Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

winter 2012/2013 mama's!

+30
Maudy
tweeling
Snoes
Flip Fluitketel
Happydobby
Jelin
NoName88
Juutjepetuutje
Ella
Highway
Flower_L
Pinkel
kwak
Paper Crown
Bimbam
Puggle
Filoria
Caroow
Dora
Lejow
joyce0606
LDJ
Amber-
slaatje
Roos
Dikkie Dik
bolus26
Mama Titty
Printje
Limburg85
34 plaatsers

Pagina 2 van 40 Vorige  1, 2, 3 ... 21 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

winter 2012/2013 mama's! - Pagina 2 Empty Re: winter 2012/2013 mama's!

Bericht  Gast di 12 feb 2013 - 20:22

Meneer kan het wel!!! Gisteren de hele dag zijn flessen niet leeggedronken, hij is heel verkouden. Ik heb een babyslaapzak bij de Prenatal gekocht, omdat hij zich uit de dekens wurmt. En wat nou de oorzaak is, ik weet het niet, maar vannacht heeft hij van 23.00-04.30 geslapen. En daarna tot half 8 weer. Grote kanjer ook, dus eindelijk weer eens heerlijk geslapen!!

Spannend vandaag Mama Titty

Oooh Juutje wat heftig meid. Beterschap voor je kanjertje en sterkte.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Limburg85 di 12 feb 2013 - 21:02

Jeetje Juutje denk je verkoudheid blijkt het het rs virus, hoe gaat het nu?

Jetje heerlijk! Hier was dat ook met het slaapzakken, achteraf spijt dat ik daar niet eerder mee begonnen ben.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Ella di 12 feb 2013 - 21:37

Jetje: wat goed van je kleine man!!!

Juutje: hoe gaat het?

Mijn kleine man is nog steeds super verkouden helaas. Maar ondanks dat kwam hij een uur later vanacht. Om 5 uur en toen 8 uur. Heerlijk. Wij hebben ook beter geslapen. Wilde gisteren luuf kopen maar dat is pas vanaf 6 mnd. Jullie nog alternatieve?
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Gast di 12 feb 2013 - 21:40

Hier ook een verkouden mannetje. Ik spoel met zoutoplossing en heb een ui onder zijn bed liggen. Dat werkt ook goed om zijn neusje open te houden.

Gast
Gast

Bericht  Limburg85 di 12 feb 2013 - 21:53

Hier ook een verkouden manneke, ken hem eigenlijk niet anders.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  bolus26 di 12 feb 2013 - 22:06

ow dat zijn nare berichten juutje en jelin!

jetje wat fijn! A slaapt sinds kortook in n slaapzak ivm bloottrappen.

noname: ik had voor mn man´s verjaardag een voetafdrukje van A gemaakt op canvas, vond ze echt fanatastisch die kriebelverf aan dr tenen! voor sinterklaas had ik mijn man een lijst gegeven waar 3 foto´s in konden. een baby foto van hem en mij en in het midden een foto van A. vond hij ook super!

hier is a niet verkouden maar sinds zondag veel aan t huilen, wel vreemd want dat doet ze anders eigenlijk nooit. Het is echt jantje lacht jantje huilt want na t eten in de ochtend is ze helemaal druk, lachen,spelen armen zwaaien maar daarna is t brullen en niet te troosten. Alle mogelijke oorzaken zijn geinspecteerd van krampjes tot zere oren, wel slaapt ze veel gelukkig! overdag is t wel te doen maar rond etenstijd(van ons) huilt/krijst ze echt wel minimaal een uur ontroostbaar! gelukkig viel ze na de fles toen in slaap, om 23.00 even wakker gemaakt m te eten en vanacht kwam ze 3 keer om dr speentje maar geslapen tot half 8. Hopelijk is t een (hele korte) fase en is ze snel weer in dr hum!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Highway di 12 feb 2013 - 22:07

Wat een goede slapers weer vannacht ondanks de verkoudheden!

Heeft dikkiedik vandaag nog niet aan de zelfopgelegde meldplicht voldaan....? Hmmm dat klinkt mij in de oren als een bevalling :p ben benieuwd smile
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Flower_L di 12 feb 2013 - 22:25

Dikkie dik is nog wel online...dus...nog geen baby op heel kort termijn vermoed ik Cool

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Dikkie Dik di 12 feb 2013 - 22:28

Haha Highway....ben er nog steeds. Geen tekenen van naderende bevalling.

Ben wel erg nieuwsgierig naar Roos of haar strippogingen iets hebben uitgehaald.

Vandaag moet je toch weer naar de gyn Highway? Hoest verder rommelt het al??
Hier helemaal niks. Ik heb alleen weer een nieuw klachtje erbij. Dikke, stijve, opgezette handen en vingers. Geen pretje ik lijk wel reumatisch.

Wat ontzettend naar nou Juutje dat N. Het rs virus heeft. Beterschap!!

Beterschap ook voor alle verkouden kindjes. Lijkt me geen pretje.

Om 13.30 ga ik weer naar de verloskundige...ben benieuwd wat ze gaan doen.
Dikkie Dik
Dikkie Dik
Prater
Prater

Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Highway di 12 feb 2013 - 22:36

Ah jammer, ik denk je bent al zo ver :P Ja ik moet vanmiddag om 14:45 weer en er rommelt hier ook helemaal niks. Vervelend die handen, is het vocht of iets anders? Ik had gisteravond 1 dik vocht been en 1 normaal been, ook zo apart :O Succes bij de vk straks!
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Bericht  Dikkie Dik di 12 feb 2013 - 22:49

Highway schreef:Ah jammer, ik denk je bent al zo ver :P Ja ik moet vanmiddag om 14:45 weer en er rommelt hier ook helemaal niks. Vervelend die handen, is het vocht of iets anders? Ik had gisteravond 1 dik vocht been en 1 normaal been, ook zo apart :O Succes bij de vk straks!

Hè balen zeg dat het niet rommelt. Wat gek zeg dat been. Mijn buurvrouw had dat toen ook en binnen 24 uur was ze bevallen, maybe it's a sign Wink

Mijn vingers zijn wel wat dikker dan normaal, ik draag al weken geen ringen meer, maar nu doen ze ook pijn. Heb 's nachts ook continu slaaparmen en -benen. Ik word nooit wakker om te plassen, maar van de slaaparmen confused

Suc6 bij de gyn vanmiddag.
Dikkie Dik
Dikkie Dik
Prater
Prater

Bericht  Ella di 12 feb 2013 - 23:01

Jetje: oh ja een ui kan ik nog proberen.

Bolus: he wat vervelend dat A zoveel huilt.

Dikkie Dik: he wat vervelend dat vocht in je handen. Succes bij de VK.

Highway: succes bij de gyn!
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  NoName88 wo 13 feb 2013 - 0:57

Jetje, wat fijn! Hier was de slaapzak ook wel een succes heb ik het idee.

Bolus, hier is het rond etenstijd ook bijna altijd pet. 9 van de 10 x zit hij bij papa op schoot tijdens het eten of in de wipstoel die wij dan met onze voeten bewerken Wink

Op Roos dr FB te zien is het nog rustig.

Dikkie Dik en Highway, succes bij de vk/gyn!

Bedankt voor jullie kado-ideen, maar iets met een foto van mijn man wordt niet wat. Heb vanochtend even in zijn album gekeken, maar daar zitten weinig foto's in en sowieso bijna niet waar hij alleen op staat Sad Iets met een hand of voetafdruk kan ik misschien wel maken ja... Moet ik alleen wel verf halen.
Verder heb ik hier een eigenwijs mannetje op schoot liggen. Was straks even een boodschapje wezen doen met de wnadelwagen, was meneer in slaap gevallen. Haalde ik hem er thuis en uit en stopte hem in bed, maar daar trapte hij niet in... Krijsen Rolling Eyes

En ik wilde nog wel gaan ramen wassen buiten Yes
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11

Bericht  Flower_L wo 13 feb 2013 - 1:12

Bij mama op schoot is het ook veel fijner noname Very Happy

Succes bij de gyn / vk dames! Hopelijk laatste keer voor jullie!

Ga nu j in zijn berenpak hijsen en richting vk...nagesprek. Geen idee waarom ik tijdje geleden ook alweer gebeld heb, maar goed. Wil nog wel even bloeddruk laten meten.
Daarna nog wat boodschappen halen en dan is het alweer tijd om te gaan koken.
Vanavond met vriend overleggen wat we met zolder gaan doen. Wil er een speelhoek van maken voor de 2 mannetjes straks....nieuw behangetje en verf...maar hij vertrouwt mij nog steeds niet met een kwast :nopompom:
Nu moet ik haasten

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Ella wo 13 feb 2013 - 2:41

Flower: succes bij de vk! Ik heb volgende week mijn nagesprek bij de gyn. Leuk een speelhoek op zolder!

NoName: ik wil je eigenwijze mannetje wel op schoot nemen hoor, mag je gelijk mijn ramen wassen winter 2012/2013 mama's! - Pagina 2 253468018
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  Roos wo 13 feb 2013 - 3:53

Bij deze mijn meldplicht! Hahaha
Hier alles nog rustig. Gelukkig ben ik mentaal ook iets rustiger dan vorige week en dat is wel heel prettig Laughing
Strippen kon vorige week ook niet, nou ja de verlos wilde niet. Had een kleine vingertop ontsluiting en strippen zou nog geen effect hebben. Vrijdag weer naar haar toe en dan weer een nieuwe poging. Vandaag is d-day en mijn vaders verjaardag. Een dubbele dag!
Ik hoop dat vrijdag wat uithaalt en anders zien we wel weer verder. Lang zal het nu niet meer duren :cheering:

Highway en dikkie dik jullie ook succes!

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931

Bericht  Dikkie Dik wo 13 feb 2013 - 4:20

Ben weer goedgekeurd. Bloeddruk wel weer iets hoger 140/65 dan normaal (120/65) was weer een kilo erbij gekomen, kwam door het vocht dat verklaart ook mijn handen en vingers. Ben nu in totaal iets van 12 kilo aangekomen. Terwijl je dat niet echt ziet, vind ik zelf. Ik hoop dat ik de meeste kilo's kwijt raak door de bevalling.
Maandag a.s. mag ik weer. De maandag daarop gaan ze een strippoging ondernemen als ik nog niet ben bevallen.

Roos balen zeg dat je strippoging niets heeft uitgehaald. Wel fijn dat je toch iets meer rust hebt gekregen.

Highway hoe was het bij de gyn??

Flower hoe wasje nagesprek bij de vk?
Dikkie Dik
Dikkie Dik
Prater
Prater

Bericht  Ella wo 13 feb 2013 - 4:26

Roos: hopelijk kan ze je vrijdag strippen, of wie weet ben je al bevallen;)

Dikkie Dik: ik was 10 kilo totaal aangekomen en na de eerste week was ik alles al kwijt. Dus wie weet bij jouw ook. Fijn dat alles weer goed was
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  Snoes wo 13 feb 2013 - 5:05

PinkCoelho, ik ben zelf ook niet heel erg pro kind&gezin. Toen ik hen voor de eerste keer belde voor een afspraak te maken, kon ik pas terecht als onze zoon al 9 weken zou zijn. Daar was ik het dus absoluut niet mee eens, maar een eerdere afspraak ging toen niet. Toen ik een paar dagen later een huisbezoek kreeg, heb ik ook gelijk aangegeven dat we niet naar de consultaties zullen gaan bij kind&gezin maar dat we die consultaties bij onze huisarts laten plaatsvinden. Dan betaal ik liever zelf ervoor dan dat ik zolang moet wachten. Nou goed, ik denk dat ze dmv die huisbezoeken nu probeert om ons weer terug bij hen te krijgen (wat wij overigens niet gaan doen). Zolang ze hier aan huis komen, vind ik het prima, maar ik ga er zelf niet heen.

Flower, ik heb ook al veel gelezen over een draagdoek inderdaad. Ik heb mezelf daar nooit echt een type voor gevonden, maar ik ben het nu toch serieus aan het overwegen. Geen idee of hij er nu in mag, maar ik zou zelf sowieso wachten tot maandag, als hij bij de huisarts is geweest. Hier geen last van haaruitval, nouja ik verlies wel veel haar maar niet dat het echt heel erg opvalt. Hoe was het bij de verloskundige?

Noname, haha ik heb mijn zoon ook al een paar keer uit bed geplukt terwijl hij zichzelf helemaal onder had gepoept. Totnogtoe gelukkig alles wel schoon gekregen van zijn kleertjes. Helaas mag hij nu niet in bad tot komende maandag, dus dat is wel vervelend. Afgelopen weekend had hij zich namelijk ook onder gepoept en dan vind ik het echt heel erg dat ik hem niet in zijn badje mag doen. Hartverscheurend is dat hé, als ze zo liggen te krijsen. Hier kan hij er ook behoorlijk wat van en alhoewel ik daar best goed tegen kan, ben ik soms ook blij dat mijn vriend thuis is om hem even over te nemen. Lastig hé, verjaardagscadeaus! Ik heb mijn vriend vorig jaar ook een baby cadeau gegeven haha. Hij was 29 november jarig en 1 december is onze zoon geboren. Alhoewel ik hem toen wel veel cadeautjes heb gegeven op zijn verjaardag, ik had toen immers vooraf heel veel tijd gehad om na te denken wat ik zou kopen haha.

Ella, we moeten komende maandag naar de huisarts, volgende week donderdag naar de kinderarts en over 5 weken naar de chirurg. Vervelend dat hij nog steeds zo verkouden is.

Mama Titty, heb je al iets gehoord wat betreft werk voor je man?

Dikkie Dik, wow jij hebt straks lang verlof! Plak je er nog ouderschapserlof aan vast? Hoe was het bij de vk? Oh ik lees het al! Had ze nog niet gevoeld of je al ontsluiting hebt? Succes maandag maar weer!

Printje, ik geef overdag soms ook een kleinere fles omdat mijn uren anders niet goed uitkomen smile. Ik wil namelijk 's avonds liefst om 11u de laatste fles geven.

Limburg, hier absoluut geen moeite met de laatste fles. Soms moet ik hem ervoor wakker maken, soms niet. Wij gebruiken nog steeds speen 1.

Pinkel, wat fijn dat je sowieso een jaar thuisblijft met je dochter. Enerzijds zou ik dat ook wel willen, anderzijds denk ik dat ik toch de sociale contacten op mijn werk zou missen. Ik ga nu 20 uur werken en dat lijkt me ook heerlijk!

Jelin, jouw kleine dame is toch niet erg groot/zwaar voor de termijn, toch? Spannend dat de datum bekend is hoor! Wat heftig van je schoonbroer zeg, jeetje!

Juutje, wat een heftig rotnieuws zeg! Hopelijk knapt je mannetje snel op en moeten jullie niet te lang in het ziekenhuis blijven.

Jetje, oeh wat fijn dat hij zo goed heeft geslapen zeg! Hopelijk is de slaapzak de uitkomst voor jullie en gaat hij nu elke nacht wat langer slapen!

Roos, nog niets te bekennen bij jou? Ik ben ook benieuwd of ze vrijdag wat gaan doen, ik hoop eht voor je!

Highway, hoe was het bij jou bij de verloskundige?

All, ik heb maandagmiddag de kinderarts nog even telefonisch gesproken, maar zij verwachtte niet dat het vele huilen door de operatie zou komen. Het zou kunnen, maar de kans leek haar niet zo groot. Het vele teruggeven zou nog wel een nasleep van de operatie kunnen zijn, omdat zo'n narcose bij zo'n klein mannetje toch wel redelijk heftig is. Ik moest het nog tot vandaag afwachten, als hij dan nog zoveel teruggaf dan moest ik haar terug contacteren. Gisteren heeft hij 's middags nog een beetje teruggegeven, maar sindsdien niet meer. Maandag had hij een extreem goede dag (nouja, voor zijn doen dan toch), gisteren was hij weer wat huilerig. Vandaag weent hij ook wel, maar niet meer het hartverscheurende krijsen. Hij is gewoon heel aanhankelijk en heel jengelig. Gisteren is de dame van kind&gezin hier ook geweest om hem te wegen en hij was in 2 weken tijd 190 gram bijgekomen. Nog niet heel erg veel, maar voor hem wel goed omdat hij eerst amper bijkwam. Ze komt over 2 weken nog een keertje terug. Stilaan zal het hier dus wel allemaal op zijn pootjes terechtkomen denk ik.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Highway wo 13 feb 2013 - 5:32

Een een update: net weer 2,5 uur bij de gyn gezeten want de bloeddruk was toch weer te hoog -> dus weer CTG/Urine en bloedafname. Dat was allemaal weer goed gelukkig. Echter hebben de gyn's wel zoiets van dat de baby moet gaan komen want dit duurt zo maar door en kan alleen maar slechter worden ipv beter. Helaas heb ik nog geen speldenknopje ontsluiting dus ze kunnen niet inleiden. Vrijdagochtend moet ik me daarom melden (eerst ff bellen om 7 uur of er plek is) en dan gaan ze controleren of ik inmiddels wel ontsluiting heb... is dat zo dan wordt ik vrijdag ingeleid. Als ik nog steeds potdicht zit dan gaan ze ontsluiting proberen op te wekken maar dat kan dan weer 2 dagen duren en is nog niet zeker of dat effect heeft. HEt wordt dus heel spannend nu smile
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Bericht  Snoes wo 13 feb 2013 - 5:33

Wow, zeker spannend Highway! Hopelijk heb je vrijdag toch iets of wat ontsluiting zodat ze je kunnen inleiden. Spannend hoor nu!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pinkel wo 13 feb 2013 - 6:45

@ Juutje: Jeetje meid dat is schrikken!! Ik hoor hier ook regelmatig in het ziekenhuis dat er kindjes liggen met het RS-virus. Hopelijk knapt de kleine snel op.

@ Flower: L. is 1 dag voor mijn man zijn verjaardag geboren, dus dat was ook een mooi cadeautje!!

@ Mama Titty: En al wat bekend over het gesprek van je man?

@ Snoes: Wow wat goed dat je kleine man is aangekomen zeg!! Eindelijk vooruitgang. Ben helemaal blij voor jullie!

@ Hoogzwangeren: Nog even volhouden meiden! Sterkte met de laatste zware loodjes!

@ All:

De eiwitten in mijn bloed waren gestegen, en daar was de arts niet zo blij mee gister. Hopelijk zijn ze morgen weer iets beter, want anders moet ik morgen alsnog aan de dialyse! Dus heel hard hopen op goed nieuws, want dan mag de lijn er ook eindelijk uit!
Gister ook nog een eindgesprek gehad met de gyn die mij behandeld heeft toen het heel slecht met mij ging. Ik had gehoopt dat er iets uit de onderzoeken zou zijn gekomen, maar helaas niks dus... De kans dat het zoiets weer gebeurt is vrij klein.... Ja leuk, dat was het de afgelopen keer ook!! Kortom, hier schiet ik ook niks mee op.
Vanmorgen zijn mijn ouders gezellig op de koffie geweest. Dat was wel weer even gezellig, lekker bijgekletst. Ze vertrekken maandag voor 3 weken naar Zuid-Afrika, waar mijn zusje momenteel studeert, en die gaan ze ook nog even opzoeken daar.

Vanmiddag doodmoe mijn bed ingeploft en lekker liggen lezen, en een uurtje geslapen totdat mijn man mij wakker maakte dat hij thuis kwam uit zijn werk. Dus ik ben weer even opgeladen.
Pinkel
Pinkel
Prater
Prater

Aantal berichten : 616
Punten : 627
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Juutjepetuutje wo 13 feb 2013 - 7:41

Snoes, wat fijn dat het wat beter lijkt te gaan met R.

Pinkel, spannend even voor die dialyse hopelijk is het goed en ben je er eerdaags vanaf

Alle hoogzwangeren, veel sterkte met de allerlaatste loodjes. Het wordt spannend bij jullie

Met N.iels gaat het niet zo best. Hij heeft een hele slechte nacht gehad. Gisteravond ging hjj in ene heel snel achteruit. Hij kreeg gisteravond een sonde want hij was te zwak om te drinken. Vannacht is hij ook aan het zuurstof gegaan want hij redde het niet meer zelf. Hij werd eigenlijk steeds zwakker en zieliger. Vanmorgen kwam de kinderarts langs en die vond ook dat hij er wel erg slecht aan toe was. Ze hebben bloed afgenomen om het zuurstof gehalte te bepalen als dit te laag was zou hij beademd gaan wordenben moest hij naar het amc in Amsterdam. Ook wilden ze kijken of er nog meer infecties waren, ze dachten aan een longontsteking. Gelukkig heeft hij dat niet. Het zuurstofgehalte was voor nu nog acceptabel. Vanmiddag gingen ze het opnieuw bekijken. Hij lijkt nu even stabiel en voorlopig hoeft er geen actie ondernomen te worden. Hij is wel verplaatst naar een andere kamer, met meer apparatuur voor het geval dat. Bah vreselijk allemaal, om je kindje zo te zien. Als de kinderarts het dan ook nog heeft over beademen en overplaatsing dan breekt je hart echt
Hij lijkt nu dus stabiel en hij is ontzettend hard aan het werk om er boven op te komen. Hij slaapt zowat alleen maar en er wordt hem veel uit handen genomen, zoals de voeding en het zuurstof. Hopelijk heeft hij de ergste dip gehad en gaat hij vanaf nu opknappen. .
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693

Bericht  Mama Titty wo 13 feb 2013 - 7:51

juutje wat heftig!hopelijk is dit de ergste dip. sterkte.

pinkel nee helaas nog niks bekend, ben er helemaal down en even een 'zeikwijf' dat ik negatief doe dat ik bang ben dat het nog heel lang duurt,terwijl hij pas/al 7 weken werkeloos is...maar bij veel vacatures komt hij niet in aanmerking of lagere salaris indicatie

highway spannend! eind deze week zijn jullie waarschijnlijk papa en mama.

Mama Titty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 472
Punten : 517

Bericht  Snoes wo 13 feb 2013 - 8:02

Pinkel, balen zeg dat de eiwitten niet goed waren deze keer. Hopelijk hoef je toch geen dialyse te krijgen!

Juutje, wat klinkt dat naar allemaal zeg. Kan me voorstellen dat je hart breekt als ze het hebben over beademen etc. Gelukkig is dat niet aan de orde en hopelijk gaat het vanaf nu alleen maar bergopwaarts met hem!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 40 Vorige  1, 2, 3 ... 21 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: