Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik weet het niet meer..(slapen)

5 plaatsers

Ga naar beneden

Ik weet het niet meer..(slapen) Empty Ik weet het niet meer..(slapen)

Bericht  studiebol zo 3 jun 2012 - 19:14

L en V hebben eigenlijk van af het begin goed geslapen, nooit problemen gehad, Tuurlijk wel eens een minder dagje maar niet extreem.

Maar sinds een week of 4 is het drama met V en ik heb geen idee wat ik moet doen. Savonds het inslapen gaat al wat moeilijker maar het lukt uiteindelijk wel, maar gisteravond ben ik ander half uur bezig geweest. Maar goed dat is nog mijn minste probleem. Snachts, wordt ze zooooo vaak wakker, helemaal overstuur, helemaal aan het huilen en krijsen en schreeuwen. Ze gaat op zo'n moment haar hele bed door, is echt een klein stuiterballetje die alle kanten opgaat. Ik vind het zo zielig voor haar, er is op zo'n moment voor mijn gevoel echt wat, maar ik weet echt niet wat. Ze heeft ook haar ogen wel dicht, dus echt klaar wakker is ze niet. Het duurt zo lang voordat ze weer rustig is.. en als ze eenmaal rustig is kan het binnen een half uur weer opnieuw beginnen.

Over het volgende heb ik allemaal nagedacht en kan het volgens mij niet zijn.

- geen slaapzak meer had het idee dat ze er af entoe mee in de knoop kwam, door al haar gedraai en dat haar dat nog bozer maakte. Maar goed ze gat zo dat bed door dus een dekentje kan ook niet. (nu ben ik wel bang dat ze het koud krijgt)
-dag thuis of iets ondernemen en dus meer prikkels maakt niet uit, het blijft snachts hetzelfde
- Er is niks in het eten veranderd voor het slapen
- Er is niks in het slaapritueel veranderd
- Er is niks in haar bed veranderd
- Bij mij in bed leggen helpt ook niet, wordt ze niet rustiger van en ze stuitert dan mijn bed gewoon helemaal door.
- Er bij blijven helpt zolang je er bij bent, maar ben ik weg is ze binnen 2 minuten weer helemaal onrustig.
- Wel uit bed halen en even met haar rond lopen zodat ze rustig wordt, helpt tot dat je haar weer in bed legt.


Nou ja ik weet het gewoon niet wat er snachts is, ik vind het zielig voor haar.. maar het gaat mij opbreken, ik ben gesloopt en ontzettend moe, maar ik kan niet bij slapen.

Iemand die tips heeft?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het niet meer..(slapen) Empty Re: Ik weet het niet meer..(slapen)

Bericht  Linda zo 3 jun 2012 - 19:21

Vervelend!! Ik weet er helaas alles van...
Heb je het bedje al eens op een andere plek gezet? Dat wil soms wel eens helpen.
Hoe lang duurt het dan voordat ze 's nachts weer slaapt? Leg je haar slapend in bed of wakker?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het niet meer..(slapen) Empty Re: Ik weet het niet meer..(slapen)

Bericht  studiebol zo 3 jun 2012 - 19:23

Heb ik bedacht om het bedje te verplaatsen, maar ja dat gaat echt niet passen, wat het bed van haar zus staat er ook he, dus zoveel ruimte is er niet meer.

Hoelang het duurt voordacht ze snachts weer slaapt, de ene keer ene half uur, de andere keer ben ik 2 uur bezig... ik heb niet het idee dat zij echt wakker is, haar ogen zijn dicht.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het niet meer..(slapen) Empty Re: Ik weet het niet meer..(slapen)

Bericht  Linda zo 3 jun 2012 - 19:27

En een keertje van bedje ruilen? Gewoon om te testen?

Je denkt dat ze nog slaapt? Dat ze droomt?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het niet meer..(slapen) Empty Re: Ik weet het niet meer..(slapen)

Bericht  Ayla zo 3 jun 2012 - 19:37

Ik wilde ook al zeggen, bedje verplaatsen, maar als dat niet kan ook het bedje ruilen met L? Desnoods (als het past) het ledikantje even op jullie kamer, omdat je zegt dat ze rustig blijft zolang je erbij bent.

Vervelend meid, ik wist niet dat het zo erg was! hug
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het niet meer..(slapen) Empty Re: Ik weet het niet meer..(slapen)

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 19:49

Hier is het ook al een aantal weken onrustig. Beetje hetzelfde zoals jij het omschrijft. Ik heb verder geen tips, maar hier hebben we last van een dubbele oorontsteking. Dit had ik echt niet gedacht, aangezien er overdag niks aan de hand is. En het dus 's avonds begint.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het niet meer..(slapen) Empty Re: Ik weet het niet meer..(slapen)

Bericht  studiebol zo 3 jun 2012 - 20:36

Lotje schreef:Hier is het ook al een aantal weken onrustig. Beetje hetzelfde zoals jij het omschrijft. Ik heb verder geen tips, maar hier hebben we last van een dubbele oorontsteking. Dit had ik echt niet gedacht, aangezien er overdag niks aan de hand is. En het dus 's avonds begint.

Echt? Ze is een poos terug wel heel verkouden geweest en daarna is de ellende eigenlijk begonnen bedenk ik me nu....

Euh zijn er nog meer signalen van een dubbele oorontsteking?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het niet meer..(slapen) Empty Re: Ik weet het niet meer..(slapen)

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 21:02

Ik heb er echt niet over nagedacht dat het hier een oorontsteking kon zijn. Er was ook al eerder naar zijn oren gekeken. Hier merk ik het vooral aan het huilen 's avonds en 's nachts wakker worden. Dan is hij zich aan het overstrekken en kun je zien dat hij echt pijn heeft. Ik dacht eerst aan buikpijn ivm het overstrekken.

Heel af en toe zit hij met zijn handjes aan zijn oren. En hij rolt af en toe wat met zijn hoofd. Volgens mij kan dat ook duiden op dat ze last van de oren hebben.



Misschien is het bij jouw meisje wel niet zo, maar ik zou het dan voor de zekerheid denk ik even laten nakijken.

Ik ben nu echt blij dat we er wat voor gekregen hebben. Al hoewel hij nog steeds wakker wordt. Maar dat had waarschijnlijk te maken omdat hij al een poos last heeft van zijn oren, dat er zoveel rotzooi zit. En het niet 123 weer weg is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het niet meer..(slapen) Empty Re: Ik weet het niet meer..(slapen)

Bericht  studiebol zo 3 jun 2012 - 21:30

Ik heb dat ook nooit gedacht hoor dat dat het kon zijn... dus jou antwoord is sowieso al een eye opener en ga daar zeker wat mee doen! Thanks!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het niet meer..(slapen) Empty Re: Ik weet het niet meer..(slapen)

Bericht  Lejow ma 4 jun 2012 - 1:29

Volgens mij doet een oorontsteking meer pijn als je ligt, vanwege de druk die dan op je oren komt. Maar dat weet ik niet zeker.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het niet meer..(slapen) Empty Re: Ik weet het niet meer..(slapen)

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 5:04

Laat je het nog weten als je de oorzaak weet? Ik ben best benieuwd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het niet meer..(slapen) Empty Re: Ik weet het niet meer..(slapen)

Bericht  studiebol ma 4 jun 2012 - 22:30

Oren zijn keurig, geen ontsteking of wat dan ook te zien. Ook de longetjes geluisterd.. maar ook daar is niks aan te horen. Dus dat kan ik uitsluiten.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het niet meer..(slapen) Empty Re: Ik weet het niet meer..(slapen)

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 0:46

Een beetje mosterd na de maaltijd zie ik, maar ik plaats hem toch nog maar een keertje. Ik voel me onderhand een beetje een oorontstekingen deskundige.

Als je wil weten of je kindje last heeft van zijn oren moet je even 2 dingen doen. Het oortje dichtduwen met je vinger (gewoon dat lelletje naar binnen drukken, dus niet je vinger) en dan ineens loslaten. Verder moet je even drukken precies achter het oor waar de kaak zeg maar stopt. Daar zit een wat zachter stukje. Dus tussen schedel en kaak achter het oortje. Als hij bij beide handelingen gaat brullen omdat hij pijn heeft dan heeft ie last van zijn oortjes. En geloof me, als ze oorpijn hebben dan gaan ze echt meteen gillen. Reageert hij niet, dan zijn het echt niet de oortjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het niet meer..(slapen) Empty Re: Ik weet het niet meer..(slapen)

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 10:26

studiebol schreef:Oren zijn keurig, geen ontsteking of wat dan ook te zien. Ook de longetjes geluisterd.. maar ook daar is niks aan te horen. Dus dat kan ik uitsluiten.
Fijn dat het geen oorontsteking is, maar ik zou het wel in de gaten houden. Hier hadden we de kinderarts in het ziekenhuis ervoor nodig om het vast te stellen.

Nu alleen wel lastig dat je nog niet weet wat het probleem met slapen is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het niet meer..(slapen) Empty Re: Ik weet het niet meer..(slapen)

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 10:28

Hebben jouw kindjes veel last gehad van oorontstekingen Lieskuh?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het niet meer..(slapen) Empty Re: Ik weet het niet meer..(slapen)

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 19:57

Ja de eerste 2 jaar van hun leven zo'n beetje onafgebroken. Ze hebben beide een lichte vorm van open gehemelte. Bij hen is dat beperkt gebleven tot een gespleten huig. Deze drukt de buis van eustachius dicht (traanbuis e.d.) waardoor iedere snottebel er als ontsteking uit kwam. Een oorontsteking doet ze ook totaal geen pijn meer. Hier hebben ze dan ook al heel wat buisjes gehad en ook alle amandelen zijn er erg vroeg uitgehaald.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het niet meer..(slapen) Empty Re: Ik weet het niet meer..(slapen)

Bericht  studiebol di 5 jun 2012 - 20:06

Lieskuh, bedankt voor je tips! Zal ik de volgende keer dat eerst toepassen, weet ik misschien zelf al iets meer..

Maar eerlijk is eerlijk, misschien heeft ze wel gehoord/gelezen dat ik hier om hulp heb gevraagd, want het gaat al iets beter. Ze schreeuwt nog wel snachts, maar het stopt nu sneller... ik hoop dat dat doorzet!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het niet meer..(slapen) Empty Re: Ik weet het niet meer..(slapen)

Bericht  studiebol do 14 jun 2012 - 19:54

Gister moest ik op controle bij de kinderarts. Die zag haar eczeem plekken en vond dat ik een ander zalfje moest gaan gebruiken. Ze vroeg of V er geen last van had, door dat ze bijvoorbeeld slecht sliep :O Nou aangegeven dat ze echt heel slecht slaapt. Gisteravond een ander zalfje gesmeerd... en misschien is het toeval, geluk of ik weet het niet. Maar ze is gisteravond heel rustig gaan slapen, ik hoefde geen een keer naar boven te lopen en ook snachts heb ik haar niet gehoord... een paar nachten hiervoor hoorde ik haar wel steeds, maar lukte het haar wel om alleen weer in slaap te komen,dus hoefde ik er niet uit, maar nu heb ik gewoon de hele nacht geslapen Ik weet het niet meer..(slapen) 561177
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het niet meer..(slapen) Empty Re: Ik weet het niet meer..(slapen)

Bericht  mickey do 14 jun 2012 - 19:56

Wat fijn zeg, dat jullie goed hebben geslapen vannacht! Hopelijk is dit dan de reden geweest.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het niet meer..(slapen) Empty Re: Ik weet het niet meer..(slapen)

Bericht  Linda do 14 jun 2012 - 20:02

Wat fijn! Hopelijk zet deze trend zich voort en kan je weer lekker slapen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het niet meer..(slapen) Empty Re: Ik weet het niet meer..(slapen)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum