Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Back-up

+35
Thunder
Liadan
Aggi
Shopaholic
shadow
meisjesmama
Teddyaapje
Aimee
Fiebje
studiebol
strawberry
Niene
Rush
Sophiee
Charles
Viva
Twellie
Vancity_girl
Susan
sanne-84
Theeleut
Printje
xxjojootjexx
Happydobby
Pien
Slakje
Fiwen
Flower_L
-Ieniemienie-
Luce
Sanne
Urban Naked
bolus26
Sea of Trees
Frummeltje
39 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Back-up - Pagina 2 Empty Re: Back-up

Bericht  Twellie di 29 jan 2013 - 23:08

Wij hebben ook geen back-up, zodra een van de kinderen ziek is moet ik er vrij voor nemen. Dat is de laatste tijd ook erg vaak voorgekomen en op mijn werk wordt het me ook niet meer in dank afgenomen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast di 29 jan 2013 - 23:12

Susan schreef:Ik lees vaak van mensen dat hun partner geen vrij kán nemen, of dat ze zelf echt geen vrij kúnnen nemen, maar stel nou dat je allebei zo'n baan hebt en je hebt geen familie die kan bijspringen, wat dan? Ik neem toch aan dat je dan wel gewoon vrij móet nemen als het nodig is?
Eens. Bij ons op een kdv moet er ook altijd vervanging zijn, maar als een kind van ons eigen personeel ziek is dan is daar áltijd wel een mouw aan te passen en is er áltijd wel ergens iemand over.
Aan de andere kant heb ik er wel begrip voor dat ouders niet altijd kunnen komen als een kindje op mijn groep ziek is. Ik ben ook allergisch voor collega's die afgeven op ouders die hun kind niet komen halen als ze ziek zijn, omdat ze 'liever blijven werken'. Ik geloof dat geen enkele ouder dat liever doet, maar dat het soms niet anders kan.

Gast
Gast

Bericht  Viva di 29 jan 2013 - 23:14

Mijn zus of moeder zouden dan kunnen oppassen in geval van nood. Tenzij mijn zus aan het werk is.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  Gast di 29 jan 2013 - 23:16

Wat ik me trouwens wel afvraag als ouders zeggen geen back up te hebben: hebben jullie dan helemaal niemand in de omgeving wonen waar jullie mee omgaan en wie je in geval van nood je kind zou toevertrouwen? Ouders, andere familie, vrienden/vriendinnen, buren? Ik kan me dat heel moeilijk voorstellen, je hebt altijd toch wel íémand in de buurt? Al is het maar één persoon.

Gast
Gast

Bericht  xxjojootjexx di 29 jan 2013 - 23:20

Vind het ook vreemd om te zeggen dat je echt geen vrij kan nemen. Als je kind echt ziek is, dan is het gewoon niet anders.
Wat voor werk je ook doet, er is altijd wel een oplossing te bedenken..
Die moeten ze immers ook bedenken als jij 5 minuten voor je op je werk bent een ongeluk hebt en met ambulance naar het ziekenhuis wordt afgevoerd. Natuurlijk is de situatie dan anders, maar oplossingen zijn er altijd, als het overige personeel maar meedenkt en meewerkt.
Als je in een werkomgeving werkt waar nooit iemand wat voor een ander over heeft of dat het altijd op een weegschaal gelegd moet worden, tja dan is het lastig.. Maar wat is belangrijker, je werk of je kind?

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Susan di 29 jan 2013 - 23:51

Lennox schreef:
Susan schreef:Ik lees vaak van mensen dat hun partner geen vrij kán nemen, of dat ze zelf echt geen vrij kúnnen nemen, maar stel nou dat je allebei zo'n baan hebt en je hebt geen familie die kan bijspringen, wat dan? Ik neem toch aan dat je dan wel gewoon vrij móet nemen als het nodig is?
Eens. Bij ons op een kdv moet er ook altijd vervanging zijn, maar als een kind van ons eigen personeel ziek is dan is daar áltijd wel een mouw aan te passen en is er áltijd wel ergens iemand over.
Aan de andere kant heb ik er wel begrip voor dat ouders niet altijd kunnen komen als een kindje op mijn groep ziek is. Ik ben ook allergisch voor collega's die afgeven op ouders die hun kind niet komen halen als ze ziek zijn, omdat ze 'liever blijven werken'. Ik geloof dat geen enkele ouder dat liever doet, maar dat het soms niet anders kan.

Ik begrijp het van beide kanten wel, ik snap ook dat je soms niet acuut weg kunt, maar ik vind wel dat je je uiterste best moet doen.

Ik weet nog toen ik invalwerk deed dat een moeder haar kind kwam brengen en zei dat ze lekker ging winkelen. Dat kind bleek dus ook ziek te zijn en echt koorts te hebben. Op zich kan dat nog gebeuren, maar toen hoorde ik van de andere leidsters dat het kind al langer ziek was en dat de moeder hem al meerdere keren had moeten halen die week. Dan snap ik echt niet dat je je kind toch weer brengt terwijl hij nota bene koorts heeft en jij niet eens hoeft te werken. Maar goed, dat zal wel een extreem geval zijn geweest.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Susan di 29 jan 2013 - 23:53

xxjojootjexx schreef:Vind het ook vreemd om te zeggen dat je echt geen vrij kan nemen. Als je kind echt ziek is, dan is het gewoon niet anders.
Wat voor werk je ook doet, er is altijd wel een oplossing te bedenken..
Die moeten ze immers ook bedenken als jij 5 minuten voor je op je werk bent een ongeluk hebt en met ambulance naar het ziekenhuis wordt afgevoerd. Natuurlijk is de situatie dan anders, maar oplossingen zijn er altijd, als het overige personeel maar meedenkt en meewerkt.
Als je in een werkomgeving werkt waar nooit iemand wat voor een ander over heeft of dat het altijd op een weegschaal gelegd moet worden, tja dan is het lastig.. Maar wat is belangrijker, je werk of je kind?

Eens. Op zich snap ik trouwens wel dat er beroepen zijn waarin je écht niet weg bent, stel dat je een chirurg bent, dan kun je niet een operatie afzeggen omdat je thuis moet blijven, of stel dat je voor je werk veel in het buitenland zit of noem het maar op, dan kun je niet even naar huis, maar dan moet je het met je partner zo afstemmen dat hij of zij wel vrij kan nemen als het nodig is. Want soms is het niet anders.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Charles di 29 jan 2013 - 23:58

We hebben mijn ouders en broer als back-up. Maar als mijn kindjes ziek zijn ben ik toch het liefst zelf bij ze. Nu snap ik dat dat niet bij iedereen kan, maar het prettigst vind ik het wel.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Sophiee wo 30 jan 2013 - 0:35

Onze dochter is bij mijn moeder of schoonmoeder, maar als een van hen niet kan, hebben wij broers/zussen die altijd wel kunnen bijspringen. Ik kan moeilijk van mijn werk weg (werk alleen met kinderen), mijn vriend gelukkig wel. Maar dat is gelukkig nog niet voorgekomen!
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Bericht  Twellie wo 30 jan 2013 - 0:39

Lennox schreef:Wat ik me trouwens wel afvraag als ouders zeggen geen back up te hebben: hebben jullie dan helemaal niemand in de omgeving wonen waar jullie mee omgaan en wie je in geval van nood je kind zou toevertrouwen? Ouders, andere familie, vrienden/vriendinnen, buren? Ik kan me dat heel moeilijk voorstellen, je hebt altijd toch wel íémand in de buurt? Al is het maar één persoon.

Wij hebben echt helemaal niemand in de buurt waar de kinderen aan gewend zijn en waar ze dan heen zouden kunnen. Alleen mijn broer qua familie maar hij werkt zestig uur in de week en zit vaak in andere delen van het land of zelfs in het buitenland. Vrienden wonen sowieso allemaal verder weg (minstens half uur) van de opvang waar ze zitten. Een vriendin heeft geen rijbewijs, ander heeft zelf twee kinderen en vaak ook nog eens geen vervoer, ander woont anderhalf uur weg en zo is er bij iedereen wel een probleem. Het komt echt op mijn vriend en mij aan helaas. Voelt soms best verstikkend aan, zou ook heel graag een back-up willen hebben.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 0:59

Oké, ja dan begrijp ik het. Vroeg me dat af, als ik naar mezelf kijk dan is m'n sociale wereldje best klein, maar als het moet dan kan ik zo 5 mensen opnoemen wie, als ik écht zelf geen vrij kan krijgen, ik wel een kind zou toe durven vertrouwen voor een middag. Kennelijk dan toch een luxepositie smile

Gast
Gast

Bericht  Theeleut wo 30 jan 2013 - 1:05

Lennox schreef:Wat ik me trouwens wel afvraag als ouders zeggen geen back up te hebben: hebben jullie dan helemaal niemand in de omgeving wonen waar jullie mee omgaan en wie je in geval van nood je kind zou toevertrouwen? Ouders, andere familie, vrienden/vriendinnen, buren? Ik kan me dat heel moeilijk voorstellen, je hebt altijd toch wel íémand in de buurt? Al is het maar één persoon.
nee dat hebben wij niet. Vrienden werken zelf ook en als ze vrij zijn hebben ze zo hun eigen dagbesteding met hun eigen kind(eren), ouders werken allemaal en de mijne wonen niet in de buurt.
Buren vind ik geen optie, ik heb leuk contact, maar niet dusdanig om mijn kind daar te brengen. Bovendien werken ook zij en hebben zij ook hun dingen te doen.
Familie hebben we beiden niet (geen contact) naast de ouders.

Dus dan houdt het op. Ook ben ik van mening dat het onze kinderen zijn en het is onze verantwoordelijkheid en zorg als ze ziek zijn. Ik wil daar niemand mee opzadelen.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Rush wo 30 jan 2013 - 1:08

Lennox schreef:Oké, ja dan begrijp ik het. Vroeg me dat af, als ik naar mezelf kijk dan is m'n sociale wereldje best klein, maar als het moet dan kan ik zo 5 mensen opnoemen wie, als ik écht zelf geen vrij kan krijgen, ik wel een kind zou toe durven vertrouwen voor een middag. Kennelijk dan toch een luxepositie Back-up - Pagina 2 561177
Dat denk ik wel. De meeste mensen werken toch? Back-up - Pagina 2 561177
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Niene wo 30 jan 2013 - 1:09

Geen back-up hier.. Als ze ziek is moet ik mijn werk afbellen. Ouders werken beide ook fulltime en verder niemand in mijn omgeving. Mijn sociale wereld is klein,heel erg klein.
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  strawberry wo 30 jan 2013 - 1:29

Wij eigenlijk niet, mijn familie woont 160 km of nog verder.
Mijn vriend zijn ouders werken beiden fulltime, onze opa's en oma's zijn al in de 80 dus zou ik ook niet met een ziek kind willen opschepen daarbij is opa al zo slecht qua gezondheid dat ieder virus hem al de das om kan doen. Blijven de ooms van mijn vriend over maar daar is nauwelijks contact mee dus die zou ik daar ook niet voor vragen.

De enige optie die we nu hebben is mijn schoonvader omdat hij zonder werk zit maar goed dat zal ook niet blijvend zijn.

Edit: en parel kan ik natuurlijk altijd vragen maar zij werkt zelf ook 4 dagen per week.
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Bericht  studiebol wo 30 jan 2013 - 2:03

Ik heb wel een back-up, mijn ouders, maar goed die werken ook dus zij moeten toevallig vrij zijn (mijn vader werkt geen vaste dagen) ik zou de buurvrouw ook echt durven te vragen, maar ook zij werkte een aantal ochtenden, mijn zus zou ik ook kunnen vragen, maar ook zij werkt een aantal dagen. Dus het moet maar net gebeuren dat iemand vrij is als de meiden ziek zijn.

Ik kan zelf vrij makkelijk vrij nemen(kost me natuurlijk wel uren), of thuis werken. Mijn vader heeft twee dagen op een ziek meisje gepast en toen heb ik de andere naar het dagverblijf gebracht en kon ik wel gewoon werken.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Fiebje wo 30 jan 2013 - 3:14

Wij hebben wel back up. Maar als hij erg ziek is dan blijft een van ons thuis. Hij wil dan alleen maar papa of mama. Wij nemen dan zorgverlof op, ik krijg het ook 100% door betaald.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552

Bericht  Sea of Trees wo 30 jan 2013 - 3:15

Siep schreef:

Sea of trees, je schrijft dat jullie wel een backup hebben in het weekend, werken jullie ook de weekenden dan?
Ik werk inderdaad ook in het weekend, mijn vriend heeft een eigen bedrijf en plant zijn afspraken daarom soms ook in het weekend omdat dat handiger uitkomt (hij heeft ook nog een baan doordeweeks). Daarom kan mijn schoonmoeder vrijwel altijd in het weekend oppassen.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  Sea of Trees wo 30 jan 2013 - 3:17

Mijn moeder paste voorheen wel op, maar die werkt nu ook gewoon en mijn schoonmoeder ook. Ik zo zou 123 echt niemand weten die, als het echt nodig is, kan komen oppassen. Iedereen in onze kennissenkring waar ik mijn kind aan zou durven toevertrouwen, die werkt.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Bericht  Rush wo 30 jan 2013 - 3:19

Sea of Trees schreef:
Mijn moeder paste voorheen wel op, maar die werkt nu ook gewoon en mijn schoonmoeder ook. Ik zo zou 123 echt niemand weten die, als het echt nodig is, kan komen oppassen. Iedereen in onze kennissenkring waar ik mijn kind aan zou durven toevertrouwen, die werkt.
Daarbij denk ik ook niet dat je iedereen die wel 'kan' oppassen met een ziek kind op wil schepen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Sea of Trees wo 30 jan 2013 - 3:21

Rush schreef:
Sea of Trees schreef:
Daarbij denk ik ook niet dat je iedereen die wel 'kan' oppassen met een ziek kind op wil schepen.
Dus dat. En ik moet ook eerlijk zeggen dat ik maar weinig mensen met mijn kind vertrouw, dus alles maakt bij elkaar dat we helaas geen backup hebben door de weeks.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Bericht  Aimee wo 30 jan 2013 - 3:24

Ik werk in de zorg, en kan niet heel makkelijk afbellen. Dan breng ik mijn collega in de problemen omdat die dan alleen staat en zijn/haar veiligheid en die van de cliënten kan dan niet gewaarborgd worden.
Als Luuk ziek zou zijn, neemt mijn vriend vrij, gaat hij naar mijn moeder(als zij vrij is), of ik werk van 7.00-9.00 (dan zijn de cliënten naar hun dagbesteding) en begint mijn vriend wat later.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Teddyaapje wo 30 jan 2013 - 3:48

Wij hebben niet bewust een back-up. Toevallig zijn de werkdagen van mijn schoonmoeder op het moment zo dat zij vrij is op de kdv dag van T. Hij is niet vaak ziek en gaat maar 1 dag per week dus het is tot nu toe nog maar 1x voorgekomen dat we hem moesten ophalen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  meisjesmama wo 30 jan 2013 - 3:55

Hier wel een back up mijn moeder en schoonouders.
Maar doordat onze jongste nog wel eens koortsstuipen heeft durven ze bij een bepaalde koorts niet meer op te passen.
Gelukkig kan ik het met mijn werk en mijn man ook regelen.
Helaas is de jongste nog al regelmatig ziek maar ik werk 2 dagen dat scheelt wat.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  shadow wo 30 jan 2013 - 4:05

Hier ook weinig back up. Mijn moeder kan soms opvangen na haar werk, en dan begint mijn man later. Mijn zus heeft 1 dag vrij en soms kan ze dan oppassen...maar het komt eigenlijk altijd erop neer dat ik of mijn man vrij moet nemen.(zorgverlof want helaas heb ik maar weinig vrije uren). Wordt helaas niet altijd in dank afgenomen maar van de andere kant, daarvoor is zorgverlof. Ik kan er niets aan doen dat zl de laatste maanden bijna 6 weken af en aan koorts had.
Helaas is er dus ook over geroddeld op het werk en dan denk ik, kom naar mij toe. Helaas hebben mijn collegas bijna allemaal veel back up en geen werkende ouders.

shadow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 268

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende