Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Thailand in 2 weken, welke route?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Thailand in 2 weken, welke route? Empty Thailand in 2 weken, welke route?

Bericht  Feline ma 21 jan 2013 - 8:36

Mijn vriend en ik zouden 3 weken naar Thailand maar nu blijkt dat ik maar 2 weken max mag opnemen van mijn werkgever dus we moeten onze reis aanpassen.

Zoals het er nu naar uitziet vertrekken we zondag 3 februari en vliegen we zaterdag 16 of zondag 17 weer terug. We wilden naar Chiang Mai en daarna eiland hoppen maar misschien willen we nu te grote afstanden afleggen in zo'n korte periode?

Heeft er iemand een idee welke hoogtepunten we op een relaxte manier in deze 2 weken kunnen bezoeken? Ik wil niet alleen maar haasten en reizen om alles te zien maar 2 weken alleen strand vind ik ook zonde.

Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand in 2 weken, welke route? Empty Re: Thailand in 2 weken, welke route?

Bericht  SuzieQ di 22 jan 2013 - 6:58

Dat was ook mijn idee, maar ik vond 2 weken persoonlijk echt te kort om zowel Chiang Mai als het zuiden te doen. Dat haal je niet, ik heb alleen een aantal eilanden gedaan en was van de 2 weken echt veel aan het reizen. De tweede keer ben ik in 2 weken naar 3 eilanden geweest en dat was een stuk relaxter.

Ik zou de dag van aankomst en de dag daarna Bangkok doen, de fietstocht daar (Ko van Kessel) is echt een aanrader. Verder gewoon Bangkok ervaren, een keer een tripje in een Tuktuk (ook al zijn ze afzetters, blijft leuk smile).

Qua eilanden vond ik zelf Koh Chang erg leuk (maar dan wel Lonely Beach, je hebt daar ook White Sands en daar vond ik niks aan, veel stellen, gezinnen, bejaarden). Koh Phi Phi vond ik ook heel erg leuk. Koh Samui vond ik wat minder, dat is erg toeristisch (Mc Donalds enzo, en obers die heel vaak langs komen, kinderen die je lastig vallen met spelletjes om geld te verdienen, enz).

Koh Pangan vond ik ook leuk, daar ben ik naar een half moon party geweest, was leuk om eens mee te maken.

Ik had het zelf te warm om naar het zuiden te gaan, haha. Wilde toch liever een strand in de buurt. Toen heb ik voor Koh Chang gekozen omdat je daar ook de jungle hebt en er ook olifant kan rijden (dat wilde in in Chiang mai gaan doen), maar dat olifant rijden vond ik echt enorm tegenvallen.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand in 2 weken, welke route? Empty Re: Thailand in 2 weken, welke route?

Bericht  TukTuk di 22 jan 2013 - 7:17

Ik zou 1 van de volgende routes doen:

1: 2/3 dagen Bangkok blijven, daarna met de trein naar Ayutthaya, dat is vlakbij Bangkok, en er gaat ieder uur ofzo een trein vanaf Bangkok. Kostte paar jaar geleden 15 cent geloof ik. Zit je wel 3e klas. De treinreis duurt geloof ik iets van 2/3 uur. Daar zou ik dan 2 dagen doorbrengen, want het is een geweldig mooie stad.
Daarna zou ik afzakken in het zuiden, naar Krabi, en daar een paar dagen blijven, als je scooters huurt kan je zoveel in de omgeving doen, en ben je niet afhankelijk van taxi's etc. Vanaf daar kan je naar een aantal eilanden toe, Kho Phi Phi zou ik overslaan. Je kan ook nog naar Sarut Thani en vanaf daar naar Kho Pha ngan, dat schijnt ook een mooi eiland te zijn. En daar dan de rest van de tijd door brengen alvorens weer terug te gaan naar Bangkok.

OF in het noorden blijven

2: Wederom 2/3 dagen Bangkok, en daarna naar Ayutthaya. Eventueel vanaf daar, indien mogelijk, de nachttrein doorpakken naar Chiang Mai, of terug naar Bangkok en dan de nachttrein pakken. Een dag of 3/4 ongeveer in Chiang Mai en omgeving blijven, scooter huren etc. Daarna terug naar Bangkok en vanaf daar naar Koh Chang (Je kan ook die 2/3 dagen in Bangkok laten vallen in het begin, gelijk naar Ayutthaya en Chiang Mai, en daarna 2/3 dagen in Bangkok verblijven, voordat je doorgaat naar Koh Chang. Of vanaf Bangkok gelijk met de nachttrein naar Chiang Mai, 3/4 dagen blijven, terug met de trein, uitstappen in Ayutthaya, (Zou je even moeten uitzoeken hoe het zit met de nachttrein), daar 2 dagen blijven, dan door naar Bangkok, daar 2/3 dagen, door naar Koh Chang, en dan een de rest van de tijd (dag of 3/4) op Koh Chang doorbrengen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand in 2 weken, welke route? Empty Re: Thailand in 2 weken, welke route?

Bericht  Pancake di 22 jan 2013 - 20:27

Handig topic. Ik heb zo'n beetje hetzelfde 'probleem'. Ik ga half februari naar Thailand en heb ietsjes langer (2,5 week), en heb ook nog geen idee wat te doen. Ik wil zoveel zien, maar om alleen maar onderweg te zijn lijkt me ook niks. Lastig, lastig.

Route 2 die AN heeft beschreven had ik wel al als 1 van mijn opties, wel fijn om te zien dat dat haalbaar is.
Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand in 2 weken, welke route? Empty Re: Thailand in 2 weken, welke route?

Bericht  litllejoy wo 23 jan 2013 - 20:53

Wij zijn 2 jaar geleden 2,5 week naar Thailand geweest en hebben dit gedaan:

- Aankomst Bangkok en we zijn daar 2 dagen gebleven. We zouden daar eigenlijk langer blijven, maar vonden het er echt niks. De 3e dag hebben we de vroegste trein gepakt naar Ayutthaya en hebben daar heel de dag door de stad rond gestruind (heel mooi!). S'avonds hebben we de laatste nachttrein naar Chiang Mai gepakt. Hier zijn we 4 nachten gebleven, maar ik had hier wel veel langer kunnen blijven. Daarna hebben we de nachttrein weer terug genomen naar Bangkok en vanaf daar gelijk in de bus gestapt naar Kanchanaburi. Hier zijn we volgens mij 3 of 4 nachten gebleven, dat weet ik niet meer zeker. Vanaf daar weer de bus terug gepakt naar Bangkok en gelijk overgestapt op de bus naar Koh Chang. Hier zijn we de laatste dagen gebleven. Wij vlogen redelijk vroeg terug dus de dag ervoor zijn we wel terug gekeerd naar Bangkok en is m'n vriend s'avonds nog naar een boxwedstrijd geweest. Ik heb lekker op het terras gezeten.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand in 2 weken, welke route? Empty Re: Thailand in 2 weken, welke route?

Bericht  Gast wo 23 jan 2013 - 21:10

Ik heb de eerste twee weken van mijn backpackreis met mijn broer gereisd.
2 dagen Bangkok met een fietstocht van Ko. Daarna met de nachttrein naar chang mai, ik dacht 3 nachten daar. Vervolgens naar phuket gevlogen. daar 1 nacht en vervolgens met de boot naar koh phi phi voor 4 nachten. Mijn broer is vandaar teruggevlogen naar Bangkok en zo waren zijn twee weken om gegaan.

Mijn vriend was er ook twee weken. Hij had 1 nacht Bangkok, mrt de bus naar koh chang, daar 9 nachten en uiteindelijk nog 3 nachten in Bangkok om een beetje rond te touren daar. Hij vond het te ver voor zo'n korte periode, omdat je veel tijd kwijt bent aan de vliegreis vanaf NL.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand in 2 weken, welke route? Empty Re: Thailand in 2 weken, welke route?

Bericht  Feline wo 23 jan 2013 - 21:13

Jip, jouw eerste route is zo ongeveer wat we nu in gedachten hebben (afhankelijk op welk eiland het op dat moment mooi weer is)

Tja, ik zou liever ook een maand gaan maar ik mag maar max 2 weken vrij op m'n werk dus dan kan ik nergens meer heen.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand in 2 weken, welke route? Empty Re: Thailand in 2 weken, welke route?

Bericht  Gast wo 23 jan 2013 - 21:19

Je kunt best ergens heen (canarische eilanden, egypte, etc).
Mijn vriend zou er niet weer voor kiezen, omdat hij ook graag uitrust tijdens zijn vakantie (lees:liggend een boek lezen). Andere mensen vinden het juist weer heerlijk om heel veel te zien en veel te reizen. Hij ging mij ophalen, daarom heeft hij het gedaan. Nu kijken we zelf naar Bali, en willen dan exclusief de residagen echt 14 dagen daar zijn. Dus dan komen wij op 16of 17 dagen uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand in 2 weken, welke route? Empty Re: Thailand in 2 weken, welke route?

Bericht  Feline wo 23 jan 2013 - 22:53

Sorry, ik bedoelde dat ik dan in het na- en voorjaar niet meer na een lekker warm land kan vol cultuur (nee, canarische eilanden biedt dat niet voor mij).

Ik mag in de zomer wel langer weg maar dan wil ik niet weg want dan heb ik hier genoeg leuke dingen te doen!

En ik kan inderdaad niet stil zitten! Wel geprobeerd maar meer dan 2 uur kan ik niet op een strand liggen.. dan wil ik alweer dingen ontdekken. smile
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand in 2 weken, welke route? Empty Re: Thailand in 2 weken, welke route?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum