Lage rugpijn
+8
Blue flower
Minx
Dikkie Dik
PiP
Clapperdie
Snoes
Floor
Paper Crown
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Lage rugpijn
Ik word er niet goed van.. heb al een week last van lage rugpijn. Waar komt dit toch vandaan? En belangrijker, wat helpt?
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Re: Lage rugpijn
Ik had het ook heel erg. Ik moest van de therapeut goed opletten hoe ik stond/zat en ik had voor als ik echt moest werken (staand werken) een band die ondersteunde mijn buik en rug. Verder moest ik meer rusten (dus echt liggen), het zitten en staan met buik was gewoon te zwaar voor mij.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb ook al heel veel last van mijn rug. Voornamelijk van mijn bovenrug (tussen mijn 'vleugels' in zeg maar). Ik heb alleen sowieso al een hele holle rug, dus ik verwacht ook zeker nog wel lage rugpijn.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Heb ik ook gehad. Ben toen een paar keer naar fysio geweest. Even wat tips gekregen hoe ik moet zitten (niet benen over elkaar maar gewoon naast elkaar) Hoe ik het beste kan opstaan, omdraaien etc) Werd volledig vergoed door mijn zorgverzekering.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Ik had 't ook halverwege de zwangerschap en gek genoeg werd dat steeds minder.
Gast- Gast
Ik heb/had het ook. Ik moet er op letten dat ik niet met overstrekte knieën sta en mijn rug niet hol heb. Heb ook oefeningen mee, maar op het moment gaat het niet zo best. Is wel pittig nu ik alleen voor de kinderen moet zorgen, nu ook meerdere avonden. Durf soms niet meer te lopen met S. Therapeut is net nu met vakantie...
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Ik heb last van mijn stuitje en si gewricht, kunnen duiden op bekkenklachten. Let wel geen bekkeninstabiliteit.
Leg het even voor bij je verloskundige of gyn of maak anders een afspraak met de fysio. Het kan alleen maar vervelender en pijnlijker worder als je er wellicht te lang mee doorloopt.
Let ook goed op met tillen, buig goed door je knieeen en til niet vanuit je rug.
Neem je rust, echt liggen dus.
Sterkte!
Leg het even voor bij je verloskundige of gyn of maak anders een afspraak met de fysio. Het kan alleen maar vervelender en pijnlijker worder als je er wellicht te lang mee doorloopt.
Let ook goed op met tillen, buig goed door je knieeen en til niet vanuit je rug.
Neem je rust, echt liggen dus.
Sterkte!
Dikkie Dik- Prater
- Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10
Even een Fysio bellen, een met ervaring met zwangerschappen is wel makkelijk. Vooral niet te lang mee wachten. Verder ook bij zwangerschap een veel voorkomende klacht.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Minx schreef:Even een Fysio bellen, een met ervaring met zwangerschappen is wel makkelijk. Vooral niet te lang mee wachten. Verder ook bij zwangerschap een veel voorkomende klacht.
helemaal mee eens, voordat je rug straks je zwakke punt blijft. Ik had er ook verschrikkelijk veel last van gehad tijdens mijn eerste zwangerschap en heb er toen cesartherapie voor gevolgd, daar zorgen ze dat je sommige bewegingen, of de manier van staan anders laat doen waardoor je rug minder belast gaat worden. Als laatste had ik een grote bal thuis waar ik veel op zat, omdat ik op de bank niet zonder pijn kon zitten. Wel een aanrader trouwens zo'n bal.
Blue flower- Prater
- Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Minx schreef:Even een Fysio bellen, een met ervaring met zwangerschappen is wel makkelijk. Vooral niet te lang mee wachten. Verder ook bij zwangerschap een veel voorkomende klacht.
Mee eens, direct bellen, ik was gewoon na een maand ofzo klachtenvrij.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Darius schreef:Minx schreef:Even een Fysio bellen, een met ervaring met zwangerschappen is wel makkelijk. Vooral niet te lang mee wachten. Verder ook bij zwangerschap een veel voorkomende klacht.
Mee eens, direct bellen, ik was gewoon na een maand ofzo klachtenvrij.
Ga ik meteen maar doen. Het is niet om uit te houden.
Laat je de pumps al staan? Maar idd even de fysio bellen.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Mamsie schreef:Laat je de pumps al staan? Maar idd even de fysio bellen.
Ik had gisteren sleehakjes aan maar voornamelijk platte sandaaltjes, gympen en ballerina's! Mijn buik voelt ook niet helemaal lekker, eerlijk gezegd vind ik het een beetje eng.
Hier werkt een warme pittenzak savonds ook. En idd, fysio bellen.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Paper Crown schreef:Mamsie schreef:Laat je de pumps al staan? Maar idd even de fysio bellen.
Ik had gisteren sleehakjes aan maar voornamelijk platte sandaaltjes, gympen en ballerina's! Mijn buik voelt ook niet helemaal lekker, eerlijk gezegd vind ik het een beetje eng.
Nou doe maar even lekker rustig aan dan. Neem een lekkere douche als je thuis bent.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Misschien anders voor de zekerheid ook de VK bellen als je buik ook niet prettig aanvoelt? Het kan zijn dat het beginnende bekkeninstabiliteit is.
Overigs, als reactie op iemand die zei dat bij haar de fysio vergoed wordt; fysiotherapie wordt alleen vanuit de aanvullende verzekering vergoed, en vaak dan ook maar beperkt aantal behandelingen, dat je straks niet voor verrassingen staat als je de rekening krijgt
Overigs, als reactie op iemand die zei dat bij haar de fysio vergoed wordt; fysiotherapie wordt alleen vanuit de aanvullende verzekering vergoed, en vaak dan ook maar beperkt aantal behandelingen, dat je straks niet voor verrassingen staat als je de rekening krijgt
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Ik heb afgelopen jaar ook fysio gehad en ben alleen basis verzekerd. Heb niets hoeven betalen.
(had wel maar 4 of 6 behandelingen... maar was er na 3 al klaar).
Ben wel doorverwezen door de huisarts. Weet niet of dat nog uitmaakt.
Gast- Gast
Punk'd schreef:Ik heb afgelopen jaar ook fysio gehad en ben alleen basis verzekerd. Heb niets hoeven betalen.
Boven de 18 jaar wordt fysiotherapie niet vergoed via de basisverzekering, TENZIJ het om een klacht / aandoening gaat die op de chronische lijst staat en dan pas vanaf de 21ste behandeling.
Dus denk dat er dan een foutje gemaakt is en de factuur dus nooit naar je opgestuurd is, heb je geluk mee gehad!
Doorverwijzing maakt overigs niet uit, je kan tegenwoordig zonder verwijzing terecht bij een fysiotherapeut, sommige zorgverzekeraars hebben als voorwaarde in hun aanvullende verzekering staan dat je toch een verwijzing nodig hebt om voor de vergoeding in aanmerking te komen.
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:
Doorverwijzing maakt overigs niet uit, je kan tegenwoordig zonder verwijzing terecht bij een fysiotherapeut, sommige zorgverzekeraars hebben als voorwaarde in hun aanvullende verzekering staan dat je toch een verwijzing nodig hebt om voor de vergoeding in aanmerking te komen.
Ook dit is niet helemaal waar, de therapeut moet wel bij de verzekeraar aangesloten zitten. En meestal kun je ook achteraf nog wel een briefje halen. Maar zou me er verder niet te druk over maken. De kans dat je een therapeut treft die geen contract met je verzekeraar heeft is echt klein of je moet zo'n weinig voorkomende verzekeraar hebben.
Minx- Lady Post-a-lot
Minx schreef:AngelNyn schreef:
Ook dit is niet helemaal waar, de therapeut moet wel bij de verzekeraar aangesloten zitten. En meestal kun je ook achteraf nog wel een briefje halen. Maar zou me er verder niet te druk over maken. De kans dat je een therapeut treft die geen contract met je verzekeraar heeft is echt klein of je moet zo'n weinig voorkomende verzekeraar hebben.
Nouja waar ik verzekerd ben willen ze dus wel dat je doorverwezen bent vanaf de huisarts, anders vergoeden ze het niet. Of je die verwijzing na de eerste behandeling ofzo haalt maakt inderdaad niet zoveel uit, als die verwijzing er maar is.
Maar volgens mij is FBTO 1 van de weinige verzekeringen die een verwijsbrief "eisen".
En hoe kan je weten of je fysiotherapeut een contract heeft met je verzekeraar? Ik heb namelijk al meerdere keren gehad dat de therapeut niet bekend was met FBTO, en dan kreeg ik gewoon de rekening thuis ipv dat die gelijk door werd gestuurd naar mijn verzekering, en dan kon ik hem zelf indienen bij FBTO.
TukTuk- Ratel
Bedankt meiden. Ik ben goed verzekerd, dus dat moet goedkomen. Ben net lekker thuis mijn man heeft me opgehaald dus ik hoefde niet met OV naar huis en nu zit ik lekker op de bank, gaat weer helemaal goed. Mijn man heeft net een schopje gevoeld.. zo leuk!
Ja wat leuk een kleine voetballer ,
@an sommigen hebben het op de site staan en anders verzekeraar even bellen. Die kunnen het zo voor je nakijken.
@an sommigen hebben het op de site staan en anders verzekeraar even bellen. Die kunnen het zo voor je nakijken.
Minx- Lady Post-a-lot
Als het kindje indaalt worden de klachten ook vaak minder. Daardoor kan het bij Charlie minder geworden zijn.
Sommige jongeren basisverzekeringen vergoeden wel 6 keer fysio, dus dat zal Punk'd gehad hebben dan. Of ze heeft een asielzoekersverzekering ;-)
Sterkte ermee!
Sommige jongeren basisverzekeringen vergoeden wel 6 keer fysio, dus dat zal Punk'd gehad hebben dan. Of ze heeft een asielzoekersverzekering ;-)
Sterkte ermee!
Gast- Gast
Jip83 schreef:Als het kindje indaalt worden de klachten ook vaak minder. Daardoor kan het bij Charlie minder geworden zijn.
Sterkte ermee!
Ah dat wist ik niet! Weer wat geleerd
TukTuk- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» lage rugpijn
» Lage rugpijn
» Zeurende lage rugpijn..
» Lage rugpijn bij zwangerschap iemand tips?
» Hele tijd zeurende pijn en lage rugpijn..
» Lage rugpijn
» Zeurende lage rugpijn..
» Lage rugpijn bij zwangerschap iemand tips?
» Hele tijd zeurende pijn en lage rugpijn..
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: