Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welk beeld had je 10 jaar terug over je leven van nu?

+32
Sarah1985
Filoria
Roodkapje
Mari
sterremaan
Oasis
Lady4
Fortissimo
Shisha
Caramba
M-G
Polly
Toet
Atelier Madame
Bliss
Exogenesis
Taeda
CCC
Merai
Pseudoniem
Tania
Rouxxxe
Punk'd
SuperGrover
Lady Starstruck
Minx
Niene
Antibes
mzcharlotte
Lonely Goatherd
Lejow
Flippin' Bitch
36 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Welk beeld had je 10 jaar terug over je leven van nu? - Pagina 2 Empty Re: Welk beeld had je 10 jaar terug over je leven van nu?

Bericht  Shisha ma 4 feb 2013 - 21:23

10 jaar geleden was ik 17, net begonnen met mijn opleiding verzorgende en ik woonde net op mijzelf. Ik wilde daarna nog verder gaan leren voor verpleegkundige, een leuke jongen ontmoeten en trouwen en kinderen krijgen. Zoals ik het nu zag had ik nu al wel 2/3 kinderen gehad.
Uiteindelijk heb ik mijn opleiding niet afgemaakt en ben totaal wat anders gaan doen. Ik kreeg wel een vaste relatie en ben gaan samenwonen met 20 jaar maar dat bleek een eikel eerste klas te zijn. Toen ik bij hem weg was heb ik toch weer mijn opleiding opgepakt, kwam mijn huidige man tegen, ben met hem getrouwd en nu in verwachting van ons eerste kindje.
Mijn beeld klopt dus aardig alleen loop ik een paar jaartjes achter.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk beeld had je 10 jaar terug over je leven van nu? - Pagina 2 Empty Re: Welk beeld had je 10 jaar terug over je leven van nu?

Bericht  Fortissimo ma 4 feb 2013 - 21:24

Toen was ik 11. Geloof niet dat ik daar heel erg mee bezig was :P
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  Lady4 ma 4 feb 2013 - 21:47

Tien jaar geleden had een beeld voor ogen van huisje, boompje, beestje en nog steeds en rijk sociaal leven, wanneer ik 30 zou ziin. Ik ben nu dertig en dat plaatje is eigenlijk compleet uitgekomen: Ik woon samen met de liefste man ter wereld, zorg deels voor zijn zoontje, heb een eigen woning, een goede auto, mijn droombaan en nog steeds veel contact met vrienden en vriendinnen.

Zou het niet anders willen momenteel. smile
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 4 feb 2013 - 21:51

*

Laatst aangepast door Break Of Day op do 7 feb 2013 - 1:01; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Flippin' Bitch ma 4 feb 2013 - 21:57

Toen was 16 en zat ik in 4 vwo.
Ik dacht:

-dat ik in een stad op afstand van mijn ouders zou gaan studeren (docent drama of beeldend) en wonen. Klopt, alleen de studie werd MWD.

-
dat ik altijd in de buurt van de zee/het water zou blijven wonen. Klopt.

- ik hoopte dat ik zelfstandiger, sterker zou worden. In plaats van het gevoel dat dingen voor mij bepaald werden, zelf de regie zou hebben. Klopt en daar ben ik best trots op!

- dat ik na mijn studie vrij makkelijk een vaste baan zou kunnen vinden + financiele zekerheid. Ehh, helaas. Ik moet blij ziijn met tijdelijke 0-uren contracten en ben vervolgens weer op zoek naar de volgende. Ik had niet verwacht dat ik voor een aantal uren in dienst zou werken bij mijn 'studentenbaan' (andere functie inmiddels), om financiele zekerheid te hebben.

- dat ik een leuke vriend zou ontmoeten, waarmee ik uiteindelijk zou gaan samenwonen en wellicht trouwen rond deze leeftijd. Een liefdevolle relatie, met doen wat we leuk vinden en toch ook wel met liefde voor het strand, bij de zee wonen. Kinderen, daar was ik nog niet zo uit: 2, met de eerste rond mijn 27e/28e of juist geen. Besef me ineens dat zelfs de setting waarin ik huidige vriend ontmoette, bij mijn vroegere beeld klopt, haha. Had destijds niet verwacht dat mijn eerste relatie meteen bijna 9 jaar zou gaan duren. En ja, trouwen en samenwonen... Eerst maar eens enorm genieten van het elkaar beter leren kennen smile Hij houdt ook nog eens van het strand!

-
Dat ik de hobby's van toen zou houden: paardrijden, toneelspelen, tekenen/schilderen en nog altijd zou genieten van festivals en bandjes kijken. Hoopte in nog meer theaterstukken of wellicht een film te spelen. Klopt. Alleen de passie voor spinning is er aan toegevoegd. Ik heb al weer twee jaar een verzorgpaard. Afgelopen jaren heb ik behoorlijk wat geacteerd: theaterstukken, theatersolo, 2 korte films (waarvan 1 met mij in hoofdrol vertoond op filmfestival), als client op de Social Work opleiding. Tekenen en schilderen vooral op vakantie & muziek luisteren is nog altijd een grote passie.

- Dat mijn liefde voor kleuren zou blijven. Ik zag mezelf al helemaal wonen in een sfeervol oud huis met oranje muren, oranje wc-bril etc. Zelf ook niet vies van fleurige kleding en nog steeds rijdend op een zelf beschilderde antieke omafiets. Helemaal waar! Tot op de wcbril correct, zelfs Wink Ik woon in een monumentaal Brabantia-paleisje met roze en oranje, balkenplafond, hoge ramen , kroonluchters etc. Ik hou nog steeds van gekleurde kleding, maar niet meer zo extreem. Daarnaast hou ik ook echt van een stoere kledingstijl met zwart, olijfgroen en grijs.
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Oasis ma 4 feb 2013 - 21:59

10 jaar geleden was ik 16 jaar, en bestond mijn leven uit de middelbare school overleven, concerten/stappen en plezier hebben. Ik dacht niet echt aan de toekomst, maar 26 vond ik toen wel heel erg oud klinken laughcry
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662

Bericht  sterremaan di 5 feb 2013 - 9:36

Toen was ik 22 net lid van het forum.
Druk bezig met de studie. En wilde ik door naar het hbo. Wilde hogerop met rolstoeldansen. En rolstoelbadminton. En ik wilde, mijn gedichten bundelen. En Fokus wonen. Mijn studie heb ik afgerond, ik woon Fokus heb twee gedichten bundels op de markt, de derde ligt klaar. En mijn eigen boeken liggen te wachten om nagekeken te worden. Rolstoeldansen en badminton doe ik niet meer. En het hbo heb ik nooit gered
sterremaan
sterremaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 675

http://www.sterremaan.tk

Bericht  Mari di 5 feb 2013 - 9:45

Toen was ik bijna 16, dolgelukkig, eindexamenjaar, fijne vriendinnen, stappen en jongens. Als je vroeg wat ik later wilde dan zei ik; "Op mijn 27e trouwik met de liefde van mijn leven en een jaar later heb ik mijn eerstekind en net voor mijn 30ste mijn tweede kind. Graag was ik afgejacht geworden of zangeres". Ik kon me niet voorstellen hoe ik ooit alle meubels kon kopen, dat was 'vet' duur.

Nu 10 jaar later heb ik inderdaad die lieve man, helaas geen trouwplannen, en kinderen komen nu even niet uit. Een baan heb ik niet en mijn vriendinnen van toen ook niet meer. Ik had 10 jaar geleden niet verwacht dat er zoveel in mijn leven anders zou zijn, en dat mijn ouders zouden scheiden.

Als ik nog even terug zou mogen naar die tijd, dan heel graag. 2003 was de allerbeste zomer van mijn leven, ik ben dankbaar voor die tijd.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Roodkapje wo 6 feb 2013 - 15:58

2003 was het jaar van mijn leven... ik werd 18, ging op mezelf wonen, haalde mijn rijbewijs, ging naar een geweldige editie van Lowlands, ontmoette mijn man en had een heerlijk onbezorgd leventje.

Ik zag mijn leven 10 jaar later zonder kinderen ( ik wilde nooit kinderen), we zouden samen de wereld over reizen en alleen werken om de volgende reis te kunnen maken. We zouden niet trouwen, alleen als we naar Vegas zouden gaan in een Chapel. We zouden een goedkoop flatje aanhouden omdat we niet vaak thuis wilden zijn. Ik zou ook een eigen auto hebben.

We hebben nu 4 kinderen, reizen nog wel heel wat af maar niet zoveel als dat ik 10 jaar terug had gedacht, we hebben geregistreerd partnerschap en hebben nog steeds de deal dat we in Vegas gaan trouwen. We hebben net een huis gekocht dus de zuidpoolcruise moet nog even op zich laten wachten hahaha.. , over 30 jaar maar als het huis is afbetaald whaha! Ik heb een eigen auto... 2 auto's van mij zelfs en 1 van mijn man.

Hier nog maar een paar echte vrienden van de vriendengroep over, iedereen heeft nog wel contact met een aantal van de grote groep maar door relatiecrisissen binnen de groep is alles uiteen gevallen.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Filoria vr 8 feb 2013 - 9:54

Haha Roodkapje, wat grappig om te lezen dat je geen kinderen wilde en dat je er nu 4 hebt Very Happy

2002 was ik ook op Lowlands geloof ik, of het was 2003.

Ik had toen een vriend die zanger was van een metalband en vond mezelf heel stoer. Tegelijkertijd was ik kinderlijk en onverantwoordelijk: ik verknoeide de ene naar de andere studie. Toch zag ik voor me dat ik over 10 jaar een goede baan zou hebben.

Ik riep dat 24 me een mooie leeftijd leek om moeder te worden, maar dat is dus 21 geworden Welk beeld had je 10 jaar terug over je leven van nu? - Pagina 2 2474380249 En die goede baan hoop ik ooit nog te krijgen. Als Tomas het huis uit is of zo Welk beeld had je 10 jaar terug over je leven van nu? - Pagina 2 2474380249
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Sarah1985 vr 8 feb 2013 - 11:43

Toen was ik 17 was gelukkig met mijn toen nog vriend. Ik hoopte toen dat we getrouwd zouden zijn en 2 kindjes zouden hebben. Een mooi huis. En beide een leuke baan.

We hebben geen kinderen. Huis is wel mooi. leuke baan hebben we ook niet man heeft geen werk momenteel.
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Eponine vr 8 feb 2013 - 23:57

In 2003 was ik bezig met het eerste jaar van mijn studie. Ik zag mezelf 10 jaar later ergens een baan hebben in de marketing of bedrijfseconomie. Verder had ik wel het idee dat ik dan samen zou wonen, kinderen nog niet in ieder geval. Ik wilde absoluut niet in de randstad wonen, waar wel geen idee, en zeker niet in een flat ofzo.

Nu heb ik een leuke baan in het a.ctuariele vakgebied, ben sinds 2,5 jaar bezig met een deeltijdstudie daarin. Woon alleen in mijn appartementje in Nijmegen, heb geen relatie en zou stiekem uiteindelijk toch wel richting de randstad willen verhuizen, vooral om mijn reistijd te verkorten.
Eponine
Eponine
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 98
Punten : 98
Registratiedatum : 15-11-12

Bericht  Highway za 9 feb 2013 - 0:31

Ik was toen 19 en erg stoer vond ik zelf en woonde samen met mijn ex vriend, samen liepen we toen veel metalfestivals en concerten af en waren we druk bezig met muziek (eigen label/mailorder opzetten). We wilden samen naar Noorwegen emigreren dus ik verwachtte destijds nog dat ik daar nu zou wonen, ik had toen wel voor ogen om kinderen te krijgen maar rond mijn 25e al.

Het is dus niet echt volgens plan gegaan smile
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast za 9 feb 2013 - 21:33

Toen was ik 17 en nog niet echt bezig met 'de toekomst'. Het enige wat ik toen heel graag wilde was een jaar naar Spanje. Dat is een paar jaar later ook gebeurd. En ik wilde leerkracht worden. Dat is ook gelukt, al ben ik het tegenwoordig niet meer. Verder dacht ik er niet echt over na maar zag ik gewoon huisje-boompje-beestje voor me. Ook dat heb ik, alleen geen kinderen. Die dacht ik vroeger 'wel ooit te willen', maar daar ben ik nu niet meer zo zeker van.

Gast
Gast

Bericht  Bosjesvrouw ma 11 feb 2013 - 1:47

Toen was ik bijna 17 en had niet echt toekomst plannen. Hoopte wel dat ik dan een vriend had.

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Aggi vr 15 feb 2013 - 11:17

10 Jaar geleden was ik 19.
Was nog vol aan het puberen en had wel dromen. wilde iets met fotografie doen of in de zorg.
Dacht dat ik met mijn 23ste getrouwd zou zijn en kinderen zou hebben... alhoewel ik dit plan al wat aan het bijstellen was... had namelijk net mijn toekomstige ex leren kennen Welk beeld had je 10 jaar terug over je leven van nu? - Pagina 2 253468018
En wilde eigenlijk gewoon genieten, kwam net uit een relatie waar ik erg verdrietig om was dat het uit was, wilde eigenlijk gaan leven, op mezelf wonen en huisje, boompje, beestje moest ik niet aan denken...
Nu 10 jaar later....
Is mijn vader op zijn 50ste overleden aan longkanker, zelf was ik toen 21... mijn vriend van toen is dus mijn ex geworden...
Heb niet echt op mijzelf gewoont... was er een tijd voor mijn moeder, ivm het overlijden van mijn vader.
in 2007 mijn huidige vriend leren kennen, en toen was ik dus 23 en nog niet aan trouwen en kids toe.
Werkte inmiddels al wel in de zorg.
in 2010 gingen we verhuizen naar een plekje voor ons samen, en 5 maanden later kwamen wij er achter dat ik zwanger was... 2 dagen na mijn 28ste verjaardag is onze zoon geboren.

Niet gedacht dat dit 10 jaar later allemaal zou gebeuren.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: