Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Maleisie of Costa Rica?

Ga naar beneden

Maleisie of Costa Rica? Empty Maleisie of Costa Rica?

Bericht  Primrose vr 25 feb 2011 - 9:24

We zitten met een dilemma, we weten niet waar we naartoe willen. Nouja, ik wil graag naar Costa Rica, en mn vriend wil naar Maleisie. Eerst wilde hij ook naar CR, maar hij zei dat de vlucht naar Maleisie goedkoper is dan naar CR. Dat verschil is eigenlijk niet zo heel groot, maar waarschijnlijk is het verblijf in Maleisie zelf wel goedkoper. Ik wil graag veel doen, wat actieve dingen, veel mooie natuur bekijken, maar ook soms een dagje chillen.

Wie heeft er tips over een van deze bestemmingen?
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 283
Punten : 389
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maleisie of Costa Rica? Empty Re: Maleisie of Costa Rica?

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 13:38

Ik loop stage in Costa Rica op het moment, wat wil je weten? smile
Maleisie ben ik nog niet geweest, maar denk dat het daar wel goedkoper is...Costa Rica staat bekend om de hele mooie natuur, dus op dat gebied is er zeker wel veel te doen. Mooie stranden, regenwouden, veel dieren, vulkanen etc etc

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Maleisie of Costa Rica? Empty Re: Maleisie of Costa Rica?

Bericht  Primrose vr 25 feb 2011 - 21:51

Gaaf zeg! Wat voor opleiding doe je dat je daar bent beland? Wel echt heel cool!
Heb je zelf al veel gedaan en gezien? Als het CR wordt (wat mij betreft wel dus Wink) dan willen we graag een auto huren, naar wat nationale parken, die vulkaan waarvan ik even niet op de naam kan komen, en af en toe een keertje op t strand liggen. Steeds een ander ho(s)telletje, veel van de natuur genieten, zoiets. Een tijdje geleden hebben we de Lonely Planet al besteld, maar van de week kwam m vriend dus ineens met n ander idee.

Waarom weet ik niet, maar Maleisie trekt me gewoon niet zo, en CR wilden we eigenlijk al een paar jaar naartoe.
Kun je me misschien iets vertellen over de kosten van t dagelijks leven daar, qua eten enzo, en evt als je daar wat van weet kosten voor een overnachting?
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 283
Punten : 389
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maleisie of Costa Rica? Empty Re: Maleisie of Costa Rica?

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 22:29

PlugInBaby schreef:We zitten met een dilemma, we weten niet waar we naartoe willen. Nouja, ik wil graag naar Costa Rica, en mn vriend wil naar Maleisie. Eerst wilde hij ook naar CR, maar hij zei dat de vlucht naar Maleisie goedkoper is dan naar CR. Dat verschil is eigenlijk niet zo heel groot, maar waarschijnlijk is het verblijf in Maleisie zelf wel goedkoper. Ik wil graag veel doen, wat actieve dingen, veel mooie natuur bekijken, maar ook soms een dagje chillen.

Wie heeft er tips over een van deze bestemmingen?

Wil je vriend alleen naar Maleisie omdat die reis goedkoper is? Ik vind de kosten geen heel goede reden om op basis daarvan een beslissing te nemen. Als het niet gek veel scheelt in de kosten en je vriend wil eigenlijk ook liever naar Costa Rica, dan zou ik dat kiezen. Maar als je vriend nou eenmaal echt liever naar Maleisie wil, tsja, dan kan ik je geen tips geven. Ik denk dat allebei erg mooi is, je zult van beiden geen spijt krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Maleisie of Costa Rica? Empty Re: Maleisie of Costa Rica?

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 10:05

PlugInBaby schreef:Gaaf zeg! Wat voor opleiding doe je dat je daar bent beland? Wel echt heel cool!
Heb je zelf al veel gedaan en gezien? Als het CR wordt (wat mij betreft wel dus Wink) dan willen we graag een auto huren, naar wat nationale parken, die vulkaan waarvan ik even niet op de naam kan komen, en af en toe een keertje op t strand liggen. Steeds een ander ho(s)telletje, veel van de natuur genieten, zoiets. Een tijdje geleden hebben we de Lonely Planet al besteld, maar van de week kwam m vriend dus ineens met n ander idee.

Waarom weet ik niet, maar Maleisie trekt me gewoon niet zo, en CR wilden we eigenlijk al een paar jaar naartoe.
Kun je me misschien iets vertellen over de kosten van t dagelijks leven daar, qua eten enzo, en evt als je daar wat van weet kosten voor een overnachting?

Ik studeer I.nternational business and languages.
Ik weet niet of ik het aan zou raden een auto huren.. Is ws erg duur en de wegen zijn hier niet altijd even goed. Het verkeer is hier ook echt compleet gek, het rijdt maar gewoon door elkaar, echt heel eng! Dus dat moet je ook maar net willen om zo te rijden..Bussen zijn goed geregeld en heel goedkoop, dat is denk ik een betere optie? En vanaf de bushalte een taxi nemen naar je hotel enzo, kost echt niks(paar euro).
Tja of het hier duur is.. zolang je lokale producten eet valt het wel mee(veel fruit voornamelijk) en dan rijst met bonen, wat je ws na een paar dagen al helemaal zat bent haha.
Dingen die geimporteerd zijn zijn echt loeiduur, bijv nutella kost hier 4 euro, amerikaanse koekjes 4-6 euro, pindakaas 4 euro..Maar fruit is echt weer spotgoedkoop.
Kan je trouwens spaans? Want niet iedereen kan hier Engels, in de toeristische gebieden overigens wel veel maar als je echt naar minder toeristische gebieden gaat valt het nogal tegen.
Overnachting ligt nogal aan wat je wilt, je hebt backpackers van 20 dollar maar ook luxe kamers voor 70 dollar.
Ik zelf vind Costa Rica echt prachtig,en de mensen zijn echt heel erg aardig!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Maleisie of Costa Rica? Empty Re: Maleisie of Costa Rica?

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 16:19

Wanneer wil je trouwens gaan? Want straks begint het regenseizoen en regent het zegmaar de hele dag in Costa Rica(het is natuurlijk niet voor niks zo groen!)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Maleisie of Costa Rica? Empty Re: Maleisie of Costa Rica?

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 17:12

Yasmin schreef:Ik loop stage in Costa Rica op het moment, wat wil je weten? Maleisie of Costa Rica? 561177
Maleisie ben ik nog niet geweest, maar denk dat het daar wel goedkoper is...Costa Rica staat bekend om de hele mooie natuur, dus op dat gebied is er zeker wel veel te doen. Mooie stranden, regenwouden, veel dieren, vulkanen etc etc
En zwarte bonen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Maleisie of Costa Rica? Empty Re: Maleisie of Costa Rica?

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 2:07

Smikkell schreef:
Yasmin schreef:Ik loop stage in Costa Rica op het moment, wat wil je weten? Maleisie of Costa Rica? 561177
Maleisie ben ik nog niet geweest, maar denk dat het daar wel goedkoper is...Costa Rica staat bekend om de hele mooie natuur, dus op dat gebied is er zeker wel veel te doen. Mooie stranden, regenwouden, veel dieren, vulkanen etc etc
En zwarte bonen

Haha idd, echt he, ik kan het nu al niet meer zien, elke dag rijs met bonen :S

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Maleisie of Costa Rica? Empty Re: Maleisie of Costa Rica?

Bericht  Primrose zo 27 feb 2011 - 4:57

@Break of Day, dat t goedkoper is is niet de voornaamste reden waarom mijn vriend liever naar Maleisie wil, het speelt natuurlijk wel mee, maar ok. Hij was een beetje rond aan het kijken naar bestemmingen waar we kunnen doen/zien wat we graag willen, en hij zei dat Maleisie m ook heel gaaf lijkt, dat daar ook veel te zien en te doen valt, dat t backpack-vriendelijk is en dat veel mensen goed Engels spreken. En omdat t verblijf daar waarschijnlijk n stuk goedkoper is, leek m dat ook wel wat.

@Yasmin, ok dan zijn de wegen denk ik een beetje vergelijkbaar met de Dominicaanse Republiek. Erg slecht, en verkeersregels kennen ze niet haha. Als t ov ook goed te doen is dan gaan we dat gewoon doen, vind ik meestal ook leuker eigenlijk.
Rijst met bonen..klinkt heerlijk haha :p weet ff niet of je dat al gezegd had, maar hoe lang ben je er al/blijf je er nog? Straks als je weer terug bent in NL wil je misschien alleen nog maar bonen :p
We spreken allebei een beetje Spaans, nouja mijn vriend een klein beetje en ik een heel klein beetje haha. Dus dat zou misschien dan wel een extra uitdaging zijn dan, want we willen wel meer zien en doen dan alleen de typische toeristen-dingen zeg maar.

Nouja, we gaan er nog maar eens goed over nadenken en babbelen..we hoeven op zich nog geen knoop door te hakken dus we hebben nog even. We willen trouwens waarschijnlijk in oktober gaan.
Heb je zelf al veel dingen gezien en gedaan, of heb je een erg drukke stage?
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 283
Punten : 389
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maleisie of Costa Rica? Empty Re: Maleisie of Costa Rica?

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 8:25

Het verkeer is echt knettergek hier, heb al een aantal botsingen gezien, en gisteren heb ik ook al een paar keer bijna een botsing gehad. Ik voel me echt niet veilig als ik hier in de auto zit, want stoplichten doen het vaak ook niet..
De bus is heel goed te doen vind ik zelf, ik gebruik dat ook gewoon. Je kunt altijd als je aankomt de bus proberen en als het je niet trekt alsnog een auto te gaan huren.
Haha ja die bonen en rijst.. het zijn geen sperziebonen zoals we in NL gewend zijn maar zwarte bonen:P Opzich is het wel lekker, maar gewoon niet voor elke dag..
De smoothies zijn hier echt heel erg lekker(en goedkoop)! Very Happy
Ik ben hier nu 3 weken bijna en heb nog niet heel veel gezien omdat ik eerst een appartement wilde hebben maar ben gisteren naar Jaco geweest(strand aan de pacifische kant) en is heel mooi daar maar het is hier ook heel erg benauwd. Neem zoveel mogelijk topjes en shirtjes mee als je hier komt want je zweet echt ontzettend veel!
Ik blijf hier t/m juni, dus heb nog even smile
Als je de basisdingen kunt zeggen ben je al een heel eind! Very Happy Neem een boekje mee met spaanse zinnen en dan moet het goedkomen! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Maleisie of Costa Rica? Empty Re: Maleisie of Costa Rica?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum