Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hulp in het huishouden

+24
Sam
Pompoen
Luce
Lady4
Silver
_Summer
Printje
Shopaholic
xxjojootjexx
Ooh La La!
Verde
Caroow
_Lana_
Slakje
Minx
Star007
studiebol
Susan
Paper Crown
Puggle
Bacio
ekiaam87
Mamsie
SDL
28 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hulp in het huishouden - Pagina 2 Empty Re: Hulp in het huishouden

Bericht  xxjojootjexx vr 1 feb 2013 - 0:50

Die van ons komt 2 uur per week.
Kennen haar via het kdv waar onze kinderen voorheen op zaten.
Ze doet de afwas van die morgen, dus wat ontbijtbordjes en bekers, stofzuigen boven en beneden, dweilen beneden.
Boven en beneden alles afnemen, badkamer prullenbakje leeghalen, doekje over spiegel en plankje. 1x per maand krijgt de badkamer een grote beurt. de wc doet ze helemaal en de keuken het aanrecht en gasfornhuis. De kastjes ook 1x per maand. Ramen lappen 1x per maand binnen en 1x buiten.
Zelf stofzuig ik beneden zelf een keer of twee, ligt eraan hoeveel we thuis zijn geweest. De was en vaat doen we zelf.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Mamsie vr 1 feb 2013 - 0:54

Is dat dan 50 euro per keer PC? Het lijkt me heerlijk! Alles zo hop de kast in. Zelf strijk ik niks. Recht ophangen en goed wrijven bij het opvouwen is voldoende voor de meeste dingen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Shopaholic vr 1 feb 2013 - 1:32

Zazou schreef:Ik heb huishoudelijke hulp, maar meer ter ondersteuning, gaat ook via de gemeente en hulpverlening uit.
Ik heb 3 uur in de week en ik vind het heerlijk om samen de dingen te doen, zij kan mij aansturen en zo krijg ik in mijn chaotische periode wat meer rust.

Ik wil je even een knuffel geven! Hulp in het huishouden - Pagina 2 699888
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  Printje vr 1 feb 2013 - 1:40

Aan de ene kant zou ik het heel graag willen voor die rotklussen zoals de badkamer etc. Maar ik werk maar 3 dagen dus vind het eigenlijk onzin, en ook veel te duur. Maar mochten we ooit meer verdienen dan ga ik er toch weer over nadenken..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Shopaholic vr 1 feb 2013 - 1:43

Ik hoorde vanmorgen dat wij er ook via ggnet in aanmerking voor komen dus ik denk dat ik er wel gebruik van ga maken! Om zo toch nog meer rust te krijgen..
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Bericht  Printje vr 1 feb 2013 - 1:47

Groot gelijk EDC en al helemaal als je er meer rust door krijgt!

Heel erg off topic; alles met je kleine meisje weer goed? (als ik het weg moet halen moet je het zeggen)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  _Summer vr 1 feb 2013 - 1:47

Ik maak gewoon zelf schoon. Mijn vriend werkt ca. 50 uur per week. Hij doet de tuin en het vuilnis. In periodes dat ik veel werk, helpt hij wel een beetje met de schoonmaak.
_Summer
_Summer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 97
Punten : 105
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast vr 1 feb 2013 - 1:49

Wel gehad toen ik nog fulltime werkte. Nu werk ik 4 dagen en doe ik het weer zelf. Maar soms wilde ik dat we haar nog hadden, heb een hartgrondige hekel aan schoonmaken.

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ vr 1 feb 2013 - 2:20

Verde schreef:Wij hebben huishoudelijke hulp via de gemeente, op indicatie.
Zij komt elke week 2 uur. Ze doet alles afnemen/afstoffen, badkamer en wc grondig en verder alles stofzuigen en dweilen. Ze hangt ook de was op en ze verschoont het bed. Ook zeemt ze de ramen op de benedenverdieping. Dit laatste natuurlijk niet elke week.

Zelf stofzuigen/ swifferen we de vloer beneden nog een paar keer gedurende de week, want we hebben een hond. En de keuken houden we ook zelf schoon, elke avond na het eten en koken gaat er een doek overheen.

Ben je alleen? Of woon je samen?
Of woon je nog thuis?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  _Lana_ vr 1 feb 2013 - 2:25

Voor de mensen die hulpverlening hebben, hoe komen jullie hieraan?
Via de gemeente?
Is er een reden dat jullie, of je man, het huishouden niet kan doen? ( Als het te persoonlijk is, dan moet je niet reageren hoor Wink ).

Want hier in de gemeente krijg je bijna geen hulp, omdat je iemand thuis hebt, waarvan ze verwachten dat diegene het huishouden overneemt.
Zelfs thuiswonende kinderen van boven de 18.

Ik denk dat ik er eens over na ga denken. Eens in de 2 weken dan.
Ik hou het altijd prima bij. Maar ik zou het wel fijn vinden dat de ramen eens vaker gedaan worden en de badkamer een grote beurt, keukenkastjes enz.
Daar kom ik vaak niet echt aan toe.

Ik hoop dat ik binnenkort ook iemand via via kan vinden.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Shopaholic vr 1 feb 2013 - 9:14

De reden dat ik het aan wil vragen is omdat ik momenteel eigenlijk overal alleen voor sta. Bij mijn man is er autisme (deels dan) geconstateerd, dus dat verklaart een hoop dat hij met veel dingen een stok achter de deur nodig heeft. En ja ook met schoonmaken en opruimen etc, maar desondanks doet hij het gewoon niet.

Bij mij is er een postnatale depressie geconstateerd, waardoor ik het huishouden wel doe, maar eigenlijk niet kan. Het is voor mij gewoon soms net te veel. Het huishouden, mijn man achter zijn vorden aan zitten, de kinderen en zo kan ik nog wel even door gaan.

Inmiddels lopen wij beiden bij GGNet, ieders een eigen psycholoog en evt later dus ook samen. En hier is bij beiden aangeboden om hulp van buiten af in te schakelen om zo nu en dan te komen helpen.

Zo kwam vanmorgen de therapeut van mijn man aan huis, en heeft hij samen met mijn man deels een schema gemaakt met de dingen die hij in het huishouden zou kunnen doen. Nu vraag ik mij af of mijn man het daadwerkelijk gaat doen, want we hebben eerder een lijst samen gemaakt en vertikte het gewoon letterlijk om dingen te doen, wat weer op ruzie uit draaide.

Misschien is het nu wel zo dat hij het gaat doen, omdat we wekelijks dus iemand aan huis krijgen die ook vraagt hoe het gaat etc. En gaat het niet zoals hun ook van ons verwachten kunnen wij dus hulp in het huishouden krijgen. Ik ben het namelijk zat, voordat ik met de oudste kan gaan ontbijten eerst alles op kan ruimen, en vervolgens de rest van de dag ook nog met het een en ander bezig ben. De oudste vraagt nu ook haar aandacht ivm een achterstand in de taalontwikkeling waar ik voornamelijk ook heel veel mee bezig ben. En ja, dan cijfer ik mezelf + het huishouden zoveel mogelijk weg.

Niet qouten ajb.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Bericht  Silver vr 1 feb 2013 - 10:03

EDC, Hulp in het huishouden - Pagina 2 699888

Hier is het wel aardig verdeeld, ik ben meer thuis, dus doe ook automatisch meer. En daarnaast als mijn vriend de badkamer moet doen is het mij niet naar het zin en ga ik het alsnog opnieuw doen.. Embarassed
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902

Bericht  Shopaholic vr 1 feb 2013 - 10:12

Tnx Silver.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Bericht  Printje vr 1 feb 2013 - 10:37

Edc, dikke knuffel en je weet wat ik vanmiddag gezegd heb hè, dat meen ik hug
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Shopaholic vr 1 feb 2013 - 10:59

Printje schreef:Edc, dikke knuffel en je weet wat ik vanmiddag gezegd heb hè, dat meen ik hug

Dank je wel! Je bent echt een schat! En ik ga er gebruik van maken hihi xxx
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Bericht  _Lana_ vr 1 feb 2013 - 11:09

EDC: Jeetje, heftig hoor!
Jullie krijgen dus ondersteuning/ begeleiding. Ik hoop dat het jullie helpt om alles weer op de rit te krijgen en dat jij weer veel fijner gaat voelen!
Sterkte! Hulp in het huishouden - Pagina 2 699888
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Lady4 vr 1 feb 2013 - 22:13

Rejoy. schreef:Ik strijk gewoon he-le-maal niks meer. Goed uitslaan bij het ophangen en dan valt het reuze mee met kreukels.

Eerder streek ik ook alles (beddengoed, theedoeken, kleding), ik vond het ook een soort van ontspanning, filmpje of uitzending gemist erbij aan, maar nu met de kinderen kom ik daar niet meer aan toe en niet strijken bevalt me best wel goed. Ik hou een hoop tijd over.

Zoo +1! Op een enkel blousje na. Ik hen sowieso nooit gesnapt dat mensen theedoeken en ondergoed gaan strijken. Zelfs een jeans is niet nodig wanneer je hem goed uitslaat bij het ophangen en daarna goed gladstrijkt bij het opvouwen.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Luce vr 1 feb 2013 - 23:20

Rejoy. schreef:.

Eerder streek ik ook alles (beddengoed, theedoeken, kleding), ik vond het ook een soort van ontspanning, filmpje of uitzending gemist erbij aan, maar nu met de kinderen kom ik daar niet meer aan toe en niet strijken bevalt me best wel goed. Ik hou een hoop tijd over.

Haha, echt?? Dat vind ik echt zó niet bij jou passen Very Happy
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Verde vr 1 feb 2013 - 23:31

_Lana_ schreef:
Verde schreef:Wij hebben huishoudelijke hulp via de gemeente, op indicatie.
Zij komt elke week 2 uur. Ze doet alles afnemen/afstoffen, badkamer en wc grondig en verder alles stofzuigen en dweilen. Ze hangt ook de was op en ze verschoont het bed. Ook zeemt ze de ramen op de benedenverdieping. Dit laatste natuurlijk niet elke week.

Zelf stofzuigen/ swifferen we de vloer beneden nog een paar keer gedurende de week, want we hebben een hond. En de keuken houden we ook zelf schoon, elke avond na het eten en koken gaat er een doek overheen.

Ben je alleen? Of woon je samen?
Of woon je nog thuis?

Ik woon samen met mijn vriend. We zijn een half jaar geleden gaan samenwonen en hij had daarvoor al de indicatie. Hij heeft een lichamelijke beperking. Hij had eerder zelfs 2 x 2 uur in de week die hulp toen hij alleen woonde nog. Maar sinds een jaar gaat het ook wat beter met hem gelukkig en toen we zijn gaan samenwonen gaan ze er ook vanuit dat we in elk geval samen ook wel wat kunnen doen. Maar aangezien ikzelf ook langdurig lichamelijke klachten heb is de indicatie niet geheel ingetrokken. De consulent van de gemeente die het moest beoordelen was hier dus heel coulant in. Over het algemeen gaan ze er anders inderdaad vanuit dat degene zonder indicatie het wel kan opvangen.
Verde
Verde
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11

Bericht  Gast za 2 feb 2013 - 20:57

Luce schreef:
Rejoy. schreef:.

Haha, echt?? Dat vind ik echt zó niet bij jou passen Very Happy

Voldoe ik niet aan het beeld van de perfecte huisvrouw dan :shock:

Gast
Gast

Bericht  Pompoen za 2 feb 2013 - 23:01

Wij kregen zo een indicatie voor huishoudelijke hulp, na het horen van ons verhaal was dat geen enkel probleem. Als een van beiden "gezond" is word inderdaad verwacht dat de ander het overneemt. Bij ons is dat natuurlijk overduidelijk niet het geval.
Door ons inkomen (wat helemaal niet zo enorm hoog is) echter zouden we het wel helemaal zelf moeten betalen. Thuiszorg hulp is duur! Dus toen heb ik er voor gekozen het zelf te regelen.
Wij hebben nu via hulpstudent een studente die komt schoonmaken, bevalt tot nu toe prima (ze is pas twee keer geweest) en is goed betaalbaar. Bovendien gaan zij ook weer op zoek naar een nieuwe student als je oude er mee stopt, ik vind dat wel een fijn idee want we kunnen écht niet zonder hulp!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Pompoen za 2 feb 2013 - 23:05

_Lana_ schreef:Wat betalen jullie de huishoudelijke hulp?
En hoe komen jullie eraan? Via via?
En ben je thuis als zij komt? Dat lijkt me zo ongemakkelijk.

We betalen 12,95 aan hulpstudent, dat is inclusief bemiddelingskosten. We krijgen gewoon maandelijks een factuur, dat is wel handig.
We hebben een aantal hulpen via marktplaats of briefjes in de supermarkt gehad maar jeetje wat was dát een ellende zeg!
Wij zijn vaak wel thuis, ik vind haar heel aardig, maar voel me er inderdaad niet gemakkelijk bij, ik heb het liefst dat ze komt als ik weg ben, maar we hadden niet echt keus helaas (ik ben niet zo vaak weg).
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Sam ma 11 feb 2013 - 6:03

Wij hebben vandaag een huishoudelijke hulp 'aangenomen'.
Ben zo blij!

We gaan haar 12 euro per uur + 1 euro benzinekosten betalen. Ze komt 3 uur per week.
Ze gaat elke week het hele huis stoffen, stofzuigen en dweilen, de badkamer en wc van boven tot onder poetsen, ramen aan binnenkant wassen, keuken poetsen, kasten en schilderijen afdoen, vuilnisbakken legen.
Veel meer als dat eigenlijk de bedoeling is, maar dat wil ze dus laat ik haar maar.

Hoeven we zelf alleen nog maar een keer te stofzuigen, wc's uit te doen, bed verschonen, wassen en de tuin te doen. :cheering:
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Bericht  Linda ma 11 feb 2013 - 6:05

Ooeeehhh Sam, heerlijk! Ik ben jaloers!

Linda