Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sfeer op het werk

4 plaatsers

Ga naar beneden

Sfeer op het werk Empty Sfeer op het werk

Bericht  Isis ma 14 feb 2011 - 22:47

Hoe belangrijk is de sfeer tussen je collega's voor jou? Zou jij een job die je erg graag doet opgeven omdat je het niet echt kunt vinden met je collega's?

Ik werk met 2 directe collega's (de rest van het team zie ik amper) waar ik niet echt goed mee overeen kom. Ik doe psychisch zwaar werk (in een opvangtehuis voor daklozen), dus ik vind het belangrijk dat ik met mijn collega's goed overeen kom en dat we op mekaar kunnen bouwen. Een paar maanden geleden is de bom ontploft en had ik ruzie met mijn 2 collega's, we hebben dat proberen uit te praten maar dat is niet echt gelukt. Nu bewaar ik gewoon de lieve vrede. Maar ik merk dat ik daardoor steeds minder graag naar mijn werk ga, terwijl ik mijn werk an sich wel graag doe. Mijn leidinggevende begrijpt mijn frustraties maar doet er verder niets mee, behalve overleg met een externe aanvragen. Dat zou dan over een paar maanden (mijn organisatie kennende) van start gaan. Ik wil wel wachten tot dat overleg maar in tussentijd heb ik met tijden weerzin om naar mijn werk te gaan. Blegh. Iemand tips?
Isis
Isis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sfeer op het werk Empty Re: Sfeer op het werk

Bericht  Polly di 15 feb 2011 - 4:53

Oh, dat is echt vervelend zeg! Zoals het er nu naar uit ziet gaat er dus niks veranderen op je werk? Voor mij zou dat wel een reden zijn om eventueel naar een nieuwe baan uit te kijken. Maar misschien moet je toch nog eens proberen om het uit te praten? Was de ruzie werkgerelateerd of kunnen jullie gewoon niet met elkaar overweg?
Ik heb door de jaren heen met heel wat draken moeten werken, en zolang je allemaal je gang kan gaan is het wel te doen. Maar soms wordt de situatie gewoon onhoudbaar, en als je dan geen keuze hebt, dat is natuurlijk gewoon shit.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sfeer op het werk Empty Re: Sfeer op het werk

Bericht  Cheesegirl di 15 feb 2011 - 4:55

Ik kan je wel een beetje inleven in jouw situatie, alleen bij is die bom toen nooit omploft. Ik had 2 collega's, waarvan ik er met 1 prima overweg kon, maar de ander..
Ik heb nooit tegen haar durven zeggen wat ik vervelend vond en waar ik tegen aanliep. Achteraf had ik dit denk ik wel kunnen doen, omdat ik nu daar weg ben met een gevoel van, ik ben nooit eerlijk tegen mijn collega geweest.

Om op jouw vraag terug te komen, de sfeer met mijn collega's is voor mij heel belangrijk in mijn werk. Je werkt met elkaar, je hebt elkaar altijd nodig dus dan vind ik het prettig als we ook samen door 1 deur kunnen.
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sfeer op het werk Empty Re: Sfeer op het werk

Bericht  Tinus di 15 feb 2011 - 5:10

Lastige situatie waarin jij zit! Voor mijn gevoel breken of maken je collega's het werk. De sfeer op het werk is voor mij zo belangrijk dat als ik me daar niet meer prettig bij voel, ik er wat aan wil doen. De laatste optie zou inderdaad uitkijken naar een andere baan zijn. Maar daar ben jij hopelijk nog niet bereikt, dus ik zou proberen om toch nog die gesprekken af te wachten. Ik zou nog eens bij jouw leidinggevende aangeven hoe jij je op dit moment voelt. Dat het werk voor jou een stuk minder fijn is geworden en dat je graag zou willen dat er op korte termijn dat gesprek komt. Of probeer nog eens(eventueel samen met je leidinggevende als buffer) een gesprek aan je gaan met je collega's. Of met elk van hen apart, dat kan misschien ook schelen. Het moet niet zo zijn dat je door je collega's met tegenzin naar je werk gaat!
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sfeer op het werk Empty Re: Sfeer op het werk

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 5:26

Lijkt me een ontzettend vervelende situatie! Ik hoop dat je een beetje een manier vindt om er goed mee om te gaan.
Ik vind het belangrijk om goed overweg te kunnen met mijn collega's. Op mijn vorige werkplek vond ik het altijd vreselijk. Ik heb daar zo'n naar gevoel gehad. Het werk vond ik leuk, maar de collega's niet. Daarom ben ik er ook weg gegaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sfeer op het werk Empty Re: Sfeer op het werk

Bericht  Isis di 15 feb 2011 - 10:00

Goh, ik hoop dat het bij mij niet zo ver komt dat ik een andere baan ga zoeken (maar het gaat die kant uit, eerlijk gezegd). Ik weet niet goed of ik met mijn collega's erover kan praten, de ene is erg mondig en dominant, met haar kan ik er waarschijnlijk wel over praten (maar dan mijn woorden zorgvuldig kiezen, want ze is snel op haar tenen getrapt). De andere (degene waar ik het het moeilijkst mee heb) is sowieso al stiller en introvert, ik heb het gevoel dat ik maar moeilijk met haar kan praten (over koetjes en kalfjes, dus ook over 'serieuzere' dingen).

De ruzie ging over iets persoonlijks, maar ook op werkvlak zijn er al verschillende discussies geweest. Ik denk dat mijn visie vaak verschillend is. Daarom ben ik blijkbaar ook grotendeels aangenomen, omdat ik op een andere manier naar de dingen kijk. Ik vind het spijtig dat als ik iets wil veranderen (kleine dingen dan), dat ik dan te horen krijg 'ja maar, wij doen dat al altijd zo'. Dat is geen goede reden, vind ik. Ik heb vooral het gevoel dat ik mezelf niet kan zijn (in hoeverre je dat op je werk kan en mag), dat was op mijn vorige werk wel anders. Dat werk op zich deed ik niet zo graag maar de collega's maakten veel goed. Tja. Ik heb vandaag mijn leidinggevende er nog eens over aangesproken dat ik wil dat er iets verandert, want dat ik me hier echt niet goed bij voel. Hij ging er werk van maken (zegt hij al maanden, ik hoop dat hij het nu ook doet).

Degenen die een andere job hebben gezocht; wat was jullie 'breekpunt'? Wanneer was het echt genoeg?
Isis
Isis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sfeer op het werk Empty Re: Sfeer op het werk

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum