kolftips lage opbrengst
+3
Happydobby
MissD
MADDIE
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
kolftips lage opbrengst
Hallo dames,
Ik kolf nu al sinds half december op mijn werk, twee dagen per week. In het begin kolfde ik zo'n 150 cc per keer en dronk ze een stuk minder. Maar 100 cc. maar nu lukt het me steeds minder met het kolven en had ik vanmiddag nog niet eens 100 cc gekolfd terwijl zij nu juist beter drinkt.
Hebben jullie nog tips die wellicht kunnen helpen bij het kolven?
Ik heb trouwens de medela freestyle, wat echt een prima kolf is.
Ik kolf nu al sinds half december op mijn werk, twee dagen per week. In het begin kolfde ik zo'n 150 cc per keer en dronk ze een stuk minder. Maar 100 cc. maar nu lukt het me steeds minder met het kolven en had ik vanmiddag nog niet eens 100 cc gekolfd terwijl zij nu juist beter drinkt.
Hebben jullie nog tips die wellicht kunnen helpen bij het kolven?
Ik heb trouwens de medela freestyle, wat echt een prima kolf is.
MADDIE- Prater
- Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10
Re: kolftips lage opbrengst
Wat bij mij echt super ging was gewoon met mijn handen kolven. Kreeg dan veel meer uit mijn borsten dan wanneer ik het met een kolf deed.
MissD- Prater
- Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Dan zou ik vaker gaan kolven op je werk.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Als je tsr weg is de kolf weer op de stand zetten om t tsr op te wekken. Evt. kun je eerst even naar de wc gaan oid zodat er een kleine pauze tussen zit. Dit is een methode om je productie te verhogen: 5min. kolven, 5min rust, 3min kolven, 3min rust. 1min kolven,klaar. Is te vergelijken met wisselvoeden.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Ik zet hem inderdaad tussendoor op de tsr stand. Maar vandaag werkte dat ook niet echt. Moet ook zeggen dat ik ongelooflijk drukke dagen heb gehad deze week.
MADDIE- Prater
MADDIE schreef:Ik zet hem inderdaad tussendoor op de tsr stand. Maar vandaag werkte dat ook niet echt. Moet ook zeggen dat ik ongelooflijk drukke dagen heb gehad deze week.
BIj stress dipt mijn productie bij het kolven ook direct. Drink je wel genoeg? Zodra ik minder drink merk ik het ook direct aan de productie bij kolven.
Gast- Gast
Dat heb ik ook meerdere keren gehad, ook omdat je op het werk misschien niet 100% ontspannen zit. Inderdaad werkt kolven met pauzes heel goed, je hebt dan al gauw 20 cc extra, of meer. Wat vaker kolven kan ook helpen. Vitamine C-tabletten kunnen ook helpen, of een kopje thee (lekker warm en ontspannend). Heb je de mogelijkheid om iets warms op je borsten te leggen ter ontspanning? Foto van je kind meenemen. Misschien heb ik nog wel meer tips, ga er even over nadenken!
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Moet je misschien ongesteld worden? Dit zorgt ook voor terugloop van borstvoeding, en kolfopbrengst.
Wat ik altijd deed is 's ochtends maar 1 borst geven, en de ander kolven. De kleine had genoeg aan 1 kant, en in die ander zat een hele voeding.
Wat ik altijd deed is 's ochtends maar 1 borst geven, en de ander kolven. De kleine had genoeg aan 1 kant, en in die ander zat een hele voeding.
teletascha- Prater
- Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10
Wat ik vaak ook doe is gewoon thuis af en toe even extra kolven. Als ik geen plannen heb s morgens na de eerste voeding, dan heb ik meestal nog 180 cc.
En s avonds na bedtijd kolf ik vaak ook nog even. Toen ik daarmee begon had ik niets, maar nu, na een wel of twee heb ik meestal nog 65cc. Alle kleine beetje helpen toch? En met die beetjes extra hoef ik me geen zorgen te maken als ik op werk minder kolf, en dan zit je meteen rustiger
En s avonds na bedtijd kolf ik vaak ook nog even. Toen ik daarmee begon had ik niets, maar nu, na een wel of twee heb ik meestal nog 65cc. Alle kleine beetje helpen toch? En met die beetjes extra hoef ik me geen zorgen te maken als ik op werk minder kolf, en dan zit je meteen rustiger
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Dank je wel voor de tips. Ik denk ook dat ik wel ongesteld moet worden, maar het zet niet echt door. Ben eind december voor het eerst ongesteld geworden na de bevalling dus het moet één dezer dagen wel weer gebeuren.
Ik ga jullie tips zeker meenemen. En gewoon wat meer rust erin proberen te vinden en vaker kolven...
Ik ga jullie tips zeker meenemen. En gewoon wat meer rust erin proberen te vinden en vaker kolven...
MADDIE- Prater
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: