Hoe 'makkelijk' ben jij hiermee, weggooien kapotte kleren?
+15
Mida4you
Aimee
-Ieniemienie-
Coco
Pineco
Tania
Manderijn
Paper Crown
Flower_L
Twellie
Razz
Floor
Fiwen
Liadan
Printje
19 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoe 'makkelijk' ben jij hiermee, weggooien kapotte kleren?
Ik ben daarin misschien te makkelijk, zal ook wel liggen aan het feit dat R en N vrijwel nooit geen dure kleren hebben hoor maar bijv vandaag had R, ook niet heel handig in het bos , een witte shirt aan met daaroverheen een polo. Dat witte shirt is zeg maar pikzwart dus ik heb het nog niet eens geprobeerd schoon te krijgen maar gewoon weggegooid. Was een shirt vd Zeeman van 2 euro, ga daar nog niet eens moeite voor doen...
Schoonmoeder snapt zulke dingen nooit, die zegt dan geef het dan mee, ik maak het wel, krijg het wel schoon etc etc. Ik vind dat voor zulke bedragen niet nodig, ik gooi het weg, koop het nieuw en klaar... Mijn moeder geeft me groot gelijk, schoonmoeder snapt er niets van.
Hoe zijn jullie daarin?
Schoonmoeder snapt zulke dingen nooit, die zegt dan geef het dan mee, ik maak het wel, krijg het wel schoon etc etc. Ik vind dat voor zulke bedragen niet nodig, ik gooi het weg, koop het nieuw en klaar... Mijn moeder geeft me groot gelijk, schoonmoeder snapt er niets van.
Hoe zijn jullie daarin?
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Hoe 'makkelijk' ben jij hiermee, weggooien kapotte kleren?
Ik gooi niet zomaar kleren weg, ik zou eerst proberen of ik alles eruit zou krijgen in de was (meestal lukt dat wel met veel vanish erop) en als ik vlekken er niet uit zou krijgen dan zou ik het apart leggen voor de volgende keer dat ik naar het bos zou gaan.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ik probeer het wel altijd of ik het schoon kan krijgen maar als er blijvende vlekken in zitten dan gaat het weg of het nou duur was of goedkoop. Als iets kapot is ligt het er aan hoe erg kapot het is en of het netjes te maken is. Zo niet dan gaat het ook de container in. Ze heeft meer dan genoeg kleding dus dan laat ik haar niet in vieze en/of kapotte kleding lopen.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
ik maak het eerst schoon, als het stuk is laat ik het maken (door mijn moeder). Krijg ik het niet meer helemaal schoon, krijgt hij het toch aan als hij druk in de tuin (lees modder/zand/gras/..) aan het spelen gaat.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Liadan schreef:Ik gooi niet zomaar kleren weg, ik zou eerst proberen of ik alles eruit zou krijgen in de was (meestal lukt dat wel met veel vanish erop) en als ik vlekken er niet uit zou krijgen dan zou ik het apart leggen voor de volgende keer dat ik naar het bos zou gaan.
Hier hetzelfde als Liadan. S. heeft nu een spijkerbroek van de Hema die kapot is bij zijn knie door een val. Nou hij trekt 'm gewoon aan hoor. En mocht het stukje groter worden knip ik er wel een korte broek van
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Mmm maar ook bij een shirt van 2 euro dan? Ik ga die moeite echt niet nemen hahaha.
Kapotte spijkerbroek bewaar ik (soms) wel voor speelbroek of idd maak ik er een korte broek van.
Kapotte spijkerbroek bewaar ik (soms) wel voor speelbroek of idd maak ik er een korte broek van.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik zelf zou het toch proberen te wassen. Als het niet schoon dan kun je het alsnog weggooien, of je houdt het als kliedershirt voor als hij eens gaat verven. Ik ben zelf een beetje opgegroeid met het idee dat alles nog wel een keer van pas kan komen, en ik gooi zelfs m'n eigen kapotte kleding pas weg als het écht niet meer kan, en ik al genoeg kluskleding enzo heb.
Gast- Gast
Ik probeer het er wel uit te krijgen maar heb verder niet zulke goede methodes daarvoor. Meestal komt het erop neer dat ik het een keer of vier achter elkaar in de was gooi en als het er dan nog niet uit is, geef ik het meestal weg aan een vriendin die het niet zoveel uitmaakt dat er een vlek (of een gat) in zit.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik gooi niet zomaar kleding weg. Ik probeer het er wel eerst uit te krijgen, of te repareren...anders is het speelkleding voor om het huis.
L heeft een vest van de tuunte, en daar zit al tijden een vlek in...geen flauw idee wat het is. Ding is al tig keer in de was geweest...en iedere keer leg ik m na het drogen terug in de wasmand...zo van ' misschien gaat ie er deze keer uit'.
Niet dus....en nu kan ik m wegdoen omdat de kleur ook al vaal is geworden door al dat wassen.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Hmm, julian heeft geen kleren van €2,- zijn goedkoopste shirt is €12,95/14,95 maar ik zou 't wel schoon proberen te krijgen want ik geef bijna alles weg aan mensen die t goed kunnen gebruiken.
Je bent volgens mij iemand die t niet al te veel moeite moet kosten allemaal he?
Je bent volgens mij iemand die t niet al te veel moeite moet kosten allemaal he?
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Echt stuk gaat wel weg, en echt vieze vlekken die er niet meer uit willen heb ik al heel lang niet meer mee gemaakt. Maar ik koop dan ook geen witte kleding
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Paper Crown schreef:Hmm, julian heeft geen kleren van €2,- zijn goedkoopste shirt is €12,95/14,95 maar ik zou 't wel schoon proberen te krijgen want ik geef bijna alles weg aan mensen die t goed kunnen gebruiken.
hahaha nee en al helemaal niet van een shirt van 2 euro. Het 'behandelen' met die middeltjes die ik allemaal heb is nog duurder dan dat shirt zelf.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik was het sowieso wel, ook al kost een shirtje maar twee euro dan vind ik het nog niet nodig om het gewoon maar weg te gooien. Als het er niet uitgaat bewaar ik het voor het buitenspelen, pas als het er echt niet meer uitziet gaat het weg.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Haha gelijk heb je! Maar soms zijn dingen veel te leuk om
weg te doen
(Zoals dat ik gisteren Julian in een veel te klein truitje gepropt heb omdat 't zo leuk is maar kind leek net een worstje!)
weg te doen
(Zoals dat ik gisteren Julian in een veel te klein truitje gepropt heb omdat 't zo leuk is maar kind leek net een worstje!)
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Paper Crown schreef:Haha gelijk heb je! Maar soms zijn dingen veel te leuk om
weg te doen
Ow maar dat heb ik hetzelfde hoor. Maar ik hierbij zoiets, zoals vaker idd, ik kan er wel mijn dure zooitjes opsmeren maar voor zo'n shirt vind ik dat eigenlijk zonde.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik probeer het wel schoon te krijgen, gaatjes heb ik niet zo'n moeite mee. Voor hier in huis en in de tuin is dat prima. Ik bewaar dat soort kleding alleen niet voor een eventuele volgende en dat doe ik wel met kleding die nog gewoon schoon en heel is.
Ik heb overigens wel vaker rompers weggegooid waar ze poepongelukjes in had gehad. Met de wetenschap dat het er waarschijnlijk toch nooit echt uit zou gaan, vond ik het te veel moeite om al die troep eruit proberen te krijgen.
Ik herken wel dat de oudere generatie kleding minder snel afdankt, maar ik kan zelf niet naaien en ben ook geen waswonder, dus kapot blijft kapot en vies helaas ook vaak vies
Ik heb overigens wel vaker rompers weggegooid waar ze poepongelukjes in had gehad. Met de wetenschap dat het er waarschijnlijk toch nooit echt uit zou gaan, vond ik het te veel moeite om al die troep eruit proberen te krijgen.
Ik herken wel dat de oudere generatie kleding minder snel afdankt, maar ik kan zelf niet naaien en ben ook geen waswonder, dus kapot blijft kapot en vies helaas ook vaak vies
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Echt vies gaat bij een shirt van 2 euro wel weg na een gewone was als het dan niet schoon is geworden. Daar zou ik geen moeite in steken. Maar hier en daar een vlekje gaat gewoon apart voor in de tuin of bos.
Mijn zoon trek ik zijn spijkerbroeken met een.scheur erin nog wel gewoon aan. Ligt wel een.beetje aan het model van de scheur. Maar hij valt werkelijk elke nieuwe broek direct weer stuk zodra hij buiten is. Hij kan niet normaal lopen, alleen rennen, ook niet normaal trouwens want hij struikelt altijd over zijn eigen voeten en zeker nu hij dagelijks buiten "loopt" zou ik elke week min 2 nieuwe broeken moeten kopen. Daar begin ik niet aan. Heb nu al medelijden met hem, zijn benen zullen behoorlijk toegetakeld worden nu de korte broekenperiode aan gaat breken. Heb de littekencreme al in huis.
Mijn zoon trek ik zijn spijkerbroeken met een.scheur erin nog wel gewoon aan. Ligt wel een.beetje aan het model van de scheur. Maar hij valt werkelijk elke nieuwe broek direct weer stuk zodra hij buiten is. Hij kan niet normaal lopen, alleen rennen, ook niet normaal trouwens want hij struikelt altijd over zijn eigen voeten en zeker nu hij dagelijks buiten "loopt" zou ik elke week min 2 nieuwe broeken moeten kopen. Daar begin ik niet aan. Heb nu al medelijden met hem, zijn benen zullen behoorlijk toegetakeld worden nu de korte broekenperiode aan gaat breken. Heb de littekencreme al in huis.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Bij hun broeken strijk ik er tegenwoordig van dat reparatie spijkerstof achter.
Dan scheurt hij niet verder uit en zit de scheur weer dicht.
Dan vind ik dat ze nog prima kunnen voor buiten spelen.
Helaas valt T ook regelmatig gaten in zn broeken en vind het zonde om ze dan zomaar weg te goeien.
Shirtjes met vlekken (ook al waren ze goedkoop) probeer ik wel gewoon schoon te krijgen.
Als ik ze niet schoon krijg gooi ik ze weg. Die gebruik ik ook niet voor spelen ed.
Dan scheurt hij niet verder uit en zit de scheur weer dicht.
Dan vind ik dat ze nog prima kunnen voor buiten spelen.
Helaas valt T ook regelmatig gaten in zn broeken en vind het zonde om ze dan zomaar weg te goeien.
Shirtjes met vlekken (ook al waren ze goedkoop) probeer ik wel gewoon schoon te krijgen.
Als ik ze niet schoon krijg gooi ik ze weg. Die gebruik ik ook niet voor spelen ed.
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Als het stuk is gaat het weg maar ik lees hier alleen erg vies. Ik zou het meewassen met de rest, lijkt me niet zoveel moeite. Als het er niet uitgaat kan hij dat mooi volgende keer naar het bos aan.
Gast- Gast
Vieze shirts gaan in de was en drogen in het zonnetje, alle vlekken er zo weer uit! Een stukke broek laat ik maken door mijn schoonmoeder, als het echt geen porum meer is gaat het wel weg.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Liadan schreef:Ik gooi niet zomaar kleren weg, ik zou eerst proberen of ik alles eruit zou krijgen in de was (meestal lukt dat wel met veel vanish erop) en als ik vlekken er niet uit zou krijgen dan zou ik het apart leggen voor de volgende keer dat ik naar het bos zou gaan.
+1
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Ik zal t niet snel weggooien, dan wordt t een verfshirt of voor bij opa en oma (die wonen op een boerderij)
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Niet zo heel makkelijk, pas als het echt niet schoon te krijgen is gooi ik het pas weg.
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
Ik gooi vrij snel wat weg. Zo was de winterjas van m'n oudste niet meer schoon te krijgen. Dus die mik ik in de vuilnisbak dacht ik.... Gelukkig heb ik het nog proberen te wassen met baking soda en hij is weer als nieuw. Kan nu dus de kast in voor m'n jongste zoon.
Kleren die echt stuk of te klein zijn, gaan weg.
Kleren die echt stuk of te klein zijn, gaan weg.
Balloon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13
Op latere leeftijd zou ik wassen en dan bewaren voor de volgende keer naar het bos. Maar ik heb niet zulke goedkope kleding. Onder gepoepte rompers heb ik wel wleens weggegooid bij gebrek aan zin om te wassen
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Soortgelijke onderwerpen
» Wat voor kleren...
» Avocado - weggooien?
» Bewaren / Weggooien
» Zonnebloemolie weggooien
» ineens kapotte billen
» Avocado - weggooien?
» Bewaren / Weggooien