Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waarin ben/was jij een hipster?

+33
Jeanette
loura
SuperGrover
Aziraphale
Jerry
Kowalski
Rovine
Shisha
Blond
Pompoen
Caresses
mzcharlotte
Bolleke
Bacio
Bazinga
Siamsa
piertje
Gympie
Stranger
Susan
Charles
Slakje
Lady Starstruck
Toet
Bliss
Tazz
Sam
Guus
Ragazza
Exogenesis
Kiekeboe
Sea of Trees
Marin
37 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Waarin ben/was jij een hipster? - Pagina 2 Empty Re: Waarin ben/was jij een hipster?

Bericht  Toet vr 15 feb 2013 - 8:00

Bliss schreef:
Toet schreef:Hee Marin ik heb toen nog een topic geopend over Hartstocht in de trein, volgens mij heb jij daar zelfs nog in gereageerd. Dat is nog steeds mijn favoriete facebook pagina I love you
Idd leuk, maar ik vind het jammer dat er altijd zo veel zeikerds reageren op zo'n romantisch verhaal!

Ja dat irriteert me ook mateloos maar ik probeer er niet op te letten. Sommigen doen het er gewoon om.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarin ben/was jij een hipster? - Pagina 2 Empty Re: Waarin ben/was jij een hipster?

Bericht  Lady Starstruck vr 15 feb 2013 - 8:03

Wat is dat keep calm gedoe eigenlijk? Ik zie het ook steeds voorbij komen. Met van allerlei kreten. Waar komt het vandaan?
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Marin vr 15 feb 2013 - 8:06

Lady Starstruck schreef:Wat is dat keep calm gedoe eigenlijk? Ik zie het ook steeds voorbij komen. Met van allerlei kreten. Waar komt het vandaan?

Uit Engeland aan het begin van de Tweede Wereldoorlog. Waren van die propaganda posters om de mensen gerust te stellen voor de oorlog (WO 1 was namelijk nogal heftig in Engeland geweest dus de mensen schrokken van weer een oorlog). Dat was toen dus een populaire slogan.
En in 2009 ofzo werd t ineens weer populair toen het opnieuw geprint werd op allerlei producten zoals posters en mokken enzo.
En daarna kwamen er allerlei varianten op, sommige leuk, sommige tenenkrommend en niets meer te maken met t origineel.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Lady Starstruck vr 15 feb 2013 - 8:10

Marin schreef:
Lady Starstruck schreef:Wat is dat keep calm gedoe eigenlijk? Ik zie het ook steeds voorbij komen. Met van allerlei kreten. Waar komt het vandaan?

Uit Engeland aan het begin van de Tweede Wereldoorlog. Waren van die propaganda posters om de mensen gerust te stellen voor de oorlog (WO 1 was namelijk nogal heftig in Engeland geweest dus de mensen schrokken van weer een oorlog). Dat was toen dus een populaire slogan.
En in 2009 ofzo werd t ineens weer populair toen het opnieuw geprint werd op allerlei producten zoals posters en mokken enzo.
En daarna kwamen er allerlei varianten op, sommige leuk, sommige tenenkrommend en niets meer te maken met t origineel.

Ah dat is duidelijk. Het heeft dus eigenlijk een historische betekenis. Ik vind de achterliggende gedachte wel mooi eigenlijk om zo mensen een beetje gerust te stellen. Aan de ene kant wel mooi dat het nu een trend is geworden. Maar ik snap dat het nu een beetje de spuigaten uitloopt je ziet het zo onderhand overal staan.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Bericht  Marin vr 15 feb 2013 - 8:14

Haha ja precies, ik denk dan Euh waar is de achterliggende gedachte gebleven en waarom is dat hier in NL populair geworden? Het zegt ons toch eigenlijk niks? Denk dat de meeste mensen dat niet eens weten, die achtergrond. Dus dat vind ik dan beetje stom. Maar vooruit ;-)
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lady Starstruck vr 15 feb 2013 - 8:18

Marin schreef:Haha ja precies, ik denk dan Euh waar is de achterliggende gedachte gebleven en waarom is dat hier in NL populair geworden? Het zegt ons toch eigenlijk niks? Denk dat de meeste mensen dat niet eens weten, die achtergrond. Dus dat vind ik dan beetje stom. Maar vooruit ;-)

Ja ik dacht eerst dat het een bekende reclame slogan was vanuit Londen ofzo. Ik zag wel dat het Brits was op de manier hoe het er staat het ziet er zo Brits uit. Maar dat het zo oud was wist ik dan weer niet. Nu bekijk ik de originele poster met hele andere ogen.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Bericht  Charles vr 15 feb 2013 - 8:19

Jaaa stom he met die keep calms! Ik vind ze nu helemaal niet meer leuk in mijn huis maar ze waren zo duur Neutral .
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Bliss vr 15 feb 2013 - 8:20

Ik had ook geen idee waar dat KEEP CALM op sloeg haha.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Marin vr 15 feb 2013 - 8:21

Nou, iig blij dat ik je iets heb kunnen uitleggen lady S. Leuk!

Charles, jaa jij had die eerste spin off die ik zag en die vond ik wel zo leuk!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan vr 15 feb 2013 - 8:25

Ik kan niks bedenken, maar ik heb het idee dat sommige mensen zich echt ergeren als andere mensen leuk gaan vinden wat zij ooit (voor hun gevoel) als enige leuk vonden, vooral als die mensen datgene niet heel goed kennen. Ik snap dat nooit, wat maakt dat nou uit?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Stranger vr 15 feb 2013 - 8:25

BBcream, dat gebruik ik echt al tijden (good old times toen het alleen maar via Ebay te verkrijgen was laughcry )
Stranger
Stranger
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 294
Punten : 296
Registratiedatum : 13-01-13

Bericht  Gympie vr 15 feb 2013 - 8:26

Stranger schreef:BBcream, dat gebruik ik echt al tijden (good old times toen het alleen maar via Ebay te verkrijgen was laughcry )

Dan kan je zo in die reclame Wink. Van Olaz ofzo?
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Stranger vr 15 feb 2013 - 8:27

Gympie schreef:
Stranger schreef:BBcream, dat gebruik ik echt al tijden (good old times toen het alleen maar via Ebay te verkrijgen was laughcry )

Dan kan je zo in die reclame Wink. Van Olaz ofzo?

Die ken ik niet geloof ik.
Stranger
Stranger
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 294
Punten : 296
Registratiedatum : 13-01-13

Bericht  Marin vr 15 feb 2013 - 8:29

Susan schreef:Ik kan niks bedenken, maar ik heb het idee dat sommige mensen zich echt ergeren als andere mensen leuk gaan vinden wat zij ooit (voor hun gevoel) als enige leuk vonden, vooral als die mensen datgene niet heel goed kennen. Ik snap dat nooit, wat maakt dat nou uit?

Gevoel van uniek zijn, leuk om niet in de massa op te gaan, en wanneer t dan ineens wel bekend wordt dat je wilt laten weten dat je echt niet ineens een meeloper bent ofzo maar gewoon origineel bent. Zoiets? Het is gewoon leuk om je eigen originele 'ding' te hebben waar je enthousiast over bent.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lady Starstruck vr 15 feb 2013 - 8:31

Precies wat Marin zegt! Ik heb altijd al (als kind zijnde al) sterk de neiging gehad om uniek te willen zijn. Zit er bij mij ingebakken denk ik.

Het is bijvoorbeeld echt flauw ik weet het. Maar ik word al boos als iemand dezelfde voornaam heeft als ik Embarassed
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 15 feb 2013 - 8:34

Ik vond het wel jammer dat ik heel druk bezig was met cupcakes maken en echt op zoek moest gaan voor veel spullen, en dat het nu OVERAL te vinden is in elke winkel die je maar bedenkt. Nu vind ik het toch minder leuk.

Gast
Gast

Bericht  piertje vr 15 feb 2013 - 8:37

Lady Starstruck schreef: Maar ik word al boos als iemand dezelfde voornaam heeft als ik Embarassed

Laughing
Ik herken het wel. Al ligt dat ook een beetje aan mezelf. Ik denk vaak dat anderen het niet interessant vinden
Als ik met iets nieuws kom dat ik leuk vind. Als vervolgens een ander er veeeeel later dan mee aankomt, denk ik altijd in mezelf:
maar ik kende dat eerder dus je loopt al weer achter Embarassed
Ik word dan bijna jaloers dat de ander het wel durft te vertellen... laughcry
piertje
piertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 395
Punten : 416
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Siamsa vr 15 feb 2013 - 10:41

Ik had als een van de eersten in mijn omgeving Facebook omdat ik op bezoek was geweest bij familie in Amerika en zij daar voor mij een Facebook-account hadden aangemaakt. Toen ik terugkwam en mensen in mijn omgeving ging vragen of ze ook Facebook hadden, was dat bij bijna niemand het geval. In het begin had ik er dus alleen nog maar Amerikaansen mensen op, haha.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Bazinga vr 15 feb 2013 - 10:52

Muziek, denk ik. In Nederland tenminste :P Er was een tijd dat ik veel muziek via Yahoo luisterde en dat waren de nieuwste hits in Amerika. En ik zocht altijd de zangers op van de liedjes uit series, later werden die dan weer bekend. Zo vind ik Gavin DeGraw echt al ... Nou, 10 jaar is niet overdreven, al geweldig.

Verder niks, denk ik. Denk dat ik eerder beetje achter de feiten aan hobbel..
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Bacio vr 15 feb 2013 - 13:19

Gangnam style (ik volg al jaren K Pop en snap nog steeds niet waarom er niet meer hits en alle bijbehorende gadgets zijn komen over vliegen, zij waren namelijk al 5 jaar geleden in de weer met knal kleuren broeken etc)

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Bericht  Bolleke vr 15 feb 2013 - 14:23

Bij mij juist andersom, ik vind dingen pas leuk als ze niet meer hip zijn..
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096

Bericht  mzcharlotte vr 15 feb 2013 - 19:41

Pippa schreef:Ik vond het wel jammer dat ik heel druk bezig was met cupcakes maken en echt op zoek moest gaan voor veel spullen, en dat het nu OVERAL te vinden is in elke winkel die je maar bedenkt. Nu vind ik het toch minder leuk.
Gaat het dan om de "jacht" van het zoeken naar spullen? Of vind je het gewoon niet meer leuk omdat iedereen ermee bezig is?

Ik heb het ooit gehad met Maroon 5, ik had een nummer uit Love Actually geplukt en ben toen als een waanzinnige muziek van ze gaan luisteren. Later Snow Patrol, maar da's nog steeds mijn favoriete band.
Ik merk trouwens niet zoveel van de Keep Calm trend. Ik heb zelf schilderijtjes (die nog steeds niet zijn opgehangen maar goed), maar verder zie ik ze heel weinig. Misschien heb ik oogkleppen op haha.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Caresses vr 15 feb 2013 - 20:43

Voordat blazers veel gedragen werden als casual kleding (dus niet als in pak naar werk), droeg ik ze al jaren als casual. Ik vond het aan de ene kant wel jammer dat het zo populair werd maar aan de andere kant werd het aanbod wel veel groter, wat dan wel weer fijn was.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Pompoen vr 15 feb 2013 - 20:54

Bacio schreef:Gangnam style (ik volg al jaren K Pop en snap nog steeds niet waarom er niet meer hits en alle bijbehorende gadgets zijn komen over vliegen, zij waren namelijk al 5 jaar geleden in de weer met knal kleuren broeken etc)

Ik snap dan weer niet zo goed hoe dat sowieso een hit is geworden... laughcry

Ik denk dat ik vrij bijtijds was met Etsy, maar dat heb ik leren kennen via Lonely Goatherd, dus die was er nóg eerder bij. Dat is echt al járen terug! Inmiddels heb ik ook alweer een hele tijd een winkeltje op Etsy, ik ben alleen niet actief genoeg ermee bezig om veel te verkopen. Dat komt wel weer in rustiger tijden, dat ben ik vast van plan!

Verder heb ik net als Bolleke dat ik dingen vaak pas leuk vind als het alweer 'uit' is. Ik moet misschien gewoon even wennen aan het idee en het beeld ofzo, haha! Ik trek me er ook niet zo veel van aan moet ik zeggen, ik trek gewoon aan wat ik leuk vind en ik ken nooit de hits van het moment. I do it my way Wink.

Laatst aangepast door Pompoen op vr 15 feb 2013 - 20:56; in totaal 1 keer bewerkt
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Blond vr 15 feb 2013 - 20:55

Ik luisterde al een hele tijd naar Avicii voordat hij mainstream werd. Nu komt dat meer doordat mijn zusje iemand is die altijd voorloopt. Die is echt een hipster.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: