Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

+34
Aziraphale
Happinaz
PapillonRose
MADDIE
Slakje
Susan
Tania
Sea of Trees
Liadan
Coco
Sun88
Viva
Bolleke
Linda
Paper Crown
mzcharlotte
Caroow
Spring
xxjojootjexx
ProudMom
sandra
Aimee
_Lana_
Ella
SarahKey
CCC
Lejow
studiebol
Happydobby
Rush
Parisienne
Manderijn
Annemie
Jasmine
38 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 4 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  studiebol ma 4 feb 2013 - 7:01

Ik hoor in mijn omgeving en dan in dit geval mijn collega's met school gaande kinderen er wel over. Daar speelt idd wel dat de een met een kado van 20 euro aan komt en de ander met een kado van 3 euro.

Een van mijn collega's heeft met de ouders uit de klas afgesproken dat iedereen hetzelfde bedrag aan de moeder van het jarige kind geeft en daar koopt de moeder een kado van wat het jarige kind heel graag wil hebben. Zo wordt de enorme lading prullaria ook beperkt en zie je ook geen verschil. De kinderen weten niet beter want dit is vanaf dag 1 dat ze op school zijn al zo. Toen ik het hoorde vond ik het best een goed idee, ben alleen vergeten te vragen wie dit bedacht heeft, de school of is het een initiatief van een van de ouders

(liever niet quoten)
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 4 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Slakje ma 4 feb 2013 - 7:02

Ik vind het sowieso al vreemd om snoep uit te delen op het kdv. Ook de hoeveelheid, waarvoor is dat nodig? Ik vind het een hoop geldverspilling.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 4 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Gast ma 4 feb 2013 - 7:26

Susan schreef:Ik vind het trouwens wel opvallend dat het bij jou altijd 'een bepaald soort mensen' zijn als ze het anders doen dan jij.

Nah, niet per se als ze het anders doen dan ik. Ik ben niet zo creatief, en de meeste ouders maken er wel iets creatiefs van. Dat is ook anders dan ik, en dat is niet een bepaald slag mensen. De mensen die heel erg uitpakken met traktaties, daar zie ik wel een overeenkomst in: dat zijn vaak de mensen waarvan de kinderen niet zo lekker in de groep liggen of die zelf erg onzeker zijn over hun positie. Bijv: het enige kindje in de klas van mijn zoon die echt een buitensporige traktatie had was een moeder van 20, die echt een beetje 'anders' is dan de rest van de populatie op school, helemaal niet erg, maar ze heeft er zelf wel last van en probeert dat op die manier volgens mij te compenseren.

Dat bedoel ik ermee. En dat valt op, want de rest van de mensen doet het ongeveer hetzelfde. Al ben ik vast één van de mensen die wat 'saaiere' traktaties meegeeft, ik maak er nooit zoveel werk van omdat knutselen gewoon niet aan mij besteed is. Vind ik helemaal niet erg, als iemand anders het leuk vindt om er iets leuks van te maken vind ik dat prima. Maar ik val wél over hele uitgebreide traktaties, dus een cakeje wat je met z'n allen opeet vind ik prima, maar als er zóveel meegegeven wordt dat driekwart in een zakje mee naar huis moet omdat het meer is dan één portie snoep of koek vind ik dat overdreven. Het is een moment dat je trakteert, dan eet je met z'n allen iets lekkers, al dan niet leuk verpakt, zoveel meegeven dat het niet in één keer op kan vind ik niet nodig. Dan ga je het doel van trakteren voorbij lijkt me.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 4 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Susan ma 4 feb 2013 - 7:29

Oh, dat doe ik meestal ook niet. Ik vind het dus leuk om iets kleins te geven wat ze kunnen bewaren en dan doe ik er een handje snoep bij, maar meer omdat ik dat er leuk uit vind zien. Als ik mijn traktaties kleiner zou houden zou ik dus ook het snoep weglaten, niet het hebbedingetje.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 4 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Gast ma 4 feb 2013 - 7:31

Ik heb ook niets tegen een speeltje bij de traktatie. Hier ook wel regelmatig een potlood of pen of vingerpoppetje bij een traktatie, prima en leuk. Maar dan is het nog redelijk binnen de perken. Als het én een zak m&m's én een lolly én een ander snoepding én een doosje potloden wordt dán vind ik het echt te gek worden en dat kom ik af en toe wel tegen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 4 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Susan ma 4 feb 2013 - 7:36

Ik ben geloof ik nog nooit een traktatie tegengekomen die ik echt buitensporig vond. Wel snoep dat ik echt niet geschikt vond voor de leeftijd, dus lolly's, keiharde Fruitella's en dat soort dingen, dat vind ik niks voor een peuterspeelzaal. Meestal verdwijnt dat ook in het tasje, maar dan hebben ze er dus niks aan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 4 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Tania ma 4 feb 2013 - 7:42

Ik vraag me af of het voor kinderen nou echt zo belangrijk is hoe 'groot' hun traktatie is in vergelijking met andere kinderen. Ik kan me herinneren dat het bij ons op school echt niet anders was. De een trakteerde iedereen 1 haribo snoepje uit zo'n plastic doosje, de anders kwam met (snoep)taarten of cadeautjes. We vonden het allemaal prima en vonden het al lang leuk dat we wat kregen en volgens mij vergeleken we die traktaties helemaal niet.
En ja, misschien dat sommige ouders het vervelend vinden maar ja zo werkt het leven nou eenmaal toch. De een heeft meer geld dan de anders dat kun je op heel veel gebieden merken en dus ook op school.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 4 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Lejow ma 4 feb 2013 - 7:47

ProudMom schreef:
Lejow schreef:
studiebol schreef:[quote="Lejow]Op mijn werk had een kindje laatst van die fruit prikkers gemaakt, de helft van de kinderen hoefde het niet... Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 4 1270000679
En dat stop je wat lastig in een tas Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 4 394967



Maar moet/kun je als juf niet verplichten dat ze het tenminste proeven? Ik vind het namelijk wel heel goed van die ouders dat ze gezond trakteren maar ja als meer dan de helft mee terug naar huis komt vind ik dat ook wel erg lullig.

*was niet mijn werkdag* nerd

Dat had de juf van mijn zoon toch echt niet hoeven te proberen. Als hij zegt dat hij het niet hoeft/er geen trek in heeft/het niet lust, dan hoeft het niet, klaar. Hij is oud genoeg om zelf te weten of hij het lekker vind of niet, want op 4jarige leeftijd heeft hij toch echt wel al (bijna) alle soorten worst/kaas/fruit geproefd/gegeten. Dus als hij er geen zin in heeft, vind hij het (op dat moment) niet lekker. Als ik achteraf zou horen dat de juf hem verplicht of gedwongen zou hebben om het toch op te eten of te proeven, dan zou ze met mij nog niet klaar zijn.
Hallo zeg, het is een traktatie, zoiets moet LEUK zijn. Geen straf. En ík ben nog altijd zijn moeder, en degene die hem opvoed en hem verteld of hij iets moet proeven ja of nee. Niet zijn juf.[/quote]

Misschien een beetje spuit 11 zo wat pagina's later, maar ben het deels met je eens hoor.
Alleen ken ik de kids van mijn klas goed genoeg. Ik weet dat drie kwart het echt wel lust, al is het na even proeven, maar het gewoon niet pakt, omdat degene voor hem het ook niet pakt.
Daarom vind ik altijd dat je het gewoon aan kunt pakken, en het kunt proeven.
En daarbij, er zaten iets van 5 verschillende dingen op dat stokje, er is heus wel één ding die ze er van lusten.


Overigens vind ik het prima dat de kids chips/snoep/cake wat dan ook trakteren. Maar dan gewoon één ding hiervan. Niet én een zakje chips, én een mini mars, én een lolly enz...
Als ze zo'n grote traktatie krijgen mogen ze van mij meestal 1 ding op eten, de rest gaat lekker in de tas mee naar huis.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 4 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  MADDIE ma 4 feb 2013 - 7:52

Ik werk met peuters en zie dit ook gebeuren bij mij op het werk. Er zitten ook regelmatig dingen bij die ik niet geschikt vind. Dit is ook de reden dat we het aan het eind van de ochtend uit laten delen en dat we niets op school eten met ze. Dan kunnen ouders het zelf bedenken. Ouders die iets gezond trakteren geef ik altijd duidelijk aan hoe blij ik daarmee ben.

Ik werk op een islamitische school ook, dus dat speelt ook mee. Het gelatine verhaal en de hamka's chips waar officieel geen ham in zit, maar waar sommige ouders toch problemen mee hebben speelt daarbij ook een rol.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 4 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  PapillonRose ma 4 feb 2013 - 8:04

Ik heb nog geen extreem ongezonde traktaties gezien op het kdv waar A. zat, en op de antroposofische psz verwacht ik dat eigenlijk ook niet zo. Ook extreem grote traktaties of te grote cadeautjes heb ik nog niet gezien. Zelf vind ik het ook allemaal niet zo'n probleem, zolang het een beetje acceptabel blijft. Dus dat niet 3x per week een zakje chips mee komt van een traktatie ofzo. Maar dan nog, dat moeten de ouders die dat meegeven ook zelf weten, als het te gek wordt gaat het hier de kast in en krijgt ze zo nu en dan wat. Zelf probeer ik het niet te gek te maken, als in niet teveel te eten trakteren en niet te ongezond. Al had ze bij het afscheid op het kdv minizakjes haribo, dat is volgens sommigen al te erg. En daar zat dan een klein plastic muziekinstrumentje bij, van die uitdeelcadeautjes. Dat vind ik zelf wel leuk, al weet ik dat het niet hoeft, maar ik vind het gewoon leuk. Een andere keer hadden we trouwens bellenblaas waar ik vlinders van had gemaakt, en geen eetbaar iets erbij.

Ik vind het trouwens wel positief dat er vaak gestimuleerd wordt gezond te trakteren. Met een snoepje of iets op zijn tijd is niks mis, en dat mag A. ook best hebben. Maar als het gezond en lekker kan, ben ik daar ook zeker voor.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 4 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Gast ma 4 feb 2013 - 8:25

Ik heb nog niet echt buitensprige traktaties meegekregen. Wel heb ik soms een beetje moeite met die zakjes waar gewoon teveel snoep inzit maar dat komt dan ook mee naar huis en dan kan ik hetdelen..

Zelf vind ik het wel leuk om iets in elkaar te zetten maar dan hou ik het ook bescheiden. twee jaar terug had C.iske paddenstoelen van een minikrentenbol en bellenblaas en afgelopen jaar koekiemonsters met een ontbijtkoek.

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 4 218031_4204336900315_954000839_n

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 4 307455_257860584253013_1741366674_n

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 4 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Happinaz ma 4 feb 2013 - 9:09

Ik vind de discussie ook moeilijk. Ik denk dat er ook verschil is tussen snoep en snoep. Hier bij ons op het kdv waren ouders die naar de makro reden, kilo's zakken voor gevulde snoep haalden en dat dan zo de bakjes in knalde. HUppa, hier heb je snoep. Daar zaten dan lollies in, maar ook van die slurp schelpen, blauwe kleurstof troep etc. Dan heb je gewoon niet goed nagedacht vind ik en dat vind ik ook wel echt de categorie slechte snoep.
Een spekje, rozijntjes etc. vind ik persoonlijk echt geen punt.
Ik heb zelf de volgende dingen getrakteerd. Wel leuk, maar toch ook low budget;

[img]Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 4 Blur_zps0c7d72de[/img]
[img]Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 4 Schermafbeelding2013-02-04om205500_zpsaf12b014[/img]
[img]Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 4 Schermafbeelding2013-02-04om205342_zpsc44eb2c5[/img]

En het ding nu in de kleuterklas is dus zeker wel dat de kinderen elkaar aftroeven. Mijn zoontje kwam gisteren thuis met een etuitje met potloodjes en een kleurboekje en nog snoep erbij. Toen benoemde hij toch wel even dat de traktatie van Sjakie echt veel cooler was dan die van Henkie.
Ik vind ook dat de juf daarin sturing kan aanbrengen en ik probeer hem bij te brengen dat je een gegeven paard nooit in de bek mag kijken, maar tegelijk voel ik ook wel de 'druk' om zo origineel mogelijk voor de dag te komen als moeder.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 4 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Parisienne ma 4 feb 2013 - 9:13

Die krokodillen zijn gaaf! Die ga ik onthouden!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 4 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Happinaz ma 4 feb 2013 - 9:18

Parisienne schreef:Die krokodillen zijn gaaf! Die ga ik onthouden!

Geinig he? Mijn zoontjes hebben het bij hun afscheid nog een keer opnieuw getrakteerd, werd zelfs door kindjes naar gevraagd!
Dit was de originele link, ik heb hem een beetje aangepast omdat mijn zoontjes cocktail worstjes zo lekker vinden.
De krokodil zonder de worstjes was voor de Halal-geen kip-geen rund-vegetarisch kindjes.

http://www.gezonde-traktatie.nl/traktaties/gezonde-traktaties/overige/komkommer-krokodil/
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 4 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Caroow ma 4 feb 2013 - 9:18

Ik heb zelf, jaaaaaren terug een keer op die krokodillen getrakteerd, leuk om het nog eens te zien!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 4 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Happinaz ma 4 feb 2013 - 9:21

Caroow schreef:Ik heb zelf, jaaaaaren terug een keer op die krokodillen getrakteerd, leuk om het nog eens te zien!

Kan jij over een tijdje voor jouw kindje ook weer doen Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 4 561177
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 4 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Caroow ma 4 feb 2013 - 9:22

Happinaz schreef:
Caroow schreef:Ik heb zelf, jaaaaaren terug een keer op die krokodillen getrakteerd, leuk om het nog eens te zien!

Kan jij over een tijdje voor jouw kindje ook weer doen Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 4 561177

Dat ga ik ook echt doen, verheug me er nu al op. Vond het toen al een toffe krokodil, en nu nog steeds Very Happy
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 4 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Happinaz ma 4 feb 2013 - 9:23

Caroow schreef:
Happinaz schreef:
Caroow schreef:Ik heb zelf, jaaaaaren terug een keer op die krokodillen getrakteerd, leuk om het nog eens te zien!

Kan jij over een tijdje voor jouw kindje ook weer doen Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 4 561177

Dat ga ik ook echt doen, verheug me er nu al op. Vond het toen al een toffe krokodil, en nu nog steeds Very Happy

Misschien kan je hem invriezen? Dan kan je hem nu al maken Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 4 253468018
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 4 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Aziraphale ma 4 feb 2013 - 9:25

http://www.party-kids.nl/traktatie.asp?intCategorie=1&intNummer=356

Deze vind ik ook zo leuk; Nemo visjes van mandarijnen smile
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 4 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Taeda ma 4 feb 2013 - 9:26

Ik vind je piratenschip gaaf Happinaz!

Proudmom, ik wil toch even terugkomen op je post over wat een juf wel of niet 'mag' doen. Jij geeft aan dat een juf niet de rol van opvoeder heeft, ik denk dat opvoeden zeker wel bij de taak van een leerkracht hoort. Zeker bij de onderbouw, maar ook in de bovenbouw is het belangrijk om kinderen normen en waarden, sociale vaardigheden en maatschappelijke betrokkenheid bij te brengen. Wanneer een kind ondankbaar reageert op een traktatie (op een 'nare' manier afwijzen bijvoorbeeld), zou ik daar zeker wat van zeggen. Een kind zit wel zo'n 25-30 uur per week op school.
Taeda
Taeda
Prater
Prater

Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 4 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Susan ma 4 feb 2013 - 9:29

Als een kind op een nare manier een traktatie afwijst mag je daar wel iets van zeggen, maar als een kind op een beleefde manier een traktatie afwijst dan moet dat wel kunnen, ik vind niet dat je een kind dan kan dwingen om ervan te eten of te proeven. Het lijkt me sowieso ook niet echt leuk voor het jarige kind als kinderen gedwongen een hap moeten nemen, dat lijkt me bijna nog erger dan als ze gewoon niet hoeven.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 4 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Minx ma 4 feb 2013 - 9:29

Deze vind ik er ook heel tof uit zien smile

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 4 11b54359b8ef3e10475fe209b0ce19d9

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 4 32371af77b06c1ee0e30c71409dfac92
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 4 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Taeda ma 4 feb 2013 - 9:33

Dwingen zou ik inderdaad ook niet zo snel doen, stimuleren kan wel. Dit hoeft ook echt niet midden in de klas te gebeuren.
Ik val er wel een beetje over dat ze zo stellig beweert dat zij haar zoon opvoedt en wanneer de juf iets doet waar ze het niet mee eens is, dan is ze nog niet klaar met de leerkracht. De toon in haar post vind ik hooghartig, een leerkracht zal doen wat zij het beste acht voor de ontwikkeling voor een kind. Natuurlijk kun je daarover in gesprek gaan met een leerkracht, maar de insteek van Proudmom vind ik vervelend.
Taeda
Taeda
Prater
Prater

Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 4 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  PapillonRose ma 4 feb 2013 - 9:34

Die krokodil is echt gaaf Happinaz! Die ga ik zeker onthouden, zo leuk!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 4 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Lejow ma 4 feb 2013 - 9:36

Taeda schreef:Dwingen zou ik inderdaad ook niet zo snel doen, stimuleren kan wel. Dit hoeft ook echt niet midden in de klas te gebeuren.
Ik val er wel een beetje over dat ze zo stellig beweert dat zij haar zoon opvoedt en wanneer de juf iets doet waar ze het niet mee eens is, dan is ze nog niet klaar met de leerkracht. De toon in haar post vind ik hooghartig, een leerkracht zal doen wat zij het beste acht voor de ontwikkeling voor een kind. Natuurlijk kun je daarover in gesprek gaan met een leerkracht, maar de insteek van Proudmom vind ik vervelend.

Jup dit dus.
En daarbij heb ik tegenwoordig bij een hoop kinderen het idee, dat als ik ze niet opvoed en normen en waarden meegeef, niemand het helaas doet.
en ik zal een kind inderdaad ook nooit dwingen, maar je kunt het zoals Teada zegt ook stimuleren. En vaak is zien eten, doen eten.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 4 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum