Wat voor kleren...
+10
PapillonRose
Sterrin_
sandra
Liadan
Printje
Viva
Theeleut
Susan
Coco
Manderijn
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat voor kleren...
... trek jij je kind aan naar school?
Ik trek haar niet het mooiste van het mooiste aan. Het moet praktisch zijn, en ze moet zich er mee kunnen redden. dus geen broeken met knopen die ze zelf niet los krijgt, want dan moet ze altijd hulp hebben als ze naar de wc gaat.
Vanmorgen had ze een jurk + legging, praktisch dus, maar wel mooi.
Ik zag vanmorgen een aantal kinderen die gewoon hun joggingbroek aan hadden, geen schoenen aan in het lokaal, en dus de hele ochtend op sokken moeten lopen. Lijkt me voor een kind niet prettig. Als ik die van mij zoiets aan zou trekken 'voelt' ze zich ook gewoon lui denk ik, aangezien wij die kleren alleen aan trekken na het douchen als de dag niet meer zo lang is.
Vertel!
Ik trek haar niet het mooiste van het mooiste aan. Het moet praktisch zijn, en ze moet zich er mee kunnen redden. dus geen broeken met knopen die ze zelf niet los krijgt, want dan moet ze altijd hulp hebben als ze naar de wc gaat.
Vanmorgen had ze een jurk + legging, praktisch dus, maar wel mooi.
Ik zag vanmorgen een aantal kinderen die gewoon hun joggingbroek aan hadden, geen schoenen aan in het lokaal, en dus de hele ochtend op sokken moeten lopen. Lijkt me voor een kind niet prettig. Als ik die van mij zoiets aan zou trekken 'voelt' ze zich ook gewoon lui denk ik, aangezien wij die kleren alleen aan trekken na het douchen als de dag niet meer zo lang is.
Vertel!
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Re: Wat voor kleren...
Voornamelijk een jeans met een shirt, blouse of sweater. Net gekocht of al paar maandjes, net wat schoon is. Alleen niet hun duurste schoenen aangezien ze regelmatig met de neus over de grond gaan.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Gewoon hun leuke kleren, geen joggingbroek of zo. Dat is meer voor de zondagmiddag en voor paardrijden.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Alles wat ze in haar kast heeft hangen. Van rok tot jurk, jeans, stoer, mesje-meisje, nieuw , oud, merk, non-merk. Joggingpakken heeft ze niet. Ze is altijd netjes gekleed, geen kloffie kleding dus.
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Kloffie kleding
Ik denk ik zet er niet bij dat de haren er ook niet gekamd uitzagen, en het geheel dus was onverzorgd was. Kan veroordelend zijn, en dat voor de eerste keer dat mijn dochter echt naar school gaat
Maar goed!
Het tulle rokje-spul en witachtige kleding blijft hier wel in de kast hangen, want dat gaat gewoon snel stuk, of krijg je nooit meer schoon.
Ik denk ik zet er niet bij dat de haren er ook niet gekamd uitzagen, en het geheel dus was onverzorgd was. Kan veroordelend zijn, en dat voor de eerste keer dat mijn dochter echt naar school gaat
Maar goed!
Het tulle rokje-spul en witachtige kleding blijft hier wel in de kast hangen, want dat gaat gewoon snel stuk, of krijg je nooit meer schoon.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Toen mijn dochter net op school zat lette ik ook wel meer op dat ze inderdaad een makkelijk te openen broek aan had ivm het naar de wc gaan. En geen spierwitte kleding ivm verven/knutselen, want dan waren de mouwen standaard mee geverfd.
Nu trek ik haar alles aan, wat ze heeft, omdat ze nu wel gewoon haar broeken open krijgt en iiiiiiiiiiets minder kliedert ze heeft maar 1 wit shirt nog. Het blijft toch nooit wit, helaas.
En inderdaad, haren netjes gekamd, tanden gepoetst en geen appelstroopmond of melksnor
Ik vind het niet meer dan normaal dat je je kind(eren) fatsoenlijk naar school laat gaan.
Nu trek ik haar alles aan, wat ze heeft, omdat ze nu wel gewoon haar broeken open krijgt en iiiiiiiiiiets minder kliedert ze heeft maar 1 wit shirt nog. Het blijft toch nooit wit, helaas.
En inderdaad, haren netjes gekamd, tanden gepoetst en geen appelstroopmond of melksnor
Ik vind het niet meer dan normaal dat je je kind(eren) fatsoenlijk naar school laat gaan.
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Ik geef haar nog alles aan, ze zit nu 1 maand op school. Pas kwam ze wel thuis met een vlek op haar z8 borgvestje, die zit nu in de wasmachine dus ik hooooop dat die er schoon uitkomt. Volgens mij is het meeste er wel uit te wassen.
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Viva schreef:Ik geef haar nog alles aan, ze zit nu 1 maand op school. Pas kwam ze wel thuis met een vlek op haar z8 borgvestje, die zit nu in de wasmachine dus ik hooooop dat die er schoon uitkomt. Volgens mij is het meeste er wel uit te wassen.
Dat dacht ik ook van mijn stiften in de klas, en zeg dat dus ook altijd zo tegen de ouders, maar ik heb nu al meerdere keren gehoord dat de stiftvlekken er toch niet helemaal uitgaan.
Ik adviseer ook altijd, niet de allermooiste kleren. Ik heb ooit een meisje in de klas gehad (die moest die dag naar een bruiloft naar school) helemaal in het wit gekleed en wat geeft moeder mee...........chocolademelk....drie keer raden wat er dus gebeurde....
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ze krijgt kleren aan die ze anders ook aan zou krijgen. Witte kleren heeft ze sowieso nauwelijks, maar ze mag van mij best een wit shirt aan naar school, ik verwacht dan echt niet dat het nog wit is als ze thuis komt.
Wel krijgt ze hier ook geen broeken aan met knopen die ze niet zelf los en vast kan maken. Maar ze wil zelf alleen maar jurken aan dus het is meestal een jurk met een maillot of legging (en die maillot heeft ze de laatste tijd vaak binnenstebuiten aan als ze weer thuis komt omdat ze dan gegymd hebben, haha).
Wel krijgt ze hier ook geen broeken aan met knopen die ze niet zelf los en vast kan maken. Maar ze wil zelf alleen maar jurken aan dus het is meestal een jurk met een maillot of legging (en die maillot heeft ze de laatste tijd vaak binnenstebuiten aan als ze weer thuis komt omdat ze dan gegymd hebben, haha).
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Zo'n beetje alles wat in de kast ligt, alleen geen blouse met gewone knoopjes, want die krijgt hij niet los als hij eventueel moet gymen.
Joggingbroek is alleen voor thuis of op de tuin.
Nieuwe kleren laat ik ze meestal wel eerst een paar keer thuis dragen, bijvoorbeeld in het weekend, en daarna ook naar school. witte kleding heb ze hier bijna niet!
Joggingbroek is alleen voor thuis of op de tuin.
Nieuwe kleren laat ik ze meestal wel eerst een paar keer thuis dragen, bijvoorbeeld in het weekend, en daarna ook naar school. witte kleding heb ze hier bijna niet!
sandra- Fluisteraar
- Aantal berichten : 199
Punten : 213
Gewoon leuke kleren. Ik zou haar er nooit zo slonzig bij laten lopen, doen we zelfs thuis niet, hooguit als ze ziek is of op zondag en we verder toch geen plannen hebben.
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
Ik let er sinds ze nu op de psz zit meer op dan voorheen. Op het kdv kon ik haar aangeven wat ik wilde, en er was nooit iets vies of stuk. Terwijl ze echt wel knutselden, verfden, buiten speelden, etc. Dus ik trok haar meestal wel gewoon alles aan, en zorgde dat ze er leuk uitzag.
Nu zorg ik ook nog wel dat ze er leuk uit ziet, maar let meer op de kleding. Ze krijgt alleen haar reservejas aan naar de psz (die trouwens wel gewoon leuk is), de broeken die op de nominatie staan het eerst te kort te worden, niet te vlekgevoelige truitjes (wit ofzo). En voor buiten krijgt ze snowboots mee nu, en in het voorjaar kaplaarsjes. Binnen de gewone schoenen of pantoffels.
Dit omdat het op de psz de gedachte is dat kinderen gewoon kind moeten kunnen zijn, en daar hoort vies worden bij. Helemaal mee eens, maar zo vies als ze daar kunnen worden van het spelen, dat had ik nog niet eerder bij haar gezien. Terwijl ze normaal ook mag spelen wat ze wil als we buiten zijn. Omdat ik het zonde zou vinden dat een gloednieuwe broek of mooi licht truitje meteen permanent vies op kapot zouden worden, let ik daar dus wel wat meer op. Maar ze ziet er nog steeds netjes en leuk uit. Scheelt ook dat ze de eerste is, ik bijna alle kleding nieuw koop en er dus amper iets ouds of afgedragen tussen zit. En dan nog zou ik haar geen afgedragen kleding of joggingbroeken aangeven naar de psz.
Nu zorg ik ook nog wel dat ze er leuk uit ziet, maar let meer op de kleding. Ze krijgt alleen haar reservejas aan naar de psz (die trouwens wel gewoon leuk is), de broeken die op de nominatie staan het eerst te kort te worden, niet te vlekgevoelige truitjes (wit ofzo). En voor buiten krijgt ze snowboots mee nu, en in het voorjaar kaplaarsjes. Binnen de gewone schoenen of pantoffels.
Dit omdat het op de psz de gedachte is dat kinderen gewoon kind moeten kunnen zijn, en daar hoort vies worden bij. Helemaal mee eens, maar zo vies als ze daar kunnen worden van het spelen, dat had ik nog niet eerder bij haar gezien. Terwijl ze normaal ook mag spelen wat ze wil als we buiten zijn. Omdat ik het zonde zou vinden dat een gloednieuwe broek of mooi licht truitje meteen permanent vies op kapot zouden worden, let ik daar dus wel wat meer op. Maar ze ziet er nog steeds netjes en leuk uit. Scheelt ook dat ze de eerste is, ik bijna alle kleding nieuw koop en er dus amper iets ouds of afgedragen tussen zit. En dan nog zou ik haar geen afgedragen kleding of joggingbroeken aangeven naar de psz.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Printje schreef:Viva schreef:Ik geef haar nog alles aan, ze zit nu 1 maand op school. Pas kwam ze wel thuis met een vlek op haar z8 borgvestje, die zit nu in de wasmachine dus ik hooooop dat die er schoon uitkomt. Volgens mij is het meeste er wel uit te wassen.
Dat dacht ik ook van mijn stiften in de klas, en zeg dat dus ook altijd zo tegen de ouders, maar ik heb nu al meerdere keren gehoord dat de stiftvlekken er toch niet helemaal uitgaan.
Ik adviseer ook altijd, niet de allermooiste kleren. Ik heb ooit een meisje in de klas gehad (die moest die dag naar een bruiloft naar school) helemaal in het wit gekleed en wat geeft moeder mee...........chocolademelk....drie keer raden wat er dus gebeurde....
Oh echt? Nou de vlek is er bij ons dit keer wel uitgegaan gelukkig! Weet ook niet goed of het stift of verf was...
Dat van die witte kleding en chocolademelk is ook gewoon dom
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
S kreeg gewoon normale kleding aan naar het kdv, maar niet het netste. Was meestal tweedehands dus vies-stuk mag het worden. Maar 9 van de 10 keer kwam hij in dezelfde, schone kleding weer thuis. Als hij wel wat anders aan had was het omdat hij melk had terug gespuugd of naast de luier had gepoept oid.
Naar oma trek ik ook gewoon alles aan, dat vind ik zo anders. Straks naar de psz zal het wel weer anders zijn.
Joggingbroeken vind ik echt niet kunnen. Dat doen we hier aan als we een ´pyamadagje´ hebben of we rijden naar mijn moeder. Dan zit hij 1,5 uur in de auto en dan lijkt me zo´n joggingbroekje fijner zitten dan een spijkerbroek. Ik wil wel dat mijn kind fatsoenlijk naar school-kdv-psz gaat zonder meteen vooroordelen te krijgen.
Naar oma trek ik ook gewoon alles aan, dat vind ik zo anders. Straks naar de psz zal het wel weer anders zijn.
Joggingbroeken vind ik echt niet kunnen. Dat doen we hier aan als we een ´pyamadagje´ hebben of we rijden naar mijn moeder. Dan zit hij 1,5 uur in de auto en dan lijkt me zo´n joggingbroekje fijner zitten dan een spijkerbroek. Ik wil wel dat mijn kind fatsoenlijk naar school-kdv-psz gaat zonder meteen vooroordelen te krijgen.
Gewoon fatsoenlijke kleren. Spijkerbroek met een leuke sweater/blouse erop, haren netjes. Joggingbroek meestal thuis op een pyjamadag.
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Ik trek ze nu nog alles aan. S krijgt vaak wel een joggingbroekje aan, dat is voor het kruipen fijner.
F zou ik nu echt geen joggingbroek aan doen, die heeft ze alleen aan als ze ziek is of als we een hangdag hebben. Schoenen gaan op het kdv uit, ze loopt thuis ook altijd op sokken.
F zou ik nu echt geen joggingbroek aan doen, die heeft ze alleen aan als ze ziek is of als we een hangdag hebben. Schoenen gaan op het kdv uit, ze loopt thuis ook altijd op sokken.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Ik dacht... Huh?? Sinds wanneer heeft Luce een dochter??Sterrin_ schreef:Gewoon leuke kleren. Ik zou haar er nooit zo slonzig bij laten lopen, doen we zelfs thuis niet, hooguit als ze ziek is of op zondag en we verder toch geen plannen hebben.
Maar je avatar is net iets anders
Gast- Gast
Dat worden de goedkopere kleding van Zeeman & Wibra. En de wat duurdere merkkleding voor de dagen dat ze thuis is. Zo maak ik altijd een onderschijt. Zo werd ons dat thuis ook geleerd. Je nette kleren op de vrije dagen en zondagen en naar school de goedkopere snel slijtbare kleding want er word natuurlijk heel wat afgespeeld en geknutseld etc.
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe 'makkelijk' ben jij hiermee, weggooien kapotte kleren?
» H&M en kleren ruilen
» Ramp met kleren kopen
» voor de mama's: hadden jullie een voorkeur voor geslacht?
» medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??
» H&M en kleren ruilen
» Ramp met kleren kopen
» voor de mama's: hadden jullie een voorkeur voor geslacht?
» medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: