Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Honger Honger Hooooonggeeerrr

+15
Printje
Limburg85
Aimee
Twellie
Blue flower
Flower_L
Floor
Darius
strawberry
Steep
Tania
Linda
Sanne
Filoria
Lejow
19 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Honger Honger Hooooonggeeerrr - Pagina 3 Empty Re: Honger Honger Hooooonggeeerrr

Bericht  Lejow za 16 feb 2013 - 2:25

Tania schreef:Zegt ze al woordjes Lejow?
Bij M. komt er af en toe huilend een soort van "mama" uit maar voor de rest niet. Ze maakt sowieso weinig geluidjes alleen als ik voor haar zing gaat ze terug brabbelen.

Mama, Dehdeh (soms papaaapaapaaa), en ja.
De eerste twee wel bewust, de laatste nog niet echt, haha.
Brabbelen kan ze wel, heel goed.. de oren van je kop af.

Weet ik Darius!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Honger Honger Hooooonggeeerrr - Pagina 3 Empty Re: Honger Honger Hooooonggeeerrr

Bericht  Linda za 16 feb 2013 - 2:46

Opzich is het best logisch waarom eten voor de tv niet goed is. Als je dat doet dan ben je bij je aandacht bij de tv, je schuift je eten dan makkelijker naar binnen. Hierdoor proef je minder, kauw je minder en ben je je pas te laat bewust van je vol gevoel. Daardoor eet je meer dan eigenlijk goed voor je is.

Daarom vind ik brood eten voor de tv minder erg dan avondeten. Ik smeer standaard maar 1 of 2 boterhammen voor dochter. Die eet ze aan tafel op, maar voor de tv ook. Met avondeten is dat iets moeilijker in de gaten te houden.
Daarnaast is het ook veel gezelliger om aan tafel te zitten, dan kan je praten met elkaar ipv stoïcijns naar de tv te staren (doen m'n schoonouders altijd, haha).

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lejow za 16 feb 2013 - 2:55

Avond eten gebeurt inderdaad aan de grote tafel, in de keuken, gezellig met zijn drietjes!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 16 feb 2013 - 3:28

Hadden mijn kinderen ook op die leeftijd, veel honger. Niet erg en gewoon eten geven, maar dat sap tussendoor zou ik echt niet doen, dan maar niet noemenswaardig drinken Laughing mijn zoon vertikte het ook, drinken, ik vermoed dat het iets met somde voeding te maken heeft, zijn drinktechniek was beroerd. Maar hij kon water thee of melk krijgen en eens per dag diksap, en anders niet, ik wilde perse geen kind wat alleen gezoet drinken drinkt. Is gelukt overigens, hij drinkt nu normaal. Maar standaard sap is ongezond.

En zolang je gezond eten geeft is er niets aan de hand. In plaats van een koekje kun je ook een cracker met beleg geven, dat vult meer. En mijn dochter heeft tot 1,5 een nachtfles, gewoon omdat ze echt honger had, nooit moeilijk over gedaan.

Gast
Gast

Bericht  Lejow za 16 feb 2013 - 3:32

Eucalypta schreef:Hadden mijn kinderen ook op die leeftijd, veel honger. Niet erg en gewoon eten geven, maar dat sap tussendoor zou ik echt niet doen, dan maar niet noemenswaardig drinken Laughing mijn zoon vertikte het ook, drinken, ik vermoed dat het iets met somde voeding te maken heeft, zijn drinktechniek was beroerd. Maar hij kon water thee of melk krijgen en eens per dag diksap, en anders niet, ik wilde perse geen kind wat alleen gezoet drinken drinkt. Is gelukt overigens, hij drinkt nu normaal. Maar standaard sap is ongezond.

Als ik er water in doe, beter?
Hier gaat er trouwens 's morgens diksap in haar beker, en daar doet ze het de hele dag mee. Is trouwens ontzettend verdunt, dat wel haha!

Ze kan trouwens best aardig drinken, ze drinkt best goed uit een rietjesbeker!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 16 feb 2013 - 3:35

Water uiteraard beter. Maar niet meteen zo katten, het is gewoon ongezond om een kind standaard sap te laten drinken. Je vraagt om tips, maar bij elke tip voel je je aangevallen. Ik schrijf een hele hoop, maar het enige waar je op in gaat is het stukje over sap.

Gast
Gast

Bericht  Lejow za 16 feb 2013 - 3:38

Huh? Ik kat niet? Echt serieus niet!

En ik ga toch ook in op het stukje beroerd drinken/sonde?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Floor za 16 feb 2013 - 3:57

Linda schreef:Opzich is het best logisch waarom eten voor de tv niet goed is. Als je dat doet dan ben je bij je aandacht bij de tv, je schuift je eten dan makkelijker naar binnen. Hierdoor proef je minder, kauw je minder en ben je je pas te laat bewust van je vol gevoel. Daardoor eet je meer dan eigenlijk goed voor je is.

Daarom vind ik brood eten voor de tv minder erg dan avondeten. Ik smeer standaard maar 1 of 2 boterhammen voor dochter. Die eet ze aan tafel op, maar voor de tv ook. Met avondeten is dat iets moeilijker in de gaten te houden.
Daarnaast is het ook veel gezelliger om aan tafel te zitten, dan kan je praten met elkaar ipv stoïcijns naar de tv te staren (doen m'n schoonouders altijd, haha).

Ik wist niet waarom het niet goed was, wij eten altijd met de tv aan, we zitten wel aan tafel maar vanaf daar kunnen we de tv wel zien.
Ik ga het voorstellen aan mijn man, hij is nogal gehecht aan het journaal tijdens het eten.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Lejow za 16 feb 2013 - 3:58

Floor schreef:
Linda schreef:Opzich is het best logisch waarom eten voor de tv niet goed is. Als je dat doet dan ben je bij je aandacht bij de tv, je schuift je eten dan makkelijker naar binnen. Hierdoor proef je minder, kauw je minder en ben je je pas te laat bewust van je vol gevoel. Daardoor eet je meer dan eigenlijk goed voor je is.

Ik wist niet waarom het niet goed was, wij eten altijd met de tv aan, we zitten wel aan tafel maar vanaf daar kunnen we de tv wel zien.
Ik ga het voorstellen aan mijn man, hij is nogal gehecht aan het journaal tijdens het eten.

Scheelt, dat komt nog tig keer op een avond :P
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow za 16 feb 2013 - 4:34

Zal maandag bij de boodschappen eens volkoren cracottes meenemen, helemaal niet bij stil gestaan dat ze dat ook kan eten.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 16 feb 2013 - 4:35

en om honger te stillen kun je ook altijd nog komkommerschijfjes, snoeptomaatjes, dat soort dingen geven. Die gaan niet voor obesitas zorgen;)

Gast
Gast

Bericht  Lejow za 16 feb 2013 - 4:37

Rejoy. schreef:en om honger te stillen kun je ook altijd nog komkommerschijfjes, snoeptomaatjes, dat soort dingen geven. Die gaan niet voor obesitas zorgen;)

Idea

Vind snoeptomaatjes nog een beetje eng Embarassed Ben als de dood dat ze die zo naar binnen 'zuigt'.
Komkommer kunnen we ook wel eens proberen!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 16 feb 2013 - 4:42

snoeptomaatjes kun je ook door de midden snijden, dan heb je dat effect ws. wat minder.

Gast
Gast

Bericht  Lejow za 16 feb 2013 - 4:49

Rejoy. schreef:snoeptomaatjes kun je ook door de midden snijden, dan heb je dat effect ws. wat minder.

Oh ja! Dat is wel een goede.

Al moet ik even kijken met tomaat, ze heeft een paar keer spaghetti gegeten (met tomaat) en kreeg toen erg last van haar buikje. Later heeft ze ook kale pasta op en toen was er niets aan de hand. Dus vermoed dat de buikpijn van de tomaat kwam.
Binnenkort maar weer eens proberen!

Heb het opperdepop boek gekocht, wat een leuke recepten zeg!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 16 feb 2013 - 6:17

Z. krijgt nog 3 flessen op een dag. s'Morgens en s'avonds 180+6 en tussen de middag bij z'n brood 120+4. Verder eet hij s'morgens een krentebol, tussen de middag 2 volkoren broodjes en s'middags een koekje, avondeten krijg hij gewoon hoeveel hij op kan. (vaak 2 aardappels en wat groente.)
Ik merk ook dat Z. opeens veel meer honger heeft nu hij opeens kan kruipen,zitten en staan. Zal wel gewoon weer een faaaase zijn.Honger Honger Hooooonggeeerrr - Pagina 3 827601

Gast
Gast

Bericht  Floor za 16 feb 2013 - 6:29

Lejow schreef:
Floor schreef:

laughcry zal ik het nog mooier vertellen we hebben de zender Journaal 24, dat is alleen maar journaal en dat zet hij dan op, tegen de tijd dat we klaar zijn met eten heb ik het wel minimaal 3x gezien silent
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Twellie za 16 feb 2013 - 8:18

Ik vind het niet zo heel erg veel, lijkt me een redelijk normale hoeveelheid eten voor een éénjarige.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Linda za 16 feb 2013 - 8:24

Floor schreef:
Lejow schreef:

laughcry zal ik het nog mooier vertellen we hebben de zender Journaal 24, dat is alleen maar journaal en dat zet hij dan op, tegen de tijd dat we klaar zijn met eten heb ik het wel minimaal 3x gezien silent

Laughing
Haha, reden te meer om het niet tijdens het eten te kijken. Misschien tijdens afwas/vaatwasser inruimen?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Lejow za 16 feb 2013 - 8:41

Twellie schreef:Ik vind het niet zo heel erg veel, lijkt me een redelijk normale hoeveelheid eten voor een éénjarige.

Daarom dus ook mijn vraag :P In hoeverre is dit nog op te hogen!
(Mits ze nog trek/honger heeft natuurlijk)
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Aimee za 16 feb 2013 - 8:58

Luuk eet ongeveer hetzelfde, dus het lijkt mij niet heel veel.
Ook hij probeert regelmatig nog hapjes te bietsen van mij of vriend, maar volgens mij is dat meer het willen hebben van andermans eten (omdat het vrijwel altijd lekkerder is Wink ) dan echt nog honger hebben.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast za 16 feb 2013 - 9:16

Hier ook zo'n vreetzakje.
A. eet nu en eigenlijk al een hele tijd:

08.00 2 bruine boterhammen + 100cc melk
10.00 2-3 stuks fruit
12.00 2 bruine boterhammen + 100cc melk en meestal nog een knacker, een plakje peperkoek o.i.d.
14.00 knacker, koekje, soepstengel en dan meestal 2 of 3.
16.00 Flink bord warm eten, hij doet niet onder voor H. en eet vaak zelfs meer.
En H. eet al niet slecht Wink
Om 17.00 een flink kommetje yoghurt met nog iets van fruit er doorheen
19.00 100cc melk
(tijden zijn ongeveer, hangt er vanaf hoe laat hij wakker is geworden)

Tussendoor pikt hij vanalles mee. Als ik groente sta te snijden hangen ze samen aan mijn been en verdwijnt er meer in hun buik dan in de pan. Als ik tussendoor een appeltje wil eten dan staat hij al bij de kelderdeur voor ik uberhaupt bedacht heb dat ik een appel ga pakken....

Gast
Gast

Bericht  Darius za 16 feb 2013 - 9:27

Zo, nog even een snelle reactie van mij.

Ik had aan het begin van dit topic net een berichtje getypt, en daarna reageerde Lejow weer, dat ze net boterhammen aan het eten waren en ondertussen Friends aan het kijken waren. Ik wilde daar toch nog snel even op reageren op de tablet.

Ondertussen is er genoeg uitleg gekomen over waarom je niet bij de tv moet eten. Michie.l en ik mogen op zondag graag naar Obese op RTL4 kijken. Ik moet zeggen dat het merendeel van de deelnemers vergroeit is op de bank voor de tv met een vette hap op schoot. Ik ben van mening dat eten voor de tv inderdaad de kans op obesitas vergroot.

Wij eten met ons gezin aan tafel omdat het in de eerste plaats gewoon minder gesmeer oplevert. Ten tweede vind ik het belangrijk om gewoon aandacht te hebben voor elkaar en voor het eten. En denk niet dat wij nu heilige boontjes zijn, Michiel vindt namelijk zijn i-phone ook heel interessant.

Vroeger aten wij ook gewoon aan tafel, en ook heus wel eens een keertje voor de tv hoor. Dat was echt een feestje. Maar zelf vind ik het gewoon geen goed idee om elke dag voor de tv te eten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk ook geen begrip kan opbrengen voor de man van Floor (?) die het journaal moet kijken tijdens het eten.

Ik vind het belangrijk om aandacht te hebben voor het eten. Als je wil afvallen en je let op je voeding, dan is het ook een beproefde 'truc' om aandachtig te eten en goed te kauwen. Het blijkt dat je dan minder eet en waarschijnlijk ook afvalt.

Lejow, het was inderdaad niet aanvallend bedoeld. Het kwam waarschijnlijk zo over omdat ik wat snel en kort reageerde via de tablet.

Maar goed, dat was even over het tv kijken. Wat betreft de hoeveelheid voeding van B: ik denk dat ze echt gewoon een groeispurtje heeft. Gewoon lekker aan toegeven en je kunt gerust in plaats van een koekje nog een boterham geven.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Lejow za 16 feb 2013 - 9:29

Kijk, dit klinkt al een stuk fijner Darius! En op deze manier ben ik het ook zeker met je eens!

Misschien inderdaad dat we de ochtendfles wat kleiner moeten maken, daar een boterham bij, en dan in de middag nog een flesje, dat ze dat wat meer verdeeld krijgt over de dag.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Limburg85 za 16 feb 2013 - 9:45

En als je haar 's ochtend brood ga geven me een klein flesje en later de melk in een beker doen en idem de lunch en dan voor het slapen gaan de papfles. En extra tussendoortjes.
Overigens was hij hier met een jaar van alle flessen af. En het meer eten zijn hier fases afgewisseld met slechte periodes.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Lejow za 16 feb 2013 - 9:50

Ja, het is maar lastig! Iedere keer als je denkt 'dit werkt' verandert het weer...

Eerst maar weer eens kijken wat er vannacht gebeurd.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: