Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huishoudster/hulp in het huishouden

+11
Paper Crown
Bolleke
Happinaz
Merai
_Lacey_
Bliss
Nana
Lejow
duckie
Bacio
sawasdee
15 plaatsers

Ga naar beneden

Huishoudster/hulp in het huishouden Empty Huishoudster/hulp in het huishouden

Bericht  sawasdee za 28 jul 2012 - 2:27

Wij willen al langer een hulp in het huushouden..
Ik twijfel hier nog over, vooral omdat ik eigenlijk vind dat ik het zelf moet doen..

Wij werken beide full time, mijn vriend is 6 dagen in de week om 19u thuis, ik werk wisseldiensten.. Daarbij volg ik een HBO opleiding, dit jaar ga ik afstuderen, en sport ik ook graag 3/4 keer per week..

Er blijft dus vrij weinig tijd over om andere dingen te doen, aangezien vooral de studie veel van me vraagt..

Hebben jullie hulp? Zo ja, hoe vaak, uren, loon etc?

Wellicht dat ik me over mijn gevoel van 'aanstellen' heen kan zetten en het gewoon ga doen!
sawasdee
sawasdee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 195
Punten : 482
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishoudster/hulp in het huishouden Empty Re: Huishoudster/hulp in het huishouden

Bericht  Bacio za 28 jul 2012 - 2:30

Waarom zou je het zelf moeten doen? Als je het geld kan missen, heerlijk toch? Ik kan het iedereen aanraden.

Bij mij komt ze 1x per week 2 uur. We betalen haar 10 euro per uur. Ze komt op vrijdag overdag, als wij uit werken komen en het weekend is begonnen is het hele huis dus heerlijk schoon. Naast dat ze schoonmaakt, verschoon ze ook het bed en doet ze de was/strijkwerk.
Ik moet er wel bij zeggen dat wij in een klein appartement wonen.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishoudster/hulp in het huishouden Empty Re: Huishoudster/hulp in het huishouden

Bericht  duckie za 28 jul 2012 - 8:46

ik werk maar 3 dagen en manlief 5 maar ik wil het eigenlijk ook wel graag hoor, waarom niet? idd als je het kunt betalen waarom niet... dan kun je je vrije tijd lekker aan wat anders besteden. manlief is er helaas nog niet overuit in de zin van dat er een vreemde in huis is als wij er niet zijn dat vind hij niets dus daar hebben wij het nog over
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishoudster/hulp in het huishouden Empty Re: Huishoudster/hulp in het huishouden

Bericht  Lejow za 28 jul 2012 - 9:25

Ik zit er ook over na te denken, toevallig!
Ik ben echt 's werelds slechtste huisvrouw geloof ik.
Ik vind het echt verschrikkkkkkelijk om te doen, en volgens mij kan/doe ik het ook niet grondig genoeg.
Maar inderdaad
- hoe vaak komt ze dan
- wat doet ze dan
- hoeveel vraagt ze per uur
enz...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishoudster/hulp in het huishouden Empty Re: Huishoudster/hulp in het huishouden

Bericht  Bacio za 28 jul 2012 - 12:48

Bij mij doet ze keuken, badkamer, slaapkamer, woonkamer en 1 a 2 klussen (ramen lappen/koelkast en diepvries schoonmaken/keukenkastjes schoonmaken etc). We hebben een appartement van 70m2 en een kat. Ze geeft zelfs de plantjes water!

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishoudster/hulp in het huishouden Empty Re: Huishoudster/hulp in het huishouden

Bericht  Nana za 28 jul 2012 - 19:22

*weg*


Laatst aangepast door Nana op zo 16 sep 2012 - 8:34; in totaal 1 keer bewerkt
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishoudster/hulp in het huishouden Empty Re: Huishoudster/hulp in het huishouden

Bericht  Gast za 28 jul 2012 - 21:02

Wij zitten er ook over na te denken, omdat we allebei zeer slecht zijn in het huishouden en er ook weinig tijd voor hebben. Maar als ik dan bedenk dat ik dat geld ook op de spaarrekening van de kinderen kan doen of dat we er leuke dingen van kunnen doen, stel ik het toch maar weer uit. Vind het zo zonde eigenlijk. En als we onszelf gewoon een schop onder onze kont geven kunnen we het ook wel maar goed.. Eigenlijk moet ik niet zo zeuren en gewoon iemand inhuren. Maar ja

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huishoudster/hulp in het huishouden Empty Re: Huishoudster/hulp in het huishouden

Bericht  Bliss za 28 jul 2012 - 21:06

Lijkt me ook heerlijk, maar heb er geen geld voor. Mn vriend heeft wel net iemand in dienst genomen, ze komt wel als hij thuis is, op zaterdagochtend. Gisteren is ze voor t eerst geweest, ze komt 1x in de twee weken en dan drie uur. Ze vraagt 11,50 per uur.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishoudster/hulp in het huishouden Empty Re: Huishoudster/hulp in het huishouden

Bericht  _Lacey_ za 28 jul 2012 - 21:27

Heel af en toe zit ik er ook wel aan te denken. Heb nu opzich nog wel tijd om naast mijn baan het huishouden te doen, maar in september ga ik daarnaast ook weer een studie volgen en dan komt het huishouden echt op een lager pitje te staan. Plus het feit dat ik eigenlijk een enorme hekel heb aan het huishouden doen.

Maar als ik dan weer bedenk dat ik dat geld ook opzij kan zetten voor een mooie reis slaat de twijfel weer toe.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishoudster/hulp in het huishouden Empty Re: Huishoudster/hulp in het huishouden

Bericht  sawasdee ma 30 jul 2012 - 10:39

Het is inderdaad het gevoel van het zelf allemaal moeten kunnen..
Maar het is inderdaad ook geld dat we opzij zouden kunnen zetten..

Maar ben er wel over uit; we gaan in ieder geval dit schooljaar hulp inschakelen ivm het afstuderen :-)

Ik lees bij sommige dat ze 1x in de twee weken komt? Is dit niet te weinig, of doen jullie het dan de andere week zelf?
10€ per uur is dus een gemiddeld bedrag?

sawasdee
sawasdee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 195
Punten : 482
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishoudster/hulp in het huishouden Empty Re: Huishoudster/hulp in het huishouden

Bericht  Merai ma 30 jul 2012 - 12:07

Ik moet eerlijk zeggen dat dit ook al een aantal keer door mijn hoofd is geschoten. We houden allebei niet van schoonmaken en hebben het ook nog eens ontzettend druk waardoor het soms voelt alsof alle tijd die we thuis zijn besteed moet worden aan het huishouden. Toch maar eens met mijn vriend overleggen.. Wink
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishoudster/hulp in het huishouden Empty Re: Huishoudster/hulp in het huishouden

Bericht  Happinaz ma 30 jul 2012 - 20:32

Ik vond ook dat ik het zelf moest doen. Maar al mijn vrije tijd gaat op aan het huishouden of de kinderen. Ik werd er gek van.
Wij hebben het niet gek breed, en eerlijk gezegd vind ik het een behoorlijke kostenpost maar de tijd die ik ervoor terug krijg is het mij echt waar.
Nu kan ik s'avonds na mijn werk ook nog eens met een boek en kop thee gaan zitten in plaats van de badkamer uit te soppen.
Wij hebben een relatief klein huis, 2 katten en 2 kleine kinderen dus het moet ook echt wel bijgehouden worden.

Mijn hulp komt 1 x in de 2 weken (om de kosten te drukken) en ze verdient 12,50 per uur. Ze is er 4 uur. Ze doet met name de natte ruimtes heel goed en de huiskamer. De slaapkamers en de kinderkamer maakt ze stofvrij en als ze tijd over heeft dan dweilt ze die ook.
Voor mij is het belangrijk dat mijn badkamer, keuken en toilet goed schoon zijn. Ze doet dan ook alles, de koelkast, oven etc. Soms doet ze het 1 wat minder intensief dan het andere.
Ik kan ook verzoeken doen, bijvoorbeeld de luxaflex schoonmaken, dan laat ze de oven zitten. Ik wil echt max 4 uurtjes.
Ze is ontzettend aardig, spreekt gebrekkig nederlands en engels dus we communiceren via google translate, best leuk en ik leer nog wat portugees bij Very Happy .

Ik ben er heeeel erg blij mee!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishoudster/hulp in het huishouden Empty Re: Huishoudster/hulp in het huishouden

Bericht  Bolleke ma 30 jul 2012 - 20:35

Ik zou niet een hulp in huis willen omdat ik het geen prettig idee vind iemand in huis te hebben. Plus ik lees net dat 1x in de twee weken wel weinig is, maar eens per week zou ik ook te weinig vinden, als je zelf tussendoor geen tijd hebt om iets te doen is het na een paar dagen toch al viezig? Het lijkt mij wel handig voor de extra klussen zoals de ramen en de keuken van binnen, en dan zelf door de week nog bijhouden.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishoudster/hulp in het huishouden Empty Re: Huishoudster/hulp in het huishouden

Bericht  Happinaz ma 30 jul 2012 - 20:36

Sjandra schreef:Het is inderdaad het gevoel van het zelf allemaal moeten kunnen..
Maar het is inderdaad ook geld dat we opzij zouden kunnen zetten..

Maar ben er wel over uit; we gaan in ieder geval dit schooljaar hulp inschakelen ivm het afstuderen :-)

Ik lees bij sommige dat ze 1x in de twee weken komt? Is dit niet te weinig, of doen jullie het dan de andere week zelf?
10€ per uur is dus een gemiddeld bedrag?


Ik hou het zelf wel bij. Als het heel vies is ben ik vanzelfsprekend niet te beroerd om zelf even de stofzuiger te pakken, en als ik toch mijn tanden sta te poetsen kan ik best even het doekje door de wasbak halen. Ik laat niet mijn huis versloffen.
Het gaat ook meer om de grote, tijdrovende, intensieve klussen. Als het 1x in de 2 weken heel goed gedaan wordt, dan is het 2 weken later niet heel erg ranzig. Ik heb ook gewoon geen tijd (en zin....) om op zaterdagochtend terwijl mijn kinderen om me heen dartelen op mijn knieën mijn douchecabine uit te soppen. Zij kan dat wel. Dat scheelt zoveel!

Sowieso zorg ik er ook voor dat het huis is opgeruimd als ze komt. Dat scheelt haar tijd en daardoor wordt e meer schoongemaakt. Als zij eerst nog van alles moet opruimen voordat ze kan beginnen heb ik daar alleen mezelf mee! Ze komt hier trouwens als wij niet thuis zijn. Dan kan ze lekker haar gang gaan. IN het begin heb ik alle waardevolle dingen achter een deur met een slot gedaan, maar ik ben haar gaan vertrouwen en dit is niet meer nodig.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishoudster/hulp in het huishouden Empty Re: Huishoudster/hulp in het huishouden

Bericht  Paper Crown ma 30 jul 2012 - 20:45

Ik heb net iemand 'aangenomen'. Nu er een kleintje komt en ik al zoveel van hem zal missen gaat al mijn kostbare tijd in met mijn kind zitten ipv mijn huishouden te doen. Ze komt elke week op vrijdag voor 4 uurtjes. Een keer in de 2 weken leek me niets. Het huis is ook groot dus ze heeft die tijd wel nodig. Dit zal niet betekenen dat ik zelf die week niets doe, zelf een stofzuiger er door halen en je toilet elke dag schoonmaken dat doe ik sowieso. Het gaat mij om de grote klussen. Ze vertelde dat sommige mensen letterlijk de remsporen een week laten zitten omdat zij toch komt.. kijk dat is ranzig en niet alleen dat het is ook respectloos.

Ze vraagt €12.50 per uur.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishoudster/hulp in het huishouden Empty Re: Huishoudster/hulp in het huishouden

Bericht  Happinaz ma 30 jul 2012 - 20:55

Paper Crown schreef:Ik heb net iemand 'aangenomen'. Nu er een kleintje komt en ik al zoveel van hem zal missen gaat al mijn kostbare tijd in met mijn kind zitten ipv mijn huishouden te doen. Ze komt elke week op vrijdag voor 4 uurtjes. Een keer in de 2 weken leek me niets. Het huis is ook groot dus ze heeft die tijd wel nodig. Dit zal niet betekenen dat ik zelf die week niets doe, zelf een stofzuiger er door halen en je toilet elke dag schoonmaken dat doe ik sowieso. Het gaat mij om de grote klussen. Ze vertelde dat sommige mensen letterlijk de remsporen een week laten zitten omdat zij toch komt.. kijk dat is ranzig en niet alleen dat het is ook respectloos.

Ze vraagt €12.50 per uur.

Dát en ook respectloos naar jezelf. Serieus, ga je zelf dan wel boven die remsporen hangen? Ik snap dat soort mensen gewoon echt niet.
Dat is bij ons echt niet aan de orde hoor. Ze komt daadwerkelijk ter ondersteuning en het uit handen nemen van de grote klussen. De rest van de week zorg ik ervoor dat wij als gezin ook in een net en schoon (hygiene!!!) huis wonen!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishoudster/hulp in het huishouden Empty Re: Huishoudster/hulp in het huishouden

Bericht  Paper Crown ma 30 jul 2012 - 21:33

Happinaz, ja toch gatverdamme. Ik vroeg aan haar of er dingen waren die ze zelf heel vies vond tijdens het gesprek, en toen benoemde ze dat. Gelijk heeft ze.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishoudster/hulp in het huishouden Empty Re: Huishoudster/hulp in het huishouden

Bericht  Ooh La La! ma 30 jul 2012 - 21:37

Onze schoonmaakster komt eens per 2 weken, 3 uurtjes.
Dan maakt ze de keuken goed schoon, de badkamer en stofzuigt en dweilt ze het hele huis.
Wanneer we aangeven dat we iets extras gedaan willen hebben (grondig afstoffen, ramen lappen etc) dan doet ze dat ook. De was doet ze niet en ook het bed opmaken niet. Dat doen we zelf.
In de tijd dat ze niet komt houden we het zelf allemaal wel bij, maar het is fijn dat er af en toe iemand grondig schoonmaakt.

Onze schoonmaakster kost 10 euro per uur.

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishoudster/hulp in het huishouden Empty Re: Huishoudster/hulp in het huishouden

Bericht  Marin ma 30 jul 2012 - 21:44

Als je het geld kunt missen en je vrije tijd je veel waard is, zou ik het zeker doen hoor!

Het is bij ons nu nog niet nodig. Ik werk thuis, dus kan tussendoor vrij veel doen, hoewel dat ook niet moet betekenen dat ik overdag alleen maar schoonmaak, want ik ben gewoon wel aan het werk. Daarom zou ik me wel bezwaard voelen als er een hulp zou zijn, terwijl ik gewoon thuis aan 't werk ben. Voelt toch stom. Maar eigenlijk zou dat niet uit moeten maken, of ik nou op kantoor of thuis werk, werk is werk.
Maar voor nu redden we het nog prima hoor, in een appartementje, en ik doe idd wel makkelijk dingen tussendoor.
Maar als we in een groter huis wonen en kinderen hebben en meer verdienen..Tja dan sluit ik het niet uit hoor, ik vind dat best heel erg lekker!
Bovendien zijn we allebei ook niet echt 'goed' in het schoonmaken. Het schiet er zo vaak bij in. Als het dan op een wekelijkse of tweewekelijkse basis gewoon gebeurd, zou het toch wel een stuk netter blijven.

Mijn moeder heeft al jaren een schoonmaakster, ik geloof dat zij 10 euro per uur krijgt.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishoudster/hulp in het huishouden Empty Re: Huishoudster/hulp in het huishouden

Bericht  Sophiee di 31 jul 2012 - 3:39

Wij hebben er een gehad tot voor de geboorte van onze dochter. Zij kwam eens per week 2,5 uur voor 25 euro. Beneden en boven stoffen, zuigen en dweilen. Verder het toilet en de badkamer. Nu onze dochter er is, ga ik 3 dagen werken en zal vooral ik de huishoudelijke taken op me nemen. Tussen de wakkere momenten door Wink!
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishoudster/hulp in het huishouden Empty Re: Huishoudster/hulp in het huishouden

Bericht  litllejoy wo 1 aug 2012 - 2:37

Hoe komen jullie aan een goeie en betrouwbare schoonmaker/ster?

Ik zit er zelf namelijk ook aan te denken, maar vind het aan de andere kant ook weer eng. Er loopt toch iemand die je niet kent (in het begin) door je huis en voor hetzelfde geldt wordt alles leeg gehaald..
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishoudster/hulp in het huishouden Empty Re: Huishoudster/hulp in het huishouden

Bericht  Happinaz wo 1 aug 2012 - 2:41

litllejoy schreef:Hoe komen jullie aan een goeie en betrouwbare schoonmaker/ster?

Ik zit er zelf namelijk ook aan te denken, maar vind het aan de andere kant ook weer eng. Er loopt toch iemand die je niet kent (in het begin) door je huis en voor hetzelfde geldt wordt alles leeg gehaald..

Ik ken deze mevrouw omdat het een vriendin is van de huishoudster van mijn collega, wie weer de moeder is van een klasgenoot van haar zoon.
Ontzettend omslachtig natuurlijk, ook niet écht betrouwbaar maar omdat het een via via contact is voelt het wel goed.
Ik denk dat je altijd een risico neemt. Mijn schoonmaakster weet bijvoorbeeld wanneer wij met vakantie zijn, want dan hebben we haar afgezegd. Ze loopt in diezelfde periode wel met een sleutel van ons huis rond. Dus tja....
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishoudster/hulp in het huishouden Empty Re: Huishoudster/hulp in het huishouden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum