Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

+34
Aziraphale
Happinaz
PapillonRose
MADDIE
Slakje
Susan
Tania
Sea of Trees
Liadan
Coco
Sun88
Viva
Bolleke
Linda
Paper Crown
mzcharlotte
Caroow
Spring
xxjojootjexx
ProudMom
sandra
Aimee
_Lana_
Ella
SarahKey
CCC
Lejow
studiebol
Happydobby
Rush
Parisienne
Manderijn
Annemie
Jasmine
38 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? Empty Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Jasmine zo 3 feb 2013 - 23:53

Wat vinden jullie normale traktaties op een peuterspeelzaal/ kinderdagverblijf?

Bij J. begint het naar mijn idee een beetje uit de hand te lopen. Een simpel doosje rozijntjes lijkt niet meer voldoende, heb het idee dat er alleen maar tegen elkaar op geboden wordt.

- uitdeeltasjes met een zakje chips, een cadeautje en nog iets.
- uitdeeltasjes met een rolletje snoep, zakje koekjes, doosje smarties, een puzzeltje en een roltoeter
- Vandaag kreeg ze zelfs een bekertje met o.a. Maom en een kauwgomlolly!

Ze krijgt dingen die ik haar nog nooit zou geven, maar die ik vaak met goed fatsoen niet af kan pakken. Heb vandaag de lolly en de Maom thuis toch maar omgeruild voor een spekkie, want dat soort dingen vind ik nog niet verantwoord om J. te geven.

Wat zouden jullie hier van vinden? Ben ik nu zo'n zeur?
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Annemie ma 4 feb 2013 - 0:01

Nou de kauwgum en de lolly zou ik ook niet blij mee zijn.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Manderijn ma 4 feb 2013 - 0:04

De hoeveelheid is ook wel wat veel vind ik.
Ik merk het hier inderdaad ook wel, hier een snoepje, zakje chips erbij, en dan ook nog een speelgoedje.

Onze oudste trakteert van de week op toverstafjes van kaas en druifjes. Lijkt me wel zo gezond Very Happy

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Susan ma 4 feb 2013 - 0:10

Ik vind bepaalde soorten snoep niet zo geschikt voor kleine kinderen, maar dat ouders het leuk vinden om meer te geven dan een doosje rozijntjes vind ik niet raar. Ik vind het altijd zo negatief overkomen dat ouders 'tegen elkaar op zouden bieden', dat idee krijg ik helemaal niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Parisienne ma 4 feb 2013 - 0:16

Het probleem is wel dat als jouw kind dolblij wordt van het trakteren van een doosje rozijnen (omdat je kind dat gewoonweg zelf erg lekker vindt), dan val je wel in het niet met je kleine traktatie. Althans, ik snap heel goed dat dat zo voelt voor ouders die het 'klein' besluiten te houden.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Susan ma 4 feb 2013 - 0:17

Dit zijn de traktaties die ik de afgelopen keer heb gemaakt:

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? TraktatieYrsa_zpsdb7e44f0

en

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? TraktatieEzra_zps8e350dab

Dus voor Yrsa uitdeelboekjes met een paar snoepjes erbij en voor Yrsa Playmobilpoppetjes met een paar snoepjes erbij. Ik vind dat zelf gewoon leuk, ik zou het ook raar vinden als ouders daar negatief op zouden reageren of het als tegen elkaar opbieden zouden zien.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Rush ma 4 feb 2013 - 0:19

Maar dan wordt trakteren toch enorm duur? :O
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Happydobby ma 4 feb 2013 - 0:19

Leuk susan!

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  studiebol ma 4 feb 2013 - 0:36

Ik heb het zelf nog niet ervaren, ze zitten nog op de baby/peutergroep en dan is het vaak een bellenblaas en rozijntjes of een koekje.

Maar ik ben het wel met rush eens, op de manier met kado's en zo wordt trakteren heel erg duur maar dat moet iedereen voor zich weten natuurlijk.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Lejow ma 4 feb 2013 - 0:36

Ik herken het van mijn werk.
Er worden heel vaak van die zakjes uitgedeeld, prima, maar als je dan kijkt wat er in zit :O
Nokkie nokkie vol zijn ze gepropt met snoepjes.
Wat is er inderdaad mis met 1 snoepje/zakje koekjes/cadeautje of weet ik het wat.

Laatst deelde iemand taart uit, en toen aan het einde van de ochtend ook nog een zakje met snoepjes erin.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  CCC ma 4 feb 2013 - 0:38

Wat een leuke tractaties Susan!

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  studiebol ma 4 feb 2013 - 0:39

Offtopic, susan leuke traktaties, maar wat heb jij een mooi handschrift!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Jasmine ma 4 feb 2013 - 0:42

Tegen elkaar opbieden heeft misschien een wat negatieve bijsmaak. Ik bedoel ook meer wat Parisienne zegt: een doosje rozijntjes valt al gauw in het niet bij sommige traktaties.

Ik vraag me gewoon af wat er mis is met een ballon/bellenblaas/potlood/ vul zelf maar in en een doosje rozijntjes/ mandarijn/ of iets van die strekking. Wat Lejow zegt dus.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Rush ma 4 feb 2013 - 0:44

Wij kregen trouwens vroeger nooit een cadeautje bij een traktatie. Is dat ook iets nieuws?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  SarahKey ma 4 feb 2013 - 0:45

Ik vind snoep sowieso overbodig bij traktaties. Er zijn genoeg leuke ideeen met fruit/kaas/worst of kleine kado'tjes te bedenken.
Het hoeft ook allemaal niet groot te zijn, een kind is al snel tevreden met iets kleins te eten.
Zelf heb ik ook al eens snoep in S zijn kdv tas gevonden. Dan dacht ik: kom op... hij is een baby!
Ik heb aan de leidsters doorgegeven dat ze S dan beter over kunnen slaan want ik vind snoep niet acceptabel bij een baby/klein kind.

Ook een keer een uitdeelboekje zoals Susan liet zijn, dat vond ik wel erg leuk. En al eens een bellenblaas, ook leuk.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Gast ma 4 feb 2013 - 0:47

Oh Susan, dat boekje van Ollie, ik krijg echt moordneigingen van dat boek!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Lejow ma 4 feb 2013 - 0:47

SarahKey schreef:Ik vind snoep sowieso overbodig bij traktaties. Er zijn genoeg leuke ideeen met fruit/kaas/worst of kleine kado'tjes te bedenken.
Het hoeft ook allemaal niet groot te zijn, een kind is al snel tevreden met iets kleins te eten.
Zelf heb ik ook al eens snoep in S zijn kdv tas gevonden. Dan dacht ik: kom op... hij is een baby!
Ik heb aan de leidsters doorgegeven dat ze S dan beter over kunnen slaan want ik vind snoep niet acceptabel bij een baby/klein kind.


Ook een keer een uitdeelboekje zoals Susan liet zijn, dat vond ik wel erg leuk. En al eens een bellenblaas, ook leuk.

Daarom doen ze het ook in zijn tas... Er is vast thuis iemand die het wel lekker vindt.
Om dat kindje met de helft van zijn traktaties naar huis te sturen is ook sneu.

Op mijn werk had een kindje laatst van die fruit prikkers gemaakt, de helft van de kinderen hoefde het niet... :nopompom:
En dat stop je wat lastig in een tas laughcry
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Lejow ma 4 feb 2013 - 0:49

Rush schreef:Wij kregen trouwens vroeger nooit een cadeautje bij een traktatie. Is dat ook iets nieuws?

Nee, is al paar jaar gaande hoor.
Potloos met gummetje, uitdeel boekje, van die spelletjes met balletjes die je in een gaatje moet krijgen, enz enz.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  studiebol ma 4 feb 2013 - 0:54

[quote="Lejow]Op mijn werk had een kindje laatst van die fruit prikkers gemaakt, de helft van de kinderen hoefde het niet... Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? 1270000679
En dat stop je wat lastig in een tas Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? 394967 [/quote]



Maar moet/kun je als juf niet verplichten dat ze het tenminste proeven? Ik vind het namelijk wel heel goed van die ouders dat ze gezond trakteren maar ja als meer dan de helft mee terug naar huis komt vind ik dat ook wel erg lullig.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Ella ma 4 feb 2013 - 0:55

Rush schreef:Maar dan wordt trakteren toch enorm duur? :O

Dat was het eerste wat ik ook dacht. Qua kadootjes erbij herken ik helemaal niet van vroeger. Dat was altijd iets te eten en verder niets.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  SarahKey ma 4 feb 2013 - 0:59

Lejow schreef:
SarahKey schreef:Ik vind snoep sowieso overbodig bij traktaties. Er zijn genoeg leuke ideeen met fruit/kaas/worst of kleine kado'tjes te bedenken.
Het hoeft ook allemaal niet groot te zijn, een kind is al snel tevreden met iets kleins te eten.
Zelf heb ik ook al eens snoep in S zijn kdv tas gevonden. Dan dacht ik: kom op... hij is een baby!
Ik heb aan de leidsters doorgegeven dat ze S dan beter over kunnen slaan want ik vind snoep niet acceptabel bij een baby/klein kind.


Ook een keer een uitdeelboekje zoals Susan liet zijn, dat vond ik wel erg leuk. En al eens een bellenblaas, ook leuk.

Daarom doen ze het ook in zijn tas... Er is vast thuis iemand die het wel lekker vindt.
Om dat kindje met de helft van zijn traktaties naar huis te sturen is ook sneu.

Op mijn werk had een kindje laatst van die fruit prikkers gemaakt, de helft van de kinderen hoefde het niet... Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? 1270000679
En dat stop je wat lastig in een tas Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? 394967

Ik snap ook wel waarom ze dat dan in de tas stoppen Wink Maar hier thuis eten wij ook geen snoep oid. Dus het word hier weggegooid. Kan het desbetreffende kindje beter zelf snoep mee naar huis nemen.

Zonde dat de helft het niet wou. Vind het goed dát die ouders wel aan het beleid houden. Sommige kinderen vind ik ook best verwend overkomen. Dat merk ik op mijn werk. Sommige kindjes willen ook graag op de bso trakteren, prima. Dan roepen sommige al meteen: chips chips!!! En dan beteuterd/boos kijken als het iets anders blijkt te zijn. Soms is het leven van een kind best zwaar:lol:
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Susan ma 4 feb 2013 - 1:01

Ezra zit sowieso al in een kleinere groep, dus dan is het sowieso al minder duur. Ten tijde van deze traktatie zat hij in een groep van elf kinderen, nu zelfs in een groep van zeven. Toen hij afscheid nam van zijn vorige groep had ik ook leuke traktaties, dat was in december dus in kerstsfeer: ik had bij de Action doorzichtige plastic kerstballen gekocht waar je een foto in kon doen, dus daar heb ik een mooie foto van Ezra in gedaan en die had ik leuk verpakt met zo'n kerstkoek (een kerstman, sneeuwpop of kerstboom) en zo'n rood/witte candy cane. Helaas heeft hij dat niet zelf kunnen trakteren omdat er op zijn laatste dag geen kinderen waren (de busjes reden niet door de sneeuwval) maar het is wel erg in de smaak gevallen, hij heeft zelfs nog een bedankkaartje gekregen van een jongetje.

Uitdeelboekjes vind ik sowieso heel erg leuk omdat ik kinderboeken gewoon erg leuk vind. Ik heb al meerdere varianten gehad, ook Dikkie Dik, Prinses Lillifee en Jip en Janneke. Ezra heeft ook wel eens getrakteerd op stickerkaarten, een sprookjesachtergrond van Disney waar kinderen zelf de figuren en de versieringen op moesten plakken. Die had ik gewoon bij de Zeeman gekocht (en dat waren toen helemaal maar drie kinderen of zo omdat het in een tijd was dat veel kinderen afscheid namen en al weg waren van de groep) maar dat soort dingen vind ik gewoon leuk. Andersom zit er ook wel eens een autootje of een potje klei in zijn tas dat iemand dan heeft getrakteerd. Stoepkrijt en bellenblaas worden ook vaak uitgedeeld, ook op de peuterspeelzaal.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Susan ma 4 feb 2013 - 1:03

SarahKey schreef:

Ik snap ook wel waarom ze dat dan in de tas stoppen Wink Maar hier thuis eten wij ook geen snoep oid. Dus het word hier weggegooid. Kan het desbetreffende kindje beter zelf snoep mee naar huis nemen.

Zonde dat de helft het niet wou. Vind het goed dát die ouders wel aan het beleid houden. Sommige kinderen vind ik ook best verwend overkomen. Dat merk ik op mijn werk. Sommige kindjes willen ook graag op de bso trakteren, prima. Dan roepen sommige al meteen: chips chips!!! En dan beteuterd/boos kijken als het iets anders blijkt te zijn. Soms is het leven van een kind best zwaar:lol:

Misschien krijgen die kinderen juist wel nooit chips, ik denk dan dat je juist eerder teleurgesteld bent. Denk je eindelijk eens chips te krijgen, krijg je het niet. Ik weet nog van vroeger dat kinderen die van thuis uit weinig mochten snoepen juist vaak heel erg op snoep gefocust waren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  _Lana_ ma 4 feb 2013 - 1:11

Hier op het kdv moest het iets gezonds zijn. Wij hebben gekozen voor een voorleesboekje van Jip en Janneke en Jip en Janneke rozijntjes, in een uitdeelzakje.
Het zijn alleen maar baby's/hele kleine kindjes.

Ik voel me trouwens niet minder dan iemand die er een heel werk van maakt hoor en voor een duurdere traktatie kiest. Al hoeft het van mij absoluut geen zak vol met snoepjes te zijn.

Hier geven ze het trouwens ook gewoon mee aan de ouders, dan is het aan hen om er iets mee te doen.
Dat vind ik wel fijn, dan hou je er nog een beetje grip op.

Susan: Echt een hele leuke traktatie!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Jasmine ma 4 feb 2013 - 1:13

Lana: dat is bij onze psz dus ook het beleid, iets gezonds trakteren. Maar goed, dat wordt dus niet heel streng nageleefd. Je gaat ook niet een kindje dat heel enthousiast met zijn/ haar traktatie klaar staat verbieden te trakteren.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum