Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wanneer meld jij je ziek?

+21
RYW
Poubelle
Punk'd
BJA
SleepingBeauty
Rovine
Star007
Mari
Middleme
Caroow
Luce
Shisha
Linda
Caramba
Fearie
Bay
Annie24
Sarah1985
Frappuccino
Flower_L
silly-one
25 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? - Pagina 2 Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  Luce do 31 jan 2013 - 21:40

Caroow schreef:Ik ben het met je eens Luce, maar niet alle werkgevers zijn het daar ook mee eens.

Dus als je met koorts op bed ligt ga je werken, omdat je werkgever zegt dat je moet? Geloof dat je dan niet goed voelt waar je grenzen liggen. Een werkgever kan zoveel willen, maar als je ziek bent ben je ziek. En dan kan je dus niet werken.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? - Pagina 2 Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  Gast do 31 jan 2013 - 21:50

Voor mij is de drempel om me ziek te melden wel hoog, ondanks dat ik met een zwakke doelgroep werk. Ik weet gewoon dat als ik vaker ziek ben dan mijn collega's met een tijdelijk contract, dat de keuze gaat vallen op een andere collega en ik er uit lig.
Daarnaast is het ook een stukje verantwoordelijkheidsgevoel, als ik er niet ben, hebben de meeste mensen geen therapie, omdat mijn uren niet zomaar opgevangen kunnen worden door anderen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? - Pagina 2 Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  Caroow do 31 jan 2013 - 22:06

De drempel om je ziek te melden ligt bij veel collega's erg laag. "Ik denk niet dat ik kan werken hoor, ik ben zó verkouden..". Ik vind het daardoor wel logisch dat ze snel zeggen dat je het eerst moet proberen. En ja, als jij dan iemand bent die echt pas belt bij echt-ziek zijn, dan kan je daar wel de dupe van worden.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? - Pagina 2 Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  Middleme do 31 jan 2013 - 22:53

Ik probeer altijd zo lang als mogelijk toch te gaan werken, heb toch de verantwoording voor een klas kinderen. Zelfs afgelopen week, met belangrijke toetsen en vergaderingen, wilde ik aan, maar het ging echt niet: ik bleek toch een aantal ontstekingen te hebben.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? - Pagina 2 Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  Mari do 31 jan 2013 - 23:24

Break Of Day schreef:Ik vraag me af waarom veel mensen zich pas ziek melden als ze er bij neervallen? Waarom zorg je zo slecht voor jezelf? Je bent toch meer waard dan dat? En ik vraag me ook af wat dat is... Stoerdoenerij (kijk eens hoe onmisbaar ik ben en hoeveel hart voor de zaak ik heb, hoe flink ik ben, terwijl ik ziek ben, maar toch gewoon doorga?) Of is het iets anders?

Edit: ik blijf zelf heus niet voor elk verkoudheidje thuis, en zo ben ik ook niet opgevoed, maar als ik me ziek voel, ben ik ziek. Gelukkig was dat de laatste jaren minimaal! (afkloppen).. Ik heb in 2009 een burnout gehad en dat heeft me wel met de neus op de feiten gedrukt. Daarvoor had ik ook de neiging om maar door te gaan, niet naar mijn lichaam te luisteren, maar ik ben er nu achter dat dat juist wel heel belangrijk is.

Op een rondreis door China zei een oudere man eens tegen mij: 'Take good care of your body'. Dat is me altijd bijgebleven.



Omdat ik een vrije dag moet inleveren of een dag salaris. Ja ik ben toch liever vrij als ik gezond ben (en met 19,5 dag per jaar is het geen vetpot), en ik wil geen salaris missen.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? - Pagina 2 Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  Star007 do 31 jan 2013 - 23:34

Ik meld me ziek als ik me echt beroerd voel of last heb van diaree (beetje lastig als je moet, terwijl je net een client staat te douchen of een client net een epileptische aanval heeft, en ik dus echt niet naarhet toilet kan) . Ik voel me meestal het meest ziek van een pittige verkoudheid. Al zal een ander denken , ach die meld zich ziek voor een verkoudheid. Echt de griep heb ik bijna nooit.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? - Pagina 2 Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  Rovine do 31 jan 2013 - 23:40

BOD, ik vind dat je het wel heel erg extreem schetst. Ik heb me in 3 jaar tijd 1 dag ziekgemeld en kan me totaal niet vinden in hoe jij het omschrijft.

De werkdruk bij mij is niet heel erg hoog, dus als ik me een keer wat minder lekker voel hang ik wat schever in mijn stoel en komt er minder uit mijn handen. Ziekmelden kost me verder niks, maar ik zie geen reden om niet te gaan als ik wel in staat ben te werken.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? - Pagina 2 Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  SleepingBeauty vr 1 feb 2013 - 10:13

Werk in de zorg dus als ik me echt beroerd voel meld ik me ziek. Werk in de zorg dus kan soms ook zij met heftige hoofdpijn (heb ik niet veel)
Vind dat ik wel mijn verantwoordelijkheden moet houden..
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? - Pagina 2 Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  BJA za 2 feb 2013 - 22:25

Ik meld mij ziek als ik koorts heb of buikgriep of wat dan ook. Ik ga dan niet doorwerken totdat het echt niet gaat om mij maar niet ziek te hoeven melden want heb mezelf er later mee.
Ik kan er eigenlijk niet zo goed tegen als mensen met griep blijven doorwerken. Lekker de andere collega's aansteken. Mijn baas doet gelukkig nooit moeilijk. Als je je werk goed doet, altijd goede inzet toont, dan vind ik dat een werkgever het recht niet heeft om te zeggen dat je maar door moet werken of het nog even moet proberen.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? - Pagina 2 Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  Gast za 2 feb 2013 - 22:30

Als iemand écht griep heeft, zal die heus niet doorwerken, BJA. Met een griep kan je amper op je benen staan. Misschien dat die collega's waar jij op doelt gewoon een verkoudheidje hebben, en daar meld ik me ook niet voor ziek, dan kan ik wel bezig blijven.

Genoeg mensen die eerst een dag moeten inleveren als ze ziek zijn, dus dan kan ik me wel voorstellen dat je sneller geneigd bent om het tóch even te proberen. Ik vind daar niets mis mee. Ja, dan word ik misschien maar aangestoken, maargoed, dan kan ook als ik in de supermarkt loop.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? - Pagina 2 Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  Punk'd za 2 feb 2013 - 23:12

Ik moet wel echt half dood gaan wil ik mezelf ziek melden. Nu heb ik ook nooit griep (even afkloppen haha).

Daarnaast is de eerste dag voor jezelf. En als je het hele jaar niet ziek bent krijg je 2 dagen cadeau. Dat vind ik wel lekker. Dus ik ga gewoon volgestopt met ibuprofen aan het werk.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? - Pagina 2 Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  Poubelle za 2 feb 2013 - 23:17

Dat is een leuke regeling, Indigo!

Ik meld me ook pas ziek al het echt niet gaat, bijvoorbeeld met een (buik)griep.
Laatst kreeg ik in de middagpauze migraine, toen wilde ik blijven om de dag maar af te maken en dan in bed te rollen, maar m'n directrice heeft toen iemand gebeld en mij naar huis gestuurd.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? - Pagina 2 Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  RYW zo 3 feb 2013 - 0:43

Ik vind het zelf niet zo leuk als overduidelijk zieke collega's komen werken. Productief zijn ze dan niet echt, de burnout-kansen stijgen (en die zijn al gevaarlijk hoog in mijn sector) en ze steken de rest van ons ook nog eens mogelijk aan.. Laat die mensen liever thuis uitzieken, vind ik...
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? - Pagina 2 Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  mzcharlotte zo 3 feb 2013 - 1:03

Ik meld me niet zo snel ziek, eigenlijk alleen als ik vind dat ik niet meer kan rijden. Ik ben normaal gesproken echt heel weinig ziek. Alleen vorig jaar ben ik ten tijde van mijn miskraam (duurde 3 dagen) ziekgemeld en vorige week heb ik me ziekgemeld toen ik door emotie 's nachts heel slecht had geslapen, stond te tollen op mijn benen en diarree had door zenuwen. Morgen en dinsdag ben ik ook ziekgemeld door opname in het ziekenhuis.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? - Pagina 2 Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  Gast zo 3 feb 2013 - 1:54

Ik heb er een hekel aan om mij ziek te melden en vind het vervelend om een collega te laten werken voor mij in de plaats. Maar toch gebeurde het wel eens, je kunt moeilijk met buikgriep wat besmettelijk is, in de keuken gaan staan. Daar zijn gewoon regels voor dat het niet mag. Officieel mogen wij al geen eens in de keuken komen als we verkouden zijn.

Ik heb mij dus echt alleen ziek gemeld als ik amper op mijn benen kon zijn, of wist dat het iets besmettelijks was.

Zo heb ik trouwens vorig jaar vanaf eind Februari tot aan 5 Mei met mijn arm in een mitella staan werken. Ik wilde er toen nog niet aan toegeven dat het niet meer ging met mijn schouder, dus heb met één arm staan werken. Ik was zo bang mijn collega's in de steek te laten! Op een gegeven moment stond ik ze alleen maar in de weg en kon ik amper wat zelf, en was ik zelf helemaal op, had nergens geen energie meer voor.
Binnenkort mag ik weer gaan werken en ik hoop dat ik dan beter mijn grenzen aan kan geven!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? - Pagina 2 Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  Gast ma 4 feb 2013 - 0:13

Rovine schreef:BOD, ik vind dat je het wel heel erg extreem schetst. Ik heb me in 3 jaar tijd 1 dag ziekgemeld en kan me totaal niet vinden in hoe jij het omschrijft.



*


Laatst aangepast door Break Of Day op do 7 feb 2013 - 1:02; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? - Pagina 2 Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  Gast ma 4 feb 2013 - 0:16

Mari schreef:
Break Of Day schreef:Ik vraag me af waarom veel mensen zich pas ziek melden als ze er bij neervallen? Waarom zorg je zo slecht voor jezelf? Je bent toch meer waard dan dat? En ik vraag me ook af wat dat is... Stoerdoenerij (kijk eens hoe onmisbaar ik ben en hoeveel hart voor de zaak ik heb, hoe flink ik ben, terwijl ik ziek ben, maar toch gewoon doorga?) Of is het iets anders?

Edit: ik blijf zelf heus niet voor elk verkoudheidje thuis, en zo ben ik ook niet opgevoed, maar als ik me ziek voel, ben ik ziek. Gelukkig was dat de laatste jaren minimaal! (afkloppen).. Ik heb in 2009 een burnout gehad en dat heeft me wel met de neus op de feiten gedrukt. Daarvoor had ik ook de neiging om maar door te gaan, niet naar mijn lichaam te luisteren, maar ik ben er nu achter dat dat juist wel heel belangrijk is.

Op een rondreis door China zei een oudere man eens tegen mij: 'Take good care of your body'. Dat is me altijd bijgebleven.



Omdat ik een vrije dag moet inleveren of een dag salaris. Ja ik ben toch liever vrij als ik gezond ben (en met 19,5 dag per jaar is het geen vetpot), en ik wil geen salaris missen.

*


Laatst aangepast door Break Of Day op do 7 feb 2013 - 1:02; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? - Pagina 2 Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  rapa nui ma 4 feb 2013 - 0:51

Ik meld me niet snel ziek, als ik echt griep heb blijf ik natuurlijk thuis maar bij een behoorlijke verkoudheid oid werk ik wel, ik heb een eigen kantoor dus val anderen er niet mee lastig, ik woon dichtbij dus als het niet meer gaat ben ik met 5 minuten thuis. En gaat me niet om die eerste vrije dag of zo maar wel dat mijn werk gewoon blijft liggen dus ik moet zelf alles inhalen dus als het enigszins kan werk ik liever door.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? - Pagina 2 Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  Susan ma 4 feb 2013 - 1:14

Ik vind, je hebt verkoudheid en verkoudheid. Als je alleen af en toe wat niest en af en toe je neus moet snuiten dan kan ik me voorstellen dat je je niet ziekmeldt, maar ik heb wel eens gelezen dat je je van verkoudheid (in sommige gevallen dan natuurlijk) zelfs nog zieker kunt zijn dan van griep. Dus ik snap het ook wel dat mensen soms thuisblijven met een verkoudheid.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? - Pagina 2 Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  Jasmine ma 4 feb 2013 - 1:40

Bij mij hing het van mijn werk af.

Ik heb me wel eens met een klein beetje hoofdpijn ziek gemeld. Ik kon op dat moment niet inschatten of het daarbij zou blijven of uit zou monden in migraine, dus meldde ik me ziek. Bij die werkgever kon ik er nl. vanuit gaan dat ik niet naar huis kon als het wel migraine zou worden. Zo heb ik eens hondsberoerd op de werkvloer gestaan. Ik wou ze de dag op gang helpen, maar mocht vervolgens niet meer weg, terwijl ik amper op mijn benen kon staan.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer meld jij je ziek? - Pagina 2 Empty Re: wanneer meld jij je ziek?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum