Grote basisschool
+3
Mamsie
loesje
Tania
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Grote basisschool
Hebben jullie ervaring met grote basisscholen?
Ik heb zelf altijd op een kleine basisschool gezeten en tot nu zijn de scholen die ik bekeken heb voor m'n kinderen ook kleine scholen. Maar nu zit er hier in de buurt een vrij grote school (20-25 klassen) die tot voor kort geen optie was maar doordat mijn man zijn mening enigzins bijgesteld heeft toch wel. Alleen vraag ik me af of dat niet vervelend is voor kinderen zo'n grote school, ik vond het juist altijd erg prettig dat ik iedereen kende op school. We twijfelden tussen twee scholen, een daarvan is afgevallen en ik wil nu toch deze school ook nog wel is bekijken.
Ik heb zelf altijd op een kleine basisschool gezeten en tot nu zijn de scholen die ik bekeken heb voor m'n kinderen ook kleine scholen. Maar nu zit er hier in de buurt een vrij grote school (20-25 klassen) die tot voor kort geen optie was maar doordat mijn man zijn mening enigzins bijgesteld heeft toch wel. Alleen vraag ik me af of dat niet vervelend is voor kinderen zo'n grote school, ik vond het juist altijd erg prettig dat ik iedereen kende op school. We twijfelden tussen twee scholen, een daarvan is afgevallen en ik wil nu toch deze school ook nog wel is bekijken.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Grote basisschool
mijn personlijke mening over grote scholen is dat de kinderen sneller nummers worden ipv kinderen omdat de school te groot is om te iedereen leren kennen. En ik weet niet of het waar is maar dat er eerder gepest word daardoor. Ik zou er zelf dus niet voor kiezen.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn kinderen zitten op een grote school en ik moet zeggen dat we daar niet zo veel van merken. Maar ik denk dat het wel erg verschillend is per school.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Ik denk dat dit op veel scholen wel zo is. Er zullen uiteraard wat 'intiemere' scholen zijn die veel leerlingen kennen, maar er zullen ook zat scholen zijn waar dit niet bij is. Het belangrijkste is wel dat de leraren de kinderen in hun groep persoonlijk kennen en dat is op elke school zo.loesje schreef:mijn personlijke mening over grote scholen is dat de kinderen sneller nummers worden ipv kinderen omdat de school te groot is om te iedereen leren kennen. En ik weet niet of het waar is maar dat er eerder gepest word daardoor. Ik zou er zelf dus niet voor kiezen.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik ben inderdaad ook bang dat het dan nummertjes worden. Mijn ervaring is wel dat op de kleineren scholen de leraren de meeste kinderen wel kennen en dat vind ik ook wel een fijn idee. Maar het schijnt dus wel een goede school te zijn en dat is ook wel belangrijk natuurlijk. Ik ga binnenkort een keer kijken dan heb ik ook een beetje een beter beeld van die school.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Het voordeel van een grote school kán zijn dat ze wat meer voorzieningen kunnen hebben voor kinderen onder of boven het gemiddelde, denk aan bijv een plusklas. Ik zou gewoon eens gaan kijken wat jouw gevoel op die school is.
Char1- Fluisteraar
- Aantal berichten : 388
Punten : 464
Yrsa gaat ook naar een grote basisschool met veel klassen en veel leerkrachten, de directeur vertelde destijds (heel lang geleden, toen ik met Ezra ging kijken) dat de kleuterafdeling heel besloten en kleinschalig is en dat de kleintjes niet merken dat het zo'n grote school is. Ik denk dat dat voor de middenbouw en de bovenbouw ook wel geldt. De groepen zijn dan weer niet overdreven groot, op mijn basisschool was dan weliswaar van elke groep maar eentje, maar ik zat wel in een klas met 35 kinderen en dat is ook wel heel erg druk.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Wij hebben er bewust niet voor gekozen.
Toen wij gingen kijken op de grote school werd ik zelf al bijna gillend gek van alle leraren/leraressen en kinderen die er rond liepen/rennen. Ik wist niet eens waar ik en naar wie ik moest kijken/luisteren. Ze heb daar van elke groep 2-3 klassen en de afgelopen 3 jaar is er continu vebouwd en bijgebouwd.
Nu trok het Jenaplan ons sowieso al meer en de school waar we nu uiteindelijk voor gekozen hebben heeft op dit moment nog geen 150 kinderen op school zitten.
Ze werken met stamgroepen en hebben een aparte lerares voor kinderen die wat achterlopen of juist voorlopen of sturing nodig hebben op andere vlakken.
Vroeger zat ik zelf ook op een kleine school en daar was echt de ons kent ons mentaliteit.
Ik vond dat erg prettig en zou dat voor mijn kinderen ook graag willen.
Daarnaast moest de school natuurlijk goed aangeschreven staan en dat was in dit geval ook zo.
Toen wij gingen kijken op de grote school werd ik zelf al bijna gillend gek van alle leraren/leraressen en kinderen die er rond liepen/rennen. Ik wist niet eens waar ik en naar wie ik moest kijken/luisteren. Ze heb daar van elke groep 2-3 klassen en de afgelopen 3 jaar is er continu vebouwd en bijgebouwd.
Nu trok het Jenaplan ons sowieso al meer en de school waar we nu uiteindelijk voor gekozen hebben heeft op dit moment nog geen 150 kinderen op school zitten.
Ze werken met stamgroepen en hebben een aparte lerares voor kinderen die wat achterlopen of juist voorlopen of sturing nodig hebben op andere vlakken.
Vroeger zat ik zelf ook op een kleine school en daar was echt de ons kent ons mentaliteit.
Ik vond dat erg prettig en zou dat voor mijn kinderen ook graag willen.
Daarnaast moest de school natuurlijk goed aangeschreven staan en dat was in dit geval ook zo.
Gast- Gast
Ik werk op een redelijk grote school, zo'n 450 kinderen. Maar het oogt bij ons, vind ik, niet enorm groot. Bij ons kennen vrijwel alle leerkrachten bijna alle kinderen en omdat er veel ouderparticipatie is kennen veel ouders ook veel kinderen. Sowieso moet je bij ons als ouder verplicht overblijven 1x per ongeveer 4 weken waardoor je elkaar ook leert kennen.
Het is dus echt school afhankelijk.
Het is dus echt school afhankelijk.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Printje, ik denk dat dat ook komt doordat je stamgroepen hebt? Of niet.
Daardoor kom je veel meer en vaker in aanraking met andere kinderen en hun ouders dan wanneer je elk jaar met dezelfde klas een jaartje doorschuift. Denk ik...
Ik weet nog dat er vroeger aan het einde van onze straat een school stond en die kregen het 800e kind op school. De hele school moest toen op de foto voor de krant en het 800e kind zat op de rand van het dak. Vanaf die tijd werd die school als de kinderfabriek bestempeld door alle kinderen die niet naar die school gingen
Daardoor kom je veel meer en vaker in aanraking met andere kinderen en hun ouders dan wanneer je elk jaar met dezelfde klas een jaartje doorschuift. Denk ik...
Ik weet nog dat er vroeger aan het einde van onze straat een school stond en die kregen het 800e kind op school. De hele school moest toen op de foto voor de krant en het 800e kind zat op de rand van het dak. Vanaf die tijd werd die school als de kinderfabriek bestempeld door alle kinderen die niet naar die school gingen
Gast- Gast
Maar dat was nergens op gebaseerd, alleen op die foto en het aantal leerlingen? Dat zou me dan verder ook een biet zijn als ik op die school zat, lekker belangrijk hoe anderen jouw school noemen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Smupskes; ja daar heb je idd gelijk in. Je werkt met stamgroepen dus dat is idd sowieso al anders omdat zoals je dan idd vaker wisselt van klas als kind zeg maar.
Maar H gaat ook naar een Jenaplanschool? Goede keuze;)
Ik ben wel benieuwd welke school, of is er bij jullie maar 1 Jenaplanschool?
Maar H gaat ook naar een Jenaplanschool? Goede keuze;)
Ik ben wel benieuwd welke school, of is er bij jullie maar 1 Jenaplanschool?
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Susan: Nee, dat was verder ook nergens op gebasseerd.
Daar ging het ook niet om, het was gewoon iets wat ik me ineens weer herinnerde.
Printje: Ja, H. gaat naar een Jenaplan school. We hebben er hier maar 1.
Daar ging het ook niet om, het was gewoon iets wat ik me ineens weer herinnerde.
Printje: Ja, H. gaat naar een Jenaplan school. We hebben er hier maar 1.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Basisschool kiezen
» Basisschool uitzoeken
» Naar de basisschool
» Inschrijven basisschool
» basisschool dilemma
» Basisschool uitzoeken
» Naar de basisschool
» Inschrijven basisschool
» basisschool dilemma
Pagina 1 van 1