Groot gezin
+36
Fearie
Aggi
smooch
Femmem
Bacio
Merai
Just me
Luce
Pruim
munk
Jade
nillis
Printje
Lejow
Lonely Goatherd
Juutjepetuutje
teletascha
Roodkapje
_Lana_
Flower_L
PapillonRose
Exogenesis
Manderijn
Darius
SDL
Susan
Shopaholic
Tamagotchi
LDJ
SarahKey
Liadan
iloverose
Puggle
Tania
Happydobby
Parisienne
40 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Groot gezin
Nee ik zou het niet kunnen en willen. Ik vind 2 genoeg
Juutjepetuutje- Prater
- Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10
Volgens mij eerder de oldskoolversie. Het is pas sinds een paar jaar dat mensen +1 gebruiken.SDL schreef:Is dit de nieuwe variant van +1?Lejow schreef:
Dit zou ik geschreven kunnen hebben!
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Mijn schoonmoeder komt uit een gezin van 17 kinderen. Haar moeder is 19 jaar zwanger geweest, of pas bevallen. Er zit nooit meer dan één jaar tussen de bevalling en het opnieuw zwanger raken.
Hoewel ik het nu super leuk vind om te zien hoe alle verhoudingen in zo'n gezin lopen, moet ik er echt niet aan denken. Je zit gewoon ruim 20 jaar in de kleine kinderen en je hebt een hoop zorgen van zoveel kinderen. Met zoveel kinderen is de kans op zorgen ook weer groter en als je dan zorgen hebt, heb je er minder tijd en energie voor, omdat je er nog een hele reeks hebt lopen.
Hoewel ik het nu super leuk vind om te zien hoe alle verhoudingen in zo'n gezin lopen, moet ik er echt niet aan denken. Je zit gewoon ruim 20 jaar in de kleine kinderen en je hebt een hoop zorgen van zoveel kinderen. Met zoveel kinderen is de kans op zorgen ook weer groter en als je dan zorgen hebt, heb je er minder tijd en energie voor, omdat je er nog een hele reeks hebt lopen.
Gast- Gast
SDL schreef:Is dit de nieuwe variant van +1?Lejow schreef:
Dit zou ik geschreven kunnen hebben!
Ja, moet een aantal woorden halen per dag
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Kunnen wel, ik heb dagelijks 25 kleuters dus ik zou me wel redden. Maar willen nooit van mijn leven hahahaha. Ik vind twee echt meer dan genoeg.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik zou 4 kinderen heel leuk vinden, maar niet haalbaar, dus hier hopelijk ooit een max van 3. 12 kinderen zou ik echt niet willen. Wil zelf ook nog wat leuks kunnen doen i.p.v alleen maar zorgen.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Nee lijkt me echt een hel, maar ik vind 1 kind al teveel.
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
nee, ik moet er écht niet aan denken! Ik kom uit een gezin van 4 kinderen, dit is leuk, maar wel druk!
Ik ben blij als wij 1 of 2 kindjes mogen krijgen .
Ik ben blij als wij 1 of 2 kindjes mogen krijgen .
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Ik kom uit een gezin van 6 kinderen.... hell no! Vechten om de aandacht, al was het voor mij wel een voordeel dat de oudste ben. Ik heb dus wel de individuele aandacht gehad en gekend toen ik klein was, maar als ik nu naar mijn jongere zusjes kijk, nee. Voor mijn nooit geen groot gezin, en ik kan het ook iedereen afraden, haha.
munk- Fluisteraar
- Aantal berichten : 252
Punten : 314
Registratiedatum : 29-10-12
Ik wilde er eigenlijk ook alltijd maar 1. Maar na 1,5 jaar voelde het gewoon nog niet compleet en wil ik gewoon heel graag nog een tweede. Tot op heden helaas nog niet gelukt. Mocht ik weer zwanger raken is het compleet voor ons. Een derde kindje wil ik zeker niet. Of mijn tweede zwangerschap moet een tweeling zijn dan is het een ander verhaal natuurlijk. Maar vooral om praktische en financiele redenen is 2 kinderen voor ons genoeg.
Pruim- Fluisteraar
- Aantal berichten : 160
Punten : 178
Registratiedatum : 14-01-13
munk schreef:Ik kom uit een gezin van 6 kinderen.... hell no! Vechten om de aandacht, al was het voor mij wel een voordeel dat de oudste ben. Ik heb dus wel de individuele aandacht gehad en gekend toen ik klein was, maar als ik nu naar mijn jongere zusjes kijk, nee. Voor mijn nooit geen groot gezin, en ik kan het ook iedereen afraden, haha.
Mijn man komt ook uit een gezin met 6 kinderen, maar die vond het juist heel leuk zoveel broers te hebben.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Bacio schreef:Nee lijkt me echt een hel, maar ik vind 1 kind al teveel.
Jij hebt toch ook kinderen? Of zit ik fout?
Ontopic: een gezin met 3/4 kinderen zou voor mij de max zijn. Ik denk ook dat 12 kinderen gewoon niet te doen is.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Ik kom uit een gezin met 10 kinderen en wat ik er van vond en vind ( Ben zelf vrijwillig kinderloos) wat een hel
Just me- Fluisteraar
- Aantal berichten : 35
Punten : 38
Registratiedatum : 31-01-13
Als ik niet zou hoeven nadenken over financiën en ruimte zou ik wel 4 kinderen willen. Maar meer echt niet, naast dat het onpraktisch is vind ik ook gewoon dat thuis de plaats moet zijn waar een kind rust en aandacht krijgt. En ik wil zelf ook nog wel graag wat rust en aandacht
Merai- Ratel
- Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Nee ik heb geen kinderen.Luce schreef:Bacio schreef:Nee lijkt me echt een hel, maar ik vind 1 kind al teveel.
Jij hebt toch ook kinderen? Of zit ik fout?
Ontopic: een gezin met 3/4 kinderen zou voor mij de max zijn. Ik denk ook dat 12 kinderen gewoon niet te doen is.
12 kids lijkt me praktisch gezien ook simpelweg onhaalbaar. Denk alleen al aan vervoer van en naar school en koken. Sta je de hele dag in de keuken haha! Nog niet te spreken over de was...
Bacio- Prater
Oh wow! Ik kan me nooit voorstellen hoe dat moet zijn. Deelde je je kamer dan met meerdere broers/zussen? Hoe gingen jullie naar school? Hoe zat dat met hobby's/sporten? Kookte je ouders elke avond voor jullie allemaal?Just me schreef:Ik kom uit een gezin met 10 kinderen en wat ik er van vond en vind ( Ben zelf vrijwillig kinderloos) wat een hel
Bacio- Prater
12 kinderen vind ik veel te veel. Als ik de verhalen van Teunie http://eenvoudigleven.blogspot.nl/ lees.. Zij hebben 10 kinderen en ze staat om 4:15 op om te beginnen met het huishouden. Zou er niet aan moeten denken.
Als het ons gegeven is, zou 5 hier echt de absolute max zijn. Mijn beide ouders en een goede vriend komen uit een gezin van 5 en bij hen is het wel erg leuk. Zelf lijkt mij 4 een leuk aantal, maar je weet maar nooit hoe het loopt.. Misschien zeg ik na 1 wel "nooit weer".
Als het ons gegeven is, zou 5 hier echt de absolute max zijn. Mijn beide ouders en een goede vriend komen uit een gezin van 5 en bij hen is het wel erg leuk. Zelf lijkt mij 4 een leuk aantal, maar je weet maar nooit hoe het loopt.. Misschien zeg ik na 1 wel "nooit weer".
Femmem- Fluisteraar
- Aantal berichten : 236
Punten : 241
Registratiedatum : 24-11-11
Bacio schreef:Oh wow! Ik kan me nooit voorstellen hoe dat moet zijn. Deelde je je kamer dan met meerdere broers/zussen? Hoe gingen jullie naar school? Hoe zat dat met hobby's/sporten? Kookte je ouders elke avond voor jullie allemaal?Just me schreef:Ik kom uit een gezin met 10 kinderen en wat ik er van vond en vind ( Ben zelf vrijwillig kinderloos) wat een hel
7 meisjes op een kamer met stapelbedden , een dun wandje ertussen en daar was oma die woonde ook in , we gingen lopend naar school 45 minuten er was geen geld voor hobby's en sport er werd wel elke dag gekookt en ik liep altijd in tweede hands kleren, als ik nu het woordt tweede hands al hoor krijg ik al rillingen
Just me- Fluisteraar
- Aantal berichten : 35
Punten : 38
Registratiedatum : 31-01-13
Jeetje just me! Moet wel een hele verandering zijn geweest toen je op jezelf ging wonen. Zoveel rust, ruimte en privacy ineens. Lijkt me echt heftig zo'n jeugd.
Heb je veel contact met je ouders, broers en zussen?
Heb je veel contact met je ouders, broers en zussen?
Bacio- Prater
Femmem schreef:12 kinderen vind ik veel te veel. Als ik de verhalen van Teunie http://eenvoudigleven.blogspot.nl/ lees.. Zij hebben 10 kinderen en ze staat om 4:15 op om te beginnen met het huishouden. Zou er niet aan moeten denken.
Ik lees die blog ook, vind het erg leuk. Maar ik denk dat zij ook drukte op de hals haalt door zelf broodbakken etc. Ondertussen is de oudste het huis uit en de jongste is 6 geloof ik, dus heel druk met verzorgende taken zal ze niet meer zijn, schat ik zo.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Een groot gezin lijkt me erg leuk. Maar geen 12! Zou graag 4 kinderen willen. Maar denk dat dat te duur wordt. Dus 3 dan, als het ons gegund is.
Gast- Gast
Carrie schreef:Een groot gezin lijkt me erg leuk. Maar geen 12! Zou graag 4 kinderen willen. Maar denk dat dat te duur wordt. Dus 3 dan, als het ons gegund is.
+1
Ik kom zelf ook uit een groot gezin en zijn ook heel hecht. De band die ik heb met mijn broers en zussen, ik hoop dat mijn toekomstige kinderen dat ook kunnen/mogen ervaren.
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Nee, dat zou echt niks voor mij zijn.
2 Kinderen is voor mij en mijn vriend voldoende.
Ik denk dat als je zoveel kinderen hebt, je steeds minder tijd voor jezelf of dingen om je heen hebt... en dat is iets wat ik dan ontzettend ga missen.
En met zoveel kinderen lijkt het me niet dat je dan als moeder zijnde daarnaast nog werkt, nou ik vind het heerlijk om een paar dagen in de week te kunnen werken dus dat zou ik ook vreselijk missen.
Op vakantie ga je met 12 kids ook niet snel...
2 Kinderen is voor mij en mijn vriend voldoende.
Ik denk dat als je zoveel kinderen hebt, je steeds minder tijd voor jezelf of dingen om je heen hebt... en dat is iets wat ik dan ontzettend ga missen.
En met zoveel kinderen lijkt het me niet dat je dan als moeder zijnde daarnaast nog werkt, nou ik vind het heerlijk om een paar dagen in de week te kunnen werken dus dat zou ik ook vreselijk missen.
Op vakantie ga je met 12 kids ook niet snel...
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Hier ook geen 12 kids, we willen voor een 2e gaan en dan is ons gezin compleet. Ik zou toch graag alle aandacht aan beide kids willen besteden en ook nog zelf wat me-time overhouden. Met een groot gezin zie ik dat niet snel gebeuren.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Het lijkt mij eigenlijk geweldig om 12 kinderen op te zien groeien, maar moet er niet te denken ze ook alle 12 zelf te dragen! Dus dat zou betekenen dat er adoptie of pleegkinderen tussen zullen zitten. Maar wel alleen met een huishoudster en een nanny die helpt om iedereen er verzorgd bij te laten lopen, op tijd bij sport/hobby kan zijn etc en de mogelijkheid levert tot individuele aandacht.
Mijn neef en nicht hebben 9 kinderen, die zijn allemaal echt heel close, maar ze hebben er ook wel het geld en huis voor. Kinderen vrijwel allemaal nieuwe merkkleding, hier en daar wat h&m en alleen of met twee een kamer. Als je alles tweedehands moet hebben en bij elkaar op de kamer proppen, dat lijkt mij een verschrikking.
Mijn man komt ook uit een groot gezin en die zijn ook close en niks tekort gekomen. Ik vind het ook altijd enorm gezellig als iedereen samen is.
Mijn neef en nicht hebben 9 kinderen, die zijn allemaal echt heel close, maar ze hebben er ook wel het geld en huis voor. Kinderen vrijwel allemaal nieuwe merkkleding, hier en daar wat h&m en alleen of met twee een kamer. Als je alles tweedehands moet hebben en bij elkaar op de kamer proppen, dat lijkt mij een verschrikking.
Mijn man komt ook uit een groot gezin en die zijn ook close en niks tekort gekomen. Ik vind het ook altijd enorm gezellig als iedereen samen is.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Groot gezin met 5 kinderen of meer?
» Balans gezin en werk
» Energieverbruik per gezin
» Voelt het als gezin?
» Gezin met 12 kinderen.. pffff...
» Balans gezin en werk