Waarin ben/was jij een hipster?
+33
Jeanette
loura
SuperGrover
Aziraphale
Jerry
Kowalski
Rovine
Shisha
Blond
Pompoen
Caresses
mzcharlotte
Bolleke
Bacio
Bazinga
Siamsa
piertje
Gympie
Stranger
Susan
Charles
Slakje
Lady Starstruck
Toet
Bliss
Tazz
Sam
Guus
Ragazza
Exogenesis
Kiekeboe
Sea of Trees
Marin
37 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Waarin ben/was jij een hipster?
Even een grappig topic, zo vanaf de Deutsche Autobahn im Stau ;-)
Waarin ben of was jij een hipster? Dus dingen die jij alllllaaaang kende voordat het bij het grote publiek bekend of populair raakte?
Kan een bepaalde muziek artiest zijn, of een boek, of een kledingstijl of wat dan maar ook. Vul maar aan. En vind je dat leuk dat nu iedereen t kent of stiekem best heel stom?
Ik begin wel. Heel suf, maar ik erger me beetje aan al die Keep Calm spin offs (ja kweet t, laatst ook nog zelf gebruikt) en dat je nu overal die ziet. Vier jaar geleden was dat helemaal hip in Engeland en heb ik toen al een mok er van gekocht en vond ik dat leuk.
En nu paar jaar later zie je zoveel van die mokken, posters, kalenders, avatars etc zelfs in Nederland, terwijl het zo typisch quintessential Brits is. Dat snap ik dan niet ;-)
Waarom ineens?
Voor wie niet weet wat ik bedoel:
Ik zag die spin off voor t eerst bij Charles in haar huis en die vond ik heel geniaal grappig, maar intussen vind ik t heel suf worden dat t zo bekend is geworden. En dan denk ik: Weet je wel wat de oorsprong er van is? (Begin Tweede Wereldoorlog in England)
Anyway: waarin ben/was jij een hipster? En vind je t dus leuk dat datgene bekend is geworden of niet?
Waarin ben of was jij een hipster? Dus dingen die jij alllllaaaang kende voordat het bij het grote publiek bekend of populair raakte?
Kan een bepaalde muziek artiest zijn, of een boek, of een kledingstijl of wat dan maar ook. Vul maar aan. En vind je dat leuk dat nu iedereen t kent of stiekem best heel stom?
Ik begin wel. Heel suf, maar ik erger me beetje aan al die Keep Calm spin offs (ja kweet t, laatst ook nog zelf gebruikt) en dat je nu overal die ziet. Vier jaar geleden was dat helemaal hip in Engeland en heb ik toen al een mok er van gekocht en vond ik dat leuk.
En nu paar jaar later zie je zoveel van die mokken, posters, kalenders, avatars etc zelfs in Nederland, terwijl het zo typisch quintessential Brits is. Dat snap ik dan niet ;-)
Waarom ineens?
Voor wie niet weet wat ik bedoel:
Ik zag die spin off voor t eerst bij Charles in haar huis en die vond ik heel geniaal grappig, maar intussen vind ik t heel suf worden dat t zo bekend is geworden. En dan denk ik: Weet je wel wat de oorsprong er van is? (Begin Tweede Wereldoorlog in England)
Anyway: waarin ben/was jij een hipster? En vind je t dus leuk dat datgene bekend is geworden of niet?
Laatst aangepast door Marin op vr 15 feb 2013 - 6:11; in totaal 1 keer bewerkt
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Re: Waarin ben/was jij een hipster?
Ik vind die Keep Calm dingen echt afschuwelijk, al vanaf het begin al.
Zo, dat is eruit
Zo, dat is eruit
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Nu snap ik eindelijk wat er met 'hipster' bedoeld wordt in al die berichtjes op de fb pagina van hartstocht in de trein :-D
Edit: en ik ben meestal de laatste die een trend doorheeft dus ik ben zeker geen hipster.
Edit: en ik ben meestal de laatste die een trend doorheeft dus ik ben zeker geen hipster.
Kiekeboe schreef:Nu snap ik eindelijk wat er met 'hipster' bedoeld wordt in al die berichtjes op de fb pagina van hartstocht in de trein :-D
Haha Kiek. Dat hartstocht in de trein ken ik dan weer niet. Is dat soort FB pagina voor treinliefdes? Waarom wordt daar over hipsters gesproken? Hipsters zijn trouwens ook een bepaalde stroming mensen/leefstijl/kledingstijl maar ik doelde hier meer op gewoon het kennen van nieuwe dingen lang voor het grote publiek. Zo wordt t ook vaak gebruikt.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik heb dat een beetje met Gotye. Veel mensen kennen hem van de hit Somebody that I used to know, en zeggen dat ze hem geweldig vinden, maar als ik dan vraag of ze ook andere liedjes kennen dan weten ze niks
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Oh ja, dat snap ik! Ik denk ook altijd aan jou bij hem.
Marin- Lady Post-a-lot
Ja dat is idd een soort van koppelpagina voor als je een leuk iemand tegen bent gekomen in de trein. En vaak staat er dan iets van 'ik zag een hipster meisje/jongen'. En elke keer dat ik dat leest denk ik dat ik oud word want ik ken geen jeugdjargon meer :-D.
Ik was hier in de omgeving één van de eersten die een kobaltblauwe broek droeg, zo'n 2 jaar geleden. Toen ik hem al minder begon te dragen, werd 'ie hier ineens helemaal hip
Dat is nu even een voorbeeldje dat in me opkomt, maar ik heb wel vaker dergelijke dingen meegemaakt, ook op andere fronten.
Dat is nu even een voorbeeldje dat in me opkomt, maar ik heb wel vaker dergelijke dingen meegemaakt, ook op andere fronten.
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Ik was op de middelbare school heel erg into dancemuziek en kende bepaalde dj's allang voordat ze bij het grote publiek bekend werden, en dan vond ik er niks meer aan haha . Verder was ik nogal een buitenbeentje, een beetje het sneue meisje van de klas, dus niemand heeft ook ooit geweten dat ik zoveel wist van dance.
Ragazza- Prater
- Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13
Ik ben niet hip haha Maar heb wel hipsters in mijn kast liggen!
Gast- Gast
Ik had dat laatst met Etsy,
ik kan me er dan ineens aan irriteren dat mensen zeggen 'oh ik weet een leuke site! Etsy!' en dan denk ik heel kindereachtig, jaa die ken ik allaaaaang! die vond ik al veel eerder leuk!
mooi stom van mijzelf
ik kan me er dan ineens aan irriteren dat mensen zeggen 'oh ik weet een leuke site! Etsy!' en dan denk ik heel kindereachtig, jaa die ken ik allaaaaang! die vond ik al veel eerder leuk!
mooi stom van mijzelf
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10
Pippa schreef:Ik ben niet hip haha Maar heb wel hipsters in mijn kast liggen!
Ik dacht ook gelijk aan onderbroeken
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Ik heb het btw ook met veel series, download veel engelse en amerikaanse series en vind het dan heel stom als mensen mij dingen gaan aanraden die ik allang kijk...
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb dat ook met bepaalde muziek en bands. Maar voor de rest loop ik vaak weer achter.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Haha Guus, bij Etsy was ik juist enorm sloom haha. Ik ken dat via pompoen ;-)
Bij muziek had ik t vroeger ook héél erg, maar nu loop ik juist enorm achter en ken helemaal niks bijzonders meer.
Ik kan me dat nog herinneringen van Jack Johnson, John Mayer en Jason Mraz. ZO stom vond ik dat, dat ze ineens bekend werden.
Bij muziek had ik t vroeger ook héél erg, maar nu loop ik juist enorm achter en ken helemaal niks bijzonders meer.
Ik kan me dat nog herinneringen van Jack Johnson, John Mayer en Jason Mraz. ZO stom vond ik dat, dat ze ineens bekend werden.
Laatst aangepast door Marin op vr 15 feb 2013 - 6:40; in totaal 1 keer bewerkt
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Haha Guus, bij Etsy was ik juist enorm sloom haha. Ik ken dat via pompoen ;-)
Dat heb ik ook heel erg!
Ragazza- Prater
- Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13
Ragazza schreef:Marin schreef:Haha Guus, bij Etsy was ik juist enorm sloom haha. Ik ken dat via pompoen ;-)
Dat heb ik ook heel erg!
Haha ja 'vroeger' (nog maar paar jaar geleden) ging ik wel twee keer per maand naar concerten, allemaal van die Indie bandjes. Nu weet ik echt niets hips meer en ga ik nooit meer naar een concert. Aan dat soort dingen merk ik echt dat ik oud word haha.
Marin- Lady Post-a-lot
Toevallig draag ik vandaag een hipster!
Heb ook nog nooit van deze andere betekenis van dit woord gehoord trouwens Maar ik geloof ook niet dat ik er één ben, dat scheelt. Zo ontdek ik nog steeds bands uit de 90's en de 00's, ook een kunst
Heb ook nog nooit van deze andere betekenis van dit woord gehoord trouwens Maar ik geloof ook niet dat ik er één ben, dat scheelt. Zo ontdek ik nog steeds bands uit de 90's en de 00's, ook een kunst
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben met heel veel dingen eerder dan mijn vrienden maar dat is ook niet zo raar als je in een oersaai dorp woont, veel mode enzo komt bij ons écht pas later aan. Ik heb het dan al lang ontdekt via blogs, tijdschriften of soms het forum. Was bijvoorbeeld heel erg bij de wedge sneakers van Isabel Marant maar ook met dye tie broeken, echt van die trends waar dan maanden later ineens IEDEREEN mee loopt, als ik het al lang niet meer leuk vind.
Ohja het is nu ook wel grappig bij mijn ex. Hij loopt er nu precies zo bij (kleding, kapsel) als wat ik hem een jaar geleden probeerde aan te smeren
Ohja het is nu ook wel grappig bij mijn ex. Hij loopt er nu precies zo bij (kleding, kapsel) als wat ik hem een jaar geleden probeerde aan te smeren
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Hee Marin ik heb toen nog een topic geopend over Hartstocht in de trein, volgens mij heb jij daar zelfs nog in gereageerd. Dat is nog steeds mijn favoriete facebook pagina
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Idd leuk, maar ik vind het jammer dat er altijd zo veel zeikerds reageren op zo'n romantisch verhaal!Toet schreef:Hee Marin ik heb toen nog een topic geopend over Hartstocht in de trein, volgens mij heb jij daar zelfs nog in gereageerd. Dat is nog steeds mijn favoriete facebook pagina
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Bliss schreef:Toevallig draag ik vandaag een hipster!
Whaha ja dat heb ik ook. Vooral met bepaalde metal bands uit de jaren 90 die bij het oudere publiek allang bekend waren. Ik heb er altijd een hekel aan als ik dingen al heb ontdek en mensen ze ineens ook gaan ontdekken. Bijvoorbeeld met kleding dan loop ik met iets leuks en dan is het in eens mode. Ik heb er een hekel aan niet meer uniek te zijn!
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Zo'n dingen interesseren mij niet zo, ben daar niet van op de hoogte.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Toet schreef:Hee Marin ik heb toen nog een topic geopend over Hartstocht in de trein, volgens mij heb jij daar zelfs nog in gereageerd. Dat is nog steeds mijn favoriete facebook pagina
Oh echt? Kan ik me niet herinneren haha!
Marin- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Zie je een knalrode hipster onder een ..
» Waarin ben jij laks als moeder?
» Waarin slaapt een babytje?
» Schoenen versturen: waarin?
» Hoe oud is jouw kindje en waarin.....
» Waarin ben jij laks als moeder?
» Waarin slaapt een babytje?
» Schoenen versturen: waarin?
» Hoe oud is jouw kindje en waarin.....
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: