Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zou jij het anders doen de volgende keer?

+15
M@niek
Teddyaapje
MamaVanDarcy
Parisienne
VeryCherry
Flip Fluitketel
Meeko
kletskousje
Fiwen
Wennes
bo
Bloem86
mauwmauw
Monnie
PapillonRose
19 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Zou jij het anders doen de volgende keer? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij het anders doen de volgende keer?

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 11:24

Jeetje PR, heftig allemaal hoor! Je bent een toppertje, je dochter (met haar prachtige naam Wink) mag zich gelukkig prijzen met jou als haar mama.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij het anders doen de volgende keer? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij het anders doen de volgende keer?

Bericht  PapillonRose di 15 feb 2011 - 11:43

Wat een lieve berichtjes allemaal, word er verlegen van Embarassed
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij het anders doen de volgende keer? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij het anders doen de volgende keer?

Bericht  bo di 15 feb 2011 - 12:08

Dromertje schreef:Als je nog een kindje zou krijgen, zou je het dan allemaal hetzelfde doen of zou je toch dingen anders doen:
-tijdens de zwangerschap
ja ik zou meer genieten dan de eerste keer
-tijdens de bevalling
geen idee, kan me de eerste niet herinneren
-in de kraamweek
denk dat die sowieso anders zou worden als bij de eerste, aangezien het van een andere man is.
en die twee zijn totaal niet te vergelijken, gelukkig hahha
-tijdens de opvoeding?
ja daar zouden zat dingen in veranderd worden

En als je al meer dan één kindje hebt, heb je het de tweede keer anders gedaan dan de eerste keer?

bo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 81
Punten : 88
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij het anders doen de volgende keer? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij het anders doen de volgende keer?

Bericht  Wennes di 15 feb 2011 - 18:28

Als je nog een kindje zou krijgen, zou je het dan allemaal hetzelfde doen of zou je toch dingen anders doen:
-tijdens de zwangerschap
Zou ik bij de eerste de beste harde buik rust houden.

-tijdens de bevalling
Zou ik misschien toch wel willen filmen.
Ik zou heel graag zelf het kindje aan willen pakken.

-in de kraamweek
Toch borstvoeding proberen te geven. Nu niet gedaan en ik heb hier echt spijt van (al was mijn keuze toen echt heel duidelijk ivm medicijnen)

-tijdens de opvoeding?
Zou ik het nog niet weten. Onze zoon is nu een jaar oud en vind dat we het toch best goed doen.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij het anders doen de volgende keer? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij het anders doen de volgende keer?

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 20:15

Als je nog een kindje zou krijgen, zou je het dan allemaal hetzelfde doen of zou je toch dingen anders doen:
-tijdens de zwangerschap
Ik denk niet dat ik het anders zou doen. Toen ik zwanger was wist gelijk iedereen het (echt binnen een week) omdat bijna iedereen wist dat we met ICSI bezig waren en ik een site bij hield/houdt dat door veel mensen werd/wordt gevolgd. Misschien dat ik het bij een evt. 2e (die we heel graag willen) het nieuws ietsje langer voor onszelf wil houden.

-tijdens de bevalling
Ik had eigenlijk een droombevalling, dus zou het niet anders willen (bleek op controle met 39 weken bij de vk al 4 cm ontsluiting te hebben, niks van gemerkt trouwens, en van begin tot eind in het zh nog geen 4 uurtjes!).

-in de kraamweek
Ik heb een hele fijne kraamweek gehad. Als het kon zou ik bij een 2e onze kraamverzorgster weer willen hebben, maar ten eerste is ze verhuisd naar de andere kant van het land en werkt ze niet meer in de kraamzorg helaas..

-tijdens de opvoeding?
Mijn zoontje is pas 3,5 maand oud, maar vind dat we het toch best goed doen :-) .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij het anders doen de volgende keer? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij het anders doen de volgende keer?

Bericht  Fiwen di 15 feb 2011 - 20:52

J.uultje is pas 5,5 maand dus zo lang geleden is het allemaal nog niet maar toch..

Zwangerschap: rustiger aan doen, ik heb nu tot 26 weken full time stage gelopen en toen ik klaar was daarmee heb ik in 5 weken tijd heel het huis leeg geruimd en de kinderkamer geschilderd, meubels geschilderd en in elkaar gezet en met 32 ewken kreeg ik een heftige buikpijnaanval met koorts en een heel slecht ctg (hartfilmpje van J.uul) en daarna kon ik niks meer. Ik heb van 32 tm 39 weken bijna continu thuis gezeten en niks anders mogen/kunnen doen dan op bed liggen, soms even kort rondlopen en dan weer liggen. Ik kon niet eens boodschappen doen alleen want het was te ver lopen voor me (nog geen 5 minuten) en ik kon geen auto meer rijden.

Bevalling: ik zou bij de volgende graag thuis willen bevallen. Met dezelfde verloskundige (beste vriendin). En aangezien ik dit keer in 4,5 uur van niks naar bevallen was zou het goed kunnen dat we bij een volgende het ziekenhuis niet eens gaan halen mocht ik willen :P

Kraamtijd: mijn man beter in de gaten houden, hij heeft 5 dagen na de bevalling een postpartum depressie gekregen en daardoor heb ik de eerste 6 weken alles alleen moeten doen en daarnaast voor hem moeten zorgen. En ik zou eerder aan de bel trekken bij allergie symptomen. Daar hebben we bj J.uuul te lang mee gewacht waardoor ik bij 6 weken accuut moest stoppen met de borstvoeding. En meer hulp accepteren is ook zoiets...

Opvoeding: zou ik niks aan veranderen tot op heden, ik zou alleen meteen mijn eigen gevoel volgen en niet luisteren naar "laat maar 10 minuten huilen"
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij het anders doen de volgende keer? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij het anders doen de volgende keer?

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 21:16

-tijdens de zwangerschap Ik heb bij de 2e geprobeerd zo bewust mogelijk zwanger te zijn. Deze 3e zwangerschap is weer heel anders, en valt me nu ook loodzwaar, ik heb het gevoel dat ik al uitgerekend ben, maar officieel moet ik dus nog 8 weken, al hopen we wel dat het er 5 worden!

-tijdens de bevalling Hier heb ik niet zoveel invloed op gehad, doordat de 1e nogal traumatisch is verlopen voor mij, was ik bij de 2e zo bang voor het persen, dat ik dat stuk niet eens bewust heb meegemaakt. Ik lag alleen maar te huilen en te persen. Hij was er toen wel met 8 minuten, dus dat scheelt. Ik had me voorgenomen om zelf aan te pakken, maar op het moment dat dat mocht wilde ik niet meer. Deze aankomende keer heb ik niks meer te willen.

-in de kraamweek Ik heb de 1e kraamtijd een moeilijke tijd gehad doordat mijn moeder terminaal lag en overleed, dus de 2e heb ik geprobeerd om echt te gaan genieten. Dat is redelijk gelukt. Deze keer is het allemaal weer afwachten.

-tijdens de opvoeding? Ben ik zo wel tevreden over, al zou ik soms wat minder snel moeten toegeven, maar uit vermoeidheid geef ik de laatste tijd helaas wat te snel toe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij het anders doen de volgende keer? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij het anders doen de volgende keer?

Bericht  kletskousje di 15 feb 2011 - 21:20

-tijdens de zwangerschap
Ik ben eigenlijk erg tevreden over mijn vorige zwangerschap. Misschien dat ik het nu rond de 30 weken wat rustiger aan ga doen, omdat ik met de eerste vroegtijdige weeen heb gehad..

-tijdens de bevalling
Ik wil deze keer graag thuis bevallen. Bij de eerste kon dat wel, maar toen wilde ik dat niet ivm die weeen met 33 weken.
Misschien foto's, maar dat weet ik nog niet zeker.

-in de kraamweek
Niets. Daar was ik heel tevreden over. Hebben veel bezoek gehad en dat vond ik helemaal niet erg. Heb erg genoten.

-tijdens de opvoeding?
Ben tot nu toe heel tevreden hoe wij het doen. Wat ik vooral belangrijk vind, is dat je naar je eigen gevoel luistert!

kletskousje
kletskousje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 386
Punten : 455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij het anders doen de volgende keer? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij het anders doen de volgende keer?

Bericht  Meeko di 15 feb 2011 - 21:37

-tijdens de zwangerschap Ik wilde bij deze echt genieten omdat t waarschijnlijk de laatste keer is. Heb ik bij de eerste ook wel gedaan hoor. Maar vond t wel moeilijker bij deze te genieten door mijn bekkenklachten.

-tijdens de bevalling Hoop ik wat rustiger te kunnen zijn. De eerste vond ik zo heftig en was best in paniek.

-in de kraamweek wil ik echt minder visite! De eerste dag hadden we al zo'n 15 verschillende mensen over de vloer gehad. Dat wil ik echt niet meer! Hebben nu ook heel duidelijke afspraken met elkaar gemaakt hoe we t gaan verdelen. Vind t nu ook anders omdat we Senna al hebben. T is al allemaal zo wat voor der, om nou ook nog eens elke dag mensen over de vloer te hebben wordt dan wel heel veel.

-tijdens de opvoeding? Hoef ik niks te veranderen. ben ik tevreden over. Wel hoop ik minder bang te zijn voor wiegendood. Daar was ik soms echt panisch voor.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij het anders doen de volgende keer? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij het anders doen de volgende keer?

Bericht  Flip Fluitketel di 15 feb 2011 - 21:48

- Tijdens de zwangerschap; Iets eerder aan de bel trekken op m'n werk, de laatste paar weken kreeg ik erge last van m'n rug/bekken. Verder had ik een goede zwangerschap.

- Tijdens de bevalling. De VK eerder bellen bij weeen. En wil ik dat er eventueel eerder actie wordt ondernomen qua ontsluiting, langdurige onregelmatige weeen, eerder vliezen breken e.d.. Verder zou ik niet weten of ik dan in het zkh of thuis zou willen bevallen. Ben nu thuis begonnen, maar uiteindelijk in het zkh bevallen. En dit is me op zich goed bevallen.

- Tijdens de kraamweek: Volgende keer wil ik als het aanleggen niet lukt met borstvoeding gelijk dat er een lactatiekundige komt voor advies. Nu ook gebeurt maar anderhalve week later! Minder kraambezoek de eerste week. En hoop ik dat ik geen last van bekkeninstabiliteit hebt zoals afgelopen kraamperiode.

- Tijdens de opvoeding; Ze is nu pas 4maanden maar ik vind dat we het wel goed doen naar mijn idee.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij het anders doen de volgende keer? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij het anders doen de volgende keer?

Bericht  VeryCherry di 15 feb 2011 - 22:00

Ik kan op alles zeggen dat ik het anders zou doen, want de situatie zou dan heel anders zijn aangezien ik het dan samen met mijn vriend doe smile De opvoeding van ons zoontje doen we natuurlijk ook samen, maar mijn vriend kwam pas in zijn leven toen hij al 6 was.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij het anders doen de volgende keer? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij het anders doen de volgende keer?

Bericht  Parisienne di 15 feb 2011 - 22:59

Tijdens de zwangerschap: ik zou niet echt veel anders doen. Heb op zich op tijd mijn rust genomen. Ik weet dat ik tijdens een zwangerschap een zeer laag ijzergehalte heb i.v.m. een erfelijke bloedziekte (waar ze tijdens mijn zwangerschap van N. pas achter zijn gekomen). De kans is groot dat ik de helft van de zwangerschap heel erg rustig aan moet doen, i.v.m. vroeggeboorte. Ik hoop hier dan ook minder bang voor de zijn een volgende keer.

Tijdens de bevalling: alles wat bewuster meemaken. Ik ben de helft kwijt van de bevalling zelf. Dit komt mede omdat ik een 'roesje' had, dus is het logisch dat ik de helft niet meegemaakt heb. Op het moment zelf en kort na de bevalling vond ik dat ik de meest vreselijke en heftige bevalling ooit heb gehad (wie vind dat niet?), maar ik weet nu dat ik een prima bevalling heb gehad, vrij snel ook en heb er weinig 'schade' aan overgehouden. Zo'n bevalling hoop ik dus weer mee te maken! Ik zou niet per se thuis willen bevallen, vond het in het ziekenhuis erg goed gaan. Daarnaast heb ik niks te willen. Door de risico's wat betreft mijn HB-gehalte e.d. moet ik wel in het ziekenhuis bevallen onder leiding van de gynaecologen. Hier heb ik verder geen problemen mee.

Tijdens de kraamweek: ik heb 10 superdagen gehad! Mijn moeders nichtje is kraamverzorgster en heeft bij ons gekraamd. Het was heel erg fijn een bekende in huis te hebben en daarbij was het gewoon heel erg gezellig. Wel zou ik de volgende keer de eerste dagen eerst willen genieten van mijn gezinnetje en daarna pas beginnen met visite. We hadden het nu vrij gestructureerd en zou het dan ook weer zo doen. Mijn vriend was na de kraamweek twee weken vrij, dit was ook heerlijk. Zo stond ik er niet al te snel 'alleen' voor maar konden we alles samen doen.

Tijdens de opvoeding: N. is nog maar 5,5 maand, maar ik vind het goed gaan zoals we nu bepaalde dingen doen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij het anders doen de volgende keer? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij het anders doen de volgende keer?

Bericht  MamaVanDarcy di 15 feb 2011 - 23:23



Ja, mijn ex was er meteen klaar mee toen ik erachter kwam dat ik zwanger was (door de pil heen op de een of andere manier). Voor mij was het hardstikke welkom ook al was het ongepland, voor hem was het gelijk klaar.. Dat was dus wel even moeilijk. Vanaf week 7 t/m week 37 heb ik ook geen contact met hem gehad. Wat ik wel heerlijk rustig vond eerlijk gezegd. Daarna weer wel contact omdat hij het zonodig wilde en hij komt ook bijna elke week even langs, omdat hij toch wel een vader voor ons dochtertje wil zijn. Omdat er in het begin veel gebeurd is en hij na het grote nieuws ook maar besloot eerlijk te zijn (ik verpestte zijn leven, hij is niet monogaam en zo nog veel meer) was ik er wel gelijk uit hoe het ervoor stond. Ik was echt ontzettend boos en vrij snel helemaal klaar met hem.

Eerlijk gezegd ben ik dat nog steeds, maar ik probeer het op te brengen om normaal met hem om te gaan voor ons dochtertje. Echt, sommige mannen Evil or Very Mad
Plus dat zijn familie (behalve zijn moeder) en vrienden totaal geen interesse voor mijn dochtertje hebben. Op zich fijn dat ik haar voor mezelf heb en mijn familie is dubbel en dwars lief voor haar. Maar ik kan er verdrietig om worden dat bijvoorbeeld haar andere opa niks van haar wil weten. En hoe mijn ex met een hoop dingen omgaat, onvoorstelbaar!

@Coco: Hij weet inderdaad niet wat hij mist het grootste deel van de tijd, hij maakt maar zo weinig van haar mee. Maarja, eigen schuld. En hij vindt zijn nieuwe vriendin interessanter..Ach ja, ik heb een prachtdochter inderdaad en wat hij doet zoekt hij maar uit Wink

Zwaar is het soms wel om het alleen te doen, hoewel ik het tot nu toe goed te doen vind over het algemeen. Alleen ben ik wel degene die alles moet doen, even ziek zijn is gelijk lastig (gelukkig heb ik wel hulp van familie als het nodig is). Tot nu toe was de zwangerschap eigenlijk zwaarder (ik had HG), maar nu heb ik ook weleens momenten (ik kan soms zwaar boos worden op mijn ex als ik met tig zware boodschappentassen naar boven moet hier en ik bedenk dat hij gezellig met zijn nieuwe liefje bij zijn mams zit).

Zo, dat ben ik ook weer even kwijt Wink Soms denk ik wel dat het me niks doet, maar elke keer blijkt maar weer dat dat toch tegenvalt.
[/quote]


Het lijkt wel of ik mijn eigen verhaal lees :shock: Alleen mijn ex komt helemaal niet naar zijn zoon kijken, en zijn familie weet niet dat hij een kind bij mij heeft Evil or Very Mad

Veel sterkte nog meis, alles komt goed;)

MamaVanDarcy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 48
Punten : 59
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij het anders doen de volgende keer? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij het anders doen de volgende keer?

Bericht  Teddyaapje di 15 feb 2011 - 23:31

Ik zou alles net zo doen als bij T.

Alleen zou ik me absoluut niet meer laten inleiden (tenzij het echt uiterst noodzakelijk is ivm de conditie van mij en/of het ongeboren kindje). Bij de bevalling van T heeft het inleiden 5 dagen geduurd omdat ik maar geen ontsluiting kreeg. Verder is de ruggeprik verkeerd gezet waardoor ik een uur lang verlamd ben geweest tijdens de bevalling (ik kon echt helemaal niks, kon alleen horen wat er om me heen gebeurde, ze hebben me zelfs moeten beademen) dus ik denk ook niet dat ik die nog wil de volgende keer...
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij het anders doen de volgende keer? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij het anders doen de volgende keer?

Bericht  Parisienne wo 16 feb 2011 - 0:12

Teddyaapje schreef:Ik zou alles net zo doen als bij T.

Alleen zou ik me absoluut niet meer laten inleiden (tenzij het echt uiterst noodzakelijk is ivm de conditie van mij en/of het ongeboren kindje). Bij de bevalling van T heeft het inleiden 5 dagen geduurd omdat ik maar geen ontsluiting kreeg. Verder is de ruggeprik verkeerd gezet waardoor ik een uur lang verlamd ben geweest tijdens de bevalling (ik kon echt helemaal niks, kon alleen horen wat er om me heen gebeurde, ze hebben me zelfs moeten beademen) dus ik denk ook niet dat ik die nog wil de volgende keer...

Dat lijkt me ook echt vreselijk! Ik zat te twijfelen tussen een ruggeprik of infuus (met roesje dus). Wilde eigenlijk een ruggeprik zodat ik even helemaal geen pijn zou voelen, maar ze vertelden me dat dit ruim een half uur tot een uur zou duren (het laten komen van degene die hem moet zetten, het inwerken, etc.). Ik wilde eigenlijk heel snel iets tegen de pijn, dus dat wachten duurde me te lang. Je hoort inderdaad wel verhalen dat een ruggeprik toch verkeerd gaat, ik zou de volgende keer dus ook niet kiezen voor een ruggeprik. Vond mijn 'roesje' op zich wel goed genoeg.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij het anders doen de volgende keer? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij het anders doen de volgende keer?

Bericht  Gast wo 16 feb 2011 - 0:23

Oja, over de kraamtijd. Bij de 1e 2 kwam iedereen na de kraamweek, en dan echt een nasleep van een jaar. Niet leuk dus, dit kwam ook wel doordat tijdens de 1e kraamtijd mijn moeder dus terminaal lag, en mensen dachten dus dat ik liever geen bezoek wilde hebben, wat ik dus juist erg leuk had gevonden, beetje afleiding. Bij de 2e was mijn vader heel ziek, dus beetje zelfde verhaal.

Dit keer zetten we daarom juist op het kaartje dat we het bezoek graag in de kraamtijd willen. Ook om daarna juist meer rust te hebben met 4 kinderen, en snel weer in het normale ritme te komen, zonder elk weekend bezoek te hebben.

Nu is de kans groot dat ik een paar dagen in het ziekenhuis moet blijven, maar ook dan wil ik graag bezoek hebben, zit er nu echt niet op te wachten om weer zo weinig bezoek te krijgen de kraamtijd, en dan na die tijd ineens iedereen te krijgen. In de kraamtijd kan de kraamhulp juist nog lekker een beetje helpen. Anders moet ik alles weer zelf gaan doen, en dat lijkt me nu best wel heftig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij het anders doen de volgende keer? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij het anders doen de volgende keer?

Bericht  M@niek wo 16 feb 2011 - 0:29

Zwangerschap: Ik hoop dat ik niet zo ziek zal zijn. Ben tot 35 weken heel ziek geweest en heb meerdere keren in het ziekenhuis gelegen. Helaas heb je dat niet voor het zeggen.

Bevalling: Ik wil een ruggenprik en ik wil dat mijn moeder er bij is die eventueel filmt of foto´s maakt.

Kraamweek: Me eigen niet voorbij lopen, niet teveel mensen op kraamvisite en zeker niet tot 11 uur savonds!

Opvoeding: Kan ik nog niet veel over zeggen. Tot nu toe vind ik het prima.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij het anders doen de volgende keer? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij het anders doen de volgende keer?

Bericht  Gast wo 16 feb 2011 - 2:37


-tijdens de zwangerschap
Bij de zwangerschap van Merle waren we aan het verbouwen en de zwangerschap wat ook voorbij voordat ik er erg in had..Toen mijn vliezen braken zei ik ook nog, nee he ik wil nog zwanger blijven was toen 39+3 haha

-tijdens de bevalling

Bij beide een super bevalling gehad in zoverre dat bevallen super kan zijn! heel goed begeleid door iedereen en alles. Hoop bij een 3e niet te scheuren of geknipt te worden als ik dan toch iets kan/mag veranderen. Zou het ook net als bij Merle weer graag thuis doen

-in de kraamweek
Bij Merle was onze woonkamer niet eens klaar dus dat was hectisch..we moesten ons behelpen met gaskachels etc..Hoop bij een 3e dat het wat relaxter zal zijn. Al heb ik wel leren waarderen welke luxe we hebben in huis Very Happy

-tijdens de opvoeding?

Ben te vrede met de opvoeding van beide kindjes! krijg regelmatig complimentjes dat ze vriendelijk/beleefd zijn en dat ze niet vervelend zijn Very Happy. Verder zit ik ook goed op 1 lijn met mijn vriend dus dat is wel prettig!


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij het anders doen de volgende keer? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij het anders doen de volgende keer?

Bericht  Mikki wo 16 feb 2011 - 8:31

tijdens de zwangerschap
De eerste zwangerschap heb ik tot 36 weken gesport en gewerkt. De tweede keer mocht ik met 26 weken al bijna niks meer. Iedere dag kreeg ik hulp voor mijn dochter, en dat vond ik best zwaar.

-tijdens de bevalling
De eerste keer ben ik in het ziekenhuis bevallen (poliklinisch), en de tweede keer thuis. Ik heb de eerste keer mijn stuitje gebroken, en wilde daardoor de tweede keer graag op de baarkruk bevallen zodat er minder druk op zou komen. Dat heb ik niet gehaald, de bevalling ging zo snel dat ze in ons bad geboren is.

-in de kraamweek
De eerste dag alleen directe familie op bezoek, en daarna pas vrienden enzo. De tweede keer hebben we wat meer tijd vrij gehouden voor onszelf, ook om het niet te druk te maken voor de oudste.

-tijdens de opvoeding?
Ik ben wel tevreden over onze opvoeding, tot nu toe zijn het twee lieve dames, die af en toe heerlijk ondeugend zijn.

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij het anders doen de volgende keer? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij het anders doen de volgende keer?

Bericht  Gast wo 16 feb 2011 - 8:51

_MamaRosa_ schreef:Oja, over de kraamtijd. Bij de 1e 2 kwam iedereen na de kraamweek, en dan echt een nasleep van een jaar. Niet leuk dus, dit kwam ook wel doordat tijdens de 1e kraamtijd mijn moeder dus terminaal lag, en mensen dachten dus dat ik liever geen bezoek wilde hebben, wat ik dus juist erg leuk had gevonden, beetje afleiding. Bij de 2e was mijn vader heel ziek, dus beetje zelfde verhaal.

Dit keer zetten we daarom juist op het kaartje dat we het bezoek graag in de kraamtijd willen. Ook om daarna juist meer rust te hebben met 4 kinderen, en snel weer in het normale ritme te komen, zonder elk weekend bezoek te hebben.

Nu is de kans groot dat ik een paar dagen in het ziekenhuis moet blijven, maar ook dan wil ik graag bezoek hebben, zit er nu echt niet op te wachten om weer zo weinig bezoek te krijgen de kraamtijd, en dan na die tijd ineens iedereen te krijgen. In de kraamtijd kan de kraamhulp juist nog lekker een beetje helpen. Anders moet ik alles weer zelf gaan doen, en dat lijkt me nu best wel heftig.

Is een kraamfeest dan geen goede optie voor jullie? Dan heb je gelijk alle bezoek gehad, een dag flink druk en daarna rust in de tent.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij het anders doen de volgende keer? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij het anders doen de volgende keer?

Bericht  Gast wo 16 feb 2011 - 9:55

Nee, dat lijkt me ook niet zo leuk eigenlijk. Ik vind het juist heerlijk om tijdens de kraamweek wat aanloop te hebben. En toch kun je dan zelf rustig genieten van alles. Dat hoop ik dus deze keer ook te hebben, als alles goed gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij het anders doen de volgende keer? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij het anders doen de volgende keer?

Bericht  snoezel do 17 feb 2011 - 2:15

Als je nog een kindje zou krijgen, zou je het dan allemaal hetzelfde doen of zou je toch dingen anders doen:

-tijdens de zwangerschap
Eigenlijk niks anders. Ik heb enorm genoten van mijn zwangerschap en heb me nog nooit zo goed gevoeld, ondanks alle misselijkheid, bandenpijn en flauwvallen... Gniffel gniffel. Ik krijg het ook van vele mensen te horen, dat ik echt mooi zwanger was en liep te stralen en te pronken. Wat ik ook hetzelfde zou doen is zo goed voor mezelf zorgen, ook op mijn werk. Ik ben normaal iemand die mezelf enorm voorbij loopt, maar dat heb ik tijdens mijn zwangerschap totaal niet gedaan. Heb al heel snel aangegeven dat mijn werk gewoon te zwaar was, en een goede regeling getroffen (halve dagen werken) met mijn werk. Ik zou de volgende keer wel mooie buikfotoos laten maken.
Ik zou het wel pas later gaan vertellen aan mensen, na de eerste echo. Nu ben ik meteen met test naar iedereen toegerend...


-tijdens de bevalling
Ik wilde deze keer heel graag thuis bevallen. Ik woon in een enorm dorp en doe er een half uur over om in een ziekenhuis te komen, en ik zag het niet zitten dat te gaan doen met weeën. Uiteindelijk ben ik tijdens mijn bevalling toch naar het ziekenhuis gegaan, omdat ik een onoverkomenlijke weeënstorm had en moest ik dus alsnog zo in de auto... Uiteindelijk ook goed geweest, want was dusdanig ingescheurd/uitgescheurd en andere narigheid dat ik anders toch na mijn bevalling naar het ziekenhuis had gemoeten omdat de verloskundige er niet aan wilde beginnen. Dus de volgende keer wil ik sowieso in het ziekenhuis bevallen. Ik vond het toch een prettige omgeving (prettiger dan ik van tevoren dacht...) en dan ben ik er tenminste maar vast.
Ik zou ook aangeven geen stagiaire bij mijn bevalling te willen, want daar heb ik echt hele nare ervaringen mee gehad. Dat de vk haar een katheter wilde laten gaan zetten en vervolgens uitleg ging staan geven.. Rolling Eyes Toen ik zei dat ik liever had dat mijn vk het zelf deed, kreeg ik terug: ja, maar zij kan het ook hoor... En toen ik het nog een keer vroeg, hetzelfde antwoord krijgen en de stagiaire gewoon door willen laten gaan.. Toen ik echt keihard in paniek (het was net voordat ik mocht gaan persen, dus ik had het al moeilijk genoeg met mezlef Wink) gilde: "*naam verloskundige* doen!!!!!" werd er naar me geluisterd... Hetzelfde gold voor het toucheren, dat ik dat op een gegeven moment niet meer wilde laten doen door de stagiaire, omdat het een enorm rotgevoel was en ik elke keer NOG sneller terug in een wee raakte (en ik had al een enorme weeënstorm) en de verloskundige toch elke keer weer ging proberen om de stagiaire het te laten doen (en ik maar bleef weigeren...). Daar zit je gewoon niet op te wachten dat je je energie op dat moment daar ook nog eens in moet steken...

-in de kraamweek
Ik zou allereerst de kennismaking van de kleine met mijn ouders en schoonouders anders doen. Die kwamen nu beide tegelijk, wat iedereen als heel naar heeft ervaren. Iedereen wilde de kleine vasthouden (en eigenlijk niet meer loslaten), het was een hele nare sfeer. Ik kijk er ook heel naar op terug. Ik had dat van tevoren ook niet besproken met mijn vriend en een paar uur na mijn bevalling daar dus mee geconfronteerd. Ik wilde mijn ouders eerst, maar mijn vriend vond dat niet kunnen tav zijn ouders... Op dat moment had ik te weinig puf om er voor de rest iets mee te doen, dus het zo gelaten.. Maar uiteindelijk kijkt niemand er heel positief op terug... Als ik er nu aan denk, krijg ik nog een rotgevoel..

Ik zou de kraamhulp minder uur nemen. Ik vond het niet prettig iemand de hele tijd in huis te hebben. Ik zou meer tijd voor ons gezinnetje nemen, gewoon met zn 3tjes (ok, dan 4tjes). Bezoek ontvangen waar WIJ op zitten te wachten... Rustiger aan doen, want ik ben mezelf de eerste weken geheel voorbij gelopen. Dus meer rust, waarin wij en de nieuwe kleine centraal zouden staan...

-tijdens de opvoeding?
Duidelijker zijn naar oppasopa's en oma's wat ik echt belangrijk vind. Ik heb het tot nu toe heel vriendelijk geprobeerd te brengen, waarbij ik mijn dochtertje soms in situaties bracht die zij niet fijn vond, puur omdat ik te schijterig was er iets van te zeggen tegen (in dit geval) mijn schoonmoeder...
Hihi, en wat ik hetzelfde zou doen? Mijn gevoel volgen wat betreft de aanpak van mijn kindje. Ik vind dat ik dat op dit moment ook al heel goed doe. Ik laat ze 9 van 10 keer maar aanpraten op het consultatiebureau, verdiep mezelf in wat ik voor mijn dochtertje wil en wanneer. Bv inbakeren, draagdoek, wanneer vast voedsel geven... Trek mijn eigen pad, en daar doet ze het heel goed op!

snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij het anders doen de volgende keer? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij het anders doen de volgende keer?

Bericht  loesje do 17 feb 2011 - 21:52

Als je nog een kindje zou krijgen, zou je het dan allemaal hetzelfde doen of zou je toch dingen anders doen:
-tijdens de zwangerschap
Dat zou ik hetzelfde doen al hoop ik dat ik de volgende keer niet weer 3 maand in een rolstoel moet zitten omdat de kleine te vroeg kan komen.

-tijdens de bevalling
Ik wil weer in het ziekenhuis bevallen maar dan niet meer in het radboud ik vind daar de medicare erg slecht (die zitten meer achter youtube als dat ze op de kindjes letten is mijn ervaring).

-in de kraamweek
Ik hoop dat ik dit keer de kraamweek gewoon thuis kan zijn samen mt de kleine dat er niks met hem of haar is.

-tijdens de opvoeding?
Ik zou hem meer laten huilen zodat die ook zelf in de box kan leren spelen. en ik zou eerder overstappen op pepti als hij ook erge darmkrampjes krijgt.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij het anders doen de volgende keer? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij het anders doen de volgende keer?

Bericht  sheila123 do 17 feb 2011 - 23:15

Ik heb tot nu toe niet heel veel anders gedaan. Alleen probeer ik erg van deze zwangerschap te genieten,kan zomaar de laatste keer zijn. De bevalling is heel goed verlopen,lekker thuis dat zou ik graag wel weer zo willen en de kraamweek was eigenlijk ook fantastisch alleen ga ik deze keer de visite anders inplannen ook dat J. er niet onder lijd en lekker s'middags haar tukkie kan doen. De opvoeding vind ik tot nu toe goed gaan,ben best trots op mezelf. Het enige wat ik hoop bij de 2e is dat ik wat minder onzeker ben. Maar ik heb daar alle vertrouwen in.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij het anders doen de volgende keer? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij het anders doen de volgende keer?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum