Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn...

+7
Prosecco
Toet
Sarah1985
Minx
Tyrael
Jeanette
SleepingBeauty
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn... Empty Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn...

Bericht  SleepingBeauty vr 25 maa 2011 - 2:52

Ik werk bij uitzendbureau van het ziekenhuis. Omdat ik graag ervaring op wil doen in het ziekenhuis.
Alleen ik heb er zoveel moeite mee om op het laatste moment nog te moeten werken.

Zoals net belden ze voor vanavond (5min geleden) voor 15.30. Mijn man moet vanavond ook werken en ik had eigenlijk al andere plannen gemaakt.
Boven de zolder schoonmaken, bij mijn oma's op bezoek had ik afgesproken, nog wat dingen uitzoeken, hardlopen...
En dan kan ik me er niet toe zetten om te gaan werken vanavond.
Daarbij komt ook dat ik het weekend ook 2x vroeg moet...

Na wat gehakkel en gestakkel besluit ik dan toch maar aan de telefoon om niet te gaan werken.
En dan gooi ik denk pff wat stom lijkt wel of ik niet WIL werken..
Ik wil het wel graag, maar ivnd het aan de ene kant ook nog wel spanennd om steeds op andere afdelingen te staan en ik vindt dat omschakelen zo moeilijk!
Voor maandag avond belden ze ook nog, maar dat vind ik dan veel minder moeilijk om dat aan te nemen.

SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn... Empty Re: Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn...

Bericht  Jeanette vr 25 maa 2011 - 2:54

Ik zou het ook niet fijn vinden hoor als ze me zo kort van tevoren zouden bellen. Ze kunnen niet van jou verwachten dat je op elk tijdstip kunt en op het laatste moment. Je hoeft je daarom echt niet schuldig te voelen.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn... Empty Re: Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn...

Bericht  Tyrael vr 25 maa 2011 - 3:00

Helemaal niet raar dat je dat moeilijk vindt zo vlak van te voren. Mij bellen ze ook wel eens op of ik meteen of over een uurtje nog kan komen werken. Als ik iets gepland heb, zeg ik ook wel eens nee (tenzij het echt niet zo heel erg dringend is wat ik gepland heb).
Snap ook heel goed dat als je het weekend al moet werken, dat je nu geen "zin" (zin is hier dan even het verkeerde woord) hebt om vandaag ook nog te gaan werken zo last minute. Dus niets mis mee om op zo'n moment eens een keer nee te zeggen.
Tyrael
Tyrael
Prater
Prater

Aantal berichten : 513
Punten : 518
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn... Empty Re: Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn...

Bericht  SleepingBeauty vr 25 maa 2011 - 3:04

Dankje Jeanette. Ja dat is ook wel zo.
Maar de laatste maanden was er al weinig werk en nu begint dat een beetje aan te trekken.
En dan kan ik een keer werken en dan zeg ik af.

Aan de andere kant heb je ook wel gelijk, en als ze 's ochtends bellen voor ; s avonds of 's nachts doe ik het ook wel vaak en kost het me ook wel wat moeite hoor!
Mja ik ging daar heen met de instelling van ik wil graag ervaring op doen en naar mijn idee moet je dan ook alles grijpen wat je pakken kan, maar nu ik er voor sta merk ik dat ik dat juist heel erg moeilijk vind!
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn... Empty Re: Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn...

Bericht  Minx vr 25 maa 2011 - 3:08

Dat is toch logisch het komt je nu niet uit. Je hebt andere plannen. Moet je je helemaal niet schuldig over voelen. Je gaat op visite dus er rekenen al mensen op je.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn... Empty Re: Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn...

Bericht  SleepingBeauty vr 25 maa 2011 - 3:09

Tyrael schreef:Helemaal niet raar dat je dat moeilijk vindt zo vlak van te voren. Mij bellen ze ook wel eens op of ik meteen of over een uurtje nog kan komen werken. Als ik iets gepland heb, zeg ik ook wel eens nee (tenzij het echt niet zo heel erg dringend is wat ik gepland heb).
Snap ook heel goed dat als je het weekend al moet werken, dat je nu geen "zin" (zin is hier dan even het verkeerde woord) hebt om vandaag ook nog te gaan werken zo last minute. Dus niets mis mee om op zo'n moment eens een keer nee te zeggen.

Hey, ja als ik vrij was geweest morgen en er niet zo vroeg had uit gemoeten dan was het waarschijnlijk ook wel anders geweest.
Heb soms het gevoel dat ik vaak nee zeg ofzow, terwijl ik ook aangegeven heb dat ik nu 16uur elders werk omdat ik gewoon zo weinig opgeroepen werd dat ik toch wat vastigheid wilde.
Soms wordt ik dan een beetje onzeker of ik me wel genoeg laat zien, heb een contract tot mei en dan zou ik wel heel graag verlening willen!
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn... Empty Re: Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn...

Bericht  SleepingBeauty vr 25 maa 2011 - 3:13

Fairytale schreef:Dat is toch logisch het komt je nu niet uit. Je hebt andere plannen. Moet je je helemaal niet schuldig over voelen. Je gaat op visite dus er rekenen al mensen op je.

Ja nouja mijn oma's...haha mja had al gezegd dat ik kwam vandaag want eentje is gister uit het ziekenhuis gekomen!

Soms denk ik dat ik niet zoveel moet nadenken! Volgende keer beter!
En ik kom aardig aan mijn uren (+/- 32 uur), dus daar hoef ik het ook niet meer zozeer voor te doen.
En als het nu wat aantrekt komt er ook vast meer diensten die ik wel kan werken.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn... Empty Re: Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn...

Bericht  Minx vr 25 maa 2011 - 3:19

dan is het toch helemaal een goede reden om daar langs te gaan.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn... Empty Re: Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn...

Bericht  Sarah1985 vr 25 maa 2011 - 3:49

lijkt me ook ontzettend vervelend. Ik heb zelf ook vaak dat ik een half uur van te voren gebeld word om te werken erg lastig soms
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn... Empty Re: Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn...

Bericht  Toet vr 25 maa 2011 - 3:49

Ik kan geen tips geven op dit gebied, ik heb daar niet zoveel moeite mee. In veel gevallen vind ik dat werk voor gaat.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn... Empty Re: Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn...

Bericht  SleepingBeauty vr 25 maa 2011 - 5:16

toetje_ schreef:Ik kan geen tips geven op dit gebied, ik heb daar niet zoveel moeite mee. In veel gevallen vind ik dat werk voor gaat.

Ik heb die instelling denk ik wat minder. Werk vind ik wel belangrijk, en ik vind het ook wel belangrijk dat ik +/- 32 uur draai in de week om ons huisje en alles ook van te betalen. Als dat behaalt is merk ik dat ik werk toch wat minder belangrijk vind en dat ik het ook belangrijk vind om dan te genieten van andere dingen.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn... Empty Re: Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn...

Bericht  Prosecco vr 25 maa 2011 - 5:27

Als je het vervelend vind dat ze je kort van te voren bellen kun je misschien beter niet bij een uitzendbureau gaan werken?
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn... Empty Re: Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn...

Bericht  Gast vr 25 maa 2011 - 5:50

Prosecco schreef:Als je het vervelend vind dat ze je kort van te voren bellen kun je misschien beter niet bij een uitzendbureau gaan werken?

Inderdaad. Ik werkte bij een promotiebedrijf en had soms ook mensen op korte termijn nodig en ik had er echt niks aan als ik mensen in het bestand had staan die echt nooit last minute konden, iets wilden verzetten of 'moeite' doen. Ik begrijp het als iemand het niet wil, maar zo werkt het regelmatig via een uitzendbureau, helaas soms.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn... Empty Re: Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn...

Bericht  Lady4 vr 25 maa 2011 - 7:35

Ik vind 40 minuten van te voren bellen ook wel erg kort dag. Wisten ze niet eerder dat ze iemand nodig hadden?

Aan de andere kant.. Als je zo graag wilt blijven na mei, dan zul je misschien toch iets meer goodwill moeten tonen de komende tijd. Misschien zit ik er helemaal naast hoor, maar volgens mij heb je al regelmatig nee gezegd. Of zit ik er helemaal naast?
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn... Empty Re: Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn...

Bericht  Gast vr 25 maa 2011 - 8:03

Ik werk ook via een uitzendbureau, in een flexpool en ik zeg altijd maar gewoon ja. Je staat immers ingeschreven om te werken....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn... Empty Re: Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn...

Bericht  Gast vr 25 maa 2011 - 8:06

Hmm, ik was toch ook zeker gaan werken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn... Empty Re: Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn...

Bericht  SleepingBeauty vr 25 maa 2011 - 9:18

Lady4 schreef:Ik vind 40 minuten van te voren bellen ook wel erg kort dag. Wisten ze niet eerder dat ze iemand nodig hadden?

Aan de andere kant.. Als je zo graag wilt blijven na mei, dan zul je misschien toch iets meer goodwill moeten tonen de komende tijd. Misschien zit ik er helemaal naast hoor, maar volgens mij heb je al regelmatig nee gezegd. Of zit ik er helemaal naast?

Nee dat valt opzich wel mee. Heb lange tijd gehad dat ze geen werk hadden.
En laatste tijd 1 of 2 keer af moeten zeggen omdat ik al moest werken...
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn... Empty Re: Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn...

Bericht  Gast vr 25 maa 2011 - 9:22

Lady4 schreef:Ik vind 40 minuten van te voren bellen ook wel erg kort dag. Wisten ze niet eerder dat ze iemand nodig hadden?

Dan zouden ze wel eerder bellen denk ik, als ze het al wisten. Het kan dat er iemand ziek is geworden, uit is gevallen om een andere reden, of dat het ineens gewoon erg druk is? Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn... Empty Re: Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn...

Bericht  Lady4 vr 25 maa 2011 - 9:27

SleepingBeauty schreef:
Lady4 schreef:Ik vind 40 minuten van te voren bellen ook wel erg kort dag. Wisten ze niet eerder dat ze iemand nodig hadden?

Aan de andere kant.. Als je zo graag wilt blijven na mei, dan zul je misschien toch iets meer goodwill moeten tonen de komende tijd. Misschien zit ik er helemaal naast hoor, maar volgens mij heb je al regelmatig nee gezegd. Of zit ik er helemaal naast?

Nee dat valt opzich wel mee. Heb lange tijd gehad dat ze geen werk hadden.
En laatste tijd 1 of 2 keer af moeten zeggen omdat ik al moest werken...
Dan heb ik niks gezegd!

Ik weet alleen uit ervaring dat er over het algemeen aardig wat poolers in dienst zijn in een ziekenhuis. Veel daarvan hebben toch een beetje hun vaste afdelingen waar ze vaak voor gevraagd worden. Daarom is het wel belangrijk om je nu een beetje flexibel op te stellen, zodat ze jou altijd in hun achterhoofd zullen hebben.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn... Empty Re: Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn...

Bericht  SleepingBeauty vr 25 maa 2011 - 9:28

Isabella schreef:
Prosecco schreef:Als je het vervelend vind dat ze je kort van te voren bellen kun je misschien beter niet bij een uitzendbureau gaan werken?

Inderdaad. Ik werkte bij een promotiebedrijf en had soms ook mensen op korte termijn nodig en ik had er echt niks aan als ik mensen in het bestand had staan die echt nooit last minute konden, iets wilden verzetten of 'moeite' doen. Ik begrijp het als iemand het niet wil, maar zo werkt het regelmatig via een uitzendbureau, helaas soms.

Ja dat begrijp ik ook!! Ik wil ook graag ergens vast gaan werken. Het is meer een opstapje voor me.
En ik zeg niet altijd nee, maar soms overvalt het me en dan denk ik van oei misschien moet ik toch wat vaker ja zeggen.
Dan neem ik me maar weer voor de volgende keer wat beter na te denken Wink
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn... Empty Re: Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn...

Bericht  Gast vr 25 maa 2011 - 9:30

SleepingBeauty schreef:
Isabella schreef:
Prosecco schreef:Als je het vervelend vind dat ze je kort van te voren bellen kun je misschien beter niet bij een uitzendbureau gaan werken?

Inderdaad. Ik werkte bij een promotiebedrijf en had soms ook mensen op korte termijn nodig en ik had er echt niks aan als ik mensen in het bestand had staan die echt nooit last minute konden, iets wilden verzetten of 'moeite' doen. Ik begrijp het als iemand het niet wil, maar zo werkt het regelmatig via een uitzendbureau, helaas soms.

Ja dat begrijp ik ook!! Ik wil ook graag ergens vast gaan werken. Het is meer een opstapje voor me.
En ik zeg niet altijd nee, maar soms overvalt het me en dan denk ik van oei misschien moet ik toch wat vaker ja zeggen.
Dan neem ik me maar weer voor de volgende keer wat beter na te denken Wink

Begrijp ik, je kunt het ook altijd aangeven bij hen, dat het niet is omdat je het niet wil, dus even goodwill kweken Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn... Empty Re: Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn...

Bericht  SleepingBeauty vr 25 maa 2011 - 9:36

Lady4 schreef:
SleepingBeauty schreef:
Lady4 schreef:Ik vind 40 minuten van te voren bellen ook wel erg kort dag. Wisten ze niet eerder dat ze iemand nodig hadden?

Aan de andere kant.. Als je zo graag wilt blijven na mei, dan zul je misschien toch iets meer goodwill moeten tonen de komende tijd. Misschien zit ik er helemaal naast hoor, maar volgens mij heb je al regelmatig nee gezegd. Of zit ik er helemaal naast?

Nee dat valt opzich wel mee. Heb lange tijd gehad dat ze geen werk hadden.
En laatste tijd 1 of 2 keer af moeten zeggen omdat ik al moest werken...
Dan heb ik niks gezegd!

Ik weet alleen uit ervaring dat er over het algemeen aardig wat poolers in dienst zijn in een ziekenhuis. Veel daarvan hebben toch een beetje hun vaste afdelingen waar ze vaak voor gevraagd worden. Daarom is het wel belangrijk om je nu een beetje flexibel op te stellen, zodat ze jou altijd in hun achterhoofd zullen hebben.

Ja klopt er zijn bij ons ook heel veel flexers. Probeer ook wel in de picture te blijven, door af en toe te bellen en te mailen, ook toen het rustig was. En draai ook wel eens de weekendbeschikbaarheid en dan moet je ook soms van de hak op de tak werken.. Of dat ze ;s ochtends bellen voor de avond of nacht.
het is soms een beetje puzzelen, want weet van mezelf dat ik het ook niet te gek moet maken.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn... Empty Re: Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn...

Bericht  Lady4 vr 25 maa 2011 - 10:55

Ik heb zelf ook een tijdje via de pool gewerkt en ik werd ook vaak 's ochtends gebeld met de vraag of ik een late dienst of nachtdienst kon draaien. Dit is wel normaal wanneer je in de pool werkt. Een half uur van te voren is echter niet zo normaal en volgens mij kun je hier ook extra toeslag voor krijgen.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn... Empty Re: Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn...

Bericht  SleepingBeauty vr 25 maa 2011 - 11:08

Ik weet niet of je hier extra toeslag voor kunt krijgen?
Nooit over gehoord.
Maar kan het eens nakijken..
Gelukkig is het meestal ook iets verder vn te voren Wink
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn... Empty Re: Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn...

Bericht  Gast vr 25 maa 2011 - 11:14

Ikzelf ben ook absoluut niet flexibel. Zo komt het weleens voor dat ik me op maandag instel op 40u werken, maar dat er iemand ziek word en mijn week opeens 48u werken wordt. Dan ben ik gewoon compleet van slag en moet ik alles in het werk stellen om niet een hele week mokkend en moe (van mezelf) naar het werk te gaan.

Gelukkig heb ik inmiddels een middel gevonden om mezelf over mijn eigen "niet flexibel zijn" heengezet. Ik begin met dagen af te tellen tot het voorbij is en wonderbaarlijk helpt het. Dan zeg ik bv niet:"Met deze dag nog drie dagen werken", maar "Na deze dag nog twee dagen te gaan".

Als ik 40 minuten van te voren zou worden gebeld dat ik moet werken, dan moet ik even kuchen en zuchten en tegen mezelf zeggen:"Nog even en dan is het weer voorbij".

Klinkt wel erg depressief allemaal, maar zo is het niet. Ik kan het simpelweg niet goed hebben als een ander mijn plannen in de war schopt. :P Lekker ding ben ik ook. Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn... Empty Re: Ik vind het zo moeilijk flexibel te zijn...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum