Samenwonen, gezamenlijke bankrekening?
+19
Slakje
Marcellah89
kajaka88
pindaatje
Annie24
Zora
Arwyn
rianne287
Snirp
Punk'd
Manderijn
girli
Rush
Puggle
Sam
Xanna
Highway
Gympie
Roodtomaatje
23 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Samenwonen, gezamenlijke bankrekening?
Wij hebben elk een persoonlijke zicht- en spaarrekening en dan een gezamenlijke zicht- en spaarrekening. Op de gezamenlijke zichtrekening komt mijn loon en dat gaat automatisch naar de spaarrekening, later zet ik mijn bonus over op mijn persoonlijke spaarrekening. Mijn vriend zet zijn loon op de gezamenlijke spaarrekening en daar betalen we dan alles van (hij houdt ook een deel af voor zichzelf).
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Wij hebben allebei nog onze eigen rekening, en een gezamenlijke rekening en een spaarrekening van ons samen. Alles komt binnen op de gezamenlijke rekening en op onze eigen rekeningen worden nog kleine dingen afgeschreven vandaar dat we hem, uit pure luiheid, nog niet hebben opgezegd.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Alles van de grote hoop.
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
Dit dus.Highway schreef:Wij hebben een gezamenlijke rekening en gezamenlijke spaarrekening. Hier gaat gewoon alles naar toe en betalen we alles van.
In het begin van onze relatie hadden we daarnaast nog eigen rekening en spaarrekening (maar sinds enige tijd gebruiken wij deze helemaal niet meer.) Destijds maakten we beiden een bedrag over (naar rato) naar de gezamenlijke rekening en hier betaalden we toen onze gezamenlijke kosten van. Zorgverzekering/autoverzekering etc hielden we toen nog apart. Inmiddelszijn we getrouwdhebben we een koophuis en is alles 1 hoop gegaan. Veel fijner!
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Wij hebben wel een gezamenlijke rekening, maar hier wordt alleen geld op gestort voor boodschappen en eventueel cadeautjes/uitjes als we ruim in het geld zitten.
Op dit moment studeer ik nog, net als de afgelopen 3 jaar dat we samenwoonden. Hierdoor kan ik niet echt evenredig bijdragen in de kosten. Mijn vriend werkt fulltime en alle huishoudelijke zaken gaan van zijn rekening af. Mijn eigen dingen, verzekering, telefoon etc. gaan van mijn eigen rekening af.
Ik hoop over een paar maanden afgestudeerd te zijn en een baan te vinden. Als ik zekerheid heb wat inkomen betreft gaan we de financien evenredig verdelen. Ik denk dat ik mijn vriend elke maand dan een x bedrag zal overmaken voor de kosten. Omdat alles nu ook vanaf dat rekeningnummer wordt geregeld.
Op dit moment studeer ik nog, net als de afgelopen 3 jaar dat we samenwoonden. Hierdoor kan ik niet echt evenredig bijdragen in de kosten. Mijn vriend werkt fulltime en alle huishoudelijke zaken gaan van zijn rekening af. Mijn eigen dingen, verzekering, telefoon etc. gaan van mijn eigen rekening af.
Ik hoop over een paar maanden afgestudeerd te zijn en een baan te vinden. Als ik zekerheid heb wat inkomen betreft gaan we de financien evenredig verdelen. Ik denk dat ik mijn vriend elke maand dan een x bedrag zal overmaken voor de kosten. Omdat alles nu ook vanaf dat rekeningnummer wordt geregeld.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Ik denk dat we het ook zo gaan regelen.Winegum schreef:Wij hebben wel een gezamenlijke rekening, maar hier wordt alleen geld op gestort voor boodschappen en eventueel cadeautjes/uitjes als we ruim in het geld zitten.
Zeker omdat we beide bij een verschillende bank zitten en beide niet weg willen bij onze bank.. En ik moet zeggen dat ik het fijn vind om mijn eigen rekening aan te houden.
Roodtomaatje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 329
Punten : 394
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: