Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Back-up

+35
Thunder
Liadan
Aggi
Shopaholic
shadow
meisjesmama
Teddyaapje
Aimee
Fiebje
studiebol
strawberry
Niene
Rush
Sophiee
Charles
Viva
Twellie
Vancity_girl
Susan
sanne-84
Theeleut
Printje
xxjojootjexx
Happydobby
Pien
Slakje
Fiwen
Flower_L
-Ieniemienie-
Luce
Sanne
Urban Naked
bolus26
Sea of Trees
Frummeltje
39 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Back-up - Pagina 3 Empty Re: Back-up

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 4:47

**

Laatst aangepast door lelie op za 23 feb 2013 - 0:40; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 4:57

Wij hebben later ook een probleem als we een kind hebben dat ziek wordt. Er woont eigenlijk geen familie bij ons in de buurt. En de familie/vrienden die we hebben, werken ook gewoon fulltime en zou ik dus ook niet kunnen vragen op zo'n moment. Onze ouders werken ook gewoon & wonen hier 1.5 uur vandaan Cry

Gast
Gast

Bericht  Shopaholic wo 30 jan 2013 - 6:55

In het ergste geval zoals afgelopen weekend dat de jongste werd opgenomen nam mijn man ook vrij, maar met griep of iets dergelijks hebben we gelukkig mijn ouders als back-up.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  Aggi wo 30 jan 2013 - 8:16

We kunnen een beroep op mijn moeder, de buurvrouw of de vader of moeder van mijn vriend... dan ben je al een heel eind, in het uiterste geval een vriendin die om de hoek woont.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 8:18

Onze gastouder belt gelukkig niet bij de eerste scheet die dwars zit. Ze kunnen daar dus gewoon heen als ze niet helemaal fit hebben. Als ze écht ziek is nemen mijn man of ik vrij, afhankelijk van onze roosters, dan wil ik niet eens dat iemand anders oppast.

Gast
Gast

Bericht  Liadan wo 30 jan 2013 - 8:22

Toen mijn dochter nog naar het kdv ging hadden we oma als back-up, maar als ze ziek was dan nam mijn man meestal vrij. Hij kan makkelijker vrij nemen dan ik.
Nu past oma 1 dag op en de rest van de week is sowieso 1 van ons bij de kinderen dus back-up hebben we niet nodig. Gelukkig zijn de kinderen allebei nog niet veel ziek geweest.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Thunder wo 30 jan 2013 - 8:52

Beide oma's passen op, dus dat is onze back up. Mocht 1 van de oma's zelf ziek zijn, kan vaak de ander wel overnemen. Of anders nemen we zelf om beurten vrij.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Elodie wo 30 jan 2013 - 8:56

Pippa schreef:Wij hebben later ook een probleem als we een kind hebben dat ziek wordt. Er woont eigenlijk geen familie bij ons in de buurt. En de familie/vrienden die we hebben, werken ook gewoon fulltime en zou ik dus ook niet kunnen vragen op zo'n moment. Onze ouders werken ook gewoon & wonen hier 1.5 uur vandaan Cry
Toch gezellig naar het zuiden des lands komen!Wink

Ik heb gemerkt dat je het snel op kan bouwen. Ben expres vanuit noord Holland verhuisd zodat ik dicht bij m'n familie woon, dat is wel echt makkelijk. Maar als je kinderen hebt, ontmoet je veel andere ouders die natuurlijk met hetzelfde zitten.
Elodie
Elodie
Prater
Prater

Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13

Bericht  Fearie wo 30 jan 2013 - 8:58

Op onze kdv kunnen we D nog brengen als ie een beetje verhoging heeft of ziek is, gaat het dan alsnog niet dan neem ik vrij. Mijn vriend moet dan allerlei leerlingen afzeggen en dat is meer werk dan dat ik vrij neem. Mocht het echt niet kunnen, dan kunnen we mijn zwager wel vragen (maar durft lievef niet op een ziek kind op te passen) of vrienden van ons, maar die hebben ook allemaal kids en dan voel ik me al snel bezwaard. Willen anderen niet met ons probleem op schepen.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Manderijn wo 30 jan 2013 - 9:00

Mijn moeder en schoonmoeder.
Ik kan me trouwens geen enkele keer bedenken dat ik het in de afgelopen 4 jaar tegen ben gekomen. De keren dat 1 of beide kinderen echt goed ziek waren, was ik het zelf ook Back-up - Pagina 3 1270000679
Dan heb ik gelukkig wel mijn schoonmoeder die ons dan weer verzorgt, of dat ene kind mee neemt dat niet ziek is.

1x heb ik zorgverlof genomen, maar toen lag de oudste een week in het ziekenhuis.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  Gast do 31 jan 2013 - 0:28

Eigenlijk geen back up. Ouders en schoonouders werken ook vrijwel full-time en mijn ouders wonen een uur rijden verderop. Dus dat is geen optie, tenzij van tevoren gepland, maar om nou hen te vragen vrij te nemen...

In vorige banen was het nooit zo'n probleem, man nam vrij of ik, net wie er het ruimste schema had op een dag. We konden beiden wel wat thuis werken en hadden flexibele bazen, dus bellen met 'sorry, kind ziek, ik ben er vandaag niet' was gewoon geaccepteerd.

Nu hebben we beiden een andere baan (hij alleen andere functie in zelfde bedrijf), en gaat het minder makkelijk. Ik zit vast aan een rooster en als ik er niet ben is er niemand, dus dat levert grote problemen op. Daarnaast werk ik onregelmatig, dus kan ik niet om 7.00 bellen dat ik niet kom, want dan is mijn dienst al begonnen. Dus ik kan niet zomaar vrij nemen, daarnaast wordt het ook minder geaccepteerd. Extreme gevallen daargelaten, want kind in ziekenhuis ofzo, dat is natuurlijk reden om niet te gaan. Maar een griepje echt niet.

Dus komt het grotendeels op mijn man neer, die is wel redelijk flexibel, maar heeft nu een baan waarin hij ook meer verantwoordelijkheid heeft, dus niet zomaar kan afzeggen.

In praktijk bijna nooit een probleem, kinderen zijn gezegend met een bijzonder goede weerstand (zijn echt al jaren niet meer ziek geweest op een verkoudheid na) en toevallig komt het altijd zo uit dat het wel op te lossen is. Maar in mijn omgeving heb ik óf kinderloze vrienden die onze kinderen ook eigenlijk niet kennen, of vriendinnen die zelf kinderen hebben of het gewoon druk hebben met werk of die ik wegens andere omstandigheden (ziekte van henzelf) niet kan vragen op te passen. Dus we hebben genoeg mensen in onze omgeving, alleen weinig oppasmateriaal.

Gast
Gast

Bericht  Mavi do 31 jan 2013 - 0:32

Als ik weer zou werken zou dat zon 8 a 12 uur zijn. Mijn ouders passen dan op, ook bij ziekte.
Mavi
Mavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 23
Punten : 28
Registratiedatum : 20-01-13

Bericht  Gast do 31 jan 2013 - 5:01

Hier werkt mijn man `s avonds dus hij is overdag thuis bij de kindjes.
Als hij toch een keer moet werken ofzo dan heb ik mijn ouders, mijn schoonvader en mijn schoonmoeder+man als back up.

Gast
Gast

Bericht  studiebol do 31 jan 2013 - 7:02

Nou vanmorgen had ik er een ziek weer geluk dat mijn moeder in de ochtend thuis kon blijven waardoor ik wel naar een afspraak kon en de rest van de middag heb ik thuis gewerkt terwijl zij in bed lag. Op deze manier probeer ik het maar op te lossen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud