Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

+34
Aziraphale
Happinaz
PapillonRose
MADDIE
Slakje
Susan
Tania
Sea of Trees
Liadan
Coco
Sun88
Viva
Bolleke
Linda
Paper Crown
mzcharlotte
Caroow
Spring
xxjojootjexx
ProudMom
sandra
Aimee
_Lana_
Ella
SarahKey
CCC
Lejow
studiebol
Happydobby
Rush
Parisienne
Manderijn
Annemie
Jasmine
38 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 5 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Parisienne ma 4 feb 2013 - 9:37

Taeda schreef:Ik vind je piratenschip gaaf Happinaz!

Proudmom, ik wil toch even terugkomen op je post over wat een juf wel of niet 'mag' doen. Jij geeft aan dat een juf niet de rol van opvoeder heeft, ik denk dat opvoeden zeker wel bij de taak van een leerkracht hoort. Zeker bij de onderbouw, maar ook in de bovenbouw is het belangrijk om kinderen normen en waarden, sociale vaardigheden en maatschappelijke betrokkenheid bij te brengen. Wanneer een kind ondankbaar reageert op een traktatie (op een 'nare' manier afwijzen bijvoorbeeld), zou ik daar zeker wat van zeggen. Een kind zit wel zo'n 25-30 uur per week op school.
Hier ben ik het wel voor het grootste deel mee eens. Ik kan me best voorstellen dat (met name de wat oudere kinderen) erg negatief en zelfs pesterig kunnen reageren op een gezonde traktatie. Niet leuk voor het jarige kind. "Ieeuww.. kaas en worst. Dat ga ik echt niet eten hoor!" Ik zou als juf op reacties als dit zeker wel ingrijpen. Niet zozeer door het kind verplicht te laten proeven, maar wel het kind wijzen op het feit dat het niet netjes is om een traktatie af te slaan, helemaal niet op die manier. Vaak weten leerkrachten wel wat kinderen wel en niet lusten. Als ik zeker zou weten dat een kind het gewoon lust, maar deze traktatie gewoon belachelijk maak zou ik toch wel even heel duidelijk maken dat het beleefd is om een traktatie op zijn minst even te proeven. Er zullen weinig tot geen leerkrachten zijn die een kind verplichten, die een kind een stuk in hun mond duwen. Dus 'verplichten' in die zin had ProudMom inderdaad niet letterlijk hoeven nemen. Daarentegen zou ik het wel erg waarderen als mijn dochters leerkracht normen, waarden en enig fatsoen bijbrengt. Dit geldt dus ook voor de traktaties. Iets met een gegeven paard..
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 5 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Susan ma 4 feb 2013 - 9:43

Ik vind een traktatie afslaan op zich niet onbeleefd. Als je op visite bent en je hebt geen trek in taart dan weiger je ook beleefd, neem ik aan. Bij andere traktaties kun je er nog voor kiezen om het in je tas te stoppen en mee te nemen, maar met een traktatie met kaas, komkommer of fruit gaat dat nou eenmaal niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 5 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Parisienne ma 4 feb 2013 - 9:48

Het ligt inderdaad aan de manier waarop het afgeslagen wordt.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 5 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Lejow ma 4 feb 2013 - 9:49

IIIIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEHIEEEUWW!
Is bij mij echt een verboden woord in de klas laughcry laughcry
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 5 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Susan ma 4 feb 2013 - 9:51

Ik vond een stukje kaas of worst vroeger trouwens best lekker en komkommer ook, het nadeel was alleen vaak dat het tegen de tijd dat het uitgedeeld werd al uren buiten de koeling had gestaan en daardoor lauw en klef was geworden. Zoiets zou je in een koelbox moeten doen, of in een koelkast op school.

Ik ben in juli jarig en ik trakteerde soms op ijsjes, dat kwamen mijn ouders dan volgens mij langsbrengen als het tijd was om te trakteren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 5 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Parisienne ma 4 feb 2013 - 9:51

En gelijk heb je! Wink
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 5 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Gast ma 4 feb 2013 - 9:57

Ik sta er wel van te kijken dat een aantal mensen het blijkbaar oké vinden dat er snoep getrakteerd wordt. Wij hebben op zowel kdv als bso een trakteerbeleid, en daar staat heel duidelijk in: geen snoep en chips. E dat vind ik eigenlijk niet meer dan logisch.

Ja, vroeger kreeg ik ook altijd een zakje chips als traktatie. Maar vroeger kregen we bij de overblijf ook altijd snoepjes als we ons brood op hadden. Tijden veranderen, levensstijlen veranderen ook. Veel ouders vinden het heus niet erg als hun kind snoept, maar onder schooltijd/kdv-tijd zie ik daar zelf ook geen meerwaarde in. Hoe vaak zat ik vroeger op de basisschool al niet om half 11 tijdens het speelkwartier aan een zakje chips... Geen haar op m'n hoofd die er nu aan zou denken om een kind chips op dat tijdstip aan te bieden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 5 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Gast ma 4 feb 2013 - 9:58

Susan schreef:Ik vond een stukje kaas of worst vroeger trouwens best lekker en komkommer ook, het nadeel was alleen vaak dat het tegen de tijd dat het uitgedeeld werd al uren buiten de koeling had gestaan en daardoor lauw en klef was geworden. Zoiets zou je in een koelbox moeten doen, of in een koelkast op school.

Ik ben in juli jarig en ik trakteerde soms op ijsjes, dat kwamen mijn ouders dan volgens mij langsbrengen als het tijd was om te trakteren.

Dat deden mijn ouders met worst/kaas/komkommer traktaties ook inderdaad! Yes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 5 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Susan ma 4 feb 2013 - 10:02

Lennox schreef:Ik sta er wel van te kijken dat een aantal mensen het blijkbaar oké vinden dat er snoep getrakteerd wordt. Wij hebben op zowel kdv als bso een trakteerbeleid, en daar staat heel duidelijk in: geen snoep en chips. E dat vind ik eigenlijk niet meer dan logisch.

Het is toch niet zo schokkend dat dat trakteerbeleid er niet overal is? Naar mijn idee gaan ze er ook prima mee om, als er getrakteerd wordt mogen ze een enkel snoepje of een stukje ervan (Ezra heeft wel eens op chocoladeletters getrakteerd toen hij net voor Sinterklaas afscheid nam op een groep en toen mocht iedereen een klein stukje afbreken) en de rest gaat in de tas. Een snoepje of een klein stukje chocola lijkt me niet een enorm probleem, zo vaak zijn er in zo'n groep nou ook weer geen verjaardagen. Als er een beleid was op dat gebied dan zou ik dat respecteren en geen snoep laten uitdelen, maar eerlijk gezegd sta ik ervan te kijken dat jij dit blijkbaar zo schokkend vindt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 5 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Minx ma 4 feb 2013 - 10:09

Mij maakte je er dus absoluut niet blij mee als er op kaas en worst getraceerd werd. Heel veel soorten worst lust ik niet en kaas ook niet. Dan zat iedereen lekker te smikkelen en had je niets. Terwijl ik verder echt geen moeilijke eter was. Alleen dat lustte ik gewoon niet. En zo waren er meer kindjes. Wat ik dan wel weer erg lekker vond waren bananen ijsjes. Dan werd een halve banaan ingevroren op een stokje en dat was dan een ijsje. Erg lekker.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 5 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Aimee ma 4 feb 2013 - 10:52

Lennox schreef:Ik sta er wel van te kijken dat een aantal mensen het blijkbaar oké vinden dat er snoep getrakteerd wordt. Wij hebben op zowel kdv als bso een trakteerbeleid, en daar staat heel duidelijk in: geen snoep en chips. E dat vind ik eigenlijk niet meer dan logisch.

Ja, vroeger kreeg ik ook altijd een zakje chips als traktatie. Maar vroeger kregen we bij de overblijf ook altijd snoepjes als we ons brood op hadden. Tijden veranderen, levensstijlen veranderen ook. Veel ouders vinden het heus niet erg als hun kind snoept, maar onder schooltijd/kdv-tijd zie ik daar zelf ook geen meerwaarde in. Hoe vaak zat ik vroeger op de basisschool al niet om half 11 tijdens het speelkwartier aan een zakje chips... Geen haar op m'n hoofd die er nu aan zou denken om een kind chips op dat tijdstip aan te bieden.

Ach ja, het moet allemaal steeds gezonder, maar ook allemaal groter/leuker/beter. Thuis zou ik mijn kind ook niet om half 11 een zakje chips geven, maar gebeurd het een keer met een traktatie (iets wat in mijn ogen een speciaal iets is) dan ga ik me daar echt niet druk om maken. Doordat alles gezond moet gaan, leer je kinderen ook niet meer op een gezonde manier met ongezond om gaan. Ik denk dat je een kind best kan leren dat hij bij wijze van uitzondering met een verjaardag wel iets krijgt wat hij op andere dagen niet krijgt.

Daarnaast snap ik het argument 'maar dan zit ik thuis met een huilend kind, omdat zij niet begrijpt dat ze jhet niet allemaal mag' ook niet helemaal. Ze zullen wel vaker moeten huilen omdat iets niet mag, daar leren ze toch ook van? Als je een traktatie krijgt/een zak snoep krijgt, mag je daar één snoepje van en de rest bergen we op. Nee dat is niet altijd leuk, maar wel hoe het werkt.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 5 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Lejow ma 4 feb 2013 - 10:53

Minx schreef:Mij maakte je er dus absoluut niet blij mee als er op kaas en worst getraceerd werd. Heel veel soorten worst lust ik niet en kaas ook niet. Dan zat iedereen lekker te smikkelen en had je niets. Terwijl ik verder echt geen moeilijke eter was. Alleen dat lustte ik gewoon niet. En zo waren er meer kindjes. Wat ik dan wel weer erg lekker vond waren bananen ijsjes. Dan werd een halve banaan ingevroren op een stokje en dat was dan een ijsje. Erg lekker.

Ja, maar dit heb je met alles natuurlijk wel.
Mij zou je dus echt echt echt niet blij maken met zo'n bananenijsje :nopompom:
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 5 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  ProudMom ma 4 feb 2013 - 11:51

Taeda schreef:Ik vind je piratenschip gaaf Happinaz!

Proudmom, ik wil toch even terugkomen op je post over wat een juf wel of niet 'mag' doen. Jij geeft aan dat een juf niet de rol van opvoeder heeft, ik denk dat opvoeden zeker wel bij de taak van een leerkracht hoort. Zeker bij de onderbouw, maar ook in de bovenbouw is het belangrijk om kinderen normen en waarden, sociale vaardigheden en maatschappelijke betrokkenheid bij te brengen. Wanneer een kind ondankbaar reageert op een traktatie (op een 'nare' manier afwijzen bijvoorbeeld), zou ik daar zeker wat van zeggen. Een kind zit wel zo'n 25-30 uur per week op school.

Natuurlijk mag een leerkracht er iets van zeggen als mijn zoon ondankbaar reageert, graag zelfs.
Maar ik blijf erbij dat opvoeden niet bij de taak van een leerkracht hoort, ook al zit hij 25-30 uur per week op school.
Opvoeden is mijn taak (en van zijn vader), normen en waarden (enz.) breng ik hem zelf bij. Corrigeren is iets anders. Natuurlijk mag een leerkracht dat doen, daar is niets mis mee. Maar als hij een keer ondankbaar reageert, betekent dat niet meteen dat ik hem geen normen en waarden bij breng, of dat de juf/meester die taak dan maar op zich moet nemen. Ieder kind reageert wel eens verkeerd, of heeft wel eens een dwarse bui, dat zegt verder niets over of dat kind wel 'goed' word opgevoed thuis.
En misschien kwam mijn opmerking (''dan zou ze met mij nog niet klaar zijn'') wat hard over. Ik zou geen 'ruzie' maken, of enorm boos worden, maar zeker wel duidelijk maken dat niemand mijn zoon kan dwingen om iets te eten wat hij niet wil/lust.
Het ging hier wel om een traktatie, iets dat leuk hoort te zijn. Als je een kind gaat dwingen om ervan te eten/proeven, dan is het toch niet leuk meer? Ik vind dat echt te ver gaan.
ProudMom
ProudMom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 5 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Minx ma 4 feb 2013 - 11:59

Lejow schreef:
Minx schreef:Mij maakte je er dus absoluut niet blij mee als er op kaas en worst getraceerd werd. Heel veel soorten worst lust ik niet en kaas ook niet. Dan zat iedereen lekker te smikkelen en had je niets. Terwijl ik verder echt geen moeilijke eter was. Alleen dat lustte ik gewoon niet. En zo waren er meer kindjes. Wat ik dan wel weer erg lekker vond waren bananen ijsjes. Dan werd een halve banaan ingevroren op een stokje en dat was dan een ijsje. Erg lekker.

Ja, maar dit heb je met alles natuurlijk wel.
Mij zou je dus echt echt echt niet blij maken met zo'n bananenijsje :nopompom:

Tuurlijk alleen is de kans met kaas, worst en fruit gewoon groter dan met snoep of chips.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 5 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  ProudMom ma 4 feb 2013 - 12:27

Taeda schreef:Dwingen zou ik inderdaad ook niet zo snel doen, stimuleren kan wel. Dit hoeft ook echt niet midden in de klas te gebeuren.
Ik val er wel een beetje over dat ze zo stellig beweert dat zij haar zoon opvoedt en wanneer de juf iets doet waar ze het niet mee eens is, dan is ze nog niet klaar met de leerkracht. De toon in haar post vind ik hooghartig, een leerkracht zal doen wat zij het beste acht voor de ontwikkeling voor een kind. Natuurlijk kun je daarover in gesprek gaan met een leerkracht, maar de insteek van Proudmom vind ik vervelend.

Volgens mij heb jij die opmerking van mij opgevat alsof ik bedoelde dat ik met haar op de vuist zou gaan ofzo. confused Anders begrijp ik je reactie niet helemaal. Ik heb het alleen over het dwingen van eten, dát zou een leerkracht (of wie dan ook) niet bij mijn kind hoeven te proberen, want dan zal ik daar zeker iets van zeggen, ja. Gelukkig heeft mijn zoon een geweldige juf, en weet ik dat zij zoiets niet zou doen. Stimuleren als in ''proef maar eens, je vind het vast lekker'' is natuurlijk prima. Maar als hij daarna nog steeds niet wil proeven, tsja dan niet. Natuurlijk zal een leerkracht doen wat het beste is voor de ontwikkeling van een kind, maar hem dwingen om iets te eten lijkt me nou niet bepaald het beste. En zelfs al zou de leerkracht hem (d.m.v. op een leuke manier te stimuleren) toch kunnen 'overhalen' een hapje te nemen, dan vind ik het nogal overdreven om dat 'opvoeden' te noemen.

Misschien kwam mijn post wat boos over, dat was nu ook weer niet de bedoeling.
Maar ik word er gewoon niet goed van, dat alles tegenwoordig alleen maar gezond moet zijn. En doe je dat eens niet, word je er meteen op gewezen dat je verkeerd bezig bent. Wat een onzin.
ProudMom
ProudMom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 5 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Parisienne ma 4 feb 2013 - 13:16

Minx schreef:Mij maakte je er dus absoluut niet blij mee als er op kaas en worst getraceerd werd. Heel veel soorten worst lust ik niet en kaas ook niet. Dan zat iedereen lekker te smikkelen en had je niets. Terwijl ik verder echt geen moeilijke eter was. Alleen dat lustte ik gewoon niet. En zo waren er meer kindjes. Wat ik dan wel weer erg lekker vond waren bananen ijsjes. Dan werd een halve banaan ingevroren op een stokje en dat was dan een ijsje. Erg lekker.
Mijn dochter maak je dan weer niet blij met snoep, koek of andere zoete dingen. Zij geniet meer van een stukje worst, kaas of komkommer.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 5 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Gast ma 4 feb 2013 - 19:25

Susan schreef:
Lennox schreef:Ik sta er wel van te kijken dat een aantal mensen het blijkbaar oké vinden dat er snoep getrakteerd wordt. Wij hebben op zowel kdv als bso een trakteerbeleid, en daar staat heel duidelijk in: geen snoep en chips. E dat vind ik eigenlijk niet meer dan logisch.

Het is toch niet zo schokkend dat dat trakteerbeleid er niet overal is? Naar mijn idee gaan ze er ook prima mee om, als er getrakteerd wordt mogen ze een enkel snoepje of een stukje ervan (Ezra heeft wel eens op chocoladeletters getrakteerd toen hij net voor Sinterklaas afscheid nam op een groep en toen mocht iedereen een klein stukje afbreken) en de rest gaat in de tas. Een snoepje of een klein stukje chocola lijkt me niet een enorm probleem, zo vaak zijn er in zo'n groep nou ook weer geen verjaardagen. Als er een beleid was op dat gebied dan zou ik dat respecteren en geen snoep laten uitdelen, maar eerlijk gezegd sta ik ervan te kijken dat jij dit blijkbaar zo schokkend vindt.

Op vrijwel alle kinderopvangorganisaties waar ik gewerkt heb is er een beleid dat er geen snoep getrakteerd mag worden. En als ik dan zie watvoor traktaties er hier voorbij komen die wél meer verantwoord en ook nog leuk en lekker zijn, dan heb ik er zelf absoluut geen moeite mee. Hier worden zeker geen traktaties gegeven die allemaal bomvol vitamines zitten, tussen snoep en druivenspiesjes zit nog een enorm gebied met traktaties die wij wél goedkeuren, maar niet direct gezond zijn. Maar snoep, puur suiker, daarvan zie ik geen enkele meerwaarde om dat al aan baby's/dreumesen/peuters te trakteren. Op het dagverblijf waar ik werk houden veel ouders de snoeppot ook zo lang mogelijk buiten bereik van kinderen, dan zouden wij wel gek zijn als we dan wel snoep bij een traktatie zouden geven.
Ik zag dat jij op Y's psz ook snoep in de traktatie gedaan had, het was misschien niet veel, maar werd daar niets van gezegd dan?

Daarnaast vieren wij verjaardagen vaak op eetmomenten, op het moment van de cracker of het fruit. Ik vind niet dat wij het aan ouders kunnen verkopen dat hun kind ipv een cracker of fruit een zakje winegums of een lolly heeft gegeten.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen gezonde vitaminegoeroe, maar kijk eens een traktatietopic door, zoveel leuke traktaties... Waarom dan nog snoep of chips?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 5 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Susan ma 4 feb 2013 - 19:28

Daar werd niks van gezegd, nee, want bij ons is er niet zo'n beleid, zoals ik al vertelde. Er zit vaak zat snoep in haar tasje en vaak wel meer dan wat ik erbij heb gedaan, dat heb ik ook al verteld, dus het zou dan wel een beetje vreemd zijn als ze er bij mij iets van zouden zeggen.

En bij ons is het traktatiemoment na het fruit eten en dan mogen ze één snoepje.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 5 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Manderijn ma 4 feb 2013 - 19:34

Maar je kunt er tóch ook geen rekening mee houden dat je iets moet trakteren wat iedereen lust? Dan trakteerde iedereen altijd hetzelfde.
En eens met Lennox. Als het fruit mee terug komt, omdat ze al snoep hebben gehad,en er ook nog een deel traktatie in de tas zit voor thuis, dan baal ik wel. Moet je thuis nog eens je kind uit leggen dat je wil dat ze eerst een boterham eten.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 5 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Printje ma 4 feb 2013 - 20:53

Ik vind dat ik als juf zeker wel een opvoedkundige taak erbij heb, kleuters zitten uren in de klas en er komen weet ik hoeveel situaties voor dat je daar opvoedkundig bij moet ingrijpen.


Ik zeg ook altijd dat ik d voorkeur heb voor gezonde traktaties en anders niet teveel. Wanneer ze snoep krijgen mogen ze een snoepje kiezen maar pas nadat ze wat fruit gegeten hebben. De rest gaat mee naar huis.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 5 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Mizz_S di 5 feb 2013 - 8:56

Maar waar leg je dan de grens met wat 'gezond' is en wat 'ongezond'? En wie bepaalt dat dan op scholen/kdv's enzo? Ik vraag het met gewoon af uit interesse hoor! (ik heb zelf geen kinderen dus ik kan me er niet echt druk om maken, maar ik vind de discussie wel interessant)
Ik zie in dit topic bijvoorbeeld vaak worst voorbij komen als 'gezonde traktatie', nou ik vind dat persoonlijk niet bepaald gezond, het is in principe vaak gewoon vleesafval, en dan zou ik liever hebben dat mijn kind een snoepje kreeg dan worst (even als extreem voorbeeld vanuit mij persoonlijk hoor!). Ik weet ook dat de school waar mijn zus werkt ook een gezond trakteren beleid heeft, die hebben een lijst met wat wel een niet mag, en daar mag chips of snoep niet, maar een saucijzenbroodje wel. Nou dan weet ik wel wat ik ongezonder vind eigenlijk, en ik snap die regels ook niet goed.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 5 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Caroow di 5 feb 2013 - 8:59

Mizz_S schreef:Maar waar leg je dan de grens met wat 'gezond' is en wat 'ongezond'? En wie bepaalt dat dan op scholen/kdv's enzo? Ik vraag het met gewoon af uit interesse hoor! (ik heb zelf geen kinderen dus ik kan me er niet echt druk om maken, maar ik vind de discussie wel interessant)
Ik zie in dit topic bijvoorbeeld vaak worst voorbij komen als 'gezonde traktatie', nou ik vind dat persoonlijk niet bepaald gezond, het is in principe vaak gewoon vleesafval, en dan zou ik liever hebben dat mijn kind een snoepje kreeg dan worst (even als extreem voorbeeld vanuit mij persoonlijk hoor!). Ik weet ook dat de school waar mijn zus werkt ook een gezond trakteren beleid heeft, die hebben een lijst met wat wel een niet mag, en daar mag chips of snoep niet, maar een saucijzenbroodje wel. Nou dan weet ik wel wat ik ongezonder vind eigenlijk, en ik snap die regels ook niet goed.

Dit is wel een goeie, ik vind zelf melk niet gezond maar een andere ouder geeft juist melk aan de kinderen omdat het zo gezond is. Als je dan alleen de echt gezonde dingen (wortel, komkommer, snoeptomaatjes..) die iedereen gezond vindt mag trakteren, dan is het wel een karige traktatie.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 5 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum