Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe herken ik honger?

+3
Happydobby
Lejow
studiebol
7 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe herken ik honger? Empty Hoe herken ik honger?

Bericht  studiebol wo 27 feb 2013 - 5:36

Hoe herken ik honger bij een kind van 16 maand?
Als ze niet meer willen dan kunnen ze dat heel goed aangeven maar hoe weet ik nou of ze wel honger hebben op een moment dat we eigenlijk niet eten.

Net bij het avond eten hebben ze heel goed gegeten alles was op dus ik kon ze niet meer geven. Als toetje hadden we fruit toen hebben ze samen 4 peren en twee bananen nog opgegeten. Ik was enorm verbaasd. Kan gewoon zijn dat ze alles lekker vonden en er zin in hadden maar ja kan ook zijn dat ze dus honger hadden. Vandaar mijn vraag hoe ik dat dan herken?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe herken ik honger? Empty Re: Hoe herken ik honger?

Bericht  Lejow wo 27 feb 2013 - 5:40

Herkenbaar!!
B kan soms ook echt eten als een bootwerker. Soms stop ik gewoon maar, want ze kan inderdaad heel goed aangeven als ze vol zit, maar soms vraag ik me wel eens af waar de rem gebleven is..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Happydobby wo 27 feb 2013 - 5:41

Ja die vind ik ook moeilijk. Inmiddels wijst M naar de fruitschaal maar daarvoor deed ik maar wat :P

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Floor wo 27 feb 2013 - 6:54

Dat geeft hij duidelijk aan. Hij brengt een schaaltje/bakje/bordje net wat hij kan vinden en dan moet ik naar de keuken er wat in doen (als ik er wat in doe wat hij niet wil krijg ik het gewoon weer terug :P )
Als hij dorst of honger heeft pakt hij het ook zelf uit de koelkast.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 27 feb 2013 - 6:58

A. stopt zijn vinger in zijn mond en maakt dan een smakkend geluid Hoe herken ik honger? 394967
Of hij gaat naar de keuken en mept keihard tegen de deurtjes of op de grond.
Als hij dorst heeft komt hij zijn fles brengen en als hij zijn fles niet kan vinden of nog niet gehad heeft komt hij naar me toe en zegt dan Fles! Fles! Fles! Fles! Net zo lang tot hij `m gevuld krijgt.

Gast
Gast

Bericht  studiebol wo 27 feb 2013 - 7:26

Floor en sybella wat handig!!

Dat doen ze hier dus niet, drinken staat er wel ongeveer de hele dag en dat bied ik ook vaak aan. En fruit en andere tussendoortjes volgens mij ook wel.

Maar zoals vanavond na het eten ik vond het zo bijzonder hoeveel fruit ze aten, had echt het idee dat ze hele dag honger hebben geleden.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Ayla wo 27 feb 2013 - 7:32

Hier was ze gewoon vervelend. Drammerig, hangerig, niks was goed. Toen ben ik weer eten gaan geven tot ze aangaf niet meer te willen en nu is ze weer happy. Duurde alleen heel lang voordat ik het doorhad, daar voelde ik me wel schuldig over Embarassed
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Gast wo 27 feb 2013 - 7:43

Studiebol: Is dat elke dag zo? Of hebben ze vandaag iets speciaals gedaan? Gezwommen, gewandeld, naar de diertjes geweest o.i.d.?
Ik denk trouwens niet dat ze heel de dag honger hebben gehad hoor, soms heb je gewoon wat meer trek dan de andere keer. Althans, dat heb ik zelf ook.

Ze worden dan ook niet vervelend ofzo? Toen A. zich nog niet zo kon uitdrukken werd hij vaak vervelend/chagerijnig of ging huilen.

Gast
Gast

Bericht  studiebol wo 27 feb 2013 - 7:49

We zijn naar de ikea geweest vanmorgen, dat heeft sowieso veel indruk gemaakt want daarna hebben ze bijna 3 uur geslapen Hoe herken ik honger? 561177

Maar zoals vorige week na het zwemmen hebben ze helemaal niet meer gegeten ofzo. Wat je zegt is ook hoor dat je gewoon de ene keer meer zin hebt in iets dan de andere keer. Maar goed ik schrok gewoon een beetje dat al het eten op was, normaal zou mijn vriend daar ook nog gewoon van mee eten zeg maar, en toen nog zoveel fruit, ik was gewoon verbaasd.

Ze worden niet echt hangerig/zeurderig/huilerig als ze normaal eten willen, alleen om 5 uur half 6, maar dat weet ik dan hebben ze gewoon honger en zijn ze moe en moeten ze gewoon eten en naar bed. Dat is me bekend maar verder op de dag vertonen ze dat gedrag niet.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Aimee wo 27 feb 2013 - 7:51

Luuk heeft ook dagen dat hij ineens heel erg veel eet, maar het is zo onvoorspelbaar. De ene dag eet hij 3 peren, een handje aardbeien, 2 boterhammen als lunch en dan nog een liga tussendoor, terwijl ik er de andere dag net 1 peer en een rijstwafel in krijg.
Ik heb wel een beetje een vast schema thuis wbt eten, als hij daarnaast nog honger heeft merk ik dat vaak aan dat hij bij mij komt bedelen als ik iets aan het eten ben, of maakt hij zelf de keukenla open waar chips e.d. in ligt Wink
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Supertalentje wo 27 feb 2013 - 8:36

Studie, eerlijk? Ik heb geen flauw idee. Ik heb het idee dat ik zoveel aanbied op een dag dat hij onmogelijk honger kan hebben Wink Toen ze klein waren was het makkelijk, nu niet meer. Meestal gaat hij wel zeuren/mekkeren maar dat is hier ook om 600 andere dingen. Geef je ze wel nog een boterham als ze er een op hebben? En zet je nog een keer fruit voor als ze alles op hebben? Dan zullen ze niet de hele dag honger gehad hebben hoor! Misschien komt er een groeispurt aan, lees hier dat kindjes dan ook meer eten ineens.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: