway ik heb 't een week of wat gehad, en toen was ik dat ook weer beu. Het is zo lekker iets ijskouds door je slokdarm te voelen, nu is 't ijskoude chocomel, moddervet maar verkoelend!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en honger Empty Re: Zwanger en honger

Bericht  Twellie di 27 nov 2012 - 10:55

Wat je in je openingspost noemt als veel eten, heb ik standaard al op (en meer) op het tijdstip dat je postte Zwanger en honger 561177.

Tijdens mijn zwangerschappen at ik echt extreem veel. Maar dan ook veel snoepen, tijdens mijn laatste zwangerschap heb ik echt kilo's chocolade opgepeuzeld (ik overdrijf niet). Ondanks dat ik bij beiden veel at, kwam ik de laatste keer helemaal niet zo veel aan. De eerste keer wel twintig kilo aangekomen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en honger Empty Re: Zwanger en honger

Bericht  CCC di 27 nov 2012 - 12:12

Ik had dit ook heel regelmatig, ik at vrijwel gezonde dingen en gaf zo nu en dan ook toe aan de slechte dingen. Heb echt opgelet dat ik niet zoveel zou aankomen, al kun je uiteraard niks doen aan vocht ed. dat had ik gelukkig niet zo heel erg.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en honger Empty Re: Zwanger en honger

Bericht  nillis di 27 nov 2012 - 20:39

Ik had dat ook erg vooral in de eerste weken en als ik dan niet at dan werd ik misselijk. Ik gaf er niet aan toe en at alleen verantwoorde dingen. Ik wilde absoluut niet veel aankomen. Uiteindelijk was dat 10 kg.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en honger Empty Re: Zwanger en honger

Bericht  Gast di 27 nov 2012 - 21:45

Ik.kon tijdens mijn vorige zwangerschap juist de hele zwangersxhap veel minder eten. Als ontbijt 1 bruine boterham met beleg,tussendoor fruit 1 stuk, lunch een.boterham of twee cracjers. Diner met noeite een halve portie van wat ik normaal at. Tot nu toe bij deze zwangersxhap hetzelfde verhaal...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en honger Empty Re: Zwanger en honger

Bericht  Flower_L di 27 nov 2012 - 21:47

Mijn dag draait om eten sinds ik zwanger ben.... helaas....
Ben ook flink aangekomen, maar zie er niets van!

Probeer wel gezond te eten, maar het zijn vooral tussendoortjes waar ik trek in heb.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en honger Empty Re: Zwanger en honger

Bericht  Jade di 27 nov 2012 - 22:10

Pff ik heb de laatste 2 weken ook vreselijke honger! Ik ontbijt 3x en dan nog wil ik tussendoor nog vanalles eten! Vreselijk!

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en honger Empty Re: Zwanger en honger

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum