Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

+34
Aziraphale
Happinaz
PapillonRose
MADDIE
Slakje
Susan
Tania
Sea of Trees
Liadan
Coco
Sun88
Viva
Bolleke
Linda
Paper Crown
mzcharlotte
Caroow
Spring
xxjojootjexx
ProudMom
sandra
Aimee
_Lana_
Ella
SarahKey
CCC
Lejow
studiebol
Happydobby
Rush
Parisienne
Manderijn
Annemie
Jasmine
38 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 2 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Aimee ma 4 feb 2013 - 1:15

Als ouders er nou heel gelukkig van worden om zo'n zakje snoep te maken... Ik kan me er niet zo heel druk om maken. Ik ben uiteindelijk degene thuis die bepaald wat hij er van mag eten.
Ik vind zelfs worst en kaas ook niet zo erg gezond, en fruit geen traktatie (fruit krijgt hij altijd, een traktatie is voor mij toch wel iets bijzonders). Dat wil niet zeggen dat ik hem zakken snoep en chips zou meegeven, maar wel iets anders wat hij normaal niet zo snel zal krijgen.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 2 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Aimee ma 4 feb 2013 - 1:16

Jasmine schreef:Lana: dat is bij onze psz dus ook het beleid, iets gezonds trakteren. Maar goed, dat wordt dus niet heel streng nageleefd. Je gaat ook niet een kindje dat heel enthousiast met zijn/ haar traktatie klaar staat verbieden te trakteren.

Maar goed, dan kom je op de discussie 'wat is gezond'? Ik vind een danootnje bomvol suiker, worst en kaas vol vet ook niet echt gezond...
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 2 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Jasmine ma 4 feb 2013 - 1:24

Aimee schreef:
Jasmine schreef:Lana: dat is bij onze psz dus ook het beleid, iets gezonds trakteren. Maar goed, dat wordt dus niet heel streng nageleefd. Je gaat ook niet een kindje dat heel enthousiast met zijn/ haar traktatie klaar staat verbieden te trakteren.

Maar goed, dan kom je op de discussie 'wat is gezond'? Ik vind een danootnje bomvol suiker, worst en kaas vol vet ook niet echt gezond...

Klopt, dat is weer een discussie op zich. Ze hebben in elk geval aangegeven geen snoep als traktaties te willen.

En idd. een keer een snoepje kan ik me ook niet druk om maken. Maar J. gaat 4 keer per week en ze krijgt zo dus regelmatig snoep. Ik mag haar dan uitleggen dat 3 snoepjes echt teveel is om in één keer op te eten. In vind het niet leuk om vervolgens weer met een huilende peuter te zitten, omdat ze niet haar traktatie niet op mag maken. Zij heeft de traktatie immers gekregen, het is van haar.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 2 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Gast ma 4 feb 2013 - 1:24

Hier op de psz valt het nog wel mee, hij heeft een keer een bekertje chipjes gehad, versierde cake, een leuk zeepje en de laatste keer kregen ze rozijntjes en mee naar huis een soepstengel verpakt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 2 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  CCC ma 4 feb 2013 - 1:25

Aimee schreef:
Jasmine schreef:Lana: dat is bij onze psz dus ook het beleid, iets gezonds trakteren. Maar goed, dat wordt dus niet heel streng nageleefd. Je gaat ook niet een kindje dat heel enthousiast met zijn/ haar traktatie klaar staat verbieden te trakteren.

Maar goed, dan kom je op de discussie 'wat is gezond'? Ik vind een danootnje bomvol suiker, worst en kaas vol vet ook niet echt gezond...

Ik snap je idee, maar denk dat het vooral neerkomt op zoetigheid en snacks zeg maar...

Op mijn werk zijn de kids ook niet zo onder de indruk van 'gezonde' dingen, meeste van de kinderen hoeft het dan al niet eens zoals Lejow al aangeeft.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 2 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  _Lana_ ma 4 feb 2013 - 1:33

Aimee schreef:Als ouders er nou heel gelukkig van worden om zo'n zakje snoep te maken... Ik kan me er niet zo heel druk om maken. Ik ben uiteindelijk degene thuis die bepaald wat hij er van mag eten.
Ik vind zelfs worst en kaas ook niet zo erg gezond, en fruit geen traktatie (fruit krijgt hij altijd, een traktatie is voor mij toch wel iets bijzonders). Dat wil niet zeggen dat ik hem zakken snoep en chips zou meegeven, maar wel iets anders wat hij normaal niet zo snel zal krijgen.

Maar wat blijft er dan nog over? Wink

Daarom vind ik het fijn dat de traktatie mee naar huis wordt gegeven, dan kun je zelf bepalen wat je geeft en wanneer.

En we weten allemaal wel wat gezond is. Suiker en vet in ieder geval niet Wink.
Danoontje is niet zo heel gezond, maar ik zal er niet wakker van liggen als ze dat een keer krijgen hoor.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 2 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  _Lana_ ma 4 feb 2013 - 1:38

Trouwens er zitten nog 7 kindjes in de groep, dus dat zou betekenen dat er 7x getrakteerd wordt.
Dus als het een keer niet zo gezond is, is het ook niet het einde van de wereld.

Je moet ook naar de leeftijd kijken.

Die van mij zijn net 1 en nemen nog prima genoegen met fruit en rijstwafeltjes. Sterker nog, ze hebben nog nooit snoep/chips/danoontje gehad. Ze nemen ook bijna nooit een tussendoortje.

Het is iets heel anders als je een kindje van 3 hebt. Als die wat snoepjes krijgt als traktatie, dan wil hij/zij die opeten ook natuurlijk. Dus dan zou het wel fijn zijn als ze geen zakken vol krijgen.
Er is toch ook iets als een mooie tussenweg?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 2 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Gast ma 4 feb 2013 - 1:49

Ik vind het nogal overdreven om boekjes, poppetjes,potloodjes etc. uit te laten delen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 2 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Gast ma 4 feb 2013 - 1:51

Pluto schreef:Ik vind het nogal overdreven om boekjes, poppetjes,potloodjes etc. uit te laten delen.

En toch vind ik het leuker dan snoepgoed.
Ik zou overigens wel een keuze maken, of iets te eten of klein cadeautje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 2 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Susan ma 4 feb 2013 - 1:52

Tja, dat kan. Ik vind dat niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 2 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Lejow ma 4 feb 2013 - 1:58

studiebol schreef:[quote="Lejow]Op mijn werk had een kindje laatst van die fruit prikkers gemaakt, de helft van de kinderen hoefde het niet... Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 2 1270000679
En dat stop je wat lastig in een tas Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 2 394967



Maar moet/kun je als juf niet verplichten dat ze het tenminste proeven? Ik vind het namelijk wel heel goed van die ouders dat ze gezond trakteren maar ja als meer dan de helft mee terug naar huis komt vind ik dat ook wel erg lullig.[/quote]

*was niet mijn werkdag* nerd
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 2 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  sandra ma 4 feb 2013 - 1:59

Ik vind traktaties met een klein kadootje op zich best leuk, maar hier 2 jarige in 1 week tijd, klassen van 25 kindjes.. dus 50 kadootjes, dat word me toch echt wat te gortig.

Hier trakteren we van de week bij de oudste die 6 word, zelf gemaakte cakepops met blauwe spikkels die hij zelf heeft uitgezocht. voor de jongste die 3 word een mini cupcakeje met een spekje erop geprikt met een dierenprikkertje.

Het nadeel van de traktaties met kadootjes vind ik wil dat je je bijna verplicht voelt om eraan mee te doen, de kinderen gaan er ook om vragen, maar ik heb dit jaar toch besloten om wat lekkers te maken en het daarbij te laten.Die uitdeelboekjes vind ik bijvoorbeeld echt heel erg leuk, maar voor mij persoonlijk word het dan echt te duur.
sandra
sandra
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 213
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 2 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  ProudMom ma 4 feb 2013 - 2:14

Ik vind het eerlijk gezegd juist 'stom' dat er tegenwoordig alleen nog maar gezonde traktaties uitgedeeld mogen worden.
Kom op he, wat is er nou zo erg aan eens een zakje chips of snoep? En ja, zélfs al zou de hele klas zoiets trakteren. Ze zullen vast niet allemaal in dezelfde maand jarig zijn, dus dik zullen ze er niet van worden.
Wat is er nou leuk aan kaas of worst te trakteren? confused Een lekker snoepje hoort er bij zo'n gelegenheid gewoon bij, vind ik. De meeste kinderen zijn gek op snoep, en daar gaat het toch om? Dat de kinderen het leuk/lekker vinden en blij zijn met de traktatie?
Kaas, worst of fruit kan ik niet eens een traktatie noemen, dat kan hij thuis zo ook wel krijgen.
Mag het eens een keertje iets speciaals zijn? Naar mijn idee was dit 'vroeger' allemaal wel wat anders.
Tegenwoordig lijken we allemaal zo belachelijk veel bezig te zijn met wat wel en niet goed/gezond is, of we niet te dik of te dun zijn (zelfs kinderen hoor ik daarover). Ik vind het niet normaal dat kleine kinderen daar al zo mee bezig zijn.
Toen mijn zoontje vorige week voor het eerst ging wennen op school, had er een kindje een zakje chips getrakteerd.
Nou, hoe daarover werd gesproken door een aantal moeders bij het hek. Alsof dat kindje dikke vette hamburgers getrakteerd had ofzo. En daar dan ook echt over praten waar de kinderen bij zijn.. confused Pff.. Dát vind ik nou raar.

Ik weet ook nog goed, dat toen ik op de basisschool zat, er ook een aantal meisjes waren die altijd van die gezonde traktaties hadden. (Olijf, kaas en augurk op een stokje, brrr.. No )
Die meisjes waren (TOEN) altijd de slankste van de klas, waren ook al erg bezig met hun gewicht. (Ik ging na een zakje chips op die leeftijd echt niet meteen een paar rondjes hardlopen hoor, maar goed..).
Maar dezelfde meiden waren op kinderfeestjes wel degene die stiekem snoep in hun zakken stopten (om het vervolgens ook stiekem op te eten, denk ik? Want je zag ze nooit snoepen).
En laten deze meiden, die ik nog regelmatig tegenkom hier in het dorp, nu toch allemaal nogal 'flinke dames' geworden zijn.
Rarara hoe zou dat nou toch gekomen zijn? Misschien door het vele stiekeme snoepen, omdat het van mama niet mocht? (denk ik dan..)
Natuurlijk hoeft dit niet bij iedereen zo te zijn, maar iedere keer wanneer ik ouders zo moeilijk hoor doen over een traktatie als een zakje chips of iets anders lekkers, moet ik aan die meiden denken.
Het lijkt wel alsof er tegenwoordig niks meer mag, alsof je nooit meer eens lekker mag snoepen/snacken.
Waar zijn we mee bezig? We hebben het over een TRAKTATIE. Zoiets hoort lekker te zijn.
En jahaaa, natuurlijk zullen er vast kinderen zijn die kaas/worst heeeeerlijk vinden en daar dolblij van worden. Mijn zoontje vind het ook lekker, maar ik durf te wedden dat hij toch liever voor dat lekkere zakje snoep gaat, dan die sateprikker met daarop kaas/worst/augurk of whatever.

Zo, het is eruit. laughcry
ProudMom
ProudMom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 2 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  ProudMom ma 4 feb 2013 - 2:19

Lejow schreef:
studiebol schreef:[quote="Lejow]Op mijn werk had een kindje laatst van die fruit prikkers gemaakt, de helft van de kinderen hoefde het niet... Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 2 1270000679
En dat stop je wat lastig in een tas Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 2 394967



Maar moet/kun je als juf niet verplichten dat ze het tenminste proeven? Ik vind het namelijk wel heel goed van die ouders dat ze gezond trakteren maar ja als meer dan de helft mee terug naar huis komt vind ik dat ook wel erg lullig.

*was niet mijn werkdag* nerd [/quote]

Dat had de juf van mijn zoon toch echt niet hoeven te proberen. Als hij zegt dat hij het niet hoeft/er geen trek in heeft/het niet lust, dan hoeft het niet, klaar. Hij is oud genoeg om zelf te weten of hij het lekker vind of niet, want op 4jarige leeftijd heeft hij toch echt wel al (bijna) alle soorten worst/kaas/fruit geproefd/gegeten. Dus als hij er geen zin in heeft, vind hij het (op dat moment) niet lekker. Als ik achteraf zou horen dat de juf hem verplicht of gedwongen zou hebben om het toch op te eten of te proeven, dan zou ze met mij nog niet klaar zijn.
Hallo zeg, het is een traktatie, zoiets moet LEUK zijn. Geen straf. En ík ben nog altijd zijn moeder, en degene die hem opvoed en hem verteld of hij iets moet proeven ja of nee. Niet zijn juf.
ProudMom
ProudMom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 2 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  xxjojootjexx ma 4 feb 2013 - 2:19

Voor sommige kinderen is snoep/koek/chips geen traktatie meer en dat is het probleem op de scholen.
Bij k. in de klas zijn serieus kinderen die elke dag een mars/snicker oid mee krijgen voor de pauze en qua drinken geen pakje, nee want dat heeft de school liever niet, maar een beker met cola :O
Snap wel dat de juffen hameren op gezonde traktaties, want dan krijgen die kinderen ook nog eens wat gezonds binnen Laughing


xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 2 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Susan ma 4 feb 2013 - 2:22

Eens met ProudMom.

En over die kinderen die elke dag een Snickers eten, ik vind dat het probleem dan daar ligt en dus ook daar aangepakt hoort te worden en niet bij de traktaties. Ik zou geen zin hebben om op komkommer en tomaat te trakteren omdat andere kinderen in de pauze bakken vol snoep naar binnen staan te werken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 2 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Spring ma 4 feb 2013 - 2:30

Ik vind dat een kindje moet trakteren op iets leuks of lekkers. En dit mag, vind ik, best snoep zijn.

Die uitdeelboekjes vind ik aan de dure kant maar wel ontzettend leuk.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 2 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Caroow ma 4 feb 2013 - 2:46

Ik ben het zo ontzettend eens met ProudMom. Ik drink zelf op een feestje ook geen water en ik schotel mijn visite ook geen worteltaart voor. Een traktatie moet toch lekker zijn, gezond krijg je thuis ook wel.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 2 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  mzcharlotte ma 4 feb 2013 - 2:49

Weet je wel hoeveel suiker er in worteltaart gaat? Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 2 253468018
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 2 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Rush ma 4 feb 2013 - 2:51

Caroow schreef:Ik ben het zo ontzettend eens met ProudMom. Ik drink zelf op een feestje ook geen water en ik schotel mijn visite ook geen worteltaart voor. Een traktatie moet toch lekker zijn, gezond krijg je thuis ook wel.
Niet iedereen, maar dat moet inderdaad niet het probleem van andere kindjes/ouders worden. Gezonde traktaties vind ik ook maar niks. Wij hadden vroeger als traktatie 9/10x snoep en dat was geweldig! Zeker omdat het vaak net even iets lekkerder was dan de snoepjes thuis, haha.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 2 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Paper Crown ma 4 feb 2013 - 3:14

Ja laten we resoluut alle suiker (het witte vergif) bij kinderen angstvallig weghouden. Worden 't van die skrale pubers die 3 blikjes euroshopper redbull en 2 zakken chips en gevulde koeken staan af te rekenen van 't geld waar ze brood van moeten kopen op school bij de kassa van de AH. Mijn zusje had een vriendin, het kind kreeg nooit een snoepje thuis en als er in de zomer ijsjes getrakteerd werd mocht zij er geen, en kreeg als enige geen euro mee naar school om in de zomer naar de ijssalon te wandelen en te smullen van een ijsje. Wat doet zo'n kind dan? 'T eerste wat ze vraagt als ze bij je binnenstapt of ze 'iets lekkers' mag. Rete zielig.
Ik ben echt tegen slechte voeding bij kleintjes maar ik las wel zorgwekkend verhaal in de Fabulous mama van deze maand dat meisjes van 8(!) geen uitzondering meer zijn in klinieken voor eetsnoornissen. Mijn advies, lekker afentoe een oogje toeknijpen en ze lekker laten genieten van troep. Tanden vallen er heus niet spontaan uit, en dik worden ze echt niet van 3x in de maand iets krijgen. Poeh, kind zijn is knap lastig vandaag de dag. Je moet al zoveel.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 2 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Linda ma 4 feb 2013 - 3:17

Maar lekker hoeft toch niet altijd iets ongezonds te zijn? Er zijn ook alternatieven die lekker én niet ongezond zijn. En dan heb ik het niet over een stokje fruit oid.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 2 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Jasmine ma 4 feb 2013 - 3:28

Alle suiker weghouden bij kinderen is natuurlijk weer het andere uiterste PC.

Ik ben absoluut niet tegen snoep, J. krijgt ook gewoon snoepjes, en een snoepje op school als traktatie vind ik ook absoluut niet erg. Wat ik wel vervelend vind, is dat ze een hele zak met snoepjes krijgt en ik een huilende peuter heb, omdat ik het niet oké vind dat mijn tweejarige al die snoepjes in één keer op eet.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 2 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Bolleke ma 4 feb 2013 - 3:43

Eens met ProudMom en PC. Bij C. op school mogen de kinderen ook gewoon de chips opeten als die uitgedeeld worden, dan heeft hij soms zijn brood niet op omdat er iemand had uitgedeeld. Nou dat komt nog niet eens 1x in de maand voor, en ze vinden het zo leuk dan. Heb ik echt geen problemen mee, vaak blijven de snoepjes die ook bij de traktatie zaten dan in het trommeltje en die mag hij dan thuis. En kaas en worst vind ik juist niet lekker dat moet je vers eten en niet als het de vorige dag gemaakt is en dan de dag van het uitdelen klef en plakkerig is. Nee dan liever een zakje chips en wat snoepjes.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 2 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Gast ma 4 feb 2013 - 3:53

Paper Crown schreef:Ja laten we resoluut alle suiker (het witte vergif) bij kinderen angstvallig weghouden. Worden 't van die skrale pubers die 3 blikjes euroshopper redbull en 2 zakken chips en gevulde koeken staan af te rekenen van 't geld waar ze brood van moeten kopen op school bij de kassa van de AH. Mijn zusje had een vriendin, het kind kreeg nooit een snoepje thuis en als er in de zomer ijsjes getrakteerd werd mocht zij er geen, en kreeg als enige geen euro mee naar school om in de zomer naar de ijssalon te wandelen en te smullen van een ijsje. Wat doet zo'n kind dan? 'T eerste wat ze vraagt als ze bij je binnenstapt of ze 'iets lekkers' mag. Rete zielig.
Ik ben echt tegen slechte voeding bij kleintjes maar ik las wel zorgwekkend verhaal in de Fabulous mama van deze maand dat meisjes van 8(!) geen uitzondering meer zijn in klinieken voor eetsnoornissen. Mijn advies, lekker afentoe een oogje toeknijpen en ze lekker laten genieten van troep. Tanden vallen er heus niet spontaan uit, en dik worden ze echt niet van 3x in de maand iets krijgen. Poeh, kind zijn is knap lastig vandaag de dag. Je moet al zoveel.

cheers

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer? - Pagina 2 Empty Re: Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum