Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Maleisië

5 plaatsers

Ga naar beneden

Maleisië Empty Maleisië

Bericht  Pepper do 30 dec 2010 - 9:00

Hoi allemaal,

In mei of juni wil ik samen met een vriendin richting Maleisie voor een rondreis van ongeveer 15 dagen.

Zijn hier mensen die ook al eens in Maleisie zijn geweest? Via welke reisorganisatie heb je dit geboekt en is dit goed bevallen.

En alle andere tips zijn natuurlijk ook welkom! Very Happy
Pepper
Pepper
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 112
Punten : 131
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maleisië Empty Re: Maleisië

Bericht  Polly zo 2 jan 2011 - 1:37

Ik ben een half jaar in Maleisië geweest. Plaatsen die aan te raden zijn: Kuala Lumpur, Malaka, Penang, Langkawi, Cameron Highlands, Taman Negara, Perhentian Islands, Tioman, Pangkor, Borneo. Wat wil je precies weten?
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maleisië Empty Re: Maleisië

Bericht  Pepper zo 2 jan 2011 - 2:02

Polly schreef:Ik ben een half jaar in Maleisië geweest. Plaatsen die aan te raden zijn: Kuala Lumpur, Malaka, Penang, Langkawi, Cameron Highlands, Taman Negara, Perhentian Islands, Tioman, Pangkor, Borneo. Wat wil je precies weten?

Vooral ervaringen van andere mensen. Wat moet je zien, wat is echt de moeite waard en wat vooral ook niet. En of mensen zelf rond getrokken hebben of een georganiseerde reis hebben gemaakt. Maar ik denk dat dat voor jou niet helemaal opgaat omdat je er een half jaar bent geweest.
Hoe ben je voor een half jaar in Maleisie verzeild geraakt? Door een stage ofzo?

Ik heb nu een reis op het oog die de volgende plekken aandoet: Kuala Lumpur, Taman Negara, Cameron Highlands, Penang en Langkawi.
Pepper
Pepper
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 112
Punten : 131
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maleisië Empty Re: Maleisië

Bericht  Polly zo 2 jan 2011 - 2:06

Ik ben overal gewoon met de bus of AirAsia heen gegaan, en dan ter plekke een hostel gezocht. Ik vond de eilanden aan de oostkust (Perhentian, Tioman) en Borneo het mooist, maar de westkust is ook zeker de moeite waard. Ik heb inderdaad een stage gedaan in Kuala Lumpur. Als je het leuker vindt om in een groep te reizen, dan is het inderdaad gemakkelijk om een rondreis te boeken. Maar het is heel gemakkelijk om zelf rond te reizen, als dat je leuker lijkt.
De eilanden aan de oostkust zijn trouwens alleen van februari t/m november te bezoeken ivm het weer.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maleisië Empty Re: Maleisië

Bericht  M_as zo 2 jan 2011 - 5:50

Ik ben met Fox 3 weken naar Maleisie-Borneo geweest!
Borneo is echt een aanrader! Geweldig daar. Verder ben ik fan van Kuala Lumpur. Vond ik een hele leuke, levendige en gezellige stad waar vanalles te doen is.
Cameron Highlands is ook wel bijzonder, maar wij zijn er 2 dagen geweest en dat was ook lang genoeg.
Verder zijn we op 3 eilandjes geweest: Pangkor, Penang en Langkawi.
Mooi land hoor!
M_as
M_as
Prater
Prater

Aantal berichten : 544
Punten : 559
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maleisië Empty Re: Maleisië

Bericht  Pepper zo 2 jan 2011 - 6:41

Wij willen dus 15 dagen gaan en dan gaan we echt voor West-Maleisie. Borneo lijkt me ook mooi maar omdat ook nog in 15 dagen te proppen dan wordt het ren- en vliegwerk en ik denk dat wat we nu uitgezocht hebben goed te doen is. Vind het ook wel leuk dat cultuur en natuur gecombineerd is.

Bedankt voor alle reacties in ieder geval vast! Heb er alleen nog maar meer zin in gekregen! Very Happy
Pepper
Pepper
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 112
Punten : 131
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maleisië Empty Re: Maleisië

Bericht  _*Blondgirl*_ di 11 jan 2011 - 8:18

Dit topic ga ik even in de gaten houden.... Vriend en ik willen waarschijnlijk ook richting Maleisie deze zomer. Zijn er ook nog niet uit of we een vooraf samengestelde reis gaan doen of een ticket boeken en daar alles regelen.

Dus kom maar op met nog meer ervaringen Very Happy

-x-
_*Blondgirl*_
_*Blondgirl*_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 116
Punten : 152
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Maleisië Empty Re: Maleisië

Bericht  TukTuk di 11 jan 2011 - 9:05

Zeker alles zelf regelen! Om een voorbeeld te geven: In Kuala Lumpur op het busstation, daar zijn zeker 40 tot 60 kantoortjes die allemaal busreizen aanbieden naar dezelfde steden. Ieder half uur of uur gaat er wel een bus naar een bepaalde bekende plaats, en is het allemaal super goedkoop voor een super de luxe bus (Oftewel een VIP bus) (Geen persoonlijke foto,maar van google):
Maleisië Luxury%20bus

Het is dus super makkelijk om zelf je reis samen te stellen en nog goedkoop ook!

Tips zijn: Cameron Highlands (Is wel een stuk kouder daar!), Penang, Melakka, en waarschijnlijk nog veel meer, maar daar ben ik helaas nog niet geweest.

Als je zo kort gaat is het misschien wel handig om voor jezelf iig een planning te maken waar je allemaal heen wilt, en gelijk ter plekke bij aankomst alvast je kaartjes kopen voor de volgende bestemming.

TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maleisië Empty Re: Maleisië

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum