Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vast of flexibel gas/licht..

+2
Ella
Printje
6 plaatsers

Ga naar beneden

Vast of flexibel gas/licht.. Empty Vast of flexibel gas/licht..

Bericht  Printje ma 31 dec 2012 - 3:42

We hebben onze jaarrekening weer gehad en gaan echt absurd veel betalen (hebben nu een flexibel tarief), hebben een vrij groot huis, veel dagen thuis etc. Maar nu zijn we zelf aan het rekenen geweest en wanneer we het vast zouden zetten gaan we flink wat minder betalen. Maar ik vind dat altijd wat 'eng' om te doen, je moet het dan bijv. voor 2 jaar vastzetten maar ja wat zouden de energieprijzen gaan doen?


Wat hebben jullie en waarom? Dus flexibel of een vast tarief?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vast of flexibel gas/licht.. Empty Re: Vast of flexibel gas/licht..

Bericht  Gast ma 31 dec 2012 - 3:44

Wij hebben het momenteel nog op flexibel staan, omdat dat voor nu nog het voordeligst is voor ons! Maar we gaan in de zomer, als we de eindafrekening krijgen, even kijken wat op dat moment het voordeligst is!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vast of flexibel gas/licht.. Empty Re: Vast of flexibel gas/licht..

Bericht  Ella ma 31 dec 2012 - 3:55

Wij denken dat het alleen maar gaat stijgen en hebben het nu voor 3 jaar vast gezet. Mede omdat we vlgd jaar met de kleine meer gaan verbruiken
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vast of flexibel gas/licht.. Empty Re: Vast of flexibel gas/licht..

Bericht  Atelier Madame ma 31 dec 2012 - 3:57

2 jaar geleden vastgezet en de tarieven zijn volgens mij alleen maar gestegen. Maar met de huidige crisis geen idee of ze gaan dalen of stijgen. Kan je niet net nog voor 2013 overstappen en ergens een leuke welkomsbonus krijgen?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vast of flexibel gas/licht.. Empty Re: Vast of flexibel gas/licht..

Bericht  Printje ma 31 dec 2012 - 4:00

Ik heb vandaag al gebeld naar verschillende energiebedrijven en ze vertelden dat het flexibel tarief gaat dalen ( per 1 januari) maar onduidelijk hoeveel. We kunnen iedere maand ons contract omzetten dus dat scheelt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vast of flexibel gas/licht.. Empty Re: Vast of flexibel gas/licht..

Bericht  Barbabella ma 31 dec 2012 - 4:25

In januari gaat variabel waarschiijk dalen maar de kand is groot dat het in juli weer flink stijgt. Vast zetten is nu het beste.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vast of flexibel gas/licht.. Empty Re: Vast of flexibel gas/licht..

Bericht  Moonlight wo 2 jan 2013 - 4:47

Ik had een jaar vast (wilde het uitproberen) en kreeg echt heel veel geld terug. Nu heb ik het een jaar verlengd en flexibel, en inderdaad heb een brief gehad dat het gaat dalen.

Maar ik wil in september (dan moet ik weer verlengen) toch weer voor 3 jaar een vast tarief. Je weet nooit hoe het zal gaan in de toekomst dus dan meer beter vast zetten en ben hartstikke tevreden bij EON smile
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vast of flexibel gas/licht.. Empty Re: Vast of flexibel gas/licht..

Bericht  TukTuk wo 2 jan 2013 - 4:54

Wij hebben het voor 3 jaar vast gezet. Als je over wilt stappen kan het sowieso altijd wel, vaak krijg je alleen een overstap boete, en je nieuwe leverancier betaald vaak die boete, dus kost het jou niks.
We zitten nu bij Greenchoice, en moeten minimaal een jaar blijven zitten, als we voor die tijd overstappen, rekenen ze met terugwerkende kracht het variabele tarief, maar na dat jaar kunnen we wel overstappen als we willen.

Ik zou het als ik jou was dus gaan vast zetten, en sowieso ffies kijken welke leverancier voor jullie het goedkoopste gaat zijn. Wel even rekening houden met het feit dat je bij sommige leveranciers nog een aparte rekening krijgt van de netbeheerder.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vast of flexibel gas/licht.. Empty Re: Vast of flexibel gas/licht..

Bericht  TukTuk wo 2 jan 2013 - 23:29

Barbabella schreef:In januari gaat variabel waarschiijk dalen maar de kand is groot dat het in juli weer flink stijgt. Vast zetten is nu het beste.

Vaste tarieven zijn nu net sinds 1 januari ook weer flink gestegen, het is echt duur geworden. Ben blij dat wij het voor 3 jaar vast gezet hebben. Betalen nu voor elektriciteit €0,2166 en voor gas € 0,6131 (Inclusief btw)
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vast of flexibel gas/licht.. Empty Re: Vast of flexibel gas/licht..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum