Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dilemma, zoontje wil niet meer slapen in de middag

4 plaatsers

Ga naar beneden

Dilemma, zoontje wil niet meer slapen in de middag Empty Dilemma, zoontje wil niet meer slapen in de middag

Bericht  Mirror ma 14 feb 2011 - 3:02

Wat zouden jullie doen? Mijn zoontje gaat steeds minder vaak slapen in de middag. Ik leg hem er wel in, maar hij blijft gewoon zingen, praten en na een tijdje roept ie 'mama, klaar slapen'. Hij wordt wel echt zo rond 17.00u moe en hangerig, en soms valt hij dan alsnog even in slaap in de auto o.i.d. We hebben nu de afspraak dat als hij in de middag niet heeft geslapen hij ipv 20.00u om 19.30u naar bed gaat en als hij helemaal niet meer slaapt (nu nog twee middagen hooguit) dan willen we naar 19.00u toewerken. Maar kan het ook een fase zijn? Hij is natuurlijk nog best wel jong (net twee). Wat ik wel merk is dat hij een aantal weken elke nacht meerdere keren wakker werd. Nu slaapt hij door en slaapt hij tot een uur of 07.30u of soms zelfs tot 08.00u als hij dus in de middag niet geslapen heeft. Best fijn natuurlijk. Voor hem, maar ook voor ons. Tsja.. ik vind het dus een beetje lastig. Moet ik hem maar gewoon niet meer in bed leggen in de middag of blijven proberen om te kijken of hij toch nog gaat slapen omdat hij later op de dag echt doodmoe is....
Mirror
Mirror
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 194
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, zoontje wil niet meer slapen in de middag Empty Re: Dilemma, zoontje wil niet meer slapen in de middag

Bericht  Gast ma 14 feb 2011 - 3:05

Q.uinten slaapt ook niet meer 's middags maar die brengen we toch naar zijn kamer.
Het is voor deze leeftijd nog wel belangrijk dat ze rust krijgen. Hij speelt meestal op zijn kamer of gaat een 'boekje lezen'. Na ongeveer 2 uurtjes halen we hem weer naar beneden en we merken dat het rusten hem wel goed heeft gedaan.
Als hij 's avonds echt niet te genieten is, gaat hij gewoon op tijd naar bed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, zoontje wil niet meer slapen in de middag Empty Re: Dilemma, zoontje wil niet meer slapen in de middag

Bericht  Mirror ma 14 feb 2011 - 3:09

Ja daarom breng ik hem ook nog naar bed. Zolang hij niet gaat jammeren en huilen en gewoon wat zit te spelen, praten of zingen. Hij ligt/zit er nu vanaf 13.30u in en ik haal hem er zo wel weer uit. Juist omdat ik denk dat die rust, even op zichzelf, wel goed is. Aan de andere kant.. in de weekenden gaat hij sowieso niet meer naar bed in de middag en dan gaan we ook gewoon de hele dag door zeg maar.. Maar ja, om dat nou de hele week te doen. Ik probeer wel de dagen niet te druk of te vol te maken.
Mirror
Mirror
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 194
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, zoontje wil niet meer slapen in de middag Empty Re: Dilemma, zoontje wil niet meer slapen in de middag

Bericht  Gast ma 14 feb 2011 - 3:43

Op zich kan het wel dat ze niet meer de behoefte hebben om een middag dutje rond die leeftijd. Ik zie dat op mijn werk ook wel vaker. (kdv)
En ik zou dan zeker ipv. 20:00 uur naar bed, 19:00 uur naar bed brengen. Dit vind ik persoonlijk ook een reële tijd voor die leeftijd. Maar dat is mijn mening natuurlijk. Ik heb dat vanaf het begin altijd gedaan met S. En hij valt nu ook vaste prik om 19:00 uur zowat om van moeheid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, zoontje wil niet meer slapen in de middag Empty Re: Dilemma, zoontje wil niet meer slapen in de middag

Bericht  Gast ma 14 feb 2011 - 3:49

Het ene kind kan idd eerder zonder slaapje overdag dan de andere. Als ik je verhaal zo lees, dan denk ik dat hij waarschijnlijk inderdaad gewoon over zijn middagslaapje heen aan het raken is. Het kan hoor, met net twee. Op mijn werk zie ik het ook heel af en toe. Als het verder goed gata zo, hij slaapt 's nachts door en wordt niet supervroeg wakker, dan zou ik het zo laten.

Slaapt hij op het kdv trouwens wel? Of doet hij dat niet en is hij aan het eind van een kdv-dag helemaal afgedraaid?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, zoontje wil niet meer slapen in de middag Empty Re: Dilemma, zoontje wil niet meer slapen in de middag

Bericht  Gast ma 14 feb 2011 - 4:14

Het kan inderdaad een fase zijn maar mijn zoontje sliep met ruim 1,5 jaar niet meer 's middags. We zijn hem er wel in blijven leggen maar hij sliep gewoon echt niet meer (ja heel af en toe als hij héél moe was of ziek). Met ruim 2 zijn we ook gestopt met hem erin leggen. Wat we nu doen is hem op de bank leggen met een dekentje en een half uurtje tv laten kijken, zo na de lunch. Dan komt hij ook tot rust. Maar het zou dus wel kunnen dat hij er overheen is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, zoontje wil niet meer slapen in de middag Empty Re: Dilemma, zoontje wil niet meer slapen in de middag

Bericht  Mirror ma 14 feb 2011 - 4:43

19.00u is vaak niet eens haalbaar omdat we 18.30u pas eten en soms zelfs later. Dus dat wordt dan allemaal wel krap. Eerder eten zou natuurlijk kunnen, maar niet zo gezellig omdat m'n man dan nog niet thuis is. En hij is best wel gezellig nog hoor, hij heeft even een moeilijk momentje zo rond 17.00u, maar verder blijft hij lekker spelen en best wel vrolijk. Het is niet zo dat het vanaf 17.00u tot hij naar bed gaat een groot drama is, integendeel.

@Maple, ze proberen het op het kdv wel, maar 9 van de 10 keer slaapt hij ook niet. Soms nog wel pas om 14.30u of later, maar meestal niet. En dan is hij ook niet doodop ofzo. Je merkt het zo rond 19.30u wel natuurlijk, maar als hij lekker speelt kan hij wel tot 22.00u wakker blijven.

Nou ja, ik blijf het gewoon af en toe proberen denk ik en als we weer wat weekjes verder zijn kan ik misschien wat beter bekijken of hij vaker wel of niet is gaan slapen. Maar ja.. ik vind het wel even wennen allemaal.. m'n dag krijgt een ander ritme, want normaal deed ik nog wat werk als hij sliep.. dat lukt nu echt niet meer (ben grafisch ontwerper en werk voor mezelf, dus moet ik af en toe even wat kunnen doen)..
Mirror
Mirror
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 194
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, zoontje wil niet meer slapen in de middag Empty Re: Dilemma, zoontje wil niet meer slapen in de middag

Bericht  Bruintje Beer ma 14 feb 2011 - 4:54

Mijn dochter die is nu 1,5 jaar en slaapt sinds 3 dagen ook niet meer. Kan inderdaad een fase zijn. Voor hier hoop ik dat het een fase is. Dus blijf haar gewoon naar bed brengen tussen de middag en haal haar er vaak als ze er 2 uurtjes heeft liggen spelen, kletsen er weer uit. Hier gaat ze er ook pas rond 20u in. Maar probeer nu wel wat vroeger te doen maar dan kwebbelt ze er ook op los in haar bedje.

Gewoon blijven proberen en wie weet is het een fase.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, zoontje wil niet meer slapen in de middag Empty Re: Dilemma, zoontje wil niet meer slapen in de middag

Bericht  Rev3rie ma 14 feb 2011 - 7:02

Waarom zou je je kind in de middag in bed stoppen terwijl hij/zij die behoefte niet meer heeft? Er wordt geadviseerd wanneer het kind in de middag geen dutje wilt doen dat je dan hem/haar pas rond 19.00 uur in bed doet. Is ze rond 4 a 5 uur moe dan moet ze gewoon wakker blijven en laat haar ook niet op de bank slapen. Kan ze dit niet aan? Dan toch die middagdut toepassen.
Rev3rie
Rev3rie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 452
Punten : 518
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, zoontje wil niet meer slapen in de middag Empty Re: Dilemma, zoontje wil niet meer slapen in de middag

Bericht  Gast ma 14 feb 2011 - 7:09

Rev3rie schreef:Waarom zou je je kind in de middag in bed stoppen terwijl hij/zij die behoefte niet meer heeft? Er wordt geadviseerd wanneer het kind in de middag geen dutje wilt doen dat je dan hem/haar pas rond 19.00 uur in bed doet. Is ze rond 4 a 5 uur moe dan moet ze gewoon wakker blijven en laat haar ook niet op de bank slapen. Kan ze dit niet aan? Dan toch die middagdut toepassen.
't Is een hij, en Mirror geeft aan dat ze die tijd dat hij sliep, juist gebruikte om even te kunnen werken. Dus ik kan het me wel enigzins voorstellen dat het misschien wat rottig uitkomt zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, zoontje wil niet meer slapen in de middag Empty Re: Dilemma, zoontje wil niet meer slapen in de middag

Bericht  Rev3rie ma 14 feb 2011 - 7:13

Maple schreef:
Rev3rie schreef:Waarom zou je je kind in de middag in bed stoppen terwijl hij/zij die behoefte niet meer heeft? Er wordt geadviseerd wanneer het kind in de middag geen dutje wilt doen dat je dan hem/haar pas rond 19.00 uur in bed doet. Is ze rond 4 a 5 uur moe dan moet ze gewoon wakker blijven en laat haar ook niet op de bank slapen. Kan ze dit niet aan? Dan toch die middagdut toepassen.
't Is een hij, en Mirror geeft aan dat ze die tijd dat hij sliep, juist gebruikte om even te kunnen werken. Dus ik kan het me wel enigzins voorstellen dat het misschien wat rottig uitkomt zo.

Ja dat kan ik mij goed voorstellen... maarja, op zulke moment moet je als ouder wel aanpassen aan je kind. Of heb ik het helemaal mis?
Rev3rie
Rev3rie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 452
Punten : 518
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, zoontje wil niet meer slapen in de middag Empty Re: Dilemma, zoontje wil niet meer slapen in de middag

Bericht  Gast ma 14 feb 2011 - 7:14

Rev3rie schreef:
Maple schreef:
Rev3rie schreef:Waarom zou je je kind in de middag in bed stoppen terwijl hij/zij die behoefte niet meer heeft? Er wordt geadviseerd wanneer het kind in de middag geen dutje wilt doen dat je dan hem/haar pas rond 19.00 uur in bed doet. Is ze rond 4 a 5 uur moe dan moet ze gewoon wakker blijven en laat haar ook niet op de bank slapen. Kan ze dit niet aan? Dan toch die middagdut toepassen.
't Is een hij, en Mirror geeft aan dat ze die tijd dat hij sliep, juist gebruikte om even te kunnen werken. Dus ik kan het me wel enigzins voorstellen dat het misschien wat rottig uitkomt zo.

Ja dat kan ik mij goed voorstellen... maarja, op zulke moment moet je als ouder wel aanpassen aan je kind. Of heb ik het helemaal mis?
Ik denk ook wel dat Mirror dat heus wel doet hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, zoontje wil niet meer slapen in de middag Empty Re: Dilemma, zoontje wil niet meer slapen in de middag

Bericht  Rev3rie ma 14 feb 2011 - 7:18

Maple schreef:
Rev3rie schreef:
Maple schreef:
Rev3rie schreef:Waarom zou je je kind in de middag in bed stoppen terwijl hij/zij die behoefte niet meer heeft? Er wordt geadviseerd wanneer het kind in de middag geen dutje wilt doen dat je dan hem/haar pas rond 19.00 uur in bed doet. Is ze rond 4 a 5 uur moe dan moet ze gewoon wakker blijven en laat haar ook niet op de bank slapen. Kan ze dit niet aan? Dan toch die middagdut toepassen.
't Is een hij, en Mirror geeft aan dat ze die tijd dat hij sliep, juist gebruikte om even te kunnen werken. Dus ik kan het me wel enigzins voorstellen dat het misschien wat rottig uitkomt zo.

Ja dat kan ik mij goed voorstellen... maarja, op zulke moment moet je als ouder wel aanpassen aan je kind. Of heb ik het helemaal mis?
Ik denk ook wel dat Mirror dat heus wel doet hoor.
Ik heb over het algemeen, maar daar twijfel ik ook niet aan hoor. Wink
Rev3rie
Rev3rie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 452
Punten : 518
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, zoontje wil niet meer slapen in de middag Empty Re: Dilemma, zoontje wil niet meer slapen in de middag

Bericht  Mirror ma 14 feb 2011 - 7:55

Dat is juist een beetje het dilemma.. hij heeft er toch soms nog wel behoefte aan. Zo'n twee middagen per week gaat hij toch nog slapen. Maar dat zijn geen vaste dagen. En je blijft een beetje in je ritme en daar hoort bij dat hij om 13.00u of iets later naar bed gaat. Alleen gebeurt het gewoon steeds vaker dat hij niet gaat slapen. Een tijd geleden was dat trouwens ook zo, maar toen kwam er weer een periode dat hij wel weer bijna dagelijks gewoon sliep in de middag. Al denk ik dat het nu langzaam toch echt minder gaat worden. En dat ik dan niet meer aan mijn werk toe kom is dan maar zo, maar dat is wel even wennen. :P
Mirror
Mirror
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 194
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, zoontje wil niet meer slapen in de middag Empty Re: Dilemma, zoontje wil niet meer slapen in de middag

Bericht  Gast ma 14 feb 2011 - 23:54

Mirror schreef:Dat is juist een beetje het dilemma.. hij heeft er toch soms nog wel behoefte aan. Zo'n twee middagen per week gaat hij toch nog slapen. Maar dat zijn geen vaste dagen. En je blijft een beetje in je ritme en daar hoort bij dat hij om 13.00u of iets later naar bed gaat. Alleen gebeurt het gewoon steeds vaker dat hij niet gaat slapen. Een tijd geleden was dat trouwens ook zo, maar toen kwam er weer een periode dat hij wel weer bijna dagelijks gewoon sliep in de middag. Al denk ik dat het nu langzaam toch echt minder gaat worden. En dat ik dan niet meer aan mijn werk toe kom is dan maar zo, maar dat is wel even wennen. :P

Dan zou ik gewoon doen zoals je het nu doet. Alle tijd die je mee kunt pakken voor je werk is mooi meegenomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, zoontje wil niet meer slapen in de middag Empty Re: Dilemma, zoontje wil niet meer slapen in de middag

Bericht  Kqip di 15 feb 2011 - 0:06

Mijn nichtje wilde op een gegeven moment ook niet meer slapen, die sliep tot 2,5 jaar gewoon elke middag van half 2 tot half 4. Ze zijn dat toen gaan afbouwen naar om de dag slapen. De dagen dat ze bijvoorbeeld naar peuterspeelzaal was geweest dan ging ze in de middag slapen. En dan sliep ze ook echt. Het is voor elk kind anders, de een heeft het wel nodig de ander niet..
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, zoontje wil niet meer slapen in de middag Empty Re: Dilemma, zoontje wil niet meer slapen in de middag

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum